Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 14741
Undertegnede er en 27 år gammel mann, som er blitt veldig interessert i psykedelika, men uten å ha prøvd enda. Prøver å liste opp noen spørsmål punktvis, med det jeg lurer på, har lest en del om tripping.

1. hvor heftig kan man si at 125ug syre blir ? Dette er det anskeligte spørsmålet.
Det er jo ganske individuellt, men i gjennomsnitt ? Lyktes ikke i å finne fleinsopp i fjor høst, planla da å prøve level 1, for å vise respekt for psykedelika. Bør jeg dele syrelappen i to ? LSD skal være potent ved 20-30ug og man bør ha minst 100 for å være på tripp, er en slik minitripp (rundt 60) et ok kompromiss eller bør jeg hive meg ut i med hele lappen ? Er delte meninger om effekt av halv lapp.

2. Jeg planlegger å ikke ha noen med-tripper eller sitter. Spørsmålet er om dette blir for skremmende ? Årsaken til at dette nok blir et soloeventyr er bl.a. sjanse for utstøtting, finne egnede personer som vil, alvorligheten ved dette osv.

3. Set. Dvs. meg selv. Det er en del som skal klaffe før man kaster seg ut i, det jeg særlig lurer på her er livssituasjon. Jeg er for tiden arbeidsledig, bor hos (frustrerte) foreldre og er nok seksuellt frustrert, egentlig et litt innholdsløst liv med mye nettsurf. Er nok ganske introvert og har nok få (gode) bekjente som jeg holder meg med, da mest i ferietiden deres. Er likevel ved godt humør og mot. Ett problem slik jeg ser det er at man alltid finner noe å sette fingeren på her; dessuten har man ikke den samme motivasjon for psykedelisk opplevelse om det meste er perfekt i livet ditt. Eller ?

4. Setting. Jeg har sett for meg mine foreldres hus, når de er bortreist en helg. Dette skal kunne oppfylle krav til komfort. En vanskelig overveining for tiden er årstid. Dette er nordpå med lite lys for tiden. Det jeg har sett for meg er en tripp i nordnorsk natur en sommernatt, da enten som f.eks. tripp nr. 2 eller at dette blir utsatt jomfrutripp. Det er kanskje verdt det ? Jeg er på den andre siden veldig nysgjerrig på psykedelika, såpass at jeg vil gå rundt å undres helt til jeg får det prøvd.
Nå har ikke jeg testet LSD, men har testet flein flere ganger. Jeg har trippet alene i min mors hus, dette var en level 2 trip og jeg lå å hørte på musikk for det meste. Slengte på en film (Samsara, anbefales på det sterkeste under psykadelika), og dette var en helt ufattelig fantastisk opplevelse. Dette var vel og merke min andre tur på flein, så alt var veldig nytt for meg (Hadde bare oppnådd level 1 på forrige forsøk). Tror dette skal gå helt fint for deg jeg, personlig ville jeg ha delt lappen i to og ventet én - 1 1/2 time for å så kastet i meg del to. Du skal selvfølgelig vente til noen erfarne svarer før du følger mitt 'råd'

Kan også føye til at jeg prøvde å se en film under en level 3 trip en gang, dette er ikke å anbefale PS: Beklager rotete og ugramatiskt innlegg
Sist endret av SoppVandreren; 26. februar 2015 kl. 00:50.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
personlig ville jeg ha delt lappen i to og ventet én - 1 1/2 time for å så kastet i meg del to.
Vis hele sitatet...
Skal jeg dele lapp i to vil det være for å ta en minitripp for å få et lite innblikk i psykeelika i praksis, ikke for å helle på underveis. Har lest om dem som spiser litt flein, for så å spise mer under rusen; man skal heller ta mer på neste tripp enn å fylle på fordi man føler seg så bra.

Filmtitting under trippen har jeg ikke sett noen hensikt i, har tenkt meg at aktivitetene vil være å ligge i sofa å høre musikk, samt en spasertur. Jeg bor på et lite sted, men huset er relativt sentralt, hvor man kan møte folk når man går utenfor, det er dog mulig å gå litt før man er i naturen, men dagslys er det ikke altfor mye av enda.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Skal jeg dele lapp i to vil det være for å ta en minitripp for å få et lite innblikk i psykeelika i praksis, ikke for å helle på underveis. Har lest om dem som spiser litt flein, for så å spise mer under rusen; man skal heller ta mer på neste tripp enn å fylle på fordi man føler seg så bra.

Filmtitting under trippen har jeg ikke sett noen hensikt i, har tenkt meg at aktivitetene vil være å ligge i sofa å høre musikk, samt en spasertur. Jeg bor på et lite sted, men huset er relativt sentralt, hvor man kan møte folk når man går utenfor, det er dog mulig å gå litt før man er i naturen, men dagslys er det ikke altfor mye av enda.
Vis hele sitatet...
Det vil ikke være lurt å dele den i to, da det ikke er jevnt fordelt utover lappen, og kan risikere at den ene siden ikke funker i det hele tatt og den andre funker som faen.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Filmtitting under trippen har jeg ikke sett noen hensikt i, har tenkt meg at aktivitetene vil være å ligge i sofa å høre musikk, samt en spasertur.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke ekstrem erfaring med LSD, men har tatt det et 10-talls ganger, så har vært innom det litt. Og det jeg vet er at det er veldig forskjellig hvordan man føler seg om akkurat det over. En spasertur kan på en trip være helt fantastisk, gå ute og føle naturen og du vil bare gå til stien slutter. Andre tripper kan det å bytte rom å være i, bli for mye for deg.
Sitat av Herbshade Vis innlegg
Det vil ikke være lurt å dele den i to, da det ikke er jevnt fordelt utover lappen,
Vis hele sitatet...
Dersom syra er lagt på blotters på profesjonellt vis skal den vel dekke hele lappen, dvs. være smurt over den, eller ?
Sitat av [protus] Vis innlegg
Dersom syra er lagt på blotters på profesjonellt vis skal den vel dekke hele lappen, dvs. være smurt over den, eller ?
Vis hele sitatet...
Men du har ingen måte å vite om dette er tilfelle eller ikke.
Det er jevnt fordelt over lappen, ja. Men du kommer neppe til å få noe ut av en halv lapp. Ta hele, kommer sikkert til å ønske du hadde tatt to, for mange lapper er så svake.

