Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 5606
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Hands up for Aksel Hennie.
Så den nye filmen idag "uno" og den svarte til forventningene mine. Må si jeg begynner å få veldig sansen for Aksel (Nicolai også) etter ett par gode filmer. Buddy var jo veldig bra syns jeg, men denne overgikk buddy etter min mening. Er jo to helt forskjellige filmer, så man skal vel ikke sammenligne.
Men om norsk film fortsetter utviklingen som den har gjort de siste par årene, så tror jeg norske filmer kan begynne å eksporteres til det store utland etterhvert.
Mener at han var konge i Johnny Vang, faktisk den beste jeg har sett ham i.
Denne skal jeg dra å se fortest mulig:=)
Synes norske filmer bare blir bedre og bedre, vilmark og buddy er to gode eksempel.
Jeg synes norsk film mangler substans som aldri før, men jeg bør kanskje få med meg det nyeste av det nye; "Salto, Salmiakk og Kaffe", "Ikke Naken", "Uno" osv.
Noen som vet navnet på han med Downs Syndrom?

Har lyst til å se denne. Så lyst at jeg nesten betaler penger for den!
Gleder meg så syykt til denne filmen! Noen som vet om den har komt ut på nettet?
gleder meg noe sykt jeg og, den ser jo direkte dritrå ut
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Noen som vet navnet på han med Downs Syndrom?
Vis hele sitatet...
Bjørn Floberg tror jeg han heter.
Opprinnelig postet av NataS
Bjørn Floberg tror jeg han heter.
Vis hele sitatet...
Nei, han heter Espen Juul Kristiansen. Så vidt jeg vet har ikke Bjørn Floberg downs.

Les forøvrig mer om filmen og skuespillerne på http://www.unofilm.no/uno.htm
Er det bare meg, eller virker folk med Downs mye mer glad en alle andre?

Greit nok, jeg sier ikke at det er noe å hige etter, men... ...de virker jo så glad.
Hehe, ja. Jeg har også denne oppfatningen. De morsomste kampene og se på under Norway Cup er jo kampene hvor folk med Downs syndrom er med.
Kommer rett fra kino salen..

SE DEN FILMEN!

Bra oppsett og filming.
Bra historie og gode skuspillere.
Kommer nesten rett fra kinosalen :P

Anbefaler også alle å se den.
Genial historie. Geniale karakterer. Genialt manus.
I det hele tatt: Genial film!
Opprinnelig postet av NataS
Bjørn Floberg tror jeg han heter.
Vis hele sitatet...
Hehehe... Har spilt i film med både Aksel Hennie, jævla tøff kar forresten, og Bjørn Floberg, og han har virkelig ikke downs!

Edit: Btw; Stig Henrik Hoff, ranern i "Den som frykter ulven" er tidenes råeste!
Sist endret av Bjornix; 11. september 2004 kl. 03:40.
*spoilers ahead*


Uno var en bra film, ja.

En ting jeg fant var litt merkelig var at pakkisene var så keen på ta "david", når det i realiteten var sønnen til "jarle" som skyldte pengene? Nå er det mulig at jeg har gått glipp av noe vesentlig i historien her, det får så være.

I tillegg ble jeg litt i tvil ang. slutten, hvor hovedperson fikk grisejuling. Tror dere han strøyk med? Jeg synes det virket som han fikk endel grelle spark mot hodet osv. Samtidig kunne man ane et slags smil/fornøyd uttrykk på fyren i siste kutt. Igjen, det er mulig at jeg er helt på villspor her, men jeg hadde satt pris på om andre ville dele sine meninger rundt dette :-).
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
***OFFTOPIC***

Bjornix: veit du har en fortid fra Den siste kriger eller hva den filmen med Banderas het Men hvilke andre har du spilt i??
-totto
Totto: Den 13. krigeren din nisse!
Du kan jo prøve å søke på imdb.com, ikke alle filmene som står der men...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hva heter du da? Bjorn Ove Pedersen?
Synes filmen var genial.

