Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 15633
Et jævelskap av en vekkerklokke....
Sitat av Source Vis innlegg
Haha, du VASKER på mårrakvisten? Det slo jo alle rekorder

Likte ideen med valget av frokostblanding, men jeg driter aldri om mårran så ville ikke fungert her.
Vis hele sitatet...
når jeg er ferdig med vaskinga kan jeg jo slappe av hele dagen så slipper jeg å grue meg til det eller risikere at jeg utsetter det

pluss at når jeg skal til å gyve løs på vaskinga har jeg allerede gjort meg ferding med å mate både meg selv og ungen + lufta bikkja så jeg har fått tid til å våkne en time eller to... (jobber ikke

det går an å enten force-drite eller bare huske hvordan siste bajs var :P
uansett anbefaler jeg det for å få balanse i systemet så man unngår de gangene hvor magen produserer murstein....
Sist endret av Bayne666; 12. september 2010 kl. 23:37.
på hverdagene:

07.30 mobil alarmen med Fergie: Big girls don't cry. Eller hva den heter (kona som valgte den). Skrur på tv (God morgen norge eller talk show på tv3) og lys mens jeg slumrer frem til neste alarm kl 08.00. Da setter jeg meg i senga og sender meldinger med kona i yahoo messenger.

08.20 hiver jeg meg i arbeids tøyet. Pakker maten i sekken og hiver meg på scooteren for å prøve og finne ut hvilken vei jobb var egentlig. Når jeg kommer til kryss nr 2 da er jeg såpass våken at jeg er helt sikker på hvor jeg er.
Sitat av Bror-Seb Vis innlegg
Mobilen med under senga med kl. 06.00 - 06.30 - 07.00
Vekkerklokke ved nattbord 07.00
Får dama til å ringe og sjekke om jeg er våken 07.10 :P
Vis hele sitatet...
Sover du under senga?!
Har store problemer med å komme meg opp om mårran, så jeg bruker to vekkeklokker, en vanlig vekkeklokke også bruker jeg mobilen.
Så setter jeg begge til og ringe kl 07.00, begge har 5 min slumretid å sånn ligger jeg gjerne til kl 07.30 å trykker på slumre, så kommer gjerne mamma eller noen andre som har stått opp å sier at jeg må stå opp.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Tenker at de fleste her må sove alene. Går jo ikke an å slumre i 30-60 minutter hvis samboer/ektefelle ligger ved siden av og skal opp på et annet tidspunkt.

I mitt firma kan folk komme på jobb når de vil, så hva jeg stiller alarmen inn på avhenger av når jeg legger meg. Pleier å ha den på kl 08. Og står opp når den ringer.

(Minner meg på at jeg må legge meg, må opp 04:30 i morgen tidlig og rekke et fly til Amsterdam. Uten slumring naturligvis )
Sist endret av Gusto; 12. september 2010 kl. 23:54.
Jeg har en alarm klokka 06:25 og en 06:45. Vanligvis står jeg opp med en gang klokka ringer for andre gang, men når jeg kjører selv til skolen dryger jeg gjerne til klokka 7.

Jeg er ikke ett morgenmenneske og blir fryktelig trøtt ut hele dagen hvis jeg må opp tidlig, jeg vil ha en jobb der jeg kan begynne etter klokka 10 i alle fall!
en mobiltelefon på kl 0700 og deretter en analog klokke på litt over 7. Står alltid rett opp når mobilen ringer, den ekstra klokka er backup...
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gusto Vis innlegg
Tenker at de fleste her må sove alene. Går jo ikke an å slumre i 30-60 minutter hvis samboer/ektefelle ligger ved siden av og skal opp på et annet tidspunkt.

I mitt firma kan folk komme på jobb når de vil, så hva jeg stiller alarmen inn på avhenger av når jeg legger meg. Pleier å ha den på kl 08. Og står opp når den ringer.

