Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 23097
Trådstarter
søke feil? bare betal tilbake da, det skal ikke koste deg noe hvis du gjør det innen 14 dager
sende dem spørsmål ang investering utenfor Norge spesielt med tanke på valutta:

Om du setter inn pengene i andre land enn Norge, vil du få vekslingskursen som er gjeldene når den aktuelle banken mottar pengene på lik måte som en vanlig overføring.
Pengene i andre land veksles til valutaen gjeldende for det landet.
Om du velger å ta ut pengene, kan dette ta opp til en virkedag før det blir effektuert. Dette er fordi at pr. dags dato er dette manuelle overføringer vi gjør. Det finnes automatiserte muligheter på sikt.

Når det gjelder investeringen din ihht. inntjening, er Norge og Sverige de mest stabile landene - det er her vi har operert lengst.
Danmark og Finland har også tatt seg veldig opp da det kommer til stabilitet.

Hvordan du ønsker å fordele pengene dine er et valg du selv må ta. Vi har inntrykk av at folk liker å se forskjellen på utviklingen i flere land, og sammenlikne dem. Men igjen, dette er helt individuelt.
Du vil for eksempel raskere oppnå 100% utlånt i Danmark og Finland fordi etterspørsel kontra økonomiske midler er høyere i disse landene.
Spania er helt nyåpnet, og vi har ikke dannet et bilde av hvordan situasjonen er her. Om du skulle velge å sette inn noe i Spania, ville jeg anbefalt et mindre beløp.
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo, utover at du betaler renter og gebyrer, så du må stadig låne meir og meir.
Vis hele sitatet...
Minner meg litt om hvordan USA har penger.

Ontopic:
På lang sikt kan man vel tjene gode penger på dette om folk betaler inn igjen, og du har store nok innskudd? Hvor mye penger må du legge inn før du egentlig tjener noe særlig godt da?
Sitat av iSatan Vis innlegg
Minner meg litt om hvordan USA har penger.

Ontopic:
På lang sikt kan man vel tjene gode penger på dette om folk betaler inn igjen, og du har store nok innskudd? Hvor mye penger må du legge inn før du egentlig tjener noe særlig godt da?
Vis hele sitatet...
Sett at vi sier 10% avkastning, må du sette inn 10 ganger mer enn hva du definerer som særlig godt sier vi 12,5 % må du kun sette inn 8 ganger mer fordelen er jo at innskuddet øker, så inntekten blir jo høyere hver gang pengene omsettes.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Minner meg litt om hvordan USA har penger.
Vis hele sitatet...
og "norges" bank er annerledes hvordan? eksakt samme system her, penger trykkes ut av tynn luft
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om hvilke land det er noe aktivitet i om dagen? Har hatt 5k i sverige snart en mnd nå, og har kun vært 7 transaksjoner. Norge er heller ikke noe å rope hurra for. Noen land å anbefale?
7 transaksjoner?
Du burde ihvertfall hatt 50 noe..
Da tar en mnd før de første rentene / tilbakebetalingene kommer, just wait and see
Klar over det, i norge har jeg 130 eller sånn, med 1% avkastning. Er det andre land enn norge og sverige med mye aktivitet?
Hva skjer vis folk NEKTER å betale tilbake? Er pengene lost and gone da?
Saken går til inkasso og så til kemner e.l.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Saken går til inkasso og så til kemner e.l.
Vis hele sitatet...
Ok. Si at jeg låner ut 10 000 å personen(e) jeg låner til bruker 2 mnd på å betale tilbake, hvor mye tjener jeg da?
Trustbuddy sier man skal ha 12% rente i året, ergo 1% pr mnd. Du sier 2 mnd, altså to prosent. 10000*1,02 er 10200. Altså to hundre kroner.

Dersom du derimot har flaks, får lånt ut alle pengene umiddelbart, alt er utlånt i 2 mnd i strekk, uten tap får du 3% per mnd, 6% på 2, og altså 600 i profitt.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Trustbuddy sier man skal ha 12% rente i året, ergo 1% pr mnd. Du sier 2 mnd, altså to prosent. 10000*1,02 er 10200. Altså to hundre kroner.

