Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 11365
Xario har også laget en webrip guide, men som jeg synest var pittelitt for lite utfyllende i begynnelsen.
Derfor tenkte jeg at jeg skulle fixe litt på dette. I denne guiden vil du blant annet få tak i de etterlengtede mms://-url'ene og laste disse ned.
Okey, da begynner vi:

Tools:
Vis hele sitatet...
Har du disse programmene eller har lastet de ned, så kan vi begynne på selve rippinga :-)

Step 1 (Laste ned aspx-filene):
Program(mer) brukt: Opera
Åpne Opera -> Skriv inn url til siden du vil gå innpå (f.eks. NRK sin lyd videospiller ) -> Velg ønsket video på spilleren\siden (husk at for å få best mulig kvalitet på videorippen så må du alltid velge raskeste hastighet, selv om det ikke er din internetthastighet.) -> Når filmen er i gang så trykker du høyretast, midt på filmen, og velger "Lagre som..". Lagre den filen en plass du vet om;-)
Vis hele sitatet...
Step 2 (Finne mms:// urlene og laste de ned):
Programm(er) brukt: Notepad og NetTransport
Åpne den filen du nettop lastet ned, i notepad. Da vil det se omtrent slik ut:
[SIZE=1]
<ASX Version="3.0">
<ENTRY>
<STARTTIME VALUE="0" />
<DURATION VALUE="1738" />
<REF HREF="[COLOR=red]mms://straum.nrk.no/Sl__p__ring/2003-11-06/Sl__p__ring_06_11_03_900_WM_20031106_223002.wmv[/COLOR]" />
<REF HREF="[COLOR=red]mms://straum.nrk.no/Sl__p__ring/2003-11-06/Sl__p__ring_06_11_03_900_WM_20031106_223002.wmv[/COLOR]" />
<TITLE>Slaa paa ring 06.11.03</TITLE>
<AUTHOR>NRK</AUTHOR>
<COPYRIGHT>NRK - Norsk Rikskringkasting</COPYRIGHT>
</ENTRY>
</ASX>
[/SIZE]

Du skal ha filen merket med rødt. (I dette tilfelle er det 2 helt like linker, så samme hvilken du tar.

Da har du mms://-urlene da. Så var det å laste filmene ned.

Åpne NetTransport -> Trykk på "New" -> Da kommer det opp et nytt vindu som heter "Add New Download". -> Lim inn mms://-urlen i ruta "URL" -> Så kan du evt. velge hvor du vil legge filen. -> Trykk "OK"
Vis hele sitatet...
Er du ferdig å laste ned filene så kan vi gå videre, og over til Xario sin del. :-)

Step 3 (Reparere filene):
Program(mer) brukt: ASFTool
Åpne ASFTool -> Finn filen og dra den ned i boksen under -> Trykk så på "Basic Repair" -> og når det er ferdig lukker du ASFTool.
Vis hele sitatet...
Step 4 (Convertere til SVCD):
Program(mer) brukt: TMPGEnc
Åpne TMPGEnc -> Velg "Super Video-CD" og "PAL" og den skal stå på "CBR standard format" -> Trykk browse og finn filen din -> Trykk på "source range" hvis du vil fjerne reklame i starten og slutten Så trykker du next og stiller det inn sånn du vil ha det -> Og lukker det når du er ferdig.
Vis hele sitatet...

Hva du vil gjøre videre nå er opp til deg.. Du kan f.eks. ta det inn i VirtualDub (1.5.10 - stable) og konvertere det til hva enn format du måtte ønske. Jeg kunne skrevet en guide om dette, men det får bli en annen gang

Enjoy!
Og takk til Xario for wmv-fix\convertering i slutten av guiden :-)

Edit: Fixet linkene
Edit: oppdatert linkene!
Sist endret av papercut; 17. desember 2004 kl. 17:06.
Fin guide, jeg anbefaler dog å bruke virtualdub istedenfor Dr. DivX på step 5, de gjør stort sett samma jobben; Dr. DivX noe enklere, men vitrualdub noe bedre.
Er det bare hos meg ASFTool og TMPGEnc linkene ikke virker??
Shibby: Japps, han har klistret inn feil url's. Dvs han har tatt de forkortede linkene.

Ellers kan jeg anbefale Mozilla til å finne MMS linker så slipper du å lete i Sourcen..

