Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 52078
Hola amigos!

Jeg har dessverre gått tom for snus i utlandet, og skulle gjerne ha fått tak i noe, da jeg skal være her en stund til! Derfor lurer jeg på om det er noen mulighet for at folk har noen sider å bestille snus fra som er legit. Må kunne sende til Chile

Takker for svar!
www.buysnus.com sender vel til hele verden
Litt off-topic kanskje, beklager hvis jeg stjeler tråden.
Prøvde nettop å bestille fra buysnus.com, men de sender jo selvfølgelig ikke til Norge :/ Noen som vet om andre metoder å få billig snus på, annet enn å dra over grensa?
Snusline.com Har bestilt sikkert 300 bokser der, tar ca 4-5 dager.
@creeps, har det noen gang blitt stoppet i tollen?
Bruker selv snusline og northerner. Snusline blir brukt mest da de sender uten frakt kostnader med gode priser.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Bruker selv snusline og northerner. Snusline blir brukt mest da de sender uten frakt kostnader med gode priser.
Vis hele sitatet...
er northener legit? og blir det stoppet i tollen? )
http://www.msorensen.no de sender fra Norge, de har ikke alle typer snus men du slipper å måtte betale for toll.
Har aldri bestilt over 20bokset på en gang. Anbefaler å bestille ti og ti. Det kommer som regel med en klisyerlapp hvor det står åpnet for kontroll og noen ganger advarsel. Men jeg har aldri måttet betale toll ellernoe.
Hver gang jeg er i utlandet over lengre tid bestiller jeg alltid her ifra, http://www.northerner.com/
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Slæsken Vis innlegg
http://www.msorensen.no de sender fra Norge, de har ikke alle typer snus men du slipper å måtte betale for toll.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, ordna meg ut 2015 nå
Sitat av Carmex Vis innlegg
Takk for tipset, ordna meg ut 2015 nå
Vis hele sitatet...
Haha dæven, bestillte du for mange lapper da?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Haha dæven, bestillte du for mange lapper da?
Vis hele sitatet...
Ble en liten slump, men til 62 kr boksen er det mye spart
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ble en liten slump, men til 62 kr boksen er det mye spart
Vis hele sitatet...

Njaa du sparer jo litt hvis du bestilte i store kvanta, men når jeg brukte msorensen så var det så og si butikkpriser ettersom det blir porto. Bestillte idag 3 bokser porsjon fra www snusline.com til en samlet pris på 78 kroner, og om jeg slipper unna fortollingsgebyr blir det bestillt mere der ifra.
Som ivrig snusnyter og snusbruker så synes jeg at alt som ikke er fra swedish match og til nød skruf er billig dritt av lav kvalitet, jeg savner en side der man f.eks kan kjøpe alle produktene til swedish match og få de levert i postkassen her Norge.
Hvordan er det med frakt- og tollkostnadene på northerner.com?

EDIT: Sender de i hele tatt til Norge?
Sist endret av iglotruck; 11. februar 2015 kl. 21:49.
Sitat av kuokarem Vis innlegg
er northener legit? og blir det stoppet i tollen? )
Vis hele sitatet...
Ja de er legit. Bor i utlandet, pakkene har blitt åpnet et par ganger men sluppet gjennom uten noen gebyrer. Ville valgt snusline fordi de merker pakkene sine smart for å unngå tollen.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Ja de er legit. Bor i utlandet, pakkene har blitt åpnet et par ganger men sluppet gjennom uten noen gebyrer. Ville valgt snusline fordi de merker pakkene sine smart for å unngå tollen.
Vis hele sitatet...
Bestilte 2x10bokser og måtte ut med MER en hva det ville kosta i butikken.... Helt psyko avgifter på det...men ingen problem utenom det..

Edit: og di merka pakken HELT åpenbart med snus, og norske tobakkadvarsler UTPÅ pakken, så du har flaks viss den går igjennom
Sist endret av Yardz; 12. februar 2015 kl. 01:56. Grunn: Tilføying
Fikk lyst til å prøve snusline.com men er det liksom "russian roulette" om det blir toll kostnader på det?
Har ikke lyst til å betale toll :P
Har selv benyttet meg av northerner tre ganger. Samtlige ganger har det blitt stoppet i tollen og sendt tilbake. De har også fryktelig treg levering, flere uker.

