Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4980
for en uke siden møtte jeg exen til bestevennen min på vei hjem fra byen og jeg endte opp med å bli med henne hjem. vi var fulle begge to og det som skjedde burde aldri ha skjedd. det er 2 år siden dem var sammen men jeg føler meg skikkelig skitten uansett. hva faen gjør jeg? er redd kompisen vil klikke på meg om jeg forteller det til han. jeg tror jeg hadde blitt jævlig sur om min beste venn lå med ex'en min liksoim
1. De er ekser. De er ikke sammen, så han har ingen grunn til å klikke på deg.

2. Må du fortelle det da?
Ikke like gale om det er 2 år siden. Skjønner det er kjipt! I fylla tar den primale hjernen over, så det er fort gjord.. Men ville bare holdt kjeft om det og tatt lærdom. Du angrer jo, så du har jo empati! Snakk med damen og spør om dere kan være på samme bølgelengde!
Den verste sannhet er bedre enn den beste løgn … tsk tsk
Ville holdt kjeft om det, men kjenner jeg jenter rett kan hun fort finne på å si det hvis henne møter på han i fylla og stemingen er dårlig osv. er stemingen OK mellom dem holder hun nok kjeft.
Ville sagt det til bestekompisen din jeg. Bare si det rett ut slik som du sa det her og at du ville si det først før han fikk vite det den andre veien rundt.

To år er lang tid.. og hvis dette var et dritings engangstilfelle så er det jo nettopp bare det...
Sist endret av KrølleBølleBrur; 17. oktober 2023 kl. 13:31.
Jeg ville nok bare latt være å si det med mindre de fortsatt har kontakt med hverandre.
Fortell. Hvis han virkelig er kompisen din (eller du hans) så kommer du til å føle at du ljuger til ham hver gang dere sees, og det blir giftig for deg til slutt. Bare å rive av plasteret. Hvis du er en lojal kompis da.
Er dere rare eller er jeg rar? Kompisen din skal for pokker ikke diktere ditt sexliv? Det er flere år siden de var kjærester. Du trenger ikke si noe som helst og du trenger heller ikke ha dårlig samvittighet. Skulle du bli konfrontert med saken en eller annen gang så sier du bare det som det var, og som om det er den naturligste ting i verden.
Sitat av Husemann Vis innlegg
1. De er ekser. De er ikke sammen, så han har ingen grunn til å klikke på deg.

2. Må du fortelle det da?
Vis hele sitatet...
Blant de fleste jeg kjenner er det en uskreven regel at man ikke roter med ekser til kompiser.
Var det digg sex?
Nei nei nei. Hun var ikke hans for alltid.

Det var bare hans tur den gang. Nå var det din tur.
La det ligge til dere er eldre og innser at det ikke er no big deal.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Blant de fleste jeg kjenner er det en uskreven regel at man ikke roter med ekser til kompiser.
Vis hele sitatet...
Og om man skulle falle for fristelsen er man voksen nok til å fortelle om det. Sånne ting har en tendens til å lekke ut og det er da det blir dramatisk.

Hvem vet, kanskje kompisen ser det som et kompliment, og en selvfølge nærmest.

#999
Sist endret av Majao Gibensis; 17. oktober 2023 kl. 16:14. Grunn: Stats.
Bedre å innrømme det, dårlig stil å pule på exene til tjommier, uansett. nokk høne å få ellers til at det skal være helt unødvendig.

Du kan om ikke annet la kompisen din bestemme om han gidd ha mer med deg å gjøre eller ei. Kanskje du ungår en flatneve også om du har baller nok til å si det.

Hadde du røyka tjallen min og vært i kåken min med sånt på samvittigheten ovenfor meg, så hadde jeg dratt til deg når/om/hvis jeg hadde funnet ut av det i etterkant, jo lenger det går, jo større blir sviket. Nå snakker jeg for meg selv.

Om ikke anna bekrefter du at ex'en hannes er ei ekte drittkjerring og made for the streets, og du bekrefter at du er en kompis som kan gjøre feil men har baller nok til å stå for det.

Det siste hadde betydd mer for meg enn om du hold kjeften din.
Sist endret av mr.roundtree; 17. oktober 2023 kl. 20:54.
Si du ikke husker det om det skulle komme opp.

Eller dra en Shaggy: it wasn't me
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Om ikke anna bekrefter du at ex'en hannes er ei ekte drittkjerring og made for the streets, og du bekrefter at du er en kompis som kan gjøre feil men har baller nok til å stå for det.
Vis hele sitatet...
Og du merker ikke misogynien din selv, eller?