Høyreklikke siden og velge Page Source, deretter klopere MMS linken under Media fliken.
Yosh, dette skal man prøve.
Takker Dan! Men da trenger jeg ikke Opera da, right?
shibby: right.
Har bare et lite spørsmål: Fins det noe annet program enn TMPGEnc Plus ? For når jeg skal encode NRK filmer (f.eks) så tar det mere enn 5 timer hos meg. Kan det være siden jeg ikke har regga det ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Yaman
Har bare et lite spørsmål: Fins det noe annet program enn TMPGEnc Plus ? For når jeg skal encode NRK filmer (f.eks) så tar det mere enn 5 timer hos meg. Kan det være siden jeg ikke har regga det ?
Vis hele sitatet...
Maskinvaren din spiller en rolle der. Hva slags hardware har du ?
her tok det ca 20 minutter..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av vidder
Maskinvaren din spiller en rolle der. Hva slags hardware har du ?
her tok det ca 20 minutter..
Vis hele sitatet...
CPU: Intel P4 2.4 GHz
GFX: nVidia GeForce4 Ti4200 64 MB
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå sitter jeg her og skal til å rippe noe, jeg laster med NetTransport, men når jeg er kommet til en spesiell filstørrelse nedlastet (alltid den samme størrelsen på samme fil) så ser det ut som omden hopper over å laste deler av filen, den blir completed på noen få sekunder. Dette er rart, fordi jeg får kanskje lastet ned 20-30% på noen minutter, men plutselig fyker %ene oppover som fy, men ingenting blir lasta... Hva kan dette være? Er veldig irriterende...

Edit: Det er nrk.no jeg ripper fra... Om det skulle ha noe å bety.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tusen takk for en informativ guide. Nå kan jeg endelig få sett alle autofil-programmene jeg har gått glipp av. Det var lettere enn jeg hadde regnet med.
Opprinnelig postet av dadyd
....................................... Dette er rart, fordi jeg får kanskje lastet ned 20-30% på noen minutter, men plutselig fyker %ene oppover som fy, men ingenting blir lasta... Hva kan dette være? Er veldig irriterende...

Edit: Det er nrk.no jeg ripper fra... Om det skulle ha noe å bety.
Vis hele sitatet...
Prøv å pause downloaden et par sekunder, så start opp igjen. Det funket for meg.
Når jeg skal fikse filmen jeg har lastet ned fra nrk.no med TMPGEnc, kommer det et kryss på minutt nr 15. Det virker ikke som om den er ferdig, men den slutter å gå videre. Filstørrelsen går ned fra 190mb til 50mb.
sagn_jdi: Jeg har samme problemet med asftools, velger basic repair, så går den litt, så kommer det "X" istedet for flere "#"
Noen som vet hva som er feil ?
[quote]Opprinnelig postet av dadyd
Nå sitter jeg her og skal til å rippe noe, jeg laster med NetTransport, men når jeg er kommet til en spesiell filstørrelse nedlastet (alltid den samme størrelsen på samme fil) så ser det ut som omden hopper over å laste deler av filen, den blir completed på noen få sekunder. Dette er rart, fordi jeg får kanskje lastet ned 20-30% på noen minutter, men plutselig fyker %ene oppover som fy, men ingenting blir lasta... Hva kan dette være? Er veldig irriterende...

Edit: Det er nrk.no jeg ripper fra... Om det skulle ha noe å bety.
[/QUOTE

Har samme problem som deg, er vel en bug? Jævlig kjipt for oss da. Kanskje det finnes et annet program som funker bedre. Søke litt på nettet.
samme feil hos meg, sagn_jdi..
når jeh har lastet ned en episode i wmv format , så lager den innimellom
blir dette reparert ersom jeg encoder/converter den til divx ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av BcD
sagn_jdi: Jeg har samme problemet med asftools, velger basic repair, så går den litt, så kommer det "X" istedet for flere "#"
Noen som vet hva som er feil ?
Vis hele sitatet...
Samme problemet har jeg. Noen som vet hvordan det kan fikses?
Jeg sendte mail til supporten for NetTransport for en måned siden om problemet og har enda ikke fått svar...

Jeg har også prøvd WMRecorder, men samme skjedde der...
Er du sikker på at problemet ligger i NetTransport da?
Er det noen andre som har problemer med å laste ned NetTransporter eller TMPGEnc? Linken funker ikke og har ikke lykkes hos min venn google heller! Linker mottas med takk! (evt. kan jeg sette opp konto på ftp'en min...)
Jeg fikk lastet den ned med både net transport og wmrecorder
men jeg har samme problem som Moviefan102 ...
ASFtools klarte heller ikke og reparere filen...
hadde problemer med xxx istedet for ####, når jeg tok 2 (default) transports i nettransport (under new).. når jeg satte den til 1, og lastet ned filen på nytt, var problemet borte..
Funker dette på programmer som blir sendt på TV2's web-tv?
Don: tar ihvertfall ned et program fra tv2 nå med nettransport.. så det kan se ut til å fungere det.
Edit: funket som snus det.
Sist endret av Goebbels; 5. februar 2004 kl. 14:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
og jeg som så opp til HiNaTa folka som jeg trodde brukte tid og krefter på det her....Faen raskere å laste ned enn å se!
GLAD
▼ ... over en uke senere ... ▼
tusen takk for en GENIAL guide.
bare lurer på en ting:
kan man rippe webtv+ programmer fra tv2.no?
i så fall, hvordan?
Sist endret av mizo; 23. februar 2004 kl. 21:43.
Jeg skulle fikse filen med basic repair...men filstørrelsen blir bare 2kb...?oppriniligt va filen 240mb...... hva er galt...
i afstools så "seek"an bare, men ikke lagre liksom....?!?!
Opprinnelig postet av eriksb
og jeg som så opp til HiNaTa folka som jeg trodde brukte tid og krefter på det her....Faen raskere å laste ned enn å se!
GLAD
Vis hele sitatet...
HiNaTa ripper fra tv-et med skikkelig utstyr hvis jeg ikke har forstått helt feil..
Har litt problemer jeg. Når jeg skal se på nrk sin web tv får jeg denne feilen når jeg klippet skal starte:
http://www.freewebs.com/mrejkz/error.JPG

