Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 17214
Sitter her å tenker over ting jeg kan gjøre om sommeren... Jeg orker ikke ligge på strande hele dagen, og lurer på om noen her har noen tips. Har tenkt mye på å svømme over oslofjorden og klatre opp i høye piper og sånt, men klarer ikke komme på mere når jeg sitter her. Bor i Akershus om det hjelper noe.
Hva med å slappe av? Det er det ferien er ment for. Svømme lange distanser og klatre i piper blir fort slitsomt. Ta deg heller en såperunk og slapp av litt.
Sitat av staM Vis innlegg
Hva med å slappe av? Det er det ferien er ment for. Svømme lange distanser og klatre i piper blir fort slitsomt. Ta deg heller en såperunk og slapp av litt.
Vis hele sitatet...
Såpe svir på penis.
Samle noen venner og spill litt KUBB!
Det er seriøst drittgøy i fint vær sammen med venner.

Dette er Kubb:

http://www.oldtimegames.com/files/kubb.jpg

Det ser kanskje kjedelig ut, men det er ganske gøy, kan være litt risiskosport å kombinere med alkohol da
Om du er 11 år, så sure. Da er kubb greien for deg!
Grille, pilse med venner og bare nyte sommeren. Og KUBB, sjølvsagt!!

Men vil du bevege deg litt, kva med å dra på telttur med nokre vener. Kansje par fjellturer.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Drikk deg dritings, gå i fjøset.


Nei, seriøst. Hva forventer du? At nFF skal utforme en timeplan for sommerferien din?
Sist endret av BomberMan; 2. juni 2010 kl. 18:13.
bj4rn3's Avatar
Trådstarter
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Drikk deg dritings, gå i fjøset.


Nei, seriøst. Hva forventer du? At nFF skal utforme en timeplan for sommerferien din?
Vis hele sitatet...
Ja? titegn
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
90% av nFF medlemmene går ikke ut om sommeren, så blir nok litt kinky.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Drikk øl og vær ute!
Sist endret av Bombasa; 2. juni 2010 kl. 18:21.
Ta en såperunk og slappe av - er det sommerplanene dine? :P

Nå som feriepenger og skattepenger kommer har du kanskje råd til og begynne med paragliding, eller noe sånt?

Det er noen snowboard anlegg i norge som leier ut downhill sykler og beskyttelse nå på sommerstid, sånn at du kan kjøre ned bakkene, og da går heisene og hele pakka. Det koster ca 1000,- kr.

Det er også mange steder som leier ut kajakker som du kan padle rundt i, koster deg ca 250,- kr. Sykt ålreit og padle rundt i fint vær + at det er bra trening.

Andre ting: Volleyball - en tidløs klassiker, Rollerblades, baseball (Stikkball?), etc.
chill med venner+bøttegrill+øl.
Dra på tur til gressholmen.
Telttur i nordmarka.
Dra på festival.
Pul masse
Stikk til sørlandet en tur, der kjøper du noen øl og en pakke sigg. Sett deg på brygga eller et svaberg og nyt dette. Dra hjem
Sommarland i bø.
Kjør brett(eller ski hvis du er kjip) på Stryn.
Bygg noe med hendene(pckabinett i treverk, growbox, høytalerkabinett, whatever)
Extrema Outdoor.
Masse man kan gjøre i sommer Selv er jeg godt i gang med listen her

Kos deg!
Sykle downhill:
http://vimeo.com/12148146

Dette er fra en sti i Lillehammer, og det er gratis å sykle der. Ikke like bra som Hafjell, men det er gratis.
Argumentet "jeg har ikke bra nok sykkel" gjelder ikke. På stituren i filmen der syklet jeg hardtail (ikke fulldempet, altså bare dempegaffel, for dere som ikke kan sykkelspråk), og den har nesten ikke bremser lenger. Jeg har syklet der mange ganger på hardtail, og det er null problem.

Også selvfølgelig Hafjell Bike Park, kommer ikke unna det:
http://vimeo.com/7689403

Edit: Spol litt i den første filmen hvis du synes det går sakte, den tar seg opp. Drop ned trapper osv.
Sist endret av drittunge; 2. juni 2010 kl. 18:27.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Lurer først og fremst på hva slags menneske som behøver hjelp til ting å finne på om sommeren.

Hva med beach volley, grilling, fotball, bading, tennis, en tur i fjellet, fotball-VM, dra på stranda?????
Røyk hasj og spill WoW.
Jeg sier bare Båt! Her er det masse du kan ta deg til, vist du ikke har en båt kan du leie eller låne en. Ta med noen venner, øl, noen engangsgriller, grillmat og sist men ikke minst den gode sommerstemmningen. Reis ut på en holme eller en liten øy og grill og kos dere med pils (eventelt annet vist du ikke drikker).