Ærlig talt. Dere er voksne folk og kan ligge med hvem dere vil. Det er ikke så stor deal. Halvparten av kommentarene om uskrevne æreskodekser høres jo ut som snytt rett ut av nesa på de mest usikre mennene jeg kan tenke meg.
Sist endret av Snillorg; 17. oktober 2023 kl. 21:08.
Håper du fikk deg ett godt knull!

Ikke hør på alle dramaqueens'a her.

Det var jo tross alt to år siden de var sammen,å alle har karret seg videre
Sitat av idioten420 Vis innlegg
for en uke siden møtte jeg exen til bestevennen min på vei hjem fra byen og jeg endte opp med å bli med henne hjem. vi var fulle begge to og det som skjedde burde aldri ha skjedd. det er 2 år siden dem var sammen men jeg føler meg skikkelig skitten uansett. hva faen gjør jeg? er redd kompisen vil klikke på meg om jeg forteller det til han. jeg tror jeg hadde blitt jævlig sur om min beste venn lå med ex'en min liksoim
Vis hele sitatet...
Tja, hvem sier du unnskyld til? Det er bare sex og unge ring annet. Legg et bak det og bare la det gå. Hvis du angrer se det heller om en lærepenge, om du gjør annet sårer du både vennen din og deg selv. Med en del alkohol inne i bildet så kan man virkelig finne på mye rart, bare la det gå
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Og om man skulle falle for fristelsen er man voksen nok til å fortelle om det. Sånne ting har en tendens til å lekke ut og det er da det blir dramatisk.

Hvem vet, kanskje kompisen ser det som et kompliment, og en selvfølge nærmest.

#999
Vis hele sitatet...
Ja absolutt burde man fortelle om det. Det hadde jeg gjort selv om jeg hadde havna i en sånn situasjon men jeg vet at jeg hadde blitt venneløs om jeg hadde rota med ekser til kompiser. De er off-limit og bortsett fra de som skriver her som er uenig har jeg ikke møtt noen i det virkelige liv som synes dette er greit.
Hva om det utvikler seg til noe mere og kompisen din må se deg med eksen sin når dere møtes? Alt ettersom hvorfor det har blitt slutt kan det være ganske tungt.
Sitat av Snillorg Vis innlegg
Og du merker ikke misogynien din selv, eller?

Ærlig talt. Dere er voksne folk og kan ligge med hvem dere vil. Det er ikke så stor deal. Halvparten av kommentarene om uskrevne æreskodekser høres jo ut som snytt rett ut av nesa på de mest usikre mennene jeg kan tenke meg.
Vis hele sitatet...
Hva du mener det driter jeg i. Jeg skrev for min del. Hvem og hva jeg velger å ha i mitt liv og kriteriene jeg baserer det på skal du gi deg en lang faen i.

TS spurte om råd og jeg forteller hvordan jeg hadde reagert.

TS er nok i stand til å avgjøre selv hva som er smartest, da han kan kjenne rævhøl som meg, eller rævhøl som deg. Who knows. Input har han i alle fall fått fra begge sider.
Sist endret av mr.roundtree; 17. oktober 2023 kl. 23:15.
Dette er litt sånn knivsegg-tilfelle for min del. Om du opprettholder vennskapet uten å dele sannheten eller ryddig avklarer ville definert diverse konsekvenser fremover om du var min "kamerat". Hvor lenge har dere kjent hverandre?
Sitat av idioten420 Vis innlegg
for en uke siden møtte jeg exen til bestevennen min på vei hjem fra byen og jeg endte opp med å bli med henne hjem. vi var fulle begge to og det som skjedde burde aldri ha skjedd. det er 2 år siden dem var sammen men jeg føler meg skikkelig skitten uansett. hva faen gjør jeg? er redd kompisen vil klikke på meg om jeg forteller det til han. jeg tror jeg hadde blitt jævlig sur om min beste venn lå med ex'en min liksoim
Vis hele sitatet...
Det at du var full har ingenting med saken å gjøre. Alkohol er bare unnskyldning , alle vet forsatt hva dem gjør og hva som er rett og galt. Vær en mann å ta konsekvensene av det du gjorde. Du går til kompisen din så sier du sånn som det er, ikke skyld på alkoholen. Ikke glem at han også har en pikk og vet godt at ikke alltid er pikken hører på samvitigheten. Ikke skjul det fra han, du risikerer gi stakkaren skader for livet om du går bak ryggen hans og gjør han til en idiot. Det er sånn folk får trust issues og blir paranoide/skadelig sjalu i fremtidige forhold/vennskaper.. Hvordan hadde du følt deg om en kompis pula eksen din og alle i omgangskretsen visste dette uten om deg? Du risikerer nettopp at det skjer.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Bedre å innrømme det, dårlig stil å pule på exene til tjommier, uansett. nokk høne å få ellers til at det skal være helt unødvendig.

