Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1438
Jeg er på utkikk etter en ny TV som for det meste skal brukes til å se på sport, fotball/hockey/basketball. Litt gaming blir det også men for det meste sport. Så er på utkikk etter en TV som gjør denne opplevelsen bedre. Størelse fra 46" til 55" og sparer ikke på kruttet her som er villig til å betale opptil 25k for den. Noen som har noen anbefalinger her?

Takker på forhånd for alle svar!!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745623
Bare en jeg fant. Blir nesten litt dumt å punge ut 25k for en TV, når du kan få en fin en for 10k. Spørs jo hvor extremt bra tv du skal ha da.
Cookie Monstah ^_^
onkelen min har denne, utifra det jeg har sett og opplevd så er den ekstremt bra til sport (fotball, håndball etc...) og filmer.
den koster en del, men jeg vet at den er verd pengene
Sist endret av lordstian; 24. mai 2012 kl. 15:35.
exon's Avatar
Trådstarter
62 4
Tusen takk for kjemperaskt svar folkens! Har sett litt på de 2 samsungene og lurer på om jeg skal gå for en av de. Noen som vet hovedforskjellen mellom 7 og 8 serien? Er det verdt å betale litt ekstra for 8serien?


@Elitebook har et par kompiser som har plasmatver, de er begge awesome på gaming/blueray filmer, men når det kommer til kanaler uten hdsignal så syns jeg bildet blir litt for "kornete". Har selv en samsung 46" 6serie som ikke har noe problem med dette uansett hvor nærme tven man sitter. Men takker for anbefalingen uansett
Cookie Monstah ^_^
3D-tver er ikke så veldig bra, funker helt greit, men allikevel ikke optimalt å ha når du bare skal se på sport.
kjøp heller en LED eller plasma TV. (anbefaler LED, da bildet ikke svir seg fast på skjermen hvis noe står stille lenge på den)
bruker du rundt 10-20k på en LED tv så får du en TV som holder lenge (kommer ann på merke), jeg for min del liker best samsung og panasonix.
kan komme med etpar forslag:
1
2
3
4 (vet det er 3D, men har hørt mye bra om den)

Sitat av exon Vis innlegg
Tusen takk for kjemperaskt svar folkens! Har sett litt på de 2 samsungene og lurer på om jeg skal gå for en av de. Noen som vet hovedforskjellen mellom 7 og 8 serien? Er det verdt å betale litt ekstra for 8serien?


@Elitebook har et par kompiser som har plasmatver, de er begge awesome på gaming/blueray filmer, men når det kommer til kanaler uten hdsignal så syns jeg bildet blir litt for "kornete". Har selv en samsung 46" 6serie som ikke har noe problem med dette uansett hvor nærme tven man sitter. Men takker for anbefalingen uansett
Vis hele sitatet...
8-serien er ikke så mye bedre enn 7-serien

plasma skjermer han en tendens til å bli "kornete" etterhvert, prøvd med LED før? skal visstnok være med smooth
Sist endret av lordstian; 24. mai 2012 kl. 16:04.
7- og 8-serien er helt det samme, men hos 7-serien så mangler den bare bildefunksjonen Micro Dimming Ultimate som 8-serien har. For meg så er det kjekt og ha den funksjonen :P
exon's Avatar
Trådstarter
62 4
Sitat av lordstian Vis innlegg
3D-tver er ikke så veldig bra, funker helt greit, men allikevel ikke optimalt å ha når du bare skal se på sport.
kjøp heller en LED eller plasma TV. (anbefaler LED, da bildet ikke svir seg fast på skjermen hvis noe står stille lenge på den)
bruker du rundt 10-20k på en LED tv så får du en TV som holder lenge (kommer ann på merke), jeg for min del liker best samsung og panasonix.
kan komme med etpar forslag:
1
2
3
4 (vet det er 3D, men har hørt mye bra om den)



8-serien er ikke så mye bedre enn 7-serien

plasma skjermer han en tendens til å bli "kornete" etterhvert, prøvd med LED før? skal visstnok være med smooth
Vis hele sitatet...
Tusen takk for forslagene, tror jeg skal holde meg unna plasma og gå får LED, så forslag nr 1. ser jo bra ut, men finnes denne i 50" eller 55"? Har som sagt en 46" LED fram samsung så det hadde ikke gjort noe å gå litt opp i størelse i samme slengen.