Btw, Akebrettet trenger du ikke å pakke ned når vinteren er over, da fester du bare tau i det og drar det etter båten, det funker fjell
Sist endret av Xzip; 2. juni 2010 kl. 18:29.
Få deg kjæreste.
Grill med vennene dine.
Drikk øl med vennene dine.
Kjøp deg en sykkel som du kan cruise rundt på.
Bygg en trehytte.

osv :P.
Jeg kommer til å dedikere store deler av sommeren (for utenom jobb) til grill- og pilsing på stranda! Ellers blir det vel litt forskjellige. I år har jeg valgt å kjøpe et longboard, utrolig gøy å cruise rundt, og som et avbrekk fra alt det andre
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Bor du ved kysten?
Jeg anbefaler wind surfing! Wind surfing er et stort surfebrett med et seil på som du styrer. Ta et nybegynnerkurs og opplev en ny verden! Vanntett billig MP3 spiller er must når du har fått dreisen på det.
Bading, drikking & festing, båtliv, trening, friluftsliv, shopping, reis på ferie, dra på stranda å sjå på kjekke gutter, m.m... Sommeren er rett rundt hjørnet
Dra til india og røyk billig hasj.
Inviter 5 jenter med på hyttetur og knull dem. Så får du jaktet på spurver med luftgevær, badet og gjort alt i en og samme sleng.
Fotball VM og Tour de France.
Haik en tur
Sitat av Hatred Vis innlegg
Fotball VM og Tour de France.
Vis hele sitatet...
Bruke sommeren på å se sport? Tror jeg står over den
bj4rn3's Avatar
Trådstarter
Takk for svar ! Mange fete alternativer , så nå er jeg klar for å nyte sommeren! For de som lurer så er jeg redd for å gå glipp av noe morsomt som jeg ikke hadde kommet på ellers, som f.eks downhill og windsurfing. Jeg for min del kan også chille på stranda, men jeg trenger litt spenning i hverdagen også... Men for all del, kom med flere freshe forslag!
Musikk og festivaler er tingen!
Jeg og 13kompiser har nå kjøpt oss paintball utstyr, og leid en liten skog på 200x200m som vi skal kose oss på i sommer!
Må ha litt blåmerker på stranda og vett ;P gøy og få inn ett par saftige på en kompis så han er blå når han kommer på stranda
Sist endret av locking123; 2. juni 2010 kl. 19:53.
Ta deg en tur rundt verdens feteste bilbane Nürburgring.

Har hatt lyst til å dra dit selv en gang.
Prøv å spenne opp en wire fra en liten knaus og ut i vannet så monterer du en trinse på wiren etter at du har brukt en såkalt strekkfisk for å stramme den.
Etter dette er det jo bare å leke seg med å renne nedover wiren og lande i vannet mens du hviner som en søt liten gjøgris.
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Få deg kjæreste.
Vis hele sitatet...
I helvete, IKKE få deg kjæreste i løpet av sommeren!
Du kan hoppe på bussen til Jotunheimen og ta deg en tur i fantastisk norsk natur!

Sitat av Outier Vis innlegg
Om du er 11 år, så sure. Da er kubb greien for deg!
Vis hele sitatet...
om du ikke er 11 år så drikk til du oppfører deg som en.
Trene, jobbe, feste, lag en potetkanon, se hvor lenge du kan hode deg oppe,fallskjermhopping, klipp og shave hodet, sitte på nFF og koope.
paintball 1 up^ .. eller så kan du sitte å rotne forran pcen og prøve å lære deg å programmer eller stare med litt web design.

sitte på nFF 24/7...
trene går jo ann.
Reis en dagstur til irak med et Stars and stripes flag og et Sørstatsflag.

Når du har kommet fra flyplassen foreslår jeg du knytter det ene flagget rundt deg å veiver med det andre.

Eller du kan sykle gjennom somalia med en loff under armen.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Reis en dagstur til irak med et Stars and stripes flag og et Sørstatsflag.

Når du har kommet fra flyplassen foreslår jeg du knytter det ene flagget rundt deg å veiver med det andre.

Eller du kan sykle gjennom somalia med en loff under armen.
Vis hele sitatet...
Hahahaha! Hvorfor det?
bj4rn3's Avatar
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hahahaha! Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi det er sult der eller no
Viss faen ikke det høres morsomt ut, så vet ikke jeg
Hvis du kjenner noen som har baseng i hagen så er jo hageparty med masse folk jævlig digg Pils, grillmat, musikk og bade!