Du skal jo ha respekt for LSD, men det er ikke nødvendigvis så sykt vilt som mange skal ha det til. Det spørs litt hvordan du ser på verden på forhånd. Jeg synes ikke du trenger tripsitter på kun en lapp. Set og setting høres fin ut. Rydd og ha ting klart på forhånd, ring de som kan finne på å ringe deg før du tripper. Kanskje du skal slå av telefonen eller sette den på lydløs. Hvis du er seksuelt frustrert kan du jo ta ditt livs runk på LSD!

Synes det er fett å trippe på natta jeg. Spesielt når det er stjerneklart.

Du trenger ikke å ha et perfekt liv for å ta LSD, som mange vil ha det til. Det er mye rart du kan finne ut av på LSD!
Sist endret av TrippyKing; 26. februar 2015 kl. 09:08.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Det går nok fint å ta det alene, men hver HELT sikker på at du ikke trenger å tenke på at det skal komme noen eller at du må gjøre noe. Du bør også ikke ta det på kvelden hvis du må tidlig opp neste dag siden du ikke for sove på 14 ish timer etter inntak. Ville dog anbefalt å tatt det med en GOD kamerat. Spørs mye på hvilken type person du er, men det kan være bedre å ta det alene om du ikke har en bestevenn å ta med som du "elsker".

Hvis du føler at det går til helvete så må du huske å tenke på at du er på stoff og at det kommer til å gå over, selv om du noen ganger kan tenke at det kan vare evig så gjør det ikke det. Du kan også bruke Tripsit (http://chat.tripsit.me/?nick=Social?#drugs,#home) hvis du føler du vil snakke med og du ikke har noen venner på ekte som vet mye info rundt stoffet.

Ellers burde du sette opp en god spilleliste med "glad" musikk før du tripper, det er en satans quest å finne musikk når du tripper og må gå innpå Spotify etc for å lete etter musikk.

Vil også anbefale at du kjøper frukt siden det er ganske godt når du tripper selv om mat generelt ikke er så godt, spis gjerne skikkelig mat(som du ikke blir dårlig av) før du tripper.

Og du MÅ ha respekt for stoffet, bare ta det i en setting der du er komfortabel. Første gang jeg tok det var jeg ute en kald natt og jeg noia hele tiden siden vi ikke kunne gå inn å slappe av, så jeg endte opp i utsiden av veien i fosterstilling i noen titalls minutt. Så ikke ta det med mindre du er 100% safe.

Vet det er noen på dette forumet som ikke er helt enig med meg når jeg sier dette, men prøv å runk etter du har peaket og er på vei ned, det er den beste følelsen du noen gang har hatt til nå i livet ditt, garantert. Det kan være vansklig å få den opp, men det er jævli worth inn the end.

& Føler du at du mangler noe men ikke vet hva det er, så er det sikkert vann. Tobakk kan også hjelpe deg om du strever litt, om du røyker til vanlig da. Vil heller ikke anbefale å røyke cannabis på jomfruturen, iallefal ikke før du er på vei ned.


Håper du for en fin førstetrip, er et skikkelig kult stoff om du har the real deal!
Jeg har tatt LSD alene, rundt den dosen du skal ta, kanskje litt mer. Hadde vel et håp om å finne meg selv eller noe i den duren. Jeg ble veldig rastløs, noe som ikke er veldig uvanlig på LSD, men det ble veldig forsterket når jeg var alene. Trur det gikk under en time før jeg satt på bussen opp til to kamerater av meg som drakk . Var vel der et par timer før jeg dro til sentrum, tok en øl og kikket på damene. Btw så blir pene jenter veldig vakre på LSD. Min bestevenn som er helt nykter, sett bort i fra alkohol var på byen så planen var å møte han, men jeg tok til fornuften og ble "dårlig", dro så hjem.

Jeg kommer aldri til å ta det alene igjen, ikke fordi det var en kjip tur, men fordi jeg syns det ble litt kjedelig å ikke ha noen å dele opplevelsen med. Alle er forskjellig så det betyr ikke at det samme vil skje med deg.
Har vel trippet tre ganger (+ to mini-doseringer).

Vanskelig å vite hvor mye det var i lappene. De første jeg kjøpte ble jeg fortalt var 250uG per, men dette var selvfølgelig bullshit. Trippet to ganger på disse lappene, ene gangen var en og en halv, den andre gangen var 2 lapper. Og jeg vil si jeg fikk en full tripp av to lapper, og jeg trippet forsåvidt ganske så hardt på 1,5 også. Når jeg tok to var jeg på fest, noe som fungerte fint egentlig. Var bare kjentfolk, og alle var tolerante så var ikke noe stress. 1,5 tok jeg alene, og synes ikke jeg fikk sånn veldig mye ut av denne opplevelsen, men nå var jeg også på en ganske vanskelig plass i livet da.

