Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  371 41935
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Jeg er ranger, hvilke stats bør jeg se etter? Og er det mange her som spiller på undeworld?
Vis hele sitatet...
Jeg går for +power og +Condition Damage som ranger.
Har værtfall ingen problem å gjøre oppdrag og lignende som er 2-3 level høyere enn meg.
Sitat av rustibus Vis innlegg
er det noen som har ein aktive guild på far shiverpeaks som eg kunne ha joina?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Da har guildet mitt fått seg en nettside.
Vi er i hovedsak på serveren Piken Square, og vi aimer på å bli et skandinavisk guild.

Registrer her hvis du er interesert.
Dinget 80 om torsdagen. What to do now? WvW?

Forøvrig er discoverybiten av crafting det dårligste med Gw2
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Er det noen som har en slags liste eller lignende ang. "uoffisielle" servere for visse målgrupper? Har lest at f. eks Piken Square er uoffisiell RP-server, Far Shiverpeaks er uoffisiell skandinavisk server osv. Vil gjerne ha litt mer omfattende informasjon om dette.

EDIT: Fant så å si svaret selv: http://titanpad.com/ep/pad/view/4SyT2aGiZB/latest
Sist endret av lex123; 10. september 2012 kl. 14:39.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Jeg er ranger, hvilke stats bør jeg se etter? Og er det mange her som spiller på undeworld?
Vis hele sitatet...
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg går for +power og +Condition Damage som ranger.
Har værtfall ingen problem å gjøre oppdrag og lignende som er 2-3 level høyere enn meg.
Vis hele sitatet...
Drit i å se nøyaktig etter noen stats fordi du spiller en viss klasse, det er ikke slik det fungerer. Du bestemmer selv hvordan du vil spille, og skaffer deg stats deretter. Hvilke våpen har best spells? Hva vil du gjøre? I likhet med WoW (som alt sammenliknes med) så styres ikke stats etter klasse, men etter specc. I GW2 styres det etter både våpen og specc og hva du skal gjøre. Jeg har to forskjellige armor-sets med meg til enhver tid.

Om du kjører nesten utelukkende PvP/WvW er det ingen med sine fulle fem som vil anbefale power og condition damage, slikt er for leveling. I PvP trenger du toughness, vitality og power.

For å trekke meg selv frem som et eksempel spilte jeg elementalist og var speccet som en skikkelig glass-kanon. Tallene var like store som i de beste brife-filmene på youtube, men jeg tålte ingenting. Hadde 97%(!) crit chance og mye power, fordi jeg ville spille slik. Tenk deg om to ganger, og kjør slik du vil. Ingen vits i å kjøre condition damage om du bruker Longbow / Sword og Warhorn. De fleste hunter-våpen har i grunnen bare et spell med condition damage hver (men de er til gjengjeld gode, og pets har gjerne condition damage også).
Lurer på om flere har opplevd at en eller annen jævel i Japan har prøvd å hacke brukeren??
Fikk nettopp en mail angående en i Tokyo som prøvde å logge inn og at jeg måtte godkjenne innloggingen...

A login attempt from the following location is currently awaiting your authorization.

Address: 114.150.100.217
City: Tokyo
Region: 40
Country: JP

This location is approximated based on information provided by your Internet Service Provider. If in doubt, deny the request and try again.

For security purposes, we alert you each time your account is accessed from an unrecognized location. To authenticate this login attempt, please click the link below:
Det skjedde med meg og, fotonewbie. Bare at i mitt tilfelle var det fra 5 stk, i forskjellige byer i Kina. :P
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Game_status_updates
"To protect yourself, use a strong, unique password for Guild Wars 2 that you've never used anywhere else! If your current password isn't unique to Guild Wars 2, change it today! Do not under any circumstances use the same password for Guild Wars 2 as you do for your email account."
Min konto ble også forsøkt hacket. Jeg lagde meg da en unik email som kun er til GW2 + et unikt passord. Etter det var fikset så ble det stille gitt

Jeg spilte på Far Shiverpeaks, men byttet til Aurora Glade, da jeg ble med i en norsk guild der.
Hvis noen spiller der, så add: Thaenin.6420 (level 31 for øyeblikket)
Er det noen her som veit hvordan jeg forlater WvW uten å faktisk logge ut av spillet?