Svensketur! Hvis det er en litt kjøligere dag så få med deg noen folk og dra over grensa på rånetur med shopping "og champagne" Du bor i Akershus, det er et stort fylke men hvis du bor slik at det er en time/halvannen til Sverige med en del landevei så er det jo fett å kjøre om kapp, så lenge du ikke blir uheldig med snut da. Det er en sjangs å ta men det gir jo evigvarende adrenalinkikk Fyll opp bilen med kvota og dra hjem å ha i deg kvota


Dra på telttur med en gjeng og ha med masse digg. Plukk flein og nyt skogen
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hvis du kjenner noen som har baseng i hagen så er jo hageparty med masse folk jævlig digg Pils, grillmat, musikk og bade!


Svensketur! Hvis det er en litt kjøligere dag så få med deg noen folk og dra over grensa på rånetur med shopping "og champagne" Du bor i Akershus, det er et stort fylke men hvis du bor slik at det er en time/halvannen til Sverige med en del landevei så er det jo fett å kjøre om kapp, så lenge du ikke blir uheldig med snut da. Det er en sjangs å ta men det gir jo evigvarende adrenalinkikk Fyll opp bilen med kvota og dra hjem å ha i deg kvota


Dra på telttur med en gjeng og ha med masse digg. Plukk flein og nyt skogen
Vis hele sitatet...
Litt OT men hvor gammel mener du man bør være første gang man skal prøve flein?

Og kubb er ikke bare for 11 åringer. Seneste i går så jeg kanskje 6-7 stykker på 20+ som dreiv med det på stranda.
Sist endret av affemelon; 2. juni 2010 kl. 21:07.
Sitat av affemelon Vis innlegg
Litt OT men hvor gammel mener du man bør være første gang man skal prøve flein?

Og kubb er ikke bare for 11 åringer. Seneste igår så jeg kanskje 6-7 stykker på 20 som dreiv med det.
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hvor gammel trådstarter er? Selv om det ante meg at h*n ikke var fullt voksen... og jeg sa da ikke noe negativt om kubb? kubb er noe av det morsomste som er det i rett stemning
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg aner ikke hvor gammel trådstarter er? Selv om det ante meg at h*n ikke var fullt voksen... og jeg sa da ikke noe negativt om kubb? kubb er noe av det morsomste som er det i rett stemning
Vis hele sitatet...
Med kubb greia siktet jeg ikke til deg, men han som sa at det var for 11 åringer Og den flein greia lurer jeg på
Paintball,Fotball,Rafting,Grilling og Festing.
Sitat av affemelon Vis innlegg
Med kubb greia siktet jeg ikke til deg, men han som sa at det var for 11 åringer Og den flein greia lurer jeg på
Vis hele sitatet...
Er best å sitere det innlegget du skal svare på da, selv om svaring på flere innlegg samtidig krever litt multi-fane-tasking Det var bare et forslag, har ikke prøvd flein sjøl men med flein er det jo så enkelt å styre hvor kraftige halliser osv man vil ha, man kan jo begynne med èn ussel sopp
Når det er sol, kan du ligge på gresset, slappe av og nyte sola :P
Når det regner, kan du sove :P
Vær våken gjennom hele natta ute i skogen, gjerne ved ett koselig lite vann eller noe. Man opplever naturen på en helt annen måte. Dette kan faktisk anbefales!

Eller, røyk noe som Ungdom mot narkotika ikke ville likt.
Sist endret av KreaDep; 2. juni 2010 kl. 21:37.
Åååhh.. Herlig-fuckings-het! Det er jo drøssevis av ting man kan gjøre om sommeren dah! Sånt spør man ikke om vett! haha neida ;P Kjøp deg et skateboard om du ikke har, cruise rundt i baris når det er steikende sol! Man trenger ikke være god for å kose seg med skateboard. Gå tur ute i naturen. Det er digg det! Herregud. Fisketurer? Nei, det er så mye! Personlig hater jeg å være i byen på sommeren. Da skal man se det flotte norsk natur har å by på! Det er så fantastisk, mann! KOM DEG UT! ;D
Skaff deg en jævla jobb å få deg noen surt trengte penger så får du råd til mye å gjøre med en gang
Sist endret av NotToSmart; 2. juni 2010 kl. 21:46. Grunn: skriveleif
Pulpulpul. God trening, avslappende, kan gjøres hvor som helst også på fylla.
Dersom du har penger og tid

ta deg en deilig cruise til bahamas els.