Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1347
Heisann

Nå er det seg slik at jeg snart skal flytte inn i en ny leilighet, og da vil jeg jo gjerne ha noen høyttalere til å ha i stua.

Helst ikke være noe mer enn en bass og to gulvstående. En på hver side. Behøver ikke noe fullt surroundanlegg her.

Men så kommer min andre request her, prisen har nemlig også litt å si.
Nå er det ikke så veldig enkelt å si hvor mye jeg er villig til å bruke her, men bare kom med forslag som ikke er alt for utenkelig for en fattig student.

Men kommer nok til å kjøpe brukt hvis det er alt for dyrt å kjøpe nytt, så bare kom med forslag.
Skal du da også ha en forsterker kanskje ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Skal du da også ha en forsterker kanskje ?
Vis hele sitatet...
Det skal jeg vell sikkert, kremt kremt.
Kan du ikke bare gi en prisklasse?
Vell, det jeg tenker om pris blir vell alt for lite, fordi jeg kommer ikke til å punge ut med mer enn 3-3,5k.
Så jeg må nok kjøpe brukt.
Sitat av sali Vis innlegg
Vell, det jeg tenker om pris blir vell alt for lite, fordi jeg kommer ikke til å punge ut med mer enn 3-3,5k.
Så jeg må nok kjøpe brukt.
Vis hele sitatet...
Det må du nok da. hehe...

Finn.no skal visst fungere. Ellers har du alltids http://avforum.no/avtorget/
usertitle import
bleh's Avatar
Hvor stor er stuen? Er dette høyttalere du tenker å ha i 5-10 år, eller er det mest for bruk under studietiden?

Avhengig av størrelse på rommet osv kan følgende anbefales; http://www.hifiklubben.no/produkter/...eoanlegg_-.htm

En kompis har den pakken der og har fått jævlig bra utbytte av de, men han har de da stående i en stue på ikke mer enn 20m2..erfaringsmessig har størrelse, romutforming osv mye og si for god lyd; og jeg har selv hatt 2x CV XLS15 på et veldig lite soverom og det var aldri noe særlig lyd fra de i det rommet..når jeg fikk plassert de i en skikkelig stue, med skikkelig underlag (rubberknots) og ikke minst god lufting eksploderte plutselig lydbildet et par hundre hakk..
Sitat av bleh Vis innlegg
Hvor stor er stuen? Er dette høyttalere du tenker å ha i 5-10 år, eller er det mest for bruk under studietiden?

Avhengig av størrelse på rommet osv kan følgende anbefales; http://www.hifiklubben.no/produkter/...eoanlegg_-.htm

En kompis har den pakken der og har fått jævlig bra utbytte av de, men han har de da stående i en stue på ikke mer enn 20m2..erfaringsmessig har størrelse, romutforming osv mye og si for god lyd; og jeg har selv hatt 2x CV XLS15 på et veldig lite soverom og det var aldri noe særlig lyd fra de i det rommet..når jeg fikk plassert de i en skikkelig stue, med skikkelig underlag (rubberknots) og ikke minst god lufting eksploderte plutselig lydbildet et par hundre hakk..
Vis hele sitatet...
Men disse er ikke gulvstående. Da må trådstarter eventuelt henge på vegg, elle skaffe noe å ha de stående på.
usertitle import
bleh's Avatar
Aye, så nå at han spesifikt spør om gulvstående. Gikk litt fort der.

Mitt poeng er fortsatt at hvis dette ikke er noe han planlegger å bruke over lengre tid, så er det lite vits å klinke til med noe skikkelig. For den summen ts snakker om må man fortsatt opp et par tusen for å få en forsterker som faktisk drar et par heftige høyttalere skikkelig, i mine øyne.
Sist endret av bleh; 16. september 2010 kl. 12:06.
Hadde jeg vært deg ville jeg gått for noe Dynavoice og Yamaha forsterker fra Surround.no!

En kamerat brukte vel 3k +/- på anlegget, og ingen synes det høres dårlig ut. Du trenger bare en sub ved siden av!
Ja, har da tenkt til å kjøpe på finn.no, men må jo først vite hva slags anlegg jeg skal ha. Og stuen er ikke veldig stor nei, så henge de på veggen går nok ikke her.
du handle fra Finn.no?

Disse Høyttalerne er greie og ikke så altfor dyre. Men du må nok sprekke budsjettet ditt med forsterker.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24411012 Denne "pakka" ser ganske grei. Litt googling sa meg at det var en ganske grei pris. føller ikke med noe sub men da, men blir vell bare naboene bare glade? evt kan man jo se om man finner sub ettervert.
vill nok tro du må lete en del for og finne forsterker, høytalere og sub som spiller bra for 3tusen. evt spørr på AVformun der er det sikkert en del lydmongoer som kan hjelpe deg
http://www.netthandelen.no/visAuksjo...onsid=20444185
Koster orginalt 3000 men du kan få dei her ganske billig.
Har alltid handlet Cerwin-Vega og aldri blitt skuffet.
Sjekk hifisentralen.no ... The best there is
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av sali Vis innlegg
Vell, det jeg tenker om pris blir vell alt for lite, fordi jeg kommer ikke til å punge ut med mer enn 3-3,5k.
Så jeg må nok kjøpe brukt.
Vis hele sitatet...
Hvis du går på f.eks. soundgarden, og sier du skal ha noen til sirke 3-3,5k så viser de deg noen epice.

Var det selv med en kamerat som hadde samme prisklasse som deg, og de viste han 2 ganske små høyttalere, som jeg tenkte liksom, lol de var jo små. Men når de spilte var det rimelig sick lyd. Du trenger ikke noe bass eller noe i tillegg for de var så fyldige. med mindre du har tenkt å stappe leiligheten full av subwoofere og ødelegge grunnmuren med basstester xD