Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1071
Heisann.

Kom over JVMyhre's tråd : http://freak.no/forum/showthread.php?t=194791
Og jeg følte med ett at vi satt i samme båt.

Jeg er relativt ny med videoredigering, og bruker for det meste å filme Airsoft Skrimishes. Disse redigerer jeg enkelt, og legger ut på youtube.

Her er den siste videoen som har blitt lagt ut :
http://www.youtube.com/watch?v=CBkiw-Mt1y4


Etterhvert som jeg forstår mer og mer av Sony Vegas, har jeg lyst å lære meg hvordan å gjøre slike filmer bedre, og mer spennende å se på. (Intro, outro, effects, color corrections osv.)

Så jeg gjør som JVMyhre, og spør etter tips til hvordan en intro ville gjort seg, hvordan den kunne sett ut, og hva annet som kan gjøres.

En siste ting jeg kommer på i farten, jeg har veldig lyst å lære meg tekst effekter (Siden videoene er proppet med tekst). Det å se samme tekststilen om og om igjen som fader inn og ut kan bli litt kjedlig..

Takker for alle svar!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg vet nå ikke helt hvorfor du bruker Sony Vegas for å lage den filmen, da den også kan lages i WMM (Joda, du gjør det for å lære).

Den store biten på slutten er veldig kjedelig. Jeg tipper du filmer med GoPro, sånn etter YT-nicket.

Forslag:
- Kortere overganger, de svarte fadene er lange og kjedelige og passer ikke til denne stilen.
- Tekst det som sies på engelsk
- Vis kart over området. Gjerne et simpelt tegnet kart. Dette når du sier at dere skal til bombeplasseringsområdesaken.
- Film i forskjellige vinkler. Furuene der er ikke de enkleste å klatre opp, men det blir mye mer variasjon om dere får opp hvertfall ett kamera der.
- Lyd. Det er så stille.
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Den store biten på slutten er veldig kjedelig. Jeg tipper du filmer med GoPro, sånn etter YT-nicket.

Forslag:
- Kortere overganger, de svarte fadene er lange og kjedelige og passer ikke til denne stilen.
[COLOR="Red"]Tenker du noe i ala. der bildene feks: snurrer rundt, eller bytter plass? [/COLOR]

- Tekst det som sies på engelsk
[COLOR="Red"]Dette gjør jeg vanligvis (Se de andre vidoene). Har bare ikke orket på denne enda [/COLOR]

- Vis kart over området. Gjerne et simpelt tegnet kart. Dette når du sier at dere skal til bombeplasseringsområdesaken.
[COLOR="Red"]Hvordan ser du for deg dette? Skal dette "kartet" være et stillbilde som okkuperer hele skjermen, mens filmen blir satt i pause?[/COLOR]

- Film i forskjellige vinkler. Furuene der er ikke de enkleste å klatre opp, men det blir mye mer variasjon om dere får opp hvertfall ett kamera der.
[COLOR="Red"]Fler kamera kommer nok ikke til å skje. Blir vel heller meg som løper rundt og filmer tulling da [/COLOR]

- Lyd. Det er så stille.
[COLOR="Red"]Noe slik som dette ? http://www.youtube.com/watch?v=qUcWv...el_video_title[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Noen flere som muligens kan ha noe å si?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gah. Sitér nå for faen skikkelig. Null problem når du tar deg bryet med å farge ting rødt.
Tenker du noe i ala. der bildene feks: snurrer rundt, eller bytter plass?
Vis hele sitatet...
Føkk no. Kortere svarte biter funker fint.
Hvordan ser du for deg dette? Skal dette "kartet" være et stillbilde som okkuperer hele skjermen, mens filmen blir satt i pause?
Vis hele sitatet...
Noe slikt ja. Voiceover kunne kanskje også funka.
Vis hele sitatet...
Ja, men mindre kjedelig. Et problem er at du er lat med klippinga, og ikke forklarer hva som skjer. Jeg er lite interessert i å se på at du tafser på lagkameratene dine uten mål og mening.
Trådstarter
Takker for konstruktiv kritikk