@Gulingen, ser ut som om det bikker mest mot den 8seieremodellen der altså ^^

Skal stikke innom elkjøp idag og se på den idag. Jeg er desverre ingen ekspert på tver men hva gjør micro dimming ultimate funksjonen?
Den er en slags lysregulering programvare for å analysere bildet, bryte den opp i mange firkanter og justere panelet å gjøre rede for mørkere og lysere områder. 7-serien har en liten form for " Micro dimming" i selve tven, mens 8-serien har Micro dimming "Plus". Så med Micro dimming Plus funksjonen som er innebygd maskinvare som gjør at for hver av lampene lyser automatisk justeres uavhengig. Altså er den bedre etter min mening!

Igjen det er ikke så stor forskjell mellom disse to tvene, men er du en person som er ganske "nøye" med bildetkvalitet så bør du absolut gå for 8-serien! Er verdt de ett par ekstra 1000 lapper for denne tv!
Sjekk ut LG's nye toppmodeller. Helt rå TV'er og du betaler ikke for at det skal stå Samsung på den og få med webcam ...

http://www.elkjop.no/catalog/tv-lyd-...e=%3E%3D+20000

Må oppleves

edit: Folka på AVForum er ikke i tvil:
http://avforum.no/forum/tv-apparater...-nano-led.html
Sist endret av djemb; 24. mai 2012 kl. 17:24.
Hvor mange meter vil det være fra sofaen til tven? Greit å vite før man anbefaler 55" -_-.
TS: Se bort fra innlegget til lordstian. Jeg har ikke sett på forslagene hans, men innlegget er så fullt av faktafeil at de umulig kan være spesielt gode de heller.

At en TV er 3D har ingenting å si for bildekvaliteten i 2D. I alle fall ikke så lenge det er snakk om aktiv 3D. For passiv 3D er det mulig man kan argumenter for at filteret forstyrrer 2D visning, men det vil uansett ikke utgjøre noen forskjell for deg.

Innbrenning er heller ikke et tema på (gode) plasmaer i dag. Og dersom lysforholdene tillot det ville jeg ikke vært i tvil og kjøpt en plasma over led, men dersom det er til vanlig "stue" vil antagelig led komme bedre gjennom da de er mer lyssterke enn plasma.

Samsung 7/8 serie LED er meget gode, men det er nok ikke tvil om at 9 serien til LG vil være bedre. 7 serien til LG synes jeg absolutt kan måle seg med Samsungs 7/8 serie.

PS: Du vil garantert ikke merke forskjellen på "Micro dimming ultimate" og "micro dimming". Du skal være langt over gjennomsnittet interessert for å klare å se denne forskjellen på syv og åtte serien til samsung. Men dersom du synes gadetene med stemme- / bevegelsesstyring virker spennende og det er aktuelt å bruke Skype i stua bør du gå for 8-serien.
exon's Avatar
Trådstarter
62 4
Takker for innlegget Cikey!


Til alle som anbefalte 8serien fra samsung, tusen takk!

Gikk for den tven, og må si at den er helt magisk! Bildekvaliteten er noe for seg selv, kan ikke måles med min gamle 6 serie. Har sett et par fotballkamper, og en NHL kamp og jeg kan ikke rose bildekvaliteten nok. Skal få testet den til gaming + filmer og sånt etter hvert. Er meget fornøyd med kjøpet.

Takker igjen folkens, setter stor pris på alle innleggene.