(Minner meg på at jeg må legge meg, må opp 04:30 i morgen tidlig og rekke et fly til Amsterdam. Uten slumring naturligvis )
Vis hele sitatet...
Jeg slumrer når jeg sover med damer og, men ikke så lenge som 30-60 min så klart. Har aldri hørt noen kommentar på det egentlig når jeg tenker meg om...
alarmen klokka 8 ringer igjen 8:10, 8:20,8:30
har jeg ikke stått opp da ender med at jeg sover til 12...
Stiller ringeklokka på mobilen på 05:25, legger meg rundt 01:00-02:00, vekkeklokka ringer, trykker på slumre, klokken 05:31 ringer den igjen, kaster mobilen i veggen, ligger i senga i 10 minutt til, så begynner jeg å bli redd for konsekvensene om jeg ikke kommer presist på jobb, så kler jeg på meg, fikser håret i 1 minutt, så kjører jeg.
setter paa alermer 7.30 7.45. 08.00. staar opp, kler paa meg, gaar til skolen, er der 08.15

gar paa skolen, men siden jeg sitter oppe til 2/4 tia paa natta sover jeg gjerne en time naar jeg kommer hjem
Legger meg 11 hver kveld, våkner av ringeklokka 07:45, går å spiser frokost, kler på meg, henter et fat i skapet, driter på fatet, går inn på rommet til hybelkameraten min, setter på vifta som står der, setter fatet på en krakk fremfor vifta og retter vifta mot kameraten min som ligger i senga og aldri kommer seg opp selv. A caring friend.
Vekkeklokke = mental voldtekt

Når jeg legger meg lager jeg et mentalt bilde av ei klokke (timeviser er rød og minuttviser er grønn, vet ikke hvorfor det er slik). Ser for meg tiden jeg skal opp, la oss si kl. 10.00. Så våkner jeg ca. kl. 10.00 +- 5 min. Det er veldig sjeldent dette feiler.
Har gjort slik siden jeg var rundt 10 år gammel.

Eneste "aberet" er at jeg må ha minst 4 timer søvn. Får jeg under det, virker ikke denne teknikken så bra.
Jeg har en tidsinnstilt C4-pakning i puta som går av om morgenen kl 07.13 om jeg ikke defuser den først, funker fint som våkne-motivasjon det.
Drøyer alltid det med å stå opp til 5-10 min før bussen går. Jeg får da panikk, og tenker ikke på at jeg er trøtt. Sykt stressende i lengden da. Men får det til å gå rundt, til en viss grad. Ser at en del klarer å være våken etter alarmen har ringt for første gang. Det er umulig for meg. Jeg setter på slumre for å slippe den forferdelige lyden, og for å så sove videre. Det er vel bare at jeg mangel selvdisiplin om morgenen. Jaja
Har jeg en grunn til å stå opp, for eks jobb eller eksamen så er jeg oppe av senga innen 5sec etter klokka ringer.

Har jeg derimot ingen reell grunn til å stå opp, da for eksempel fri eller nynorsk på skolen så sover jeg lett til 2. UTEN problemer

Sitat av Tothep Vis innlegg
Vekkeklokke = mental voldtekt

Når jeg legger meg lager jeg et mentalt bilde av ei klokke (timeviser er rød og minuttviser er grønn, vet ikke hvorfor det er slik). Ser for meg tiden jeg skal opp, la oss si kl. 10.00. Så våkner jeg ca. kl. 10.00 +- 5 min. Det er veldig sjeldent dette feiler.
Har gjort slik siden jeg var rundt 10 år gammel.

Eneste "aberet" er at jeg må ha minst 4 timer søvn. Får jeg under det, virker ikke denne teknikken så bra.
Vis hele sitatet...

Den klokka har jeg i underbevistheten når jeg har noe shitviktig jeg må stå opp til. Har mareritt om hvordan jeg forsover meg og våkner klokka 6 om morgenen selv om det viktige ikke er før 9 >_>
Sist endret av Bombasa; 13. september 2010 kl. 00:19.
Har på alarm 07.15 og 07.20. De ringer hver 9. min, fram til 07.29.
Da står jeg opp, går på dass og gjør min nøden der, vasker hendene i varm/lunket vann leenge (våkner faktisk en god del av det)
Så får jeg i meg drikke, helst sukkervann for å våkne enda mer.
Så får jeg på meg klær, pusser tennene og parfyrmerer meg, før jeg ser på klokken at den er ca 07.39.
Tar på meg skoene 07.40.
Videre så kjører man normalt til skolen, og i ny og ne går.
Så 07.44 er jeg på klasserommet og starter undervisningen 07.45.
Frokost spiser jeg klokken 09.15-09.30.
Legger meg rundt 01.00 og 02.00 Har åtte alarmer på mobilen som starter å ringe fra klokken 07.00 med 5 min. mellomrom. Står opp etter den sjette eller syvende alarmen. Da har jeg omtrent 10 min. på meg å komme meg ut for å rekke bussen. Så jeg får aldri tid til å spise frokost eller dusje om morgenen (dusjer om kvelden).