Du kan om ikke annet la kompisen din bestemme om han gidd ha mer med deg å gjøre eller ei. Kanskje du ungår en flatneve også om du har baller nok til å si det.

Hadde du røyka tjallen min og vært i kåken min med sånt på samvittigheten ovenfor meg, så hadde jeg dratt til deg når/om/hvis jeg hadde funnet ut av det i etterkant, jo lenger det går, jo større blir sviket. Nå snakker jeg for meg selv.

Om ikke anna bekrefter du at ex'en hannes er ei ekte drittkjerring og made for the streets, og du bekrefter at du er en kompis som kan gjøre feil men har baller nok til å stå for det.

Det siste hadde betydd mer for meg enn om du hold kjeften din.
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør at du føler du har rett til å diktere sexlivet til ex'n din som det er årevis siden det ble slutt? For ikke å si kompisen?

Du sier svik, både ex'n og kompisen kan knulle uten at de trenger grønt lys fra deg. Du eier ikke andre mennesker.

Ex'n er helt sikkert en helt vanlig dame, om du drar til kompisen din er det du som har dårlig stil og er psycho-drittsekk.

Hvorfor tenker du at dine venner skal skrifte til deg om sitt sexliv? Og er det ikke temmelig psycho-aktig oppførsel å fyre seg opp opp over hvem en eks-kjæreste ligger med flere år etter at det ble slutt?

Sitat av LulzSec Vis innlegg
Det at du var full har ingenting med saken å gjøre. Alkohol er bare unnskyldning , alle vet forsatt hva dem gjør og hva som er rett og galt. Vær en mann å ta konsekvensene av det du gjorde. Du går til kompisen din så sier du sånn som det er, ikke skyld på alkoholen. Ikke glem at han også har en pikk og vet godt at ikke alltid er pikken hører på samvitigheten. Ikke skjul det fra han, du risikerer gi stakkaren skader for livet om du går bak ryggen hans og gjør han til en idiot. Det er sånn folk får trust issues og blir paranoide/skadelig sjalu i fremtidige forhold/vennskaper.. Hvordan hadde du følt deg om en kompis pula eksen din og alle i omgangskretsen visste dette uten om deg? Du risikerer nettopp at det skjer.
Vis hele sitatet...
Hva er det for sarte sjeler her inne? Skader for livet faktisk? Fordi at ex'n hans som det er flere år siden han var sammen med fikk seg pikk?

Hva er det slags æreskoder dere lever etter? Tror dere at dere eier andre mennesker? Ex'n ville ikke ha deg, så da skal ingen andre knulle henne heller?

Faen dere er psyokopater og sosiopater.
Sist endret av _abc_; 18. oktober 2023 kl. 00:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva er det som gjør at du føler du har rett til å diktere sexlivet til ex'n din som det er årevis siden det ble slutt? For ikke å si kompisen?

Du sier svik, både ex'n og kompisen kan knulle uten at de trenger grønt lys fra deg. Du eier ikke andre mennesker.

Ex'n er helt sikkert en helt vanlig dame, om du drar til kompisen din er det du som har dårlig stil og er psycho-drittsekk.

Hvorfor tenker du at dine venner skal skrifte til deg om sitt sexliv? Og er det ikke temmelig psycho-aktig oppførsel å fyre seg opp opp over hvem en eks-kjæreste ligger med flere år etter at det ble slutt?
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du ikke har hatt et godt vennskap på en stund. Kanskje på tid at du kommer deg ut dørene og får en pause fra freak. Det OP har gjort er klart tillitsbrudd i et vennskap. I et vennskap skal man ta hensyn til "vennen" sine følelser. Noe som ikke har blitt gjort her. Egoistisk spør du meg.
Sist endret av LulzSec; 18. oktober 2023 kl. 00:18.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva er det som gjør at du føler du har rett til å diktere sexlivet til ex'n din som det er årevis siden det ble slutt? For ikke å si kompisen?

Du sier svik, både ex'n og kompisen kan knulle uten at de trenger grønt lys fra deg. Du eier ikke andre mennesker.

Ex'n er helt sikkert en helt vanlig dame, om du drar til kompisen din er det du som har dårlig stil og er psycho-drittsekk.

Hvorfor tenker du at dine venner skal skrifte til deg om sitt sexliv? Og er det ikke temmelig psycho-aktig oppførsel å fyre seg opp opp over hvem en eks-kjæreste ligger med flere år etter at det ble slutt?

