Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Battlefield versus Call of Duty?
Battlefield! 49 83,05%
Call of Duty 10 16,95%
Stemmegivere: 59. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  7 978
Hei, Legitz her! Jeg er interessert i å høre hvilken spillserie dere liker best, av Battlefield -eller- Call of Duty.
Ikke la hate-elske debatten ta helt av, men legg gjerne med hvorfor du mener det du mener.
Jeg vet at det finnes flere FPS-spill der ute, men disse to seriene er (etter det jeg har fått med meg) de mest omtalte og spilte FPS-spill. Er spent på hva folk velger!

Let the haters hate, and the lovers love, kjør!

___

Call of Duty
Jeg personlig foretrekker serien CoD. Jeg vet at mange av spillene kjører på gammel spillmotor og alt det der, men liker den "clean FPS" feelen som CoD gir. Treyarch kom jo ganske nylig ut med spillet Call of Duty: Black Ops 2, som tok mange ting til en nyere level. Konseptet med perks og at du blir belønnet for å spille bra er en annen grunn til at jeg liker denne serien. Jeg er heller ikke så fan av battlelog-konseptet til Battlefield, for å være ærlig. Origin, EAs etterlikning(?) av Steam, er heller ikke toppen. Takk for meg
Sist endret av random76205; 2. mars 2013 kl. 02:28.
Denne tråden har blitt forsøkt så mange ganger og failet like mange ganger, just saying.

Personlig synes jeg CoD var kjempekult en periode, men det er i hovedsak to ting som ødela for min del:
•De fleste man møter er småkids og søppelnerder. CoD har så jævlig elendig community at det er flaut å ta del i det.
•Det er ufattelig ensformig. Jeg føler at alle maps er veldig like utseendemessig. Vil heller ha litt mer themed maps. Eneste jeg kommer på som skiller seg veldig ut i utseende er Afghan.
Bortsett fra det syntes jeg det var ganske greit med CoD hvis man har en 20 minutter-halvtime å svi av fordi det er så fast-paced og enkelt.

Battlefield har jeg ikke lagt like mye tid i (enda), fordi det er mye mer tidkrevende, men det er også mye mer underholdende. Noen grunner er jo blant annet:
•Bedre grafikk, som gir en mer realistisk følelse.
•Lagarbeid er nødvendig.
•Mye mer variasjon i maps.
•Spillet er generelt mye større og er ikke like begrenset.
Jeg og har en hel del timer med CoD bak meg, hovedsaklig da MW2 som jeg likte veldig godt og brukte mange timer på, men det som var mest ruinerende var nok;
- All hackingen. Det gikk ikke én eneste gaming session på 2 timer+ der en ikke møtte på en hacker eller en lobby som var hacka.
- Kjedelige våpen. Alle høres ut som 'leketøypistoler' hvis jeg kan si det sånn. Følte også at det ikke hadde noe å si hvilket våpen jeg brukte- alle føltes så å si like ut uten om rate of fire.
- XiIx23OptiXzGamaH wannabes communitiet. En haug med drittunger som elsket å slenge dritt og var frekke i kjeften.
- Små maps - og de føltes veldig ensformige utenom at noen var ørken, noen var snø og noen var skog osv. Alle mapsa hadde liksom bare trange passager og hus og var veldig.. trangt, utenom Wasteland.

Noe positivt da, forøvrig var jo killstreaks og de forskjellige badgene. Det å få til en Nuclear blast var jo alltids like nervepirrende på 20 kills +, og de harde badgene som å lande en carepackage i hode på noen.

CoD perioden gikk vel over når Black Ops kom ut- kjøpte spillet, spilte 2 timer og fjerna det fra pcen igjen. For noe fjas.

Og det var her Battlefield perioden begynte, da først med BFBC2 til BF3 kom ut og jeg digget det mye mer;

- Vehicles. Noe man ikke hadde på CoD, det å kunne fly helikopter og kjøre tanks var jo bare himmelsk.
- Store, fine, og realistiske maps med variert landskap.
- Det at våpene føltes forskjellige, og den følelsen at man ikke bare løp rundt og gunna- men liksom gikk rundt hjørnet, poppa noen kuler i skallen og gikk videre og smalt i stykker en bygning med C4 og fikk multikill.
- Litt mer teamwork- ikke så veldig mye solo run'n'gun. Det at folk kunne prate ordentlig med hverandre (til en viss grad), og samarbeide f.eks. pilot+gunner i helikopter for å ødelegge tanks, AA, helikoptere osv.
- Eksplosiver og destruction av bygninger o.l.

Så jeg faller helt klart på Battlefield uten tvil.
Kjapt, greit å mest avgjørende så er det to helt forskjellige spill. CoD har små-maps og mye tettpakket action, ikke helt quake men mer samme prinsippet. Battlefield er større igjen osv som åpner for å spille lenger og mer variert, men ikke like mye bang bang on the spot

Toss up for meg ass, du vet de er begge bra spill, i noen perioder spiller jeg mye CoD, i andre perioder Battlefield.. Som med musikken vet du, i en periode er det trance, i andre er det dubstep :P

1.6 for life tho
skjønner ikke at det går ann og sammenligne de spillseriene, dem er jo ikke i nærheten av hverandre. grafikkmessig så rocker jo bf3 mw3
Jeg liker Battlefield best.

Cons ved COD
*Fleste maps er camper maps
*Mapsa er for små og for mye spillere ingen taktikk, og blir som å skyte sild i tønne
*Kjedelige våpen
*14 år gamle kids som sitter å skriker i mic
*Dårlig grafikk
*Ingen lagspill
*Føler de "pusher ut spilla" kun for å tjene spenn, prøver ikke nok å tilfredstille sluttbruker

Pros ved battlefield
*Geniale, store taktiske maps
*Veldig god grafikk
*Destruction på bygninger, selv om det kan være irriterened med teamkill. Men det kan gjøres mye taktisk med å ta ut rette bygninger fort.
*Lagspill er key her
*Bonus for å spille for squaden, veldig bra oppfordring til å kommunisere og jobbe sammen.
*Bedre grafikk og lyd på våpen, selv om noen våpen er OP. (FUCK SHOTGUN)
*Man kan kjøre og fly
Hvis en ser på tidligere CoD spill vs BF, er det for min del ganske likt. CoD1,2 og 4 var ganske underholdene og bra. De siste spillene blir lite nytt og miljøet har falt drastisk. IWNet må også ta på seg mye av skylden fordi det drepte alt som heter community.

Det er også en annen stor forskjell som gjør at spillene ikke kan sammenlignes så lett.
Battlefield er en stor slagmark. Kjøretøy og teamwork må utnyttes for å vinne. En god spiller kan (dog ikke vanlig) dominere en hel server alene.
CoD er infantry only og en god spiller vil alene stoppe det andre laget.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Call of duty, begrunnav at jeg liker Fast paced action bare derfor. Men BF er også et jævla godt spill..