Men disse to trippene var ingenting i forhold til to lapper jeg tok i sommer, jeg vil si en lapp her tilsvarte to av de andre. Tok da to lapper, som virkelig var en livsendrende tripp. Tok den da med fire andre stykker ut i naturen, på sommeren. Midt i klegg-sesongen så det var litt nedtur, men fant ut jeg bare måtte ignorere dem.

Skal jeg se i styrke i etterkant, og hvor mye som faktisk er vanlig på lapper, vil jeg tippe de første lappene jeg hadde var 50-70 uG og de andre var 100 - 125 uG.
Greit å ha respekt for LSD og å ta det rolig første gang. Absolutt. Du vil sikkert finne ut at du greit kunne tatt mer - men om du ønsker å gå forsiktig fram - så er det ikke noe galt i det.

en halv lapp 50-60mcg gir deg en svak følelse av LSD. Tankene dine vil være klare. Farger blir kanskje litt sterkere. Ellers kan du ikke forvente å komme på tripp av dette Men det kan være en interresant opplevelse med slike små doseringer likevel. Du vil være i stand til å kommunisere med andre mennesker uten problemer på slik en dosering. (ofte er kommunikasjon med andre mennesker på mikrodosering svært interresant (da man oppfanger stemninger mye lettere enn vanlig))

Jeg vil anbefale å ta det på dagen - da man da får mer ut av det visuelle (dog på 50-60mcg er det ikke de store greiene man kan forvente), man får også energi og får fort lyst til å bevege seg og gå turer etc. - Dessuten så varer LSD veldig lenge. Og det tar som regel et par timer før det kicker ordentelig inn. Du er greit påvirket de neste 6-10 timene.

LSD er ikke så veldig konfronterende psykedelika synes jeg, iallfall ikke på små doser. Set og setting høres greit nok ut.

Om du ender på å ta hele lappen så kan du godt være litt mer seriøs. Prøv å leve "rent" uka før trippen. Tren, ha det ryddig, ikke ha noe ugjort, skru ned på "surfe-tid" etc. Og ikke minst. Ha gode intensjoner.

Lykke til
Tror nok det blir hel lapp, når jeg hører tilbakemeldingene her.

Dessuten bør det nok bli lysere.

Men det jeg lurer på er dette med set; livssituasjon. Dersom du føler f.eks. at livet er satt på vent eller går i fra deg, kan du da få en tripp hvor du føler deg innestengt ? Tenkte det kunne bli slik ut i fra logikk. Er det slik at dersom man motsatt sett f.eks. snart skal flytte og starte en ny karriere så vil man føle at man under trippen har verden for sine føtter ?

Det er også slik at eg vil påstå at jeg har god forståelse av meg selv i utgangspunktet. Men psykedelika kan gi impulser utenfor den horisonten man har hatt et helt liv, så jeg er spent.
Under påvirkning av LSD vil din egen livssituasjon fort komme tydelig frem for deg. Du ser deg selv som du er her og nå. Det er dermed ikke sagt at LSD får deg til å dømme deg selv opp og ned – nei, du er heller bare en nøytral observatør, litt på «utsiden» av din egen hjerne og tankemønstre. Ting er som de er, så kan du selv velge å gå inn i det med sterke følelser og frustrasjon eller heller se på det som noe helt naturlig. LSD-tilstanden kan være veldig tilgivende og kjælighetsfull i forhold til egen livssituasjon.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i den følelsen av å stå utenfor og på vent i livet. Selv om den følelsen har kommet sterkt frem under enkelte tripper har det heller ikke ødelagt eller vært traumatisk – igjen, bare observer det hele. Du kan heller gå gjennom det i ettertid. At du er introvert er heller ingen ulempe hva indre oppdagelsesferder angår. Da trives du nok mer på innsiden av huet ditt enn mange andre, og det er i denne reisen det ekte potensialet til LSD ligger.

Ikke bli overrasket om du bare ler av de problemstillingene du på forhånd satt deg når syra virkelig smeller. Da er det fort de klassiske åndelige og eksistensielle åpenbaringene som overtar. Typisk egokrøll og tanker om at du som menneske får penger av NAV eller er leder av en bedrift er fullstendig ubetydelig, ja heller latterlig, i den sammenheng. Urkraft, guddommelig kjærlighet og parallelle dimensjoner kan høres fjernt ut nå, men blir fort mye mer virkelig enn hverdagen din om syra fører deg i den retning.

Jeg ser ofte en slags «politisk korrekthet» der man utelukkende omtaler psykedelika i sammenheng med personlig vekst, kreativitet og den slags - uten å ta med de helt tydelige åndelige (og «nær-døden»-lignende) opplevelsene mange mennesker har. Jeg tror begynnelsen på slike opplevelser er grunnen til at mange også blir veldig redde. Alt kan være fryd og gammen i fargerike omgivelser helt til egoet en dag fordufter!

Mulig dette ble litt langt, men jeg ønsker i alle fall masse lykke til. Hvorfor ikke vurdere tre fjerdedeler av syrebiten?
Ikke del opp lappen. Hørt flere som ikke har fått virkning i det heletatt pga. blotterne ble splitta.
- Synes KreaDeep over her gir gode råd og vink.

Hva er det egentlig du søker gjennom din LSD-opplevelse?

En jonmfru-tripp blir som regel dominert av nye inntrykk. Man blir som førstegangstripper fort oppslukt i de visuelle effektene, et annerledes headspace og sensitiviteten til stemninger rundt en. Hverdagsproblemer faller dermed fort i bakgrunnen når verden trer tydeligere fram og man blir mer bevisst livets mysterium.

Psykedelika har åndelige kvaliteter, og kan øke ens bevissthet til livet i en sjøl - og rundt en (som man til vanlig kanskje tar forgitt og ikke legger merke til). Det er som regel her lærdommen ligger.