Vis hele sitatet...
Exen kan pule på hvem hu vil, er kompisen som blir problemet da hen er den eneste av de som fortsatt er i livet mitt. ( om jeg hadde vært i denne situasjonen)

jeg er stor fan av å vite hvilken type mennesker jeg har rundt meg, og slik som jeg er vokst opp, så er det ikke noe man gjør å ligge med kompiser sine exer helt random. Til det er det nok ONS å hente på byen en helg.

Jeg vil enkelt og greit ha muligheten til å velge om det er en venn jeg vil ha videre, eller ikke. Det foretrekker nok de fleste. Drar ikke til noen som helst før det er en grunn til det. Og vennskap basert på hemmeligheter gidder jeg ikke.

Om en kompis kommer å sier han har fått god tone med en tidligere ex av meg og de vil starte ett forhold så er det helt ok for meg det. "Takk for at du sa fra, setter pris på det."

Det viser at man bryr seg om andre enn seg selv og pikken sin og ett kjapt ligg ikke betyr mer enn ett gjerne årelangt vennskap

Mine venner trenger ikke skrifte til meg om sitt sexliv i det hele tatt, for jeg har ikke (såvidt jeg vet) den type venner rundt meg lenger.

Nifty funfact, jeg var i motsatt situasjon en gang, God kompis var sammen med god veninne. 3 år etter det ble slutt mellom de så fant jeg tonen med exen til god kompis.
Før det skjedde en eneste dritt så tok jeg en 2 minutters telefon og fortalte ståa, og spurte hva han synes om det. For jeg er ikke (veldig) egoistisk så jeg tenkte at en god venn fortjener å få vite _på forhånd_.

Fikk forresten tommel opp, han dreit i hele exen (som de fleste gjør etter ett år eller to, inkludert meg), og satt ekstremt pris på at jeg brydde meg nok om vennskapet vårt til å spørre først. Vi var sammen i 2 år og er fortsatt gode venner med den exen og kompisen. Skulle jævli lite til, så gikk det så ble alt så mye triveligere. For alle.

Kanskje jeg er, som du sier psyko-drittsekk, det kan jeg leve med. Spørsmålet er om det er lurt å pule på eksen til en med den diagnosen og late som man er kompis videre etterpå. Det vil jeg nemlig gjerne ha meg frabedt.

Gå bak ryggen på folk kan i alle fall ingen ta meg på.
Sist endret av mr.roundtree; 18. oktober 2023 kl. 00:27.
Sitat av LulzSec Vis innlegg
Noe sier meg at du ikke har hatt et godt vennskap på en stund. Kanskje på tid at du kommer deg ut dørene og får en pause fra freak. Det OP har gjort er klart tillitsbrudd i et vennskap. I et vennskap skal man ta hensyn til "vennen" sine følelser. Noe som ikke har blitt gjort her. Egoistisk spør du meg.
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ingen stor krets det er helt rett det. Men jeg må jo si at når jeg leser tråder som dette her kjenner jeg ikke akkurat trangen til å ha flere mennesker i livet mitt. En mister jo nesten troen på mennesker når en leser slikt. Dra til en kompis fordi han fikk pult ex'n din. *rister vantro på hodet*

I bydgenorge tror jeg ikke de kan leve med slike bro-koder. Da er det jo ingen som får pult. Alle damer er jo ex'n til noen av dine venner på små plasser.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei jeg har ingen stor krets det er helt rett det. Men jeg må jo si at når jeg leser tråder som dette her kjenner jeg ikke akkurat trangen til å ha flere mennesker i livet mitt. En mister jo nesten troen på mennesker når en leser slikt. Dra til en kompis fordi han fikk pult ex'n din. *rister vantro på hodet*

I bydgenorge tror jeg ikke de kan leve med slike bro-koder. Da er det jo ingen som får pult. Alle damer er jo ex'n til noen av dine venner på små plasser.
Vis hele sitatet...
Om man bor en plass du kan spørre sauen om veien, så er det vel mer akseptert enn andre plasser, venner, slekt, buskap, you name it, det har sikkert skjedd.

Der det gjerne renner over av villige damer bare man spanderer en pils eller tre, får de til å le, og ikke ser helt idiot ut i halvmørket, så skal det være jævli unødvendig å tømme seg i exen til en bestekompis. Eller?

Det som er skremmende er hvor mange som hadde "latt som ingenting" "det er bare sex" og viser en totalt fraværende evne til å sitte seg inn i en de kaller "bestevenn" sin situasjon, og forventer samme vennskap før og etter, bare de holder kjeft om det. Det er råttent det. Fy faen. Det er nesten tyveri av godt vennskap.