Flere jeg spiller med som enda ikke har funnet ut hvordan man forlater WvW når man først har kommet inn.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Er det noen her som veit hvordan jeg forlater WvW uten å faktisk logge ut av spillet?

Flere jeg spiller med som enda ikke har funnet ut hvordan man forlater WvW når man først har kommet inn.
Vis hele sitatet...
Recall til basen og ta portal der ifra til Lions Arch
Sitat av Quadri Vis innlegg
http://www.cjs-cdkeys.com/products/G...-Download.html

Er dette ei safe side å bestille fra?
Vis hele sitatet...
Funket for meg, var veldig skeptisk selv, etter man måtte godkjenne med mobil og greier og masse styr egentlig. Men jeg fikk koden min og den funket fint den, selv om jeg begynte å stusse litt (:
Er det stemning for å opprette en freak guild?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Er det stemning for å opprette en freak guild?
Vis hele sitatet...
Minner om at guilds er cross realm og cross character. I tillegg må du ikke forlate din nåværende guild for å bli med i et freak guild.
Kan man være med i så mange guilds som bare det?
Så hvis jeg oppretter en freak guild, så kan jeg joine andre også?

Hva bør guilden hete?
Best stats for levling av en elementalist? Går for power og crit atm, prøver å kite så mye så mulig så gidder ikke ta så i mye hp.

Noen innspill?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Kan man være med i så mange guilds som bare det?
Så hvis jeg oppretter en freak guild, så kan jeg joine andre også?

Hva bør guilden hete?
Vis hele sitatet...
Du finner nok en grense før eller siden, du kan være medlem av flere guilder samtidig. Du kan bare representere et guild av gangen. Når du representerer et guild vil influence du tjener gå til det guildet, du vil ha deres guildchat og oppgraderinger.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Best stats for levling av en elementalist? Går for power og crit atm, prøver å kite så mye så mulig så gidder ikke ta så i mye hp.

Noen innspill?
Vis hele sitatet...
Går du kun for power og crit blir du en glass-kanon, det fungerte for meg i en god periode. Det er bare å gå scepter/dagger eller dagger/dagger glass-kanon, men dør du vil dette forsinke deg betraktelig. Skal du kjøre den veien anbefaler jeg air og fire traits, gå for alt som gir power, damage bonus i prosent og crit. Hold deg i fire så mye du kan, og brenn kun de beste CDene i andre attunements.

Personlig døde jeg for mye med mitt air/fire crit-power build, jeg gikk siden til et mer combo-basert arcane power-vitality build. Med staff selvsagt, så bruker jeg arcane-skills til å brenne combo-fields sammen med #4 earth blast finisheren (glemt navnet).
Noken som er upp for a game med ein level 17 Guardian Charr på Ring of Fire? Har også ein level 20 necro.
Finnes det raids forresten? Fikk cleara først instansen igår på story mode, var ikke lett for å være ærlig
Så om det finnes raids så må jo det være ren rakettforskning å cleare
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Finnes det raids forresten? Fikk cleara først instansen igår på story mode, var ikke lett for å være ærlig
Så om det finnes raids så må jo det være ren rakettforskning å cleare
Vis hele sitatet...
er ikke raids, bare 5'man instances.
Men jeg lover deg, de er ikke lette (uten om CM storymode)
Har gjort AC, CM, TA og SE til nå.
http://no.twitch.tv/aieron