Man kan selvsagt velge å bruke LSD mer analytisk. Men ofte er den beste approachen å bare la tanker komme å gå som dem vil - og å være observatør.
Første gangen er veldig lite sannsynlig til og badtrippe, du bare observerer og er. ikke så mye tankekjør, alene er det veldig lett at onde tanker sniker seg innpå dog, men sitt i lyset og syng hvis det går sørover. men er ikke alt solskinn og på stell i livet burde man vente til noe positivt skjer, du får en jobb,kjæreste, ny leilighet, dyr etc. da blir trippen høynet med flere tusen

Selve trippen er ikke greia, det som kommer etterpå er.
Sist endret av Carlozero; 27. februar 2015 kl. 18:37.
Sitat av Bearass Vis innlegg

en halv lapp 50-60mcg gir deg en svak følelse av LSD. Tankene dine vil være klare. Farger blir kanskje litt sterkere. Ellers kan du ikke forvente å komme på tripp av dette Men det kan være en interresant opplevelse med slike små doseringer likevel. Du vil være i stand til å kommunisere med andre mennesker uten problemer på slik en dosering. (ofte er kommunikasjon med andre mennesker på mikrodosering svært interresant (da man oppfanger stemninger mye lettere enn vanlig))

Jeg vil anbefale å ta det på dagen - da man da får mer ut av det visuelle (dog på 50-60mcg er det ikke de store greiene man kan forvente), man får også energi og får fort lyst til å bevege seg og gå turer etc. )
Vis hele sitatet...
Siden det er vanskelig å sikte inn en mikrodosering, er vel flein best egnet til det.

Det å snakke med folk holder jeg meg unna på hel lapp, men hører det er interessant å kikke på folk og dyr, kanskje på avstand.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Siden det er vanskelig å sikte inn en mikrodosering, er vel flein best egnet til det.

Det å snakke med folk holder jeg meg unna på hel lapp, men hører det er interessant å kikke på folk og dyr, kanskje på avstand.
Vis hele sitatet...
PÅ en hel lapp så ville jeg nok holdt meg unna samtaler med folk ja. Men det er ikke bare folk som det blir lettere å fange opp stemninger av. Dyr, insekter, fugler, planter og trær - kan man lettere fange opp stemninger og vibber av under påvirkning.

Det som kan være litt tustelig med LSD - er jo at det varer så ufattelig lenge (på større doser går man ofte lei av å trippe i time etter time, og lengter tilbake til normalen igjen).

Ellers har jeg personlig fått mer ut av mikrodosering på LSD enn på flein (sjøl om jeg absolutt foretrekker fleinsopp om jeg virkelig skal trippe (synes fleinsopp føles mer naturlig, åndelig, samt en slags "stemme" som om soppen er en ånd som viser deg ting).

LSD et et litt "lettere" psykedelika, enklere å "styre", og mikrodosering gir også en lett stimulerende våken følelse, energi og boost på humøret. Mikrodoser på flein - gir ikke samme oppløftende effekt eller våkenhet etter min mening. MEn om man bare er ute etter en "feel" så er det jo lettere å bruke flein. Da slipper man også å være påvirket i såpass lang tid (som kan være pluss og minus alt ettersom).

Det er mulig at man får mer ut av mikrodosering med LSD om man tidligere har trippet på det. Da man kanskje lettere aner dypere aspekter som man oppdaget da man trippet. Men dette er bare spekulering fra min side.

Ellers er jeg ikke enig med dem i tråden som advarer om å dele lapper. De aller fleste syrelapper har LSD jevnt fordelt over hele blotteren. Vet man dosen på syrelappen kan man greit dele lappen i både 2 eller 4 biter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Bearass Vis innlegg
Prøv å leve "rent" uka før trippen. Tren, ha det ryddig, ikke ha noe ugjort, skru ned på "surfe-tid" etc.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Er dette noe slags karma-prat ?

Ellers, hvor heftig er 125ug relativt sett ? Skjønner man situasjonen man er i godt ? Jeg er særlig spent på det visuelle, vil
jeg få eufori av den nye inteessante verden som åpner seg ?

Hvordan takler man evighetsøyeblikkene som gjerne kommer når rusen har full styrke ? Er det da du bør ta en spasertur ?

Det er ikke umulig at forventningene mine er for høye, at endringen i virkelighetsoppfatning blir mindre dramatisk enn jeg så for meg, men det er egentlig ikke så dumt å bli noe skuffet, for livet skal bestå av uendelig mye mer enn psykedelika og rus generellt, det kan ikke sies for ofte.
Sist endret av [protus]; 7. mars 2015 kl. 07:52.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Ellers, hvor heftig er 125ug relativt sett ?
Vis hele sitatet...
Først og fremst er det viktig å forstå at du vet ikke nøyaktig hva dose du får i deg. Selv om dealeren påstår at en lapp inneholder 125 ug så er det heller lite sannsynlig at dette stemmer 100%. Det er til og med mulig at det ikke er LSD i det hele tatt, men f.eks. NBOMe istedet.

For det andre, så er effekten svært idividuell. Noen personer får veldig stor effekt av en sterk lapp, noen får mye mindre. Dette har både med det fysiske (kroppsvekt, hvor mye og hva du har spist i forkant, etc) og psykiske (erfaring, og individuelle forskjeller i hjernen som gjør at noen takler det forskjellig enn andre).

Av disse grunnen, så bør du ikke henge deg for mye opp i tall. Det er nesten umulig å si hva 1 lapp vs en halv lapp vil gjøre for deg. Derfor synes jeg du bør starte safe og ta en halv lapp, spesielt siden du er alene, selv om det kanskje ender opp alt for svakt.