Og akseptere at andre ikke har samme innstilling som meg har jeg ingen problemer med å verken forstå eller respektere. Derfor understreker jeg at dette er slik _jeg_ hadde reagert, og dette er det _jeg_ forventer av en bestekompis.

Men jeg vil ikke ha den type folk i nærheten av meg. Og snyter du meg for det valget så blir jeg forbanna. Det bør du kunne skjønne. Man skal kunne stole på kompiser.

Sitat av LulzSec Vis innlegg
Det at du var full har ingenting med saken å gjøre. Alkohol er bare unnskyldning , alle vet forsatt hva dem gjør og hva som er rett og galt. Vær en mann å ta konsekvensene av det du gjorde. Du går til kompisen din så sier du sånn som det er, ikke skyld på alkoholen. Ikke glem at han også har en pikk og vet godt at ikke alltid er pikken hører på samvitigheten. Ikke skjul det fra han, du risikerer gi stakkaren skader for livet om du går bak ryggen hans og gjør han til en idiot. Det er sånn folk får trust issues og blir paranoide/skadelig sjalu i fremtidige forhold/vennskaper.. Hvordan hadde du følt deg om en kompis pula eksen din og alle i omgangskretsen visste dette uten om deg? Du risikerer nettopp at det skjer.
Vis hele sitatet...

kloke ord. Bra type du. Kudos. Noen er heldig som har deg som venn.
Sist endret av mr.roundtree; 18. oktober 2023 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er du religiøs ellernoe? Hvorfor tror du at du eier eksene dine?

Syns du ikke damene skal få bestemme selv?

Bro kode my ass
Sitat av idioten420 Vis innlegg
det er 2 år siden dem var sammen men jeg føler meg skikkelig skitten uansett. hva faen gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Trenger du gjøre noe? Det er 2 år siden, ikke 2 timer. Skitten er bra, vi er alle litt skitne av og til og at du føler det sånn akkurat nå betyr ikke at du trenger å handle på den følelsen. Gå videre eller bli sammen med dama. Først da har du faktisk noe å fortelle. Lykke til
takk for svar alle sammen. jeg har i etterkant snakket med dama og hun ville at vi legger dette bak oss og glemmer det, noe jeg gikk med på.

Sitat av LulzSec Vis innlegg
Det at du var full har ingenting med saken å gjøre. Alkohol er bare unnskyldning , alle vet forsatt hva dem gjør og hva som er rett og galt. Vær en mann å ta konsekvensene av det du gjorde. Du går til kompisen din så sier du sånn som det er, ikke skyld på alkoholen. Ikke glem at han også har en pikk og vet godt at ikke alltid er pikken hører på samvitigheten. Ikke skjul det fra han, du risikerer gi stakkaren skader for livet om du går bak ryggen hans og gjør han til en idiot. Det er sånn folk får trust issues og blir paranoide/skadelig sjalu i fremtidige forhold/vennskaper.. Hvordan hadde du følt deg om en kompis pula eksen din og alle i omgangskretsen visste dette uten om deg? Du risikerer nettopp at det skjer.
Vis hele sitatet...
det er ikke til å stikke under en stol at man mister hemninger når man er dritings. men å bruke det som unnskyldning har jeg aldri gjort, for det er ingen unnskyldning.
Sitat av idioten420 Vis innlegg
takk for svar alle sammen. jeg har i etterkant snakket med dama og hun ville at vi legger dette bak oss og glemmer det, noe jeg gikk med på.



det er ikke til å stikke under en stol at man mister hemninger når man er dritings. men å bruke det som unnskyldning har jeg aldri gjort, for det er ingen unnskyldning.
Vis hele sitatet...
"Vi var fulle begge to" skrev du i original post. Er ikke det en unnskyldning? Hvis ikke, hvorfor er det relevant?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
"Vi var fulle begge to" skrev du i original post. Er ikke det en unnskyldning? Hvis ikke, hvorfor er det relevant?
Vis hele sitatet...
ja, jeg kunne godt latt vær å nevne det. men de fleste skjønner jo at man har lettere for å gjøre idiotiske ting i fylla uten at det er greit å bruke alkoholen som unnskyldning i etterkant. hensikten med den kommentaren var ikke å prøve å rettferdiggjøre noe som helst.

over og ut.
At så mange forsvarer det her sier litt om forholdet til kompisene deres.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
At så mange forsvarer det her sier litt om forholdet til kompisene deres.
Vis hele sitatet...
Nei, det betyr at vi ikke er 14 år lengre og skjønner at folk er mennesker de og. Faen slags barnslig piss er det du farer med, er det liksom et livslangt forbud å være borte i ekser?
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
At så mange forsvarer det her sier litt om forholdet til kompisene deres.
Vis hele sitatet...
Det sier nok mest om vårt forhold til kvinner (eller mennesker generelt, for den saks skyld), tror jeg. Å ikke betrakte dem som noens eiendom bare fordi de på et tidspunkt var i et romantisk forhold med noen jeg kjenner er ganske vesentlig for å ha et oppegående menneskesyn.