Dette var i EU

anbefales ikke.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Ja de er legit. Bor i utlandet, pakkene har blitt åpnet et par ganger men sluppet gjennom uten noen gebyrer. Ville valgt snusline fordi de merker pakkene sine smart for å unngå tollen.
Vis hele sitatet...
synes snusen den er litt fattig:P ingen general eller ettan løs på snusline

noen som har prøvd odens løs orginal,offroad orginal løs eller smålands løs?

noen som har prøvd odens løs orginal,offroad orginal løs eller smålands løs?
Sist endret av kuokarem; 12. februar 2015 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av kuokarem Vis innlegg
synes snusen den er litt fattig:P ingen general eller ettan løs på snusline

noen som har prøvd odens løs orginal,offroad orginal løs eller smålands løs?

noen som har prøvd odens løs orginal,offroad orginal løs eller smålands løs?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk en stor levering i dag og de merker mine pakker meget smart. Jeg kjøper Offroad original løs, den er bløtere enn General men det blir en vane sak.
Fikk idag en leveranse fra snusline der jeg fikk stemplet "ikke tollavgift-pliktig" selvom den kom merket med tobakksadvarsler.
Snusline er safe, så lenge du bestiller 10 bokser eller mindre i gangen. Snakker av erfaring.
De merker aldri mine pakker med tobakk innhold. Skriver ikke hva p.g.a logiske grunner.
Merket pakke, null toll, Anbefales
Sitat av kuokarem Vis innlegg
synes snusen den er litt fattig:P ingen general eller ettan løs på snusline

noen som har prøvd odens løs orginal,offroad orginal løs eller smålands løs?

noen som har prøvd odens løs orginal,offroad orginal løs eller smålands løs?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd noen av de, men så de hadde både skruf og Jakobsens der.

Snuser skruf xtra stark for tiden og synes den er super.
Jakobsen WG er og en veldig god snus, den blir nesten godteri.

Så også de hadde islay whisky snus som også er mektig god og bare boksen (av metall) er nesten verdt pengene
Fått pakke fra snusline og må ut med 700,75 kr i toll og moms. Så en uke etter jeg bestilte at det hadde komme inn kampanje på min bestilling "bestill 10 og få to ekstra." leveringen tok ca to uker.
Sitat av BigJaffa Vis innlegg
Fått pakke fra snusline og må ut med 700,75 kr i toll og moms. Så en uke etter jeg bestilte at det hadde komme inn kampanje på min bestilling "bestill 10 og få to ekstra." leveringen tok ca to uker.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Jeg har aldri måttet betale toll, dog jeg har bare bestilt 10 og 10 bokser. Jeg kjenner en kompis som har bestilt de her tilbudene deres, der man får 12 bokser. Ene gangen ble den stoppet, men den ble sendt tilbake å shippet på nytt.
Jeg bestiller 4-5 poser av denne hver måned og det holder måneden ut..
Sist kjøpte jeg 5 poser og det kom på rundt 2000,-
Det står at 1 pose er det samme som 10 bokser vanlig snus men det stemmer ikke helt med vekten..

http://msorensen.no/Snus/Gj%C3%B8r-d...06-p0000000408

Kan dog nevne at jeg har så og si alltid snus i kjeften å fant ut for et parr år siden at det blei ekstremt dyrt å bruke over 80,- boksen hver dag. Det var en stor overgang med en gang å slutte med General etter over 10 års daglig forbruk, følte i starten at phantom var en kjedelig tørr dritt snus men tok ikke lang tid før jeg ble glad i den. De ytterst få gangene jeg går tom og må kjøpe general så savner jeg plutselig phantom... Rart åssen psyken til mennesker fungerer og hvor vanedannende ting blir.. Bruker man et bestemt merke over tid vil man bli glad i det. Ihvertfall er det sånn for meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenkte å prøve snusline. Det er altså ikke anbefalt å bestille mer enn 10 bokser av gangen?
Prøver snusline til Frankrike nå. Følger opp med oppdatering senere i tilfelle det skulle være noen i samme båt(/land).

Souhaitez-moi bonne chance!
Kjøpte også et tårn fra snusline nå, kommer med oppdatering!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Funker bra til Frankrike!
Sitat av Yardz Vis innlegg
Bestilte 2x10bokser og måtte ut med MER en hva det ville kosta i butikken.... Helt psyko avgifter på det...men ingen problem utenom det..

Edit: og di merka pakken HELT åpenbart med snus, og norske tobakkadvarsler UTPÅ pakken, så du har flaks viss den går igjennom
Vis hele sitatet...
Dette er jo fordi du har bestilt mer en kvota. 10 bokser er maks av det du har lov til å ta med over tollen. Hvis du har med mer så blir det tollavgifter.
Sitat av Hoat Vis innlegg
Kjøpte også et tårn fra snusline nå, kommer med oppdatering!
Vis hele sitatet...
Har du ikke fått pakken enda eller hvordan ligger det til?
Sitat av halfagram Vis innlegg
Dette er jo fordi du har bestilt mer en kvota. 10 bokser er maks av det du har lov til å ta med over tollen. Hvis du har med mer så blir det tollavgifter.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Det er ingen "kvote" på kjøp over nett.
Noen som vet hvor man kan kjøpe General-snus og levere til EU (Nederland)? Bare buysnus av de som er nevnt her har General, og de sender ikke til EU.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Har du ikke fått pakken enda eller hvordan ligger det til?
Vis hele sitatet...
Pakken har ikke kommet enda, men kontaktet support i går og de sa at den var like rundt hjørnet!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Yep, da har pakken kommet (verdi 378,-) og jeg må ut med dette for å få den utlevert på Posten:
336,- i fortolling,
140,- i utlagt MVA og
178,- i utlagt toll/avgifter.
654,- totalt.