Det er også nesten umulig å forklare hvordan en psykedelisk tripp oppleves. Spørsmålene dine, selv om de er formulert som ja/nei-spørsmål, har ikke ja/nei-svar. Det er rett og slett ting som du må finne ut av selv. Jeg kan prøve å svare basic på noen av dem, men som sagt, ta det med en klype salt ettersom det er svært individuelt og vanskelig å forklare uten at det høres ut som vås:

Sitat av [protus] Vis innlegg
Skjønner man situasjonen man er i godt ?
Vis hele sitatet...
På de dosene som er aktuell her så skjønner man at man tripper, og beholder mesteparten av sunn fornuft. Men det er ikke alltid man skjønner ting likevel. Meninger og hendelser kan få en ny betydning som gjør det lett å misforstå.

Sitat av [protus] Vis innlegg
Jeg er særlig spent på det visuelle, vil
jeg få eufori av den nye inteessante verden som åpner seg ?
Vis hele sitatet...
Her blir du nok kanskje skuffet. Ja, man får gjerne hallusinasjoner, men hallusinasjonene er ikke poenget. Det er ikke som om en ny verden åpner seg, og det er liten grunn til at man skulle bli euforisk kun pga hallusinasjonene. Det er derimot mulig at å stirre på hallusinasjonene leder en inn i en tankegang som ender i euforie, men det er altså indirekte. Det visuelle utgjør kanskje 10% av effektene, ikke mer.

Sitat av [protus] Vis innlegg
Hvordan takler man evighetsøyeblikkene som gjerne kommer når rusen har full styrke ? Er det da du bør ta en spasertur ?
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du mener med evighetsøyeblikk. Tenker du på tankeloops, eller at tiden oppleves annerledes? I tilfelle tankeloops, så er det ikke sikkert det er noe du trenger å takle, enten kan du bare la deg ledes videre inn i loopen til den oppløses av seg selv. Hvis du ikke liker det og absolutt vil tenke på noe annet, kan du f.eks. tvinge deg til å se en annen vei, lukke øynene, ta på musikk eller noe annet som vrir oppmerksomheten din en annen vei for et øyeblikk, noe som gjerne får korthuset til å falle sammen. Om du mener tidsopplevelsen, så har det aldri vært noe særlig problem. Det spiller ingen rolle hva klokken er, du trenger ikke se på den under trippen i det hele tatt. Ha i bakhodet at effektene vil eventuelt ende, uansett.

Sitat av [protus] Vis innlegg
Det er ikke umulig at forventningene mine er for høye, at endringen i virkelighetsoppfatning blir mindre dramatisk enn jeg så for meg, men det er egentlig ikke så dumt å bli noe skuffet, for livet skal bestå av uendelig mye mer enn psykedelika og rus generellt, det kan ikke sies for ofte.
Vis hele sitatet...
Psykedeliske tripper er det som du gjør ut av dem. Det er ikke noe du kan ta og så forvente at alt det utrolige skal komme av seg selv. Det er et verktøy som du kan bruke til mye forskjellig, blant annet ha det gøy. Men det betyr ikke at det er iboende gøy.
Sist endret av Grix; 7. mars 2015 kl. 12:02.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Er dette noe slags karma-prat ?
.
Vis hele sitatet...
Det kan man kanskje si. Greia er å sørge for godt "set". Hvis du har levd oppegående, og har ting på stell under trippen, så ligger ting god til rette for en god og dypere tripp. Hvis du derimot har mange ting som svever, at du irriterer deg litt over at du bare bruker tid på nettet f.eks, eller at du har en småkrangel gående med din mor, at du ellers driver med en livsstil du er mellomfornøyd med etc. Så risikerer du at deler av trippen går med til å kverne rundt slike ting. Dette er sløs av trippetid på unødvendige småproblemer, derfor rådet om å ha ting på stell, og leve "rent", iallfall uka før trippen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mulig et dumt spørsmål, men svelger man lappen eller lar man den bare ligge på tungen en stund? Har selv ikke erfaring med dette, men ønsker å prøve det snart.
Sitat av Herman444 Vis innlegg
Mulig et dumt spørsmål, men svelger man lappen eller lar man den bare ligge på tungen en stund? Har selv ikke erfaring med dette, men ønsker å prøve det snart.
Vis hele sitatet...
Bruker å ha den på tunga i 15-20 minutter, så tygger jeg lappen å svelger den.
Såvidt jeg vet så skal det ikke ha noe å si om du velger å ha den på tunga eller å svelge den.
Sist endret av EyesWideShut; 19. mars 2015 kl. 23:06.
[protus]'s Avatar
Trådstarter
Lurte også på dette med oralt inntak, hvilken vei spller vei på ingen rolle

Noen som vet om hvor lenge man strengt tatt ha den på tunga ? Alt innhold skal seff. absorberes

Tror jeg kaster den etterpå

Ps, man bør vel strekke seg langt for ikke å ta på lappen(e) Mao. hansker om du skal studere dem/pakke dem osv ?
Sist endret av [protus]; 20. mars 2015 kl. 20:00.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Lurte også på dette med oralt inntak, hvilken vei spller vei på ingen rolle

Noen som vet om hvor lenge man strengt tatt ha den på tunga ? Alt innhold skal seff. absorberes

Tror jeg kaster den etterpå

Ps, man bør vel strekke seg langt for ikke å ta på lappen(e) Mao. hansker om du skal studere dem/pakke dem osv ?
Vis hele sitatet...
Hvis dealeren din sier du må ha blotteren i munnen er det etter alt å dømme ikke LSD. Om det er LSD spiller det ingen rolle, jeg pleier å bare svelge dem. Kaste lappene? o.O Hvorfor det, når du vil alt innhold skal absorberes? Ha den på tunga og svelg, svelg den omgående, men å ha den på tunga for så å kaste den ser jeg ingen vits i.