Det gjelder naturligvis også den andre veien – hvis min ekskjæreste og en annen bekjent av meg skulle finne på å kysse, ha sex, date eller forlove seg er jo det først og fremst en veldig hyggelig greie for dem, og overhodet ikke noe jeg har noe med.
Sitat av Snillorg Vis innlegg
Det sier nok mest om vårt forhold til kvinner (eller mennesker generelt, for den saks skyld), tror jeg. Å ikke betrakte dem som noens eiendom bare fordi de på et tidspunkt var i et romantisk forhold med noen jeg kjenner er ganske vesentlig for å ha et oppegående menneskesyn.

Det gjelder naturligvis også den andre veien – hvis min ekskjæreste og en annen bekjent av meg skulle finne på å kysse, ha sex, date eller forlove seg er jo det først og fremst en veldig hyggelig greie for dem, og overhodet ikke noe jeg har noe med.
Vis hele sitatet...
Med andre ord kunne du ligget med exen til broren din? Ettersom hun ikke er hans eiendom?

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Nei, det betyr at vi ikke er 14 år lengre og skjønner at folk er mennesker de og. Faen slags barnslig piss er det du farer med, er det liksom et livslangt forbud å være borte i ekser?
Vis hele sitatet...
Jammen godt jeg ikke har deg i min krets. Hvor går grensen? Hadde du tillatt broren din å være med eksen din? Faren din? Du har jo tross alt ikke eierskap over henne? Synes det krever lite innsats å skyve til side en person til fordel for kompisen sin, spesielt når det kommer til et ligg. Men vi alle er ikke der helt enda, tydeligvis.
Sist endret av stinkdyr; 18. oktober 2023 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Med andre ord kunne du ligget med exen til broren din? Ettersom hun ikke er hans eiendom?



Jammen godt jeg ikke har deg i min krets. Hvor går grensen? Hadde du tillatt broren din å være med eksen din? Faren din? Du har jo tross alt ikke eierskap over henne? Synes det krever lite innsats å skyve til side en person til fordel for kompisen sin, spesielt når det kommer til et ligg. Men vi alle er ikke der helt enda, tydeligvis.
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt til fokus på brødre, bror. Familie er familie, alt annet får være greit.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det var da voldsomt til fokus på brødre, bror. Familie er familie, alt annet får være greit.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at argumentet er at du ikke har eierskap over "dama", grunnet misogyini. Da burde det ikke bare gjelde kompiser. Hvorfor er det moralsk akseptabelt å gjøre det mot en kompis du har delt hele oppveksten din med, kontra en bror?
Sist endret av stinkdyr; 18. oktober 2023 kl. 22:59.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
At så mange forsvarer det her sier litt om forholdet til kompisene deres.
Vis hele sitatet...
Det virker som enkelte her inne tror at de har rett til å diktere valgene til både ex'er og kompiser. Er det veldig unge eller har dere rett og slett aldri blitt helt voksen?

Ingen har eierskap over andre mennesker. Og slett ikke en ex. En ex er per definisjon en person du ikke lengre har i ditt liv. Da må du være voksen nok til å akseptere at din ex tar egne valg, selv om det betyr at hun ligger med en av dine kompiser. Det har du faktisk ingenting med.

Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Med andre ord kunne du ligget med exen til broren din? Ettersom hun ikke er hans eiendom?



Jammen godt jeg ikke har deg i min krets. Hvor går grensen? Hadde du tillatt broren din å være med eksen din? Faren din? Du har jo tross alt ikke eierskap over henne? Synes det krever lite innsats å skyve til side en person til fordel for kompisen sin, spesielt når det kommer til et ligg. Men vi alle er ikke der helt enda, tydeligvis.
Vis hele sitatet...

Jeg kan ikke utelukke sex med en av brutterns ex'er. Fordi han alltid har vært en gla'gutt og horebukk så har det blitt noen ex'er etterhvert. Og de jeg ble kjent med hilser jeg naturligvis på og kanskje slår av en prat om vi treffes. Om situasjonen plutselig skulle innby til sex med en av dem, who knows. Men skjer det så er det jo ikke noe jeg "gjør" mot broren min. Hun gikk fra han fordi han knullet rundt. Ligger jeg med en av de så er det kun noe som har med meg og henne å gjøre.