Hvem var det som sa at Snusline er safe?
Sist endret av Hoat; 10. april 2015 kl. 16:29.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Prøvde meg jeg og, 299kr på Snusline
336 fortolling
127 utlagt mva
248 i tollavgifter

Spesielt at min ble dyrere enn din Hoat.

Muligens et dumt spørsmål, men om jeg venter til pakken blir sendt tilbake, må jeg fremdeles betale tollavgiften da?
Sist endret av Lovegame; 12. april 2015 kl. 21:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Prøvde meg jeg og, 299kr på Snusline
336 fortolling
127 utlagt mva
248 i tollavgifter

Spesielt at min ble dyrere enn din Hoat.

Muligens et dumt spørsmål, men om jeg venter til pakken blir sendt tilbake, må jeg fremdeles betale tollavgiften da?
Vis hele sitatet...
Nei, det må du ikke. Pakken går i retur, ergo ingen avgifter.
Noe du kan prøve er å kjøpe en og en boks fra snusline, erfaringsmessig så går 50+ % utenom toll da.
Sitat av juped Vis innlegg
Nei, det må du ikke. Pakken går i retur, ergo ingen avgifter.
Noe du kan prøve er å kjøpe en og en boks fra snusline, erfaringsmessig så går 50+ % utenom toll da.
Vis hele sitatet...
Snusline sine TOS sier at de ikke tar varer i retur, dvs. at hvis jeg også venter til pakken blir sendt tilbake, betyr det at 378,- er tapt?

Det går OK om jeg taper de pengene; bør jeg la være å hente pakken, og heller prøve på nytt/handle i Norge i stedet?
Hadde vel kanskje heller henta den, hvis jeg var deg.
Du har vel noe sånt som 2 uker før den blir sendt i retur (?) så du har litt tid til å skaffe penger (dersom der er problemet).

Da får du jo snusen din, selv om den var litt dyr og du går ikke så veldig i minus heller. Går ut ifra at du bestilte 5 bokser (?) så da går du ca. en hundrings i minus.

Til en annen gang ville jeg kanskje kommet meg til en tax-free butikk (mye billiære det vut).

Lovegame: Kan vel tenkes at prisen har med tobakksvekt å gjøre?
Sist endret av jorwax; 13. april 2015 kl. 03:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jorwax Vis innlegg
Hadde vel kanskje heller henta den, hvis jeg var deg.
Du har vel noe sånt som 2 uker før den blir sendt i retur (?) så du har litt tid til å skaffe penger (dersom der er problemet).

Da får du jo snusen din, selv om den var litt dyr og du går ikke så veldig i minus heller. Går ut ifra at du bestilte 5 bokser (?) så da går du ca. en hundrings i minus.

Til en annen gang ville jeg kanskje kommet meg til en tax-free butikk (mye billiære det vut).
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte 10 bokser, hadde jeg kjøpt disse i butikk ville det vel kostet en 750'ish kroner.
Jeg har evt. da betalt 378,- + 654,- i toll og avgifter = 1032,- for tårnet.
Så tapet blir ikke stort, og det var vel verdt et forsøk å slippe unna tollen.
Det blir nok til at jeg henter pakken, selv om det blir litt surt
Sist endret av Hoat; 13. april 2015 kl. 04:11.
Kjøpte du i det minste noe god snus da?
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Så tollavgiften osv er ikke noe som kan kreves inn i ettertid om jeg velger å la pakken gå i retur?

Å betale en tusing for et tårn snus hørtes ikke mye gøy ut. Om jeg taper pengene snusen kostet driter jeg egentlig i.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Må nesten trekke tilbake min gode omtale av snusline.com. Når min første pakke på mange bestillinger ble borte så er det ikke mye hjelp og få. De har satt deadline flere ganger de siste ukene for og sende ny leveranse men ikke fulgt opp. Har foretrekt snusline p.g.a kostnadsfri frakt men bedre da med Northerner som bruker UPS hvor man kan spore opp pakken.
Kjenner jeg er glad for at jeg ikke lot fingeren min spille! Var på nippet til å trykke bestill, men min gode venn, magefølelse sa nei! Tok heller en gratistur med båten til Sverige og fylte opp baggen med noen tusen snus!

Snus på nevnte nett er nok en god kilde til levering i land de ikke selger snus. Men å tro man sparer noen kroner,, neh - luremus.

Noen andre sider som kanskje kan prøves?
Sist endret av Engangsgrill; 15. mai 2015 kl. 22:50.