Som han sa tidligere ønsket han å bli ferdig med alt sammen, levere tilbake pistolen og penga til han pakistanern.
Så etter det voldsomme overfallet mot slutten av filmen, så tror jeg han smiler fordi han veit at alt endelig er over. Han har lagt ut sitt siste kort og sagt Uno, spillet er ferdig.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Kommer rett fra kino nå... SATAN for en fet film. Kunne spilt litt mer på "uno" konseptet, men overall en mycket rolig film..

***mulig spoiler***
Scenen med spikerpistolen var ikke så fin... Hele salen satt og uffa seg.. Skummelt.. Karen med downs var også ganske bra, juksa i uno og greier
***mulig spoiler***

Anbefales på det varmeste!!
Terningkast 5
-totto
Jeg tror jeg vil si at dette er den beste norske filmen jeg noensinne har sett. Fra min side vil jeg si en god sekser! Kommer nok til å se denne flere ganger. Må vel nesten kjøpe den når den kommer også. Gleder meg til Monster Torsdag nå.


Spoiler ja:
Det med spikerpistolen var faen meg skummelt! Og det var kult når balltreet falt ned fra bak søppelbøtten.
Denne filmen var ganske enkelt hel vanvittig bra! vil anbefale alle og se den på kino. den er absolutt verd de 75 kronene det koster!!!
En av de beste norske filmene jeg har sett, om ikke _den_ beste

Thumbs up for Uno
**Spoiler**
Opprinnelig postet av Jeremias
*spoilers ahead*


Uno var en bra film, ja.

En ting jeg fant var litt merkelig var at pakkisene var så keen på ta "david", når det i realiteten var sønnen til "jarle" som skyldte pengene? Nå er det mulig at jeg har gått glipp av noe vesentlig i historien her, det får så være.

I tillegg ble jeg litt i tvil ang. slutten, hvor hovedperson fikk grisejuling. Tror dere han strøyk med? Jeg synes det virket som han fikk endel grelle spark mot hodet osv. Samtidig kunne man ane et slags smil/fornøyd uttrykk på fyren i siste kutt. Igjen, det er mulig at jeg er helt på villspor her, men jeg hadde satt pris på om andre ville dele sine meninger rundt dette :-).
Vis hele sitatet...
hehe
Ok...De tar David siden det var han som dealte sakene til de. Og siden Jarle kom i fengsel og pakkisene ikke fikk tak i han, gikk de på Jarle. De gav faen, så lenge de fikk pengene...
Og det andre....Man ser jo helt klart at David ikke stryker med i slutten. Grunnen til at han smiler er jo fordi han er fri. Han visste han måtte gjennom en omgang juling for å bli fri.

Tror du burde se filmen en gang til, og ikke sove denne gangen :P
Sist endret av GeirBauer; 12. september 2004 kl. 13:04.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
**Spoiler**


hehe
Ok...De tar David siden det var han som dealte sakene til de. Og siden Jarle kom i fengsel og pakkisene ikke fikk tak i han, gikk de på Jarle. De gav faen, så lenge de fikk pengene...
Og det andre....Man ser jo helt klart at Jarle ikke stryker med i slutten. Grunnen til at han smiler er jo fordi han er fri. Han visste han måtte gjennom en omgang juling for å bli fri.
Vis hele sitatet...
David er hovedpersonen. Lars er han som egentlig dealte med pakkisene. Jarle er far til Lars. Du har blandet dem litt sammen, men ellers så var det rett.

http://www.unofilm.no/uno.htm
Og skuespillere.
Hva synes folket om den "trofaste" vennen Morten?
Selv ble jeg passe provosert.
Espen (han med downs) gikk 2 år under meg på barneskolen, han er også nabo av en kompis av meg.

Morsom type.....