Utrolig dårlig vane, ikke noe å anbefale i det hele tatt. Har det som regel helt jævlig om morgenen (trøtt og dårlig humør). Noe jeg absolutt skal begynne med å jobbe med.
Sitat av Twistz Vis innlegg
Legger meg 11 hver kveld
Vis hele sitatet...
Ved å legge inn en slik kommentar 00.11, så motsier du jo deg selv litt :P
Kanskje 00.11 du mente, og ikke 23.00? =)

Faen som jeg hater morgenen. Rutine? Nei! Et utgangspunkt? Nja...

07:20 - Første alarm ringer med Der Königgrätzer, blir bare irritert og skrur av alarmen (tror jeg selv hvert fall). Så går det 3 min og alarmen ringer på nytt fordi jeg alltid trykker utsett og ikke stopp (dog hadde jeg trykket stopp og ikke utsett ville jeg forsovet meg grådig).

07:30 - Opprinnelig skal jeg ha stått opp nå, men sovner alltid igjen fort etter første alarm. Så nå kommer andre alarm med The KKK took my baby away. Det hender jeg ikke våkner igjen av denne, så vurderer å bytte den ut. Enten våkner jeg av denne og greier å dette meg ut av senga eller så har jeg vært våken siden første alarm og kan stå opp som folk.

07:40 - Er jeg ikke våken nå sliter jeg, så derfor har jeg en nødalarm med Turn out the night (ironisk nok). Blir så stressa av denna jævla kokain sangen så kommer meg som regel opp nå. Og da rekker jeg så vidt å stelle meg, en kopp kaffe og en sigarett så er det på skolen.

Det hender jo at alt dette failer (50% av alle morgener). Så jeg har rett og slett bare sluttet å inkludere frokost som ett av mine måltider da jeg ikke rekker det til vanlig fordi kaffe og sigarett blir prioritert, eller om jeg forsover meg rekker jeg ingenting. Og dusje er selvklart da et møst på kvelden.
Sist endret av Totskalle; 13. september 2010 kl. 00:41.
Hos meg er det samme regla hver bidige morgen.

1: Alarmen ringer á la 07:15. (slåes av snarest jeg merker den)

2: Fattern kommer ned og vekker meg rundt 07:20 (når jeg hører han i trappen later jeg som om jeg har stått opp, for så å gå til køys igjen)

3: Fem minutter senere roper han ned, og jeg svarer at jeg tar på meg linsene/pusser tennene.

4: Fattern blir mer og mer utolmodig, og ca kl 07:40 blir det rabalder. Da står jeg opp slik at han ikke skal eksplofaenihelvetemedere på meg.

TRUE STORY

PS; Belønner meg ofte med en liten blund rundt klokken 09:00, hvis det ble sent kvelden før.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Hardt og brutalt. Setter klokka på 06:00 og når klokka ringer eksploderer klokka i flere biter så jeg må sette den sammen for å få alarmen til å stoppe... Deretter kler jeg på meg, sjekker nFF og er på toget til sandvika i kvart over sju tiden og er fremme ved kvart på åtte tiden.
Vis hele sitatet...
Serri? Jeg vil ha en sånn klokke! Hvor kjøpte du den?

Jeg har ingen morgenrutine. Jeg setter på alarm rundt 1-2 timer før jeg MÅ stå opp, så bare satser jeg på at en av snoozene skal vekke meg før jeg, ja, MÅ stå opp.