Det her var syke greier. En kar som spiller GW2 live akkurat nå - UTEN ARMER! Han trykker på tastaturet med en penn han har i kjeften, og han spiller som en liten gud! Annbefales!
Tenkte jeg skulle si ifra at de har sluppet en beta versjon til Mac som er verdt å ta en titt på!
Dette er etter alt jeg har forstått en Cider port, noe som kan føre til at det krever mer å kjøre spillet i OS X fremfor Windows. Jeg har en Mac Mini som er ett år eldre en den som er oppført på anbefalt listen og merker ganske mye til hakking selv med det grafiske skrudd helt ned.
Jeg kommer nok til å holde meg i Bootcamp intill videre da det kjørte helt akseptabelt. Men jeg gleder meg til det (kanskje) kommer ut av beta.
Du kan lese mer om det her på nettsiden deres.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Finnes det raids forresten? Fikk cleara først instansen igår på story mode, var ikke lett for å være ærlig
Så om det finnes raids så må jo det være ren rakettforskning å cleare
Vis hele sitatet...
Alle dynamiske events er i teorien raids og endel av disse spawner bosser når du har kommet langt nok. Dreper du bossen spawner det kiste med loot The shatterer rundt lvl 50 er jo et eksempel.

Explorable mode av AC, CM etc er jo også endel vanskeligere enn story mode, men her er limit 5 mann.
Jeg har nylig anskaffet Gw 2, og må si det er et fantastisk spill! Selvom det er sosialt på en helt annen måte enn wow (mtp at du slipper å joine grupper osv) savner jeg å ha noen å spille med (loke og skype) så hvis noen her har lyst til å slå til med et "brukernavn.nr" på PM til meg, så skal jeg legge til sporenstreks! Jeg støtter forsåvidt også forslag om en nFF guild. Noen som vet om dette har blitt opprettet ennå? Hvis ikke kommer jeg til å lage et (lager et innlegg her når den er i gang, så kan jeg pm'es for invites)
Ja mac klienten fungere suverent! Men sitter med 20 fps for det meste på lavaste graffikk.... hugsa ikkje oppløsninga, men meiner et var 1130x720. (Macbook pro 13" tidlig 2011) Det er fult spelbart med 20fps, men det er litt meir kos på gaming riggen med alt maxa og 60 fps då...

EpicSnusBox, Roflcopter.1385 spela på aurora glade atm, men kan vell fortsatt skifte server om det trengs
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Ja mac klienten fungere suverent! Men sitter med 20 fps for det meste på lavaste graffikk.... hugsa ikkje oppløsninga, men meiner et var 1130x720. (Macbook pro 13" tidlig 2011) Det er fult spelbart med 20fps, men det er litt meir kos på gaming riggen med alt maxa og 60 fps då...

EpicSnusBox, Roflcopter.1385 spela på aurora glade atm, men kan vell fortsatt skifte server om det trengs
Vis hele sitatet...
Glemte å legge til at jeg spiller på "far shiver peaks" men ingenting av dette er jo endelig, heldigvis Legger deg til.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Glemte å legge til at jeg spiller på "far shiver peaks" men ingenting av dette er jo endelig, heldigvis Legger deg til.
Vis hele sitatet...
Hopper over! Trur eg har ein kompis som speler på den serveren om eg ikkje tar feil!
Sitat av Melcor Vis innlegg
er ikke raids, bare 5'man instances.
Men jeg lover deg, de er ikke lette (uten om CM storymode)
Har gjort AC, CM, TA og SE til nå.
Vis hele sitatet...
Har bare gjort AC og CM til nå men syns ingen av instancene er lette. Følte faktisk AC gikk smoothere en CM, men det har vel mye med gruppen du finner deg også da. Som thief så avstår jeg ihvertfall fra å bruke melee i dungeons, det er helt klart...
har nett låst opp AC, så hadde våre kult å hatt noken å spelt den med
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Har bare gjort AC og CM til nå men syns ingen av instancene er lette. Følte faktisk AC gikk smoothere en CM, men det har vel mye med gruppen du finner deg også da. Som thief så avstår jeg ihvertfall fra å bruke melee i dungeons, det er helt klart...
Vis hele sitatet...
Thief melee DPS er ganske god. Min erfaring er at det er verdt å ofre litt egen DPS for at en Thief skal kunne stå i melee range. Support må ganske enkelt ta vare på deg mellom sin egen dps. I mitt tilfelle som Staff-Elementalist betyr det at du må bli gitt stone armor (retaliation, ikke egen armor, bare et tåpelig navn), sørge for flere water-fields som melee må blaste, og ellers bare DPSe og CCe alt ettersom.