Dersom du derimot har flaks, får lånt ut alle pengene umiddelbart, alt er utlånt i 2 mnd i strekk, uten tap får du 3% per mnd, 6% på 2, og altså 600 i profitt.
Vis hele sitatet...
Hm ok, ikke noe man blir millionær på akkurat men sikkert en artig måte å tjene noen kroner på
Tok to lån, det ene på 2000 har endt opp på 2545, og det andre på 500 har komt på 695?
Det har ikke gått to uker.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Noen som vet om hvilke land det er noe aktivitet i om dagen? Har hatt 5k i sverige snart en mnd nå, og har kun vært 7 transaksjoner. Norge er heller ikke noe å rope hurra for. Noen land å anbefale?
Vis hele sitatet...
Har 5000 kr i Norge, og i februar har det vært ca tre transaksjoner per dag i snitt. Har hatt dem der fra 21. desember, er nå verdt 5284 kr.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Hm ok, ikke noe man blir millionær på akkurat men sikkert en artig måte å tjene noen kroner på
Vis hele sitatet...
12 % er jo fryktelig mye mer enn man får i banken da. Så hvis man ikke har noe behov for pengene så..
Sitat av Mandokir Vis innlegg
12 % er jo fryktelig mye mer enn man får i banken da. Så hvis man ikke har noe behov for pengene så..
Vis hele sitatet...
Da må vell folk bruke 12 mnd på å betale tilbake? Eller er det bare å ha de på trustbuddy i 12 mnd å få den renten?
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Da må vell folk bruke 12 mnd på å betale tilbake? Eller er det bare å ha de på trustbuddy i 12 mnd å få den renten?
Vis hele sitatet...
Går utifra at de må være utlånt. Men så lenge de er utlånt i minst 4 mnd per år vil du tjene på det i forhold til å ha de i banken.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Går utifra at de må være utlånt. Men så lenge de er utlånt i minst 4 mnd per år vil du tjene på det i forhold til å ha de i banken.
Vis hele sitatet...
Okok, vis man hadde slengt inn 1 mill så hadde det jo faktisk blitt en god del kroner når jeg tenker over det
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Okok, vis man hadde slengt inn 1 mill så hadde det jo faktisk blitt en god del kroner når jeg tenker over det
Vis hele sitatet...
Spørs om hele opplegget "sprenges" litt da. Tviler på de greier å låne ut en mill. sånn over natta til de latterlige dyre betingelsene!
Sitat av valle_vendetta Vis innlegg
Spørs om hele opplegget "sprenges" litt da. Tviler på de greier å låne ut en mill. sånn over natta til de latterlige dyre betingelsene!
Vis hele sitatet...
True, er trossalt 200 lån på 5000 å det er max.. De fleste låner vell ikke mer enn 500-1000 kr virker det som
Trådstarter
Jeg har ca 13,25% siden august (i Norge). Tok ut alle pengene mine fra det danske markedet men 200 kr er fortsatt låst der. Er nok en eller annen der nede som sliter med å betale tilbake. Har vært låst veldig lenge nå, så er på tide at det skjer noe....min erfaring er at av det norske og danske markedet er det det norske som er best. Har ikke prøvd meg på noen andre land så det vet jeg ingenting om.
Det første jeg kunne tenkt meg var og solgt mine tjenester ved og oversette deres nettside!, vet ikke hva slags språk de prøver seg på blanding av norsk/dansk eller svensk/dansk.
Trådstarter
de har ikke lov til å markedsføre siden på norsk :P
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Noen som vet om hvilke land det er noe aktivitet i om dagen? Har hatt 5k i sverige snart en mnd nå, og har kun vært 7 transaksjoner. Norge er heller ikke noe å rope hurra for. Noen land å anbefale?
Vis hele sitatet...
Dette vil nok variere over tid. Selv har prøvd Norge, Sverige og Danmark, der Sverige er mest aktivt og Danmark er minst aktivt. På min konto har det i 2013 vært ca 1800 transaksjoner i Norge, ca 2400 i Sverige og ca 70 i Danmark. Jeg har omtrent like mye plassert i Sverige og Norge, men i Danmark har jeg bare plassert 10 % av det jeg har i hvert av de andre landene, derav færre transaksjoner her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hvordan funker det "minimum å betale"? Hvis jeg betaler tilbake det beløpet før 14 dager, vil jeg slippe gebyrer og avgifter for 14 nye dager?
Nei, hvis du skal slippe gebyrer og renter må du betale inn hele beløpet du lånte før det er gått 14 dager. Minimumsbeløpet er nok det du minimum må betale for å unngå inkassovarsel.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av virrus Vis innlegg
Nei, hvis du skal slippe gebyrer og renter må du betale inn hele beløpet du lånte før det er gått 14 dager. Minimumsbeløpet er nok det du minimum må betale for å unngå inkassovarsel.
Vis hele sitatet...
Ok. La oss si jeg har lånt kr 5000. Jeg betaler halvparten inn (2500) før 14 dager, vil da gebyrene og avgiftene bli beregnet etter det jeg har igjen å betale?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Slik jeg har forstått det må du enten betale ALT innen 14 dager. Eller så kan du FORLENGE lånet med en måned.

Altså, låner du 2000,- og ikke har mulighet til å betale det tilbake innen 14 dager, kan du betale 245,- så får du en måned ekstra på å betale tilbake ALLE 2000,-.

Da betaler du altså 2245kr til sammen. Så kan du forlenge det igjen om en måned for akkurat det samme. Men da blir totalen 2490kr.