Jeg sover tungt, for å si det mildt.
Virker som det er mange som stresser mye om morgenen her.
Stress om morgenen kan ødelegge en god del av resten av dagen.
Men har man kommet inn i en sirkel så er det kanskje ikke så lett å bryte den.

Tror mange har hatt godt av å stå opp 10-20 minutter tidligere å ha bedre tid til å gjøre tingene man skal før man drar på jobb/skole eller hva det no er man driver med.
Søvn er så utrolig viktig, mange som undervurderer hvor viktig den er.
No shit. Jeg husker ikke sist jeg sovna før 02. Men husker heller ikke sist jeg kom meg opp når jeg skulle
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Legger meg som oftest i halv to-tida. Morgenen ser sånn ca. slik ut:

1. Alarm på mobilen starter 06:42

2. Slumrer til rundt 07:10

3. Løper opp, hiver av meg klærne. Dusjer. Tisser i dusjen.

4. Tørker meg kjapt før jeg ser på klokka og tenker "OI, FAEN!".

5. Løper ned, føner håret.

6. Pakker skolesekken, glemmer som oftest ei bok eller kalkulatoren.

7. Rekker verken frokost eller å smøre matpakke, så jeg husker å ta med penger.

8. Løper som faen for å rekke den eneste bussen som går til skolen.

Rekker bussen ca. 4 av 5 ganger. Når jeg ikke rekker den er det flere muligheter:

A: Mamma jobber kveldsskift og kan kjøre meg til skolen.

B: Pappa kjører meg.

C: Begge foreldrene mine er på jobb allerede, og jeg må haike.

D: Som over, men driter i haikinga og legger meg til å sove.
Haha Men BomberMan, sover du med klær?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Haha Men BomberMan, sover du med klær?
Vis hele sitatet...
Eh. Vet ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skrev det.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Pleier å sette alarmen til kl 07.00 hver morgen...
Denne alarmen blir skrudd av uten at jeg husker at jeg noen gang skrudde den av.
Faren min kommer så kl 07.20, og sier "Klokken er 07.20, stå opp" og drar på jobb.
Jeg dupper fort av igjen...
Våkner kl 12.

Men dette har endret seg etter at jeg fikk meg en herlig jente som ringer og vekker meg 07.10 :3
0430 tar telefonen i hånda og slumrer, lar den også ligge der etterpå
0433 slumre
0436 slumre
0439 slumre
0442 slumre
0445 slumre
0448 slumre
0451 slumre
0454 slumre
0457 slumre
0500 Står opp, kler på meg og pusser tenner.
0510 Legger meg igjen med klær på og legger inn alarm til 0530
0530 alarm ringer, jeg står opp og hiver meg i bilen og er på jobb til seks.
Fungerer hver dag.
Sist endret av The Rebel; 13. september 2010 kl. 02:21.
-Klokka på 08.00.
-Legger meg på random tider.
-Klokka ringer, ringer, ringer til klokka 10 når jeg står opp i panikk for å rekke forelesning/div som jeg allerede har forsovet meg grundig til.
-Skjønner at jeg har faila og legger meg igjen.
-Står opp sent på dagen, tusler bort til kaffetrakteren og lager meg en kopp SVART kaffe og surmuler mens klassekameratene sender meldinger og lurer på hva som er feil med meg.

Trengs det disiplin og rutine.. Ja!
Blir det noe av? Njaaa..

Edit:
Som regel:
-Klokka på 08.00.
-Legger meg til random tider.
-Klokka ringer, ringer, ringer til klokka 10 når jeg står opp i panikk for å rekke forelesning/div som jeg allerede har forsovet meg grundig til.
-Skjønner at jeg har faila og legger meg igjen.
-Står opp sent på dagen, tusler bort til kaffetrakteren, lager meg en kopp SVART kaffe og surmuler mens klassekameratene sender meldinger og lurer på hva som er feil med meg.