Fader'n har knela så det trenger jeg ikke tenke over. Men om han var i livet, var klar for sex med en av mine ex'er så hadde jeg jo ikke hatt noe med det å gjøre. Kunne blitt kleint første gang på familiemiddag om de var et par og jeg ikke viste han var sammen med en av mine ex'er men hvorfor skulle jeg bli forbannet over det? Tror jeg ville sagt gøy at du har draget på yngre damer.

Jeg eier ingen, og ingen eier meg.
Mye fokus på at noen eier eksen her, det er ikke det TS spør om. De fleste driter vel 100-0 i eksen sin, som seg hør og bør.

Her bør fokus være, som TS spør om, om det er bedritent gjort å pule eksen til en bestekompis, altså forholdet mellom kompiser.

Dere som spør om man eier eksen fokuserer jo på feil ting. Ingen har nevnt, inkludert TS om de eier eksen eller ikke. Er vel stort sett en grunn til at det er en ex. Og de er sansynligvis ikke i livet ens noe mer, om man har litt vett.

En "bestekompis" er jo fortsatt i livet ens, så der bør man om man er glad i hverandre unne en bestekompis muligheten til å velge selv om man fortsatt er "bestekompiser"? Eller er det en rett reservert til den som er å puler only? Finnes det ingen forståelse for at "bestekompisen" ikke muligens har like lav moral som en selv, og fortjener retten til å ta valget om man skal fortsette å være "bestekompiser"?

Så, til dere som hadde uten å tenke 2 ganger feia over eksen til bestekompisen uten å nevne det, kjempeglad for at jeg (sansynligvis) ikke kjenner dere :=)
Sist endret av mr.roundtree; 19. oktober 2023 kl. 00:27.
Jeg kjenner jeg er kjempeglad jeg ikke har en større krets. For det menneskesynet enkelte viser her i tråden kjenner jeg gjør at jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger forholde meg til sånt. Det er jo fordelen med å ha en liten krets, en har valgt bort alle ekstremister og psykopater og da slipper en forholde seg seg til dramaqueens og østkant mentalitet.
Se bort ifra eierskap og den slags ting, er det ikke greit å respektere forholdet mellom en kompis og en ex?

Har man vært sammen så har det jo vært intimitet der, og kanskje alle ikke er like komfortable å se en nær venn dele intimitet med samme person som de gjorde tidligere? Hva det grunner av er jo ulikt, og kanskje ikke noe mening jeg deler personlig, men går jo an å tenke på kompisens følelser i situasjonen óg.

Så med mindre man har veldig god kontroll på hvordan kompisen din tenker så kan man unngå hendelser med tidligere partnere, eller selvfølgelig spørre i forkant om de har noe imot at man pursuer noe med eksen.

Ref "bro code" så synes jeg det har ingenting med om at man eier eksene sine og at man kan ikke røre noe fordi kompisen din har. Handler mer om at du respekter vennskapene dine nok til at du i det minste tar hensyn til personen det gjelder. Er vel generelt enklere å unngå ekser mtp mengden folk som bor her i Norge vel? Også skulle det være en situasjon der man kommer overrens med en eks av en kompis så kan man lufte tanken.

Så angående ts sin problemstilling så føler jeg man kan gjerne si ifra om hendelsen. Er det godt vennskap så føler jeg jo gjerne kompisen din ikke kommer til å bite hodet av deg akkurat. Er jo mennesklig, og settes nok mer pris på ærligheten din. Da vet han alltid hvor han har deg, det tenker iallfall jeg.
Jeg kunne nok funnet på å bli sur, spesielt dersom jeg fortsatt hadde følelser for eksen.

Men etter to år burde det vel være greit.

Er Ikke feil å tenke litt på dine venners følelser om du ønsker å beholde vennskapet må jeg si.

Fylla har forresten aldri skylda. Du har skylda

Ville nok ikke kalt inn kompisen til møte for å fortelle om dette dog.

"Det man ikke vet har man ikke vondt av å ikke vite" sa brura og ble påkjørt av bussen..

Ikke at jeg hadde kalt opplegget ditt TS for en hemmelighet heller.
Sist endret av Bønnemann1; 19. oktober 2023 kl. 02:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg kjenner jeg er kjempeglad jeg ikke har en større krets. For det menneskesynet enkelte viser her i tråden kjenner jeg gjør at jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger forholde meg til sånt. Det er jo fordelen med å ha en liten krets, en har valgt bort alle ekstremister og psykopater og da slipper en forholde seg seg til dramaqueens og østkant mentalitet.
Vis hele sitatet...