Lett er det ikke, jeg har wipet altfor mange ganger i instances.
En kamerat følger meg igjennom en jumping puzzle i Lion's Arch ^^
23 ► Guild Wars 2 - Lion's Arch jumping puzzle
Heisann kjøpte spillet inne på spaceworld sin natt side å tenkte det funker fint å ha den digitalt siden eg har kjøpt flere spill der inne før, men i det eg kjøpte den å fekk den på listen min som kjøpte så fekk eg bare nøkkelen å ein pdf fil om ka man skal gjøre ved registrering. eg får liksom ikkje EXE filen. eg sendte mail til dei men fekk svar om at det var sendt til Downloads avdelingen. så no må eg vente eller noe er jo helt sløkket. noen annelse om koffor exe filen ikkje kom eller noe ?
Sitat av Kekambas Vis innlegg
Heisann kjøpte spillet inne på spaceworld sin natt side å tenkte det funker fint å ha den digitalt siden eg har kjøpt flere spill der inne før, men i det eg kjøpte den å fekk den på listen min som kjøpte så fekk eg bare nøkkelen å ein pdf fil om ka man skal gjøre ved registrering. eg får liksom ikkje EXE filen. eg sendte mail til dei men fekk svar om at det var sendt til Downloads avdelingen. så no må eg vente eller noe er jo helt sløkket. noen annelse om koffor exe filen ikkje kom eller noe ?
Vis hele sitatet...
Du må registrere deg her:
https://register.guildwars2.com/

Derfra får du lastet ned spillet.
Sist endret av JVMyhre; 26. september 2012 kl. 19:42.
Min nøkkel som hører til spillet da eller ?
Sitat av Kekambas Vis innlegg
Min nøkkel som hører til spillet da eller ?
Vis hele sitatet...
Ja regner da med at det er den du har fått.
Eg tror eg fekk det til no laster ned spillet no herligt man tusen hjertelig

Heisann vet sikkert at det er skrevet om det før men hvilken verden burde eg valgt når eg begynner å spille spillet ? er det noen for å ulemper ?
Hvilken servere spiller dere på?
Jeg er på Gunnar's Hold.
Har akkurat startet å spille, spiller på Far shiverpeaks, mange Nordmenn her. Skjedd noe med NFF guild? Epixsnusbox?
Får ikke startet GW2!
*--> Crash <--*
Exception: c0000005
Memory at address ccccccdf could not be read
App: Gw2.exe
Pid: 6192
Cmdline:
BaseAddr: 00400000
ProgramId: 101
Build: 15623
Module: igdumd32.dll
When: 2012-10-05T18:57:18Z 2012-10-05T20:57:18+02:00
Uptime: 0 days 0:00:27
Flags: 0
Sitat av Claryn Vis innlegg
Får ikke startet GW2!
*--> Crash <--*
Exception: c0000005
Memory at address ccccccdf could not be read
App: Gw2.exe
Pid: 6192
Cmdline:
BaseAddr: 00400000
ProgramId: 101
Build: 15623
Module: igdumd32.dll
When: 2012-10-05T18:57:18Z 2012-10-05T20:57:18+02:00
Uptime: 0 days 0:00:27
Flags: 0
Vis hele sitatet...
Er det bare meg, eller kræsjer nesten alle spillene dine?
Sett deg klage på noe sånt i BF3 tråden også

OnTopic:
Ser ut som at dette kan være noe av det samme som du har, orket dog. ikkje og lese alt.
http://www.guildwars2guru.com/topic/...tion-c0000005/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som har noen metoder for å tjene gull? Driver å skiller opp jeweler for tida, mest for exotics, vet ikke om det er noe penger å tjene på å kjøpe mats å lage ringer/amulets/accessories på 400. Har 400 lw og jobber med cooking.