Ytterst få ganger:
-Klokka på 08.00.
-Legger meg til random tider.
-Slumrer et par 4 ganger.
-Tusler halvdød til kaffetrakteren og skrur den på.
-Tannpuss, dusj, fiksings, påklednings, sminkings.
-Kaffe i NTNU koppen.
-Sjekker diverse ting på pcen og skjønner ikke hvorfor jeg ikke ser noe.
-Finner brillene under puta, skjønner nå hvorfor jeg ikke så noe.
-Tar de på.
-Får panikk fordi bussen går om 1 min.
-Drar med meg diverse ting jeg tror jeg trenger, som bøker (som oftest de jeg ikke trenger), en kortholder uten kort, en ipod uten strøm, kanskje et knekkebrød osv.
-Løper til bussen, rekker forelesning.
-Plass lengst bak i hva enn slags forelesning som står på dagsplanen.

Trengs det disiplin og rutine.. Ja!
Blir det noe av? Njaaa..
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Hardt og brutalt. Setter klokka på 06:00 og når klokka ringer eksploderer klokka i flere biter så jeg må sette den sammen for å få alarmen til å stoppe... Deretter kler jeg på meg, sjekker nFF og er på toget til sandvika i kvart over sju tiden og er fremme ved kvart på åtte tiden.
Vis hele sitatet...
Beklager for off-topic, men hvor kjøpte du den vekkerklokka? Jeg har behov for en slik en.
Jeg står ikke opp om morgenen, jeg står opp når jeg er ferdig med å sove
Setter klokken til 6:30 ca, tar to snoozer og så tvinger meg opp av sengen
0600: Den 25 år gamle vekkeklokken ringer.
0601: Jeg springer opp av sengen, bort til trappen hvor klokken står og skrur den av.
0602: Tilbake i sengen
0645: Mamma vekker meg :/
Vekkeklokken ringer 06:30. Den andre vekkeklokken ringer 06:35. Jeg stiller klokken fram til 06:50 i 76,4% av tilfellene, så står jeg opp da å stresser med å dra avgårde. Dusjer før jeg legger meg. Spiser ikke frokost, drikker ikke kaffen.
Pleier å stå opp to timer før jeg skal ut av døra så jeg rekker å spise en god frokost, dusje og barbere meg uten å stresse. Det er ganske digg.
Noen som har prøvd en slik klokke, en slik lampe eller lignende? Hva er erfaringene?
Alarm: 07:15
Drar hjemmefra: 07:20
Dette var vgs for min del:
Sitte oppe alt for lenge, og det var vanskelig å stå opp.
Hadde en brannalarm koblet til alarmklokken, så skremt ut av sengen hver dag etter 7ish timer søvn.

Prøver nå dette:
Mobilen har 2 alarmer; en ca 10 min før jeg faktisk må opp, og en 5 min før jeg må opp. Chill å ligge å slappe av litt i det jeg anser som ca 5 min, selv om disse kan være dødelige om jeg sovner igjen. Har ikkje skjedd at jeg har sovnet igjen enda dog, så anser den som safe. Prøver å håve inn 7 timer 40 min søvn hver natt, da blir det far less jævli å stå opp.

Om dere syntes det er sykt horribelt å stå opp, prøv dette i 3 dager: sov 8 timer.
Merka at det gjorde prosessen med å vokne helt sykt mye enklere, men har som regel ikke tid til denne luksusen selv lulz
Det finnes en app til iPhone; Sleep Cycle.. Koster seks kroner eller noe sånt..


Var skeptisk til denne, men den fungerer utmerket for meg, dog ikke for min samboer de gangene hun har prøvd den, så det varierer nok fra person til person..


Sett på alarmen f.eks 04:45 hvis det er da du skal stå opp. Legg telefonen med displayet ned mot madrassen i hjørnet av sengen (ved hodeputen din). Telefonen registrerer bevegelsene dine og vekker deg når du sover "lettest" innenfor en halvtime.. Dvs at den kan ringe fra 04:15-04:45.. For meg fungerer denne om sagt perfekt, bruker den daglig.
Jeg har det vanskelig for å "komme på nett" når jeg våkner. Jeg må derfor ha litt tid på å sveive i gang hjernen.