Hvordan vet du at folk ikke har valgt bort deg? Og det som du sitter igjen med er det du er i stand til å takle? Du får ikke noe brev i posten om det, de bare forsvinner. Når folk forsvinner og man ikke skjønner hvorfor er det mindre sårende å fortelle seg selv det var ett valg man tok selv.

Du slenger med enkelhet rundt deg med diagnoser på ukjente folk på internet, så bare gud og du vet hvordan du er mot de som du faktisk har nært deg.
Tror ikke det bare er selvvalgt jeg.

Små kretser blir stortsett alltid bare mindre. Og til slutt så sitter man igjen alene og lurer på hvordan det gikk galt. Det er en kjip hverdag.

Uansett, jeg håper du vinner den kampen du kjemper inni deg, som du ikke forteller noen om. Virkelig.

Sitat av idioten420 Vis innlegg
ja, jeg kunne godt latt vær å nevne det. men de fleste skjønner jo at man har lettere for å gjøre idiotiske ting i fylla uten at det er greit å bruke alkoholen som unnskyldning i etterkant. hensikten med den kommentaren var ikke å prøve å rettferdiggjøre noe som helst.

over og ut.
Vis hele sitatet...
Legger meg ikke opp i avgjørelsen din, den respekterer jeg, selv om jeg er veldig uenig lenger oppe i tråden her.

Men har ett par spørsmål, du trenger ikke svare om du ikke vil.

Har du hengt med bestekompisen din etter du lå med exen hans, og om ja, hvordan følte du deg når du hang med ham?

Om du ikke har hengt med ham enda, har det noe med hva som har skjedd å gjøre?

Oppriktig interresert i hvordan det var/er å møte kompisen igjen, interressant med input fra den siden av gjerdet også
Sist endret av mr.roundtree; 19. oktober 2023 kl. 04:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hvordan vet du at folk ikke har valgt bort deg? Og det som du sitter igjen med er det du er i stand til å takle? Du får ikke noe brev i posten om det, de bare forsvinner. Når folk forsvinner og man ikke skjønner hvorfor er det mindre sårende å fortelle seg selv det var ett valg man tok selv.

Du slenger med enkelhet rundt deg med diagnoser på ukjente folk på internet, så bare gud og du vet hvordan du er mot de som du faktisk har nært deg.
Tror ikke det bare er selvvalgt jeg.

Små kretser blir stortsett alltid bare mindre. Og til slutt så sitter man igjen alene og lurer på hvordan det gikk galt. Det er en kjip hverdag.
Vis hele sitatet...


Hvordan er du mot menneskene i din krets egentlig? Uansett, forsøk å ta vare på de rundt deg, og bry deg mindre om bro codes og hva ukjente tenker om deg og mer hvordan du kan være en positiv kraft for de du bryr deg om. La folkene i din krets få leve sine liv og støtt som best du kan.

Du eier ingen, i beste fall har du de til låns.
Sist endret av _abc_; 19. oktober 2023 kl. 08:25.
Alt dette snakket om bro code fordrer ett spørsmål om hvor gammel er dere?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Alt dette snakket om bro code fordrer ett spørsmål om hvor gammel er dere?
Vis hele sitatet...
Lukter 16-åring av denne tråden uansett hvor gamle folka er...
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Har du hengt med bestekompisen din etter du lå med exen hans, og om ja, hvordan følte du deg når du hang med ham?
Vis hele sitatet...
ja, flere ganger nå. og for å være helt ærlig så føles det ikke så verst lenger. han har en kjæreste han elsker og livet hans går bra. som mange nevner følte jeg i starten at jeg hadde brytet en "bro code". men herre gud, vi er i midten av 20 åra begge to. livet går videre, det er 2 år siden dem var sammen. jeg tror alle vinner på at dette går i glemmeboken.

takk for alle svarene dere ga meg etter den stressende uken, det hjalp meg samle tankene og se ting fra andre perspektiver.
Sist endret av idioten420; 19. oktober 2023 kl. 10:48.
Sitat av idioten420 Vis innlegg
ja, flere ganger nå. og for å være helt ærlig så føles det ikke så verst lenger. han har en kjæreste han elsker og livet hans går bra. som mange nevner følte jeg i starten at jeg hadde brytet en "bro code". men herre gud, vi er i midten av 20 åra begge to. livet går videre, det er 2 år siden dem var sammen. jeg tror alle vinner på at dette går i glemmeboken.

takk for alle svarene dere ga meg etter den stressende uken, det hjalp meg samle tankene og se ting fra andre perspektiver.
Vis hele sitatet...
Kjempegreier, bra det løste seg for deg/dere. Takk for at du tok deg tiden til å svare, setter pris på input og at du tok deg tiden