Neinei, du blir ikke fjern av å ta på lappene lol.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Lurte også på dette med oralt inntak, hvilken vei spller vei på ingen rolle

Noen som vet om hvor lenge man strengt tatt ha den på tunga ? Alt innhold skal seff. absorberes

Tror jeg kaster den etterpå

Ps, man bør vel strekke seg langt for ikke å ta på lappen(e) Mao. hansker om du skal studere dem/pakke dem osv ?
Vis hele sitatet...
Som trippyking sier over her så trenger du egentlig ikke å ha lappen på tunga i det hele tatt, du kan svelge den med engang vist du føler for det.

Er mange som svelger lappene sine for å minske sjangsen for å få i seg stoffer i NBOME familien (f.eks 25i nbome) siden det har såpass dårlig
biotilgjengelighet i magen(med mindre lappene er tilsatt HPBCD), i forhold til vist du har lappen i munnen.

Du trenger ikke hansker for å ta på lappene, men prøv å ta minst mulig på dem uansett, så er du helt sikker på at du ikke mister noe virkestoff.
[protus]'s Avatar
Trådstarter
Har et par spm. jeg bare stiller her og nå:

1. Jeg har en del egnet musikk ,men spiller oppløsning noen særlig rolle ? Har mye mp3 i kvalitet nedi 128 kbps. Er det ikke slik at lyden går direkte på hjernen ? Det avhenger kanskje litt av fasen i trippen ?

2. Jeg bruker harde kontaktlinser. Pupillene kan forventes å utvides. Noen med oremninger om hvordan dette kan utarte seg ? Tenker først og fremst på å ha relativt nye linser når jeg tripper, og så ta det der i fra.

3. Overnevnte spm. gjør nok at jeg er særs skeptisk til en dusj under turen (muligens etter et runk) da jeg pleier å ta linsene av da, men er det vitsen uansett ? Er dette et sted hvor man lett blir klaustrofobisk da ?
Har ett råd: Tenk mindre, kos deg mer!!!
Først: Jeg er ikke verdens mest erfarne med LSD, men har brukt det en del ganger det siste året. Ta gjerne det i betraktning her.

1. 125µg LSD-25 kan være alt fra veldig mye, til nesten ingenting! Det kommer blant annet an på renheten av stoffet du har, noe du umulig kan kjenne til, og hvordan det har blitt oppbevart (LSD på lapper liker ikke lys, luft eller varme, og bli raskt ødelagt). Eksempelvis tok jeg ved min første tripp 150µg, noe som i følge diverse forum på nett var en OK dose (you might consider taking two...). Jeg er meget, meget glad jeg holdt meg til én, for det var en ganske intens opplevelse, men ikke på noe måte ubehagelig. Stoffet kom fra en selger på nett jeg velger å ikke navngi, med rykte på seg for å ha verdens beste syre. Samtidig, har jeg venner som har skaffet stoffet innenlands, tatt to, og ikke merket noe som helst effekt, tross påstander om at lappene var på 125µg. Min teori her, er at tilgang på mer eller mindre ren LSD er dårlig, og at mange ikke er helt sikre på oppbevaring, og eksponerer det for for mye lys, luft og varme. Jeg ser du ønsker å nå nivå 1, noe som er veldig lavt, og egentlig i nærheten av den psykedeliske effekten av cannabis, som potensielt kan få deg opp på nivå 2. Jeg er usikker på om LSD da i det hele tatt er riktig stoff å ta. Min anbefaling om du er nervøs, eller usikker på hvor bra psyken din tåler det, er å dele lappen i to (OBS! Det er ikke sikkert stoffet er jevnt fordelt!), ta en halv, og vente i to timer før du tar en beslutning på om du trenger mer. Keep in mind: oppturen på LSD kan være ganske brutal, det begynner sakte, men går raskt fra å ha en mild, stoney effekt, til å dra deg inn i et annet univers. Etter min erfaring, er det den delen du er mest utsatt rent psykisk. Ta det chill, ligg i sofaen og glo i taket, eller ta en dusj! Sistnevnte anbefales på det sterkeste.

2. Dersom du er litt introvert, og sikker på psyken din, er ikke dette et problem. Jeg har reist alene de fleste gangene jeg har tatt syre, de andre med få, veldig nære venner. Jeg kan imidlertid forestille meg at en badtrip, noe jeg aldri selv har opplevd, neppe vil være veldig kult om du er alene. Kanskje du har en nær venn eller bekjent du kan avtale å ha på telefonvakt, som eventuelt kan komme om det begynner å bli vanskelig. Videre er det en god idé å gjøre omgivelsene så komfortable som mulig. Mer om det senere.

3. Tror situasjonen din her kan slå begge veier. Du KAN ende opp med å være deprimert over situasjonen, noe som kanskje kan utløse angst og i verste fall en badtrip. Det kan også, noe jeg egentlig anser som mer sannsynlig, få en klarhet i det hele, og muligens både oversikt og motivasjon til å gjøre noe med deler av det. Som nevnt tidligere, legger jeg ved en liten liste over ting som har hjulpet meg få best mulig tripper nederst.

4. Det kommer an på målet ditt med trippen. Settingen gjør hele opplevelsen. Min erfaring er at turer hjemme har en tendens til å fokusere meg på meg selv, mitt forhold til verden og min problemer, mens turer i skogen har en tendens til å gjøre meg veldig fokusert på naturen, økosystemer og menneskeheten i sin helhet. Jeg kan dog trygt si at jeg ikke tror hvilken av dem du velger for jomfruturen din er veldig relevant, og at jeg anbefaler begge deler.

