Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1243
Hei!
Har den siste fattet mer og mer interesse for programmering og kunne tenke meg å sette meg litt mere inn i C programmering og lurte på om noen viste om noen bra ebooks som jeg bør lese eller internett sider jeg kan få litt ut av, har planer om å ta et it-studier de bruker: C : How to Program av Paul J. Deitel ; Harvey M. Deitel
Jeg har lastet ned noen bøker som f.ex C for dummies men ser at denne er fra 2004 har det noen stor betydning ?
Jeg er fullstendig klar over at det ikke finnes noen snarveier til å lære C på 2 uker osv og vet at det inneberer jobbing fra min side til å lære C. Min intensjon er å kunne litt C før jeg begynner studie så ting faller litt enklere på plass da jeg sitter midt i det.
Ta heller og begynn rett på c++ du, er nok litt mer brukt enn c.
Ikke at det er store forskjellen, men de finnes.
Object-oriented programming in C++ er boka vi bruker på skolen, og den er brukbar.
Trådstarter
Jeg vet at C kanskje kan være litt vanskligere en C++ men om jeg har fårstått rett så vill det være lettere å lære seg C++, java etc om man lærer seg C først har veid litt framm og tilbake og falt på at jeg starter med C
det er mye lettere å lære C enn Java og C++. det er et veldig smått språk.

dette er *boka*: http://www.amazon.com/Programming-La...9055637&sr=8-1
Skal du få fullt utbytte av "C Programming Language" kreves det litt bakgrunn i programmering, men den kan fint kombineres med andre bøker som f.eks C in 21 days, som ikke krever noen spesielle forkunnskaper.
Trådstarter
Den boken har jeg, er det boken jeg bør begynne med?
youtube er din venn
Trådstarter
vell jeg har brukt youtube og da en av grunnene til at valget ble c er hva de sier først i denne videone http://www.youtube.com/watch?v=y9_jJ3ZZFKs&hd=1
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
K&R The C programming language second edition.
Denne kommentaren dukker alltid opp i slike tråder, så tenkte jeg kunne slenge den inn her og.
Nesten alle språk der ute duger til å lære seg programmering. Alikevel er det slik at man må ha det gøy for å lære.
Derfor ønsker jeg å anbefale Python. Det er et utrolig kult språk som lar deg gjøre nesten hva du vil, og du lærer veldig fort hva en variabel er, og hvordan man bør tenke for å programmere.
Syntaksen er også velig kul. Det virker mye mer som å snakke med en maskin enn mange andre språk.

Før du velger språk vil jeg anbefale deg å titte litt på litt enkel Python kode. Rett og slett fordi du kommer forstå mye mer uten å egentlig kunne noe.
Trådstarter
Jeg mener å ha lest av en lærer at C ble et marerit å lære til noen som hadde holdt på med Python først...trur i alle fall det var det.. Og flere jeg har snakket med anbefaller å starte med C for da skulle de andre språkene bli mye lettere å lære.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av ynos82 Vis innlegg
Jeg mener å ha lest av en lærer at C ble et marerit å lære til noen som hadde holdt på med Python først...trur i alle fall det var det.. Og flere jeg har snakket med anbefaller å starte med C for da skulle de andre språkene bli mye lettere å lære.
Vis hele sitatet...
Men C har, såvidt jeg forstår... rimelig bratt læringskurve, du må skrive mye kode for lite resultater... Kan basic C++ selv, kunne KANSKJE laget et tekstbasert spill om jeg satt meg inn i det, men grafisk? Glem det.

Edit: Det jeg mener her er at du må "styre" veldig mye, du får lite "hjelp" av programmeringsspråket...

Men hvis du har ork til det så for all del, start på C/C++.
Sist endret av droppboks; 12. februar 2012 kl. 19:39.
Trådstarter
Har nå startet på C for Dummies (95av 411) og hittil har jeg kost meg igjennom det. Syns dummies boke er satt opp på en morsom måte som forlkarer ting veldig bra og samtidig får meg til å smile.

Vet at jeg kanskje gjør det vanskelig for meg selv ved å starte på C men det er det jeg vil ( og jeg er kanskje litt sta av meg). Men mest av alt gjør jeg jo dette fordi jeg syns det gøy, hadde jeg ikke likt det hadde jeg vell heller ikke giddi å gjort det, og ingen ting er vell vedre at man har det gøy og lærer noe samtidig...

Tenkte jeg skulle starte på C Programming Language (2nd Edition) men tar fortsatt imot bok/web tips som dere mener jeg bør ta en titt på.
Du er bestemt og sta, og vet hva du vil, og det er jo fint. Er det C du vil lære først så gjør det! C er et viktig språk, ikke nødvendigvis viktig å kunne, men det har hatt stor betydning. Å lære C godt er et bra utgangspunkt om du ønsker å gå videre til C++ og/eller Objective-C (for iPhone/iOS). Det kan også være et utgangspunkt for å gå videre til Java eller C#, men du kommer til å klaske deg selv i pannen og si "er det virkelig så enkelt?!" når du kommer dit

C er viktig for et lite knippe med oppgaver - noen steder slipper du ikke unna med mye annet. Men etter 12 år som utvikler har jeg enda ikke måttet bruke C til noe som helst, selv om jeg har vært borti mye rart. Det finnes et hav av språk, og mange som kan gjøre samme nytten som C i mange flere situasjoner enn mange er klar over (det var mange mange i samme setning). I dag er C ganske gammeldags, det er krevende å skrive "feilfri" kode i språket, og du vil aldri kunne bli like produktiv som i et høyerenivå-språk.

Du er herved advart! Men for all del, stå på om det er dette du vil!