Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2540
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Enten du liker Daft Punk, Air, Cassius, The Postal Service, Ladytron, Moby eller noen av de tallløse andre elektronika-talentene - eller bare liker god musikk generelt - så er det ett album du MÅ få med deg:

Røyksopp - Junior

Fikk dette fantastiske albumet i går, og har vært som hypnotisert siden. Dette er det beste Røyksopp har laget, og befester deres posisjon i verdenseliten av elektronika-makere. Dette er oppdatert, fresht og fengende, noe som bekreftes av åpningssporet "Happy up here" (som sikkert mange har hørt allerede).

Youtube-link til "Happy up here":
http://www.youtube.com/watch?v=KmcPeuf5aXo

Min favoritt ellers: låta "Tricky Tricky". Hør på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=n0wR-8TRyjk

Få med dere temaet som begynner 2:15! Digger den harde, elektroniske og kompromissløse sounden de har der (gjentas cirka 3:50)
KP til deg fordi jeg er riv ruskende enig!!! Et genialt album, absolutt
Fin-fint album ja. Min favoritt sålangt er Røyksopp Forever: http://www.youtube.com/watch?v=nM_txL43iFM, spesielt på 3:10 når de går opp en ters og legger på mer strykere og englekor. Det er umulig å høre på dette uten å smile.
Kanskje jeg som er ignorant siden jeg ikke hører på musikken til vanlig, men synes det hørtes ut som alt det andre de har laget.
Jeg har gledet meg lenge til Junior, men i følge Wikipedia skal ikke albumet komme før den 23. mars?

Röyksopp er forøvrig noe av det beste jeg vet innenfor downbeat electronica - utrolig grei musikk! Det er ikke så altoppslukende som mye annen electronica, så det er lett å konsentrere seg om andre ting samtidig som man lytter, og musikken er i seg selv egentlig bare utrolig avslappende!
I know! Jeg elsker røyksopp!

Men jeg liker bedre de mer "rolige" sangene deres. Som "røyksopp forever" som Don Tomaso linket til, og "so easy" o.l.

Men dette nye albumet kommer jo til å være genialt det også seff. ^^
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
I know! Jeg elsker røyksopp!

Men jeg liker bedre de mer "rolige" sangene deres. Som "røyksopp forever" som Don Tomaso linket til, og "so easy" o.l.

Men dette nye albumet kommer jo til å være genialt det også seff. ^^
Vis hele sitatet...

Ah, Røyksopp Forever er så sinnssykt bra. !!

Helt herlig!
Sist endret av skolms; 21. mars 2009 kl. 01:11.
Rett ut et fantastisk album. Happy Up Here, Royksopp Forever og Silver Cruiser er mine favoritter.

"sparks" fra Melody AM forblir dog min favoritt fra Röyksopp.
Sist endret av grudgE; 21. mars 2009 kl. 01:19.
Enig! Albumet er dritfett!

Og siden vi nå snakker om Røysopp så håper jeg ALLE har hørt på Røyksopp sitt album "back to mine" med bare remixer av gamle klassikere. Nydelig!
Albumet er knall, røyksopp skal sees live på Pstereo 09 i Trondheim til høsten.
Likte tricky tricky best..
Tror jeg har hørt albumet nesten hver dag i en uke nå
For de som ikke vet det kommer det (enda) et nytt album, "Senior" ut til høsten. Det skal vist vise en litt annen side av röyksopp, litt mer pop-ish og utadvendt.

Elsker dette albumet og gleder meg til senior kommer ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har hørt litt på Junior nå, og min dom er at det er, så vidt, det svakeste albumet til Röyksopp sålangt. Ikke misforstå meg, det er ikke dårlig (det er faktisk ganske bra), men jeg likte både The Understanding og Melody AM bedre. Spesielt Melody AM, siden det er mitt favoritt-album of all time.

De låtene jeg liker best på albumet er Happy Up Here, Röyksopp Forever og Silver Cruiser. Vision One og Miss It So Much er også gode sanger. You Don't Have A Clue også, men synes den er litt dårlig utført i forhold til potensialet. Jeg hadde egentlig håpet på en stil lik den vi hørte i Melody AM, men Junior ble heller en smule for hardt og for popish for meg, men alt i alt et greit album.