Noen tips (dette har vært nyttig for meg, ikke nødvendigvis for alle):
1. Lev sunt i gjerne en uke før du tar det. Du behøver ikke ta helt av, men spis mye frukt og fisk, og kom deg ut i frisk luft daglig. Vitamin C og omega-3 i høye doser er noe jeg sverger til, men neppe nødvendig.
2. Dagen du tar det, kan jeg anbefale å spise lite. Prøv å holde deg til frukt, gjerne sitrus.
3. Forbered deg godt i løpet av dagen, rydd, og gjør klart alt du mener du trenger. Det kan være forferdelig klønete å prøve å finne ting mens du turer! Sist glemte jeg mye, og endte opp med å bruke halvannen time på å finne en røkelsesholder som viste seg å ligge i hylla vedsidenav meg.
4. Du behøver ikke å gjøre noe! Noe jeg ofte sliter med, er nemlig at jeg får det for meg at jeg må gjøre ting. Sikkert noe jeg har fra tidligere vaner med cannabis og alkohol. På psykedelier, derimot, får du nok mest ut av opplevelsen om du ikke gjør noe som helst. Kikk ut av vinduet, gå ut og ta en sigg, legg deg i senga, glo opp i taket og tenk over livet. Er ikke nødvendig med så mye dansing. Eneste jeg kan tenke meg, er å gå en tur når effektene begynner å dempe seg, om du føler du har god nok oversikt.
5. Musikk er en helt egen greie. For det første, er det selvfølgelig fordømt fint å høre på. For det andre, kan jeg nesten garantere deg at det er fint lite vits i å lage en tureliste. Å høre på psykedelisk musikk kan virke som en god idé, men min erfaring er at det pleier å bli overkill. Når jeg ikke turer, liker jeg VELDIG psykedeliske greier. Under en psykedelisk opplevelse? norsk folkemusikk, klassisk musikk og diverse akustisk musikk. mye fra 60-tallet, men ikke de tyngste syrebandene. Sitt heller og faktisk hør på musikk. Ta på noen gode hodetelefoner, og sett på låt for låt av ting du vil høre. skru av om det blir forstyrrende.
6. For å unngå badtrip, anbefaler jeg å holde deg unna intense inntrykk du har kontroll over, for all del styre unna nettet (jeg kom i skade for å sjekke nyhetene en gang. Ikke lurt. Det viser seg at ISIL og syre er en dårlig kombo). Speil kan være creepy. Om noe begynner å bli ubehagelig; Bytt setting! Gå til et annet rom, eller gå ut

God tur!
[protus]'s Avatar
Trådstarter
Sitat av phaneronaut Vis innlegg
for all del styre unna nettet (jeg kom i skade for å sjekke nyhetene en gang. Ikke lurt. Det viser seg at ISIL og syre er en dårlig kombo).

God tur!
Vis hele sitatet...
Blir nok ikke CNN under turen,
Man skal være i sine egen verden mens det pågår.

Dog kan det vel være interessant; om du turer og ser på/leser om krig, drap og skytting begynner man vel å få en sånn spirituell erkjennesle at vi mennesker er rovdyr ogs sånt...

Men det lar man vær,det samme med film, kanskje kunne lettere saker som Mot i Brøstet på Youtube være noe å le av, men det er vel noe du gjør når du røyker Cananbis.

Har lest nok om dette med renhet nå, frukt osv., men vil ha klassis godteri og brus tilgjengelig, man får prøve seg frem, ingenting skal virke normalt når man turer.

Ha med koffein ? Drikker mye kaffe om dagene. Er vel lurest å styre unna, men er rimelig avhengig og blir ikke så opplagt uten, kan slitte med å bli utkvilt til dagen grunnet døgnrytme, spenning osv. ,men den tid den sorg.
Uansett hva som skjer; om du føler ubehag i en eller annen form så skift setting. Skift rom, skift musikk, ta en gårtur, gjør et eller annet, men ikke bli værende.

Ikke ha noe unnagjor, ikke ha noe usikre elementer, ikke ha noen nærliggende bekymringer.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Blir nok ikke CNN under turen,
Man skal være i sine egen verden mens det pågår.

Dog kan det vel være interessant; om du turer og ser på/leser om krig, drap og skytting begynner man vel å få en sånn spirituell erkjennesle at vi mennesker er rovdyr ogs sånt...

Men det lar man vær,det samme med film, kanskje kunne lettere saker som Mot i Brøstet på Youtube være noe å le av, men det er vel noe du gjør når du røyker Cananbis.

Har lest nok om dette med renhet nå, frukt osv., men vil ha klassis godteri og brus tilgjengelig, man får prøve seg frem, ingenting skal virke normalt når man turer.

Ha med koffein ? Drikker mye kaffe om dagene. Er vel lurest å styre unna, men er rimelig avhengig og blir ikke så opplagt uten, kan slitte med å bli utkvilt til dagen grunnet døgnrytme, spenning osv. ,men den tid den sorg.
Vis hele sitatet...
Ta det med ro, trenger ikke ha alt planlagt ned til minste detalj. Av erfaring glemmer du halvparten du hadde tenkt til å gjøre uansett. Det blir i alle fall mindre viktig.

Det er heller ikke noe fasit på hva du burde se på eller gjøre... Prøv deg fram med ting du liker til vanlig.
Sist endret av Mush Room; 24. mars 2015 kl. 16:50.
[protus]'s Avatar
Trådstarter
Sitat av phaneronaut Vis innlegg
Min teori her, er at tilgang på mer eller mindre ren LSD er dårlig, og at mange ikke er helt sikre på oppbevaring, og eksponerer det for for mye lys, luft og varme.