Hadde vært fint om noen kunne delt noen tips.
Ingen som spiller lengre? Gått tilbake til wow allerede?
Sist endret av ClosetotheEdge; 17. oktober 2012 kl. 21:05.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Ingen som spiller lengre? Gått tilbake til wow allerede?
Vis hele sitatet...
Spiller som bare det jeg, men har planer om en liten pause ettersom at det nettopp kom en ny expancion på LotRo.
Vil bare advare andre freaks, hvis dere på noen måte får accounten deres hacket eller sletter en character. Så er det absolutt ingen hjelp å få hos Arena Net. Eneste recovery/rollback funksjon de har er gems.. Noe som er en ekstrem pengegrisk strategi i mine øyne.

Fant ut dette etter at min account ble hacket, pga sikkerhetshull i Arena net. Min level 60 elementalist ble slettet og etter mange timer med prat frem og tilbake fortalte de meg at de ikke kunne få tilbake characteren min. Jeg krevde en form for kompensasjon men ble umiddelbart avbrutt av supporten som fortalte meg at det eneste de kunne recovere var gems. Ble sint på hele greia å refunderte hele spillet, samme med kjæresten min sin kopi av spillet ettersom at vi planla å spille sammen.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Vil bare advare andre freaks, hvis dere på noen måte får accounten deres hacket eller sletter en character. Så er det absolutt ingen hjelp å få hos Arena Net. Eneste recovery/rollback funksjon de har er gems.. Noe som er en ekstrem pengegrisk strategi i mine øyne.

Fant ut dette etter at min account ble hacket, pga sikkerhetshull i Arena net. Min level 60 elementalist ble slettet og etter mange timer med prat frem og tilbake fortalte de meg at de ikke kunne få tilbake characteren min. Jeg krevde en form for kompensasjon men ble umiddelbart avbrutt av supporten som fortalte meg at det eneste de kunne recovere var gems. Ble sint på hele greia å refunderte hele spillet, samme med kjæresten min sin kopi av spillet ettersom at vi planla å spille sammen.
Vis hele sitatet...
Det var jo en feil fra din side, mtp. sikkerheten til accounten. Brukte du f.eks email authenticator?

Med den skal det jo være praktisk talt umulig å skaffe seg account-informasjonen din.

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Ingen som spiller lengre? Gått tilbake til wow allerede?
Vis hele sitatet...
Spiller for full hals, så fremt jeg har tid
Sitat av Oransje Vis innlegg
Det var jo en feil fra din side, mtp. sikkerheten til accounten. Brukte du f.eks email authenticator?

Med den skal det jo være praktisk talt umulig å skaffe seg account-informasjonen din.



Spiller for full hals, så fremt jeg har tid
Vis hele sitatet...
Email authenticating var på, må ha epost authentication hver eneste gang man logger seg på fra en annen ip. Problemet var, som sagt ett sikkerhetshull. Fikk ingen kompensansjon i det hele tatt, noe jeg synes er rart, og utrolig dårlig service. Hadde noe slikt skjedd hos blizzard hadde jeg luktet ett år gratis gametime eller noe sånt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har hatt flere uker uten å røre spillet, men etter halloween eventene kom har jeg spilt mange timer Drit kult!
Nå holder jeg på å installerer spillet, finnes det noen guild med nFF'ers?

Er old-school rogue-spiller i wow, så jeg kommer nok til å gå i samme baner i GW2. Om noen kunne ha sendt meg en PM om server og slikt, hadde det vært fint