Fikk et ganske heftig sjokk da jeg så han var med i filmen.
Opprinnelig postet av Laurentius
David er hovedpersonen. Lars er han som egentlig dealte med pakkisene. Jarle er far til Lars. Du har blandet dem litt sammen, men ellers så var det rett.

http://www.unofilm.no/uno.htm
Og skuespillere.
Vis hele sitatet...
¨

men når han i gul genser(lars?) fant ut at han ikke hadde pengene før onsdag, kom david ut å "dealte". Det var riktig som Geir&Dangerous sa.

Dessuten kan en av tillegs grunnene til at de kom etter David,være at gul genser (lars?) ikke hadde de pengene/dopet lenger siden David tysta. David hadde hærpa handelene, og var den letteste måten å få pengene igjen på for pakistaner gjengen.
(btw, ledern kom jo fra iran, så det er jo egentlig ikkenoe pakistanergjeng)
Sist endret av Simple; 12. september 2004 kl. 12:41.
Bare for å irriterer litt, så kom han "pakistanerbossen" egentlig fra Marokko:P
Sist endret av MataDoR; 12. september 2004 kl. 13:56.
Opprinnelig postet av Simple
men når han i gul genser(lars?) fant ut at han ikke hadde pengene før onsdag, kom david ut å "dealte". Det var riktig som Geir&Dangerous sa.

Dessuten kan en av tillegs grunnene til at de kom etter David,være at gul genser (lars?) ikke hadde de pengene/dopet lenger siden David tysta.
Vis hele sitatet...
Sa ikke at han hadde feil. Men han sa feil navn. Lars er han i gul genser. Han klarte ikke å skaffe varene til avtalt tid og for at han skulle slippe bank, gikk David ut til Khuram (pakkisen) med varene. På onsdag hadde Lars varene, men da tok purken ham.

Hvorfor Khuram valgte å gå til David etterpå er litt uklart. Lars hadde uansett mistet varene, selv om ikke David hadde tystet. Politet hadde tross alt funnet det! Så det var nok bare det at det var David som hadde gitt Khuram varene tidligere som gjorde det.

Edit:
La på quote.
Sist endret av Laurentius; 12. september 2004 kl. 12:51.
Opprinnelig postet av MataDoR
Bare for å irriterer litt, så kom han "pakistanerbossen" egentlig fra Marokko:P
Vis hele sitatet...
trodde jeg hardde rett siden en sikker (trodde jeg) pakistansk kilde sa det

men jeg ser nå på hjemmesia at jeg tok feil
Opprinnelig postet av Laurentius
David er hovedpersonen. Lars er han som egentlig dealte med pakkisene. Jarle er far til Lars. Du har blandet dem litt sammen, men ellers så var det rett.

http://www.unofilm.no/uno.htm
Og skuespillere.
Vis hele sitatet...
Hehe..Var ikke helt i mine fulle-fem da jeg skrev det
Visste at David var hovedpersonen, men blandet litt mellom faren og han sønnen :P
alt i alt, filmen var ekstremt genial.
Sist endret av MataDoR; 12. september 2004 kl. 13:57.
Nok et godt eksempel på at norske filmer er bedre enn folk tror. Får en god plass sammen med United, Buddy, Scphaa, Elling osv!

Eneste var at jeg ikke likte slutten. Kanskje fordi den var litt anneledes enn de amerikanske filmene der hovedpersonen og vennen ville gått tilbake og jult opp alle sammen?
Syns slutten var genial jeg. Han ville jo bare komme vekk og ut av det miljøet, men han måtte gjennom en omgang juling først. Han kom seg ikke ut av miljøet på en ann "dum-klisje" måte. Er jo slik det er i de gjengene. Og hadde jo ikke vært så gunstig å hevnet seg, og banket de andre igjen når han bare vil ut av miljøet.
Når det gjelder vennen så mener jeg han gjore det rette når han ble igjen. Han hadde jo bare fått grisejuling han også. Jeg tror de er venner den dag i dag :P
Genial film. Men må slutten sier hovedpersonen: "Dere kan ikke ta meg!" - Hvorfor sier han det?