Jeg har en app på android-telefonen min som fungerer som vekkerklokker, som jeg setter på:
6:45
6:50
6:55
7:00
7:01
7:04

Alle disse alarmene har matteproblemer du må løse før du får slått av alarmen. De blir vanskeligere desto senere alarmen ringer (første alarmen har 4+9 etc, så blir det vanskeligere og vanskeligere). Dermed blir jeg mer våken når 07:00 klokka ringer, failer jeg med å stå opp DA, så har jeg 2 klokker som ringer litt etterpå i tilfelle, men disse blir i det seneste laget.
Vet ikke hvordan det er med dere, men om jeg sover 7-10 timer blir det vanskeligere å stå opp enn om jeg sover 3-6 timer.
1. setter på alarm kl 6.45, 6,55 og 7,05.
2. Sover dypt til den første ringer for så å ikke stå opp til den
3. sover til den andre alarmen slutter å ringe
3. sover til den tredje alarmen ringer
4. våkner av at klokka er 7.20 og blir dritstressa fordi skolebussen går halv:P
Sitat av Source Vis innlegg
Kom til å tenke på dette da jeg akuratt så en film hvor en hoppa ut av senga sekundet etter han slo av vekkeklokka.
Vis hele sitatet...
Slik står jeg opp.
Man leker nemlig ikke butikk!

Når jeg tenker meg om, er det ikke noen av dere som onanerer i løpet av dagen?
Kom igjen, dette er nFF for gods sake!

En liten edit over 5 min.grensa: god's
Våkner opp om morgenen og føler meg som p. diddy. Tar på meg briller, går uten av døra og stikker til byen. Men før jeg drar pusser jeg tennene med en flaske jack daniels. Grunnen til dette er at, når jeg drar for natten, kommer jeg ikke tilbake.

herp derp
Våkner av meg selv som regel i 6-7 tiden, sånn rundt 10 minutter før mamma og pappa kommer inn for å vekke meg. Deretter drar jeg meg i 5-10 minutter til, alt ettersom. Så er det rett i dusjen. Deretter tar jeg på meg OnePiece/joggebukse+tskjorte, for å spise frokost og lese avisa. Så går jeg å setter sammen et fresht antrekk, for så å fikse håret mitt. Etter alt dette er gjort så sitter jeg på pcen til det er 10 minutter til skolen begynner. Så tar jeg en siste sjekk i speilet, retter på eventuelle feil på hår/antrekk, sjekker lommene(mobil, kort, linser, tyggis), for så å hive meg på sykkelen og sykle i full fart.
Vekkeklokka settes på 07:00, og uten for rekkevidde for senga (skrivebordet vanligvis).
Den ringer, jeg står opp og er i dusjen før 07:10.
Ferdig i dusjen ca. 07:30. Spiser 1 brødsjive og drikker en kopp kaffe samtidig som jeg leser nyhetene på nettet.
07:40: pusser tennene, sprayer på parfyme/deo å litt sånne småting. 07:50 ute av huset på vei til skole!
Legger meg som regel rundt 01:30 - 02:00.
Telefonen på nattbordet stilt inn på 06:35
Snoozer hvert 10 minutt til klokka er 07:15.
Står opp, pusser tenner, tar en jævlig kjapp kald dusj. ordner og fikser meg.
Bussen går 07:25.

Så ja, har det JÆVLIG travelt om mårran for å si det sånn..

Edit: før da jeg gikk på ungdomskolen våkna jeg som regel av at det ringte inn på skolen.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Slik står jeg opp.
Man leker nemlig ikke butikk!

Når jeg tenker meg om, er det ikke noen av dere som onanerer i løpet av dagen?
Kom igjen, dette er nFF for gods sake!

En liten edit over 5 min.grensa: god's
Vis hele sitatet...
Kanskje man rekker en runk og da, men da må det bli på busstoppet.
Sist endret av ballestank; 13. september 2010 kl. 15:33.
Radioen i nattbordet mitt står innstillt til å slå seg på 0700, akuratt tidsnok til å rekke nyhetene på NRK. Har i tillegg vekking på mobilen kl. 0705 og en vekkerklokke 0707, vis jeg skulle klare å sovne igjen. Står opp etter nyhetene og setter på kaffi-trakteren og går i dusjen, dusjer i ca. 10-15 min.. Etter dette tar jeg meg en stor kopp kaffi og tømmer resten på termosen, tar matpakka ut av kjøleskapet og går hjemmefra kl. 0725