Terningkast 5 (minus)


Morsomt at Röyksopp var på Senkveld på TV2 på fredag. Ble skuffet over låtvalget deres, de spilte The Girl And The Robot, som jeg synes er en av de dårligste låtene på hele albumet... (sammen med This Must Be It, True To Life og kanskje Tricky Tricky. Er usikker på hva jeg mener om den ennå.)
Godt album, absolutt, men enig med Alkjeks om at det er deres minst gode (svakt/dårlig kan man ikke bruke), men det er vel smak og behag, i og med at de har lagd dette albumet rettet mot ungdom (derfor Junior) og har derfor valgt en popish sound. Til høsten kommer Senior, som vil bli mer retta mot de eldre, og litt mer eksperimentelt og med mer voksen lyd, et album jeg tror jeg vil like bedre. Men det er altså motsatt av det erix sier, det er dette albumet som er popish og utadvendt.
"Minst gode" passer nok bedre enn "svakeste" i denne sammenheng, ja
Gleder meg allerede til Senior. Junior og Senior er jo motsetninger, så håper Senior blir mindre popish og mer "Melody AM"-ish.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet når Senior albumet kommer?
Må si jeg likte det veldig godt!

Og til dere som liker linker og spotify, værsågod.
Eple er elsk
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av appel Vis innlegg
Noen som vet når Senior albumet kommer?
Vis hele sitatet...
Ifølge wikipedia kommer albumet tidlig i 2010.

KILDE

Er det forresten bare meg som elsker The Girl And The Robot?
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Ifølge wikipedia kommer albumet tidlig i 2010.

KILDE

Er det forresten bare meg som elsker The Girl And The Robot?
Vis hele sitatet...
nope : ) liker den og vision one veldig godt
Sitat av HStern Vis innlegg
Kanskje jeg som er ignorant siden jeg ikke hører på musikken til vanlig, men synes det hørtes ut som alt det andre de har laget.
Vis hele sitatet...
Må si meg sterk uenig her. Du kan kjenne igjen at Röyksopp har laget sangen. Men de er ikke like.

Dette er en av Röyksopp's beste album ingen tvil, men min favoritt er fortsatt Melody A.M.

Gleder meg til Senior...
Jeg er helt enig med deg - Junior er et fantastisk album! Av like vel mener jeg mesterverket Melody A.M er det beste som har blitt sluppet ut av Røyksopps lommer. Så folkens: Sjekk ut sistnevnte album i samme slengen!
Dette albumet legger seg bare i rekkene til fantastiske album Røyksopp har laget. Elsker det!
▼ ... over en måned senere ... ▼
“Senior” is now finished. We know we promised to release it towards the end of 2009, but due to certain factors that we cannot control, the completion of the album has been delayed. Until now that is. We do not know the exact releasedate yet, but we hope to get it out some time in April this year (…obviously).
Vis hele sitatet...
Nå ser det ut til at Røyksopp's nye album slippes i april - forhåpentligvis i begynnelsen!
En liten oppdatering til dem som bryr seg, regner med at det er noen her.

…Aaaand we would also like to introduce our new concept called “Track Of The Month” – a service (provided by us) where fans can get their hands on some free, unreleased & exclusive Röyksopp material.
Vis hele sitatet...

www.royksopp.com =)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Da har de endelig sluppet ut albumet, og det ligger på spotify.
Dette går rett i electronica spillelisten min!
Du finner forøvrig spillelisten min HER. Finner veldig mye electronika der, og eg oppdaterer listen jevnlig, hvertfall et par ganger i uka
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Dette går rett i electronica spillelisten min!
Du finner forøvrig spillelisten min HER. Finner veldig mye electronika der, og eg oppdaterer listen jevnlig, hvertfall et par ganger i uka
Vis hele sitatet...
Lite Röyksopp i lista der, bare noe hardstyle-greier
Jeg liker det nye albumet veldig godt! Det er helt annerledes enn junior, noe som er positivt i mine øyne for jeg synes at enkelte sanger tok en feil vending av den musikken dem produserte tidligere - Selv om det albumet også var et bra album, med sanger som Happy Up Here, Vision One og Tricky Tricky - synes jeg røyksopp lager bedre sanger når de ikke er ute etter å lage noe dansbart.

Nå til "Senior" har de laget et deilig og avslappende album, med rolige låter som "The Alcoholic" + en sykt tøff upbeat sang som kalles "Tricky Two".

Noen andre som liker albumet?
Sorry, feil link!
HER er den riktige spillelisten!