Og det som får meg til å tenke er at jeg har hørt at hovedpersonen, som er regisøren. har opplevd alt som har skjedd, han har gått til se og hør og sagt at: Det er ikke en scene i den filmen som jeg ikke har opplevd i virkeligheten. Og når vi ser han smile på slutten. så vet vi jo at det endte godt. for han lever og har det fint nå? Sånn klarte jeg og sette sammen hele slutten på filmen.
Opprinnelig postet av Adrian
Genial film. Men må slutten sier hovedpersonen: "Dere kan ikke ta meg!" - Hvorfor sier han det?
Vis hele sitatet...
Han mener ikke at de ikke kan slå og sparke han, men han lager liksom utrykk for at de ikke kan ta fra han friheten. At han ikke kommer til å flykte, og at han ikke gidder å være redd mer. Sånn jeg tolka det hvertfall...

Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Når det gjelder vennen så mener jeg han gjore det rette når han ble igjen. Han hadde jo bare fått grisejuling han også. Jeg tror de er venner den dag i dag :P
Vis hele sitatet...
På slutten av filmen, på legevakta da David skulle levere pistolen, ofra han seg for Morten ved å knuse glassflaska i bakhode på Khuram. Han redda jo Morten fra bank akkurat da, pluss at han gjorde Khuram enda mer sur på seg og bare utsatte Mortens juling. Morten kommer jo fortsatt til å få bank før eller senere etter at filmen slutta. Han hadde jo pult søstra til Khuram og slått til Khuram.
Så egentlig kan jeg ikke se noen grunn til at Morten ikke skulle gå ut når David får bank, bortsett fra det at han var en jævla pingle. Og jeg tviler sterkt på at de fortsatt er venner.

kjelkete formulert
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Enig, han sa han var feig og visste godt om det. Men er man feig så er man feig. Vanskelig å forandre på.
Skal prøve å få sett Uno i dag
Adrian: Aksel Hennie har ikke opplevd det som skjer i filmen, men han har derimot tysta på en fyr i forbindelse med graffiti/tagging en gang i tida.
Jeg synes filmen var meget bra, terningkast 5/6. Den var laget slik at jeg levde meg adskillig mer inn i handlingen enn i en hollywood produksjon. Om det var fordi den var på norsk, eller fordi alt det overdrevne var fjernet vet jeg ikke, men god var den.
Utroolig bra beskrivelse av kroppsbyggermiljøet!
Norske filmer er jo en sjanger for seg selv. Tenk litt. De er spesielle
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Høydepunktet for meg var nesten scenen på kjøkkenet, når khuram tar david med seg for å høre på den nye låta han har mekket selv, og verdens mest gjennomførte tekno jalla låt strømmer ut. de bare står og stirrer på spilleren og ser ut som om de er i en annen dimensjon, og plutselig slutter låta med et "bloip". det var fullstendig surrealistisk for meg. genial film!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Aksel Hennie, trenger jeg si mer? Han er bare helt genial...

Terningkast 6
Opprinnelig postet av Human-Xit
Aksel Hennie, trenger jeg si mer? Han er bare helt genial...

Terningkast 6
Vis hele sitatet...
Ja, faktisk. Man kan være så god skuespiller man bare vil om filmen er dårlig.
Det er jo faktisk Aksel som har laget filmen også da, bare for å få sagt det.
bikkja i filmen er jo faktisk khuram sin også utenfor lerretet.. jævlig hyggelig fyr.. bror til en kompis av meg
Men kan det ikke bli for mye av det gode? Aksel er jo i nesten ALLE nye norske filmer. Greit nok at han er en flink skuespiller. Men etter min mening så kan dette snart bli for mye av det gode.
Opprinnelig postet av InsomniA
Men kan det ikke bli for mye av det gode? Aksel er jo i nesten ALLE nye norske filmer. Greit nok at han er en flink skuespiller. Men etter min mening så kan dette snart bli for mye av det gode.
Vis hele sitatet...
Han må jo få være med i sin egen film, som også er små-selvbiografisk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Torrent? er denne filmen sluppet? Noen som vet..