God tur!
Vis hele sitatet...
Har satt meg litt inn i det med obbbevaring. Nå ligger blotters i en (klype elns) i en klipspose,som ligger i en stealthpose inni en konvolutt. Denne ligger så i en skuff på et soverom som i snitt er nokså kaldt. Blir det for mange lag ?

Når det gjelder å frakte det så er mulighetene grenseløse, men bør ikke blottersene beskyttes mot å miste virkestoff ?; har hørt noen foreslå å bare legge blotters inni en tykk bok.
Herregud for et hysteri det er her.. Du trenger jo ikke å planlegge i en måned for å ta en stakkars syrelapp! Ha en dag og kveld for deg selv, fiks noe frukt og grønt. Hvis du drar hjemmefra ta med en ekstra t-skjorte, fordi du kan svette. Verre er det ikke. Å gå på diett i en uke før du skal trippe er det dummeste jeg har hørt. Trøkk i deg en feit baconcheesburger på forhånd for den del, spiller ingen rolle. Jeeez.

Trippen utarter seg som den selv vil likevel.. Takk for meg
Ha litt tålmodighet med jomfrutrippere da trippyking. Det er ikke noe galt i å gjøre gode seriøse forberedelser før en tripp. Selv ikke på en ganske lav dosering med lsd. Og at trippen uttarter seg som den vil, uten at gode forberedelser har en finger med i spillet er ikke riktig.
LSD kan kicke bearassen din samme hvor godt forberedt du er..
Av erfaring så er brorparten av forberedelser (utenom setting/minst mulig bekymringer og ting å tenke på) vært helt bortkastet og glemt så fort trippen har startet.

De forberedelsene som er verdt å ta er å passe på en god setting og ikke ha noe tull som surrer i hodet som kan påvirke trippen negativt, samt å ha mat+vann+god musikk, og noe å slappe av med på nedturen.
Snilepisk.. du beskriver jo set og setting. Hva slags musikk man skal høre på, eller om man skal ha med ullteppe eller bomullsteppe etc. Er jeg enig i at har lite å si.

Om noen ønsker å faste, meditere, leve på diett eller rydde rommet før en tripp, har med set å gjøre. Man føler seg mentalt fin og klar. Om man får spasmer av slike forberedelser, er det selvsagt bare å la være.

Men helt fåfængt er det ikke. Det er en grunn til at de aller fleste kulturer som bruker psykedelika ofte har visse former for renselsesritualer før man gir seg i kast med det psykedeliske. Det være spesiell diett, avstå fra sex, vandre noen dager til et spesiellt sted e.l.

Edit: musikk kan jo ha litt å si.. var et littdårlig eksempel..
Sist endret av Bearass; 25. mars 2015 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ikke for å spamme, men da var rapport klar:
http://freak.no/forum/showthread.php?p=3288889#post3288889
Sist endret av [protus]; 27. januar 2016 kl. 05:32.
Jeg sier kjør på man! 125ug er en fin dose. Og det er aldeles ikke noe grunn til å være redd for å trippe alene, det er mye mer givende i følge mine erfaringer
uansett hva du ender opp med å gjøre, så gjør det med gode hensikter og ta vare på deg selv. peace

edit: 125ug kan være en bra dose med mye visuelt og mye inni hodet ditt. Det er rett og slett ikke mulig for oss å forutsi hvordan trippen din kommer til å bli eller hva du kommer til å se. Jeg har tatt 200ug der jeg har hatt det helt topp med masse visuelt og har tatt andre lapper der det har vært nesten ikke noe visuelt, bare en helt forjævlig mind trip med forvirrelse o.l. Tok også nylig 110ug der jeg ble mindblown av hvor intenst det var og hvor mye visuelt det var. Typ at jeg levde i en 2 dimensjonal verden, jeg kunne verken se forskjellen fra høyre, venstre, opp og ned.

Du må nesten bare oppleve det selv, det kan være skremmende, men det er også det du lærer av.

Tok 110ug med en kompis av meg som har vært veldig ignorant når jeg har prata med han om psykedelisk. Han har sagt at "jeg må roe ned, neste steg er heroin, dere doper dere så sykt" osv. Til min overraskelse gikk han faktisk med på å trippe på syre etter vi forklarte han litt mer om det. Hele den kvelden hørte jeg ikke så mye fra han, men jeg kunne se på han, i øynene hans og på hele han at det gikk noe opp for han. Han så for første gang i livet sitt på 20 år, hvor liten han faktisk er i verden. Hvor stor verden er, og hvor mye respekt som ligger i å trippe på et rusmiddel som syre. Det var fantastisk å se en person som han gå fra å være litt vanskelig å ha med å gjøre til å bli mye mer ydmyk til omgivelsene sine!

Nå ble det langt, men det jeg prøver å si er at det er helt fantastisk, men forbered deg på at det ikke er mulig å forberede seg på hva du vil oppleve, men ta alt til deg med et åpent sinn også skal det gå kjempe bra
Sist endret av roundpotato; 27. januar 2016 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du så visst ikke at jeg linket til triprapporten jeg har skrevet på forrige side nederst, har mao. prøvd nå.
Noen som har meditert, lest om buddhisme eller generelt sett interessert i spirituelle synspunkter som har noen erfaringer å komme med?

Så denne videoen "Alan Watts - Best Description of LSD" https://www.youtube.com/watch?v=FTej5qPURaE (4 minutter)
Ut i fra forklaringen hans der så må jo LSD være et nyttig verktøy til å få forståelse disse synspunktene.