Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2097
hei. kjøpte noe greier til bilen på ebay i februar. dette kostet 5500 ca.

pakken har ikke kommet ennå, og jeg har sendt han mange emails. da jeg truet med å kontakte ebay, svarte han, og sa at han ikke hadde sporingsnummer, men at han skulle skaffe. siden har han ikke svart.

så jeg gikk innpå ebay.no og der fant jeg ut at jeg måtte på ebay.de der jeg kjøpte det??? for å klage. så etter mye knoting med oversetter så fikk jeg sendt inn en klage der.

men det skjer ingenting?? ingen mail fra ebay eller noe. eneste som står er at selger ikke har mottatt klagen liksom.


hva kan jeg gjøre med dette? JEG trur han ikke har sendt det og lurt meg!
En jeg kjenner bestiller mye fra Ebay og han sier at det kan ta en måneds tid før pakken(e) kommer og kanskje mer. Han har bestillt mye bildeler. Men kan jo hende du er blitt svindlet.. Vet ikke hvordan betalingssystemet til ebay funker så kan ikke uttale meg så mye om det. Vet bare at det kan ta laaang tid før pakken kommer.
Sist endret av Apocys; 26. mars 2011 kl. 20:03.
Trådstarter
jeg har betalt med paypal iaffal. skal jo være sånn forsikring på noe vis på det. men jeg er veldig usikker. synes 5500 er litt mye å kaste ut vinduet istedet for å sende inn en klage om det går liksom...
Sikkerhetsklarert
Hvordan ser "karakterboken" til selgeren ut? Mye positive karakterer og lang historikk, eller ny konto uten karakterer?

Under "My Ebay" så kan du åpne en 'dispute' slik at selger må respondere innen en viss tid før ebay blir koblet inn.
Trådstarter
240 salg med 98,9 postitiv tilbakemelding. er registrert som firma da, ikke privatperson.

her er shopen hans. http://stores.ebay.de/atisautoteile2010
Sender du klage til eBay tar det en uke før klagen blir behandlet. Gjorde det selv og fikk tilbake pengene av selgeren
Tar sin tid å motta pakker, 3-4 uker normalt.
Og når det er såpass mye positivt ifra selger, så vil du nok få pakken også.

Smør deg med tolmodighet, du kan ikke forvente deg under 1 ukes leveringstid ifra utlandet, selv om du har det i Norge.
The Merciful One
mr5050's Avatar
blei selv svindlet på ebay for en mnd siden det jeg gjorde var og åpne en case som de kaller det da prøver ebay og kontakte selger og hvis han ikke svarer dem innen 9 dager får du pengene igjen fra ebay

var egentlig ganske enkelt
Trådstarter
takker for svar : D får bare vente på at ebay behandler saken da. kan jo hende pakken er sendt, men rart han ikke har sendingsnr eller kvittering på det liksom. kanskje pakken kommer + at jeg får tilbake penga ? :P hehe. neida. ordner seg nok.
Hvis det ikke har gått 45 dager siden du betalte kan du søke om reversering av transaksjon. Hvis ikke selger klarer å bevise at pakken er sendt (med sporingsnr. eller lignende) så får du pengene tilbake.
Trådstarter
har sikkert gått over 45 dager nå da men.. hmm. fan ass.
45 dagers klagefrist ja.
Sist endret av psilonaut; 26. mars 2011 kl. 23:49.
hvorfor ikke klage tidligere? Løpet er påenmåte kjørt nå :/