Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1519
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkoholabstinent som ville faen. Fikk beskjed om at disse kan dempe det verste. Er det xanor??!?!?!1
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Umulig å si hva som er i de pressa barsa. Men mest sannsynlig Etizolam eller annen RC benzo. Det vil hjelpe mot Alkoholabstinenser.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok alle. Roligere nå… gud så godt
Forsiktig. De har tre delestreker av en grunn
4+ mg er faktisk ganske chill xD litt nye på en gang da .. kanskje mer hensiktsmessig ø å bruke valium
Valium er best mot alko abstinenser etter min erfaring.
Benzo virker på samme måte som alkohol dvs. at det er en alpha A1 agonist, så det vil vel bare være det samme som å reparere med mer alkohol.
Prøv heller sunn mat og lange fjellturer, det finnes utallige historier om folk som har blitt kvitt avhengighet på den måten.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Benzo virker på samme måte som alkohol dvs. at det er en alpha A1 agonist, så det vil vel bare være det samme som å reparere med mer alkohol.
Prøv heller sunn mat og lange fjellturer, det finnes utallige historier om folk som har blitt kvitt avhengighet på den måten.
Vis hele sitatet...
1) Det er langt fra det samme å reparere ved å bruke mer alkohol.

2) Du gir råd som potensielt kan være dødelige. Du bør ikke være fysisk aktiv mens du er i en alvorlig avvenningsfase for alkohol. Pulsen er allerede høy, og kroppen jobber hardt i denne perioden. Benzodiazepiner er den tryggeste og mest effektive behandlingen mot alkoholabstinenser, helst med dosering basert på CIWA-scoren. Valium er det som brukes her på sykehuset, i kombinasjon med Dexdor om delir utvikles.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Benzo virker på samme måte som alkohol dvs. at det er en alpha A1 agonist, så det vil vel bare være det samme som å reparere med mer alkohol.
Prøv heller sunn mat og lange fjellturer, det finnes utallige historier om folk som har blitt kvitt avhengighet på den måten.
Vis hele sitatet...
Du er en tulling du, slutt å skriv ting du ikke har peiling på. Sist gang jeg var på sykehuset med alko abstinenser hadde jeg hvilepuls på 197, hadde jeg tatt meg en fjelltur med den pulsen kunne hjertet mitt stoppa. Benzos er det beste for å roe pulsen og krampene.
Er på avgiftning nå og får 30-40mg valium om dagen nå og er fortsatt shaky på dag tre, men det roer ned. Glad jeg dro hit og kunne slappe av litt.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Faen er rc benzo a? Sov som ei kattunge inatt. Godt.
Aldri kjør cold turkey hvis du er avhengig av alkohol. Det er bokstavelig talt livsfarlig.

Lykke til og ta en dag om gangen.
Alkoholabstinens er de farligste som eksisterer. Er faktisk tryggere å gå cold turkey på Heroin enn på Alkohol.
På Alkohol kan man utvikle delir og uten behandling så kan dødeligheten være på over 30%. Mens med behandling så reduseres den til 1-2%. Men jeg har også hørt at den ligger på 10% selv om man får behandling.
Men sykehusene har etanol de kan gi i sprøyteform dersom ting går alt for ille.

Kilde: https://sml.snl.no/delirium_tremens

Når man skal slutte etter å ha drukket høye doser med alkohol over lengre tid så burde man ha noen valium eller lorazepam tilgjengelig.

For det vil bli en ganske smertefull opplevelse, tro meg. Har selv gått gjennom kraftige alkoholabstinens.
Sist endret av einsteindragon; 21. oktober 2023 kl. 13:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.