Bruker Opera som browser..
Når jeg går innpå linken "Get Plugin" på error beskjeden, så kommer jeg til nedlasting av windows media player, men det har jeg jo!
Noen som vet hva som er galt?
Brukte litt tid på å finne ut av dette jeg også, men her er installeren som du trenger.

Kode

http://home.no.net/tmracer/wmpplugin.exe
Har bare et lite spørsmål. Hvordan får man lastet ned aspx filene? Jeg høyreklikker, men får ikke opp noe "lagre som" valg. Er det noe triks med det eller hvordan er det?
Hva gjør jeg når Save as ikke funker? er antagelig sperra eller no.. skal prøve å rippe fra eurosport.com. Thnx
Jeg får ikke til å rippe fra TV2-WebTV. Jeg bruker opera og gjør alt som står i guiden, men får ikke funnet url'en til videoen. Kan noen forklare?

Har lagt opp et bilde over valgene jeg får når jeg høyreklikker på videoen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ved bruk av opera 7.50 for å se og rippe fra NRK web tv.....

når jeg kopierer linken under egenskaper inn i et html dok som jeg så åpner i IE får jeg lastet ned en tekstfil men det er ikke noe innhold i den slik det har vært tidligere

vet noen om nrk har endret opplegget?
virker som om "lagre som" er blitt tatt bort som funksjon.....

når jeg la inn opera.7.23 så virker det helt fint
▼ ... over en uke senere ... ▼
hmm... en etterpåsliter.
får ikke tilgang til netTransport linken. prøvd med mozilla osv...
samme med Tmpgenc plus linken.
trenger litt hjelp her
Hva med curl? Den skal vel kunne klare alt det der i en operasjon?

http://curl.haxx.se/
hehe. la meg si det sånn. google er min venn
er det meningen at det skal ta så lang tid å code det.. tmpgenc bruker jo evigheter på 5min med lyd og bilde fra en Are og odin sending... den bruker så og si ingenting av cpu`n?????
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lagre som Funksjonen i opera finner jeg ikke når jeg skal H klikke på videoen, det går heller ikek ann å spille av film i den. Det kommer opp Clik og en link til Microsoft sin side. der jeg regner med jeg skal laste ned en plug-in... er det riktig? hvor kan jeg finne eldre opera versioner jeg lastet ned 7.23 men fant ikke Lagre Som på den.
Opprinnelig postet av zero0
Lagre som Funksjonen i opera finner jeg ikke når jeg skal H klikke på videoen, det går heller ikek ann å spille av film i den. Det kommer opp Clik og en link til Microsoft sin side. der jeg regner med jeg skal laste ned en plug-in... er det riktig? hvor kan jeg finne eldre opera versioner jeg lastet ned 7.23 men fant ikke Lagre Som på den.
Vis hele sitatet...
jeg bruker 7.23. jeg høyreklikket og fant "lagre som". ikke noe galt med den.
jeg finner den KUN på fil. ikke når jeg H kliker på filmen lastet ned 7.51 nå fant det ikke der heller.
Får teste med 7.5x
Sist endret av zero0; 11. juni 2004 kl. 21:48.
Noen her som har aspx filene og vil dele de?? jeg klarer ikke å få de ned!!!
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Går det ann å bruke FlashGet istedet for NetTransport?
Fulgte guiden til papercut når jeg rippet OJ klipp fra nrk. Men jeg konventerte ikke til noe.
Så på filmene etter basic repair og det hakket utrolig mye. Er det vanlig at det hakker?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når jeg har brukt AFStool ser jeg på filmen, og da stopper den opp litt innimellom. Som et stort hakk. Et punkt midt i kommer det også "Unable to read blabla"
Er dette noe jeg kan fikse, eller er fila ødelagt?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Endelig klart det, men det hakker fortsatt, hva er feilen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av zero0
Endelig klart det, men det hakker fortsatt, hva er feilen?
Vis hele sitatet...
Og hvordan løste du det?