Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3483
så jeg tenkte at siden du får nikotin av snus hvis du har den i overleppa, er det da mulig å knuse litt ritalin, rulle snusen i pulveret så det fester seg, og få samme effekt som å sniffe det?
Du vil få effekt men nei, langt ifra samme effekten.

Vær snill, skal du nå ruse deg på adhd medisin, bare spis den, ikke snort den, snus den (!), skyt den eller stapp den i ræva, den er ikke laget for det.

Bli "voksen" for faen å slutt å lek med medikamentet.. vil du ha bedre funk kan du like godt bare springe på apoteket og hente deg pumpe, spisser og handle deg noen grammer gatespeed og skyte til armen ramler av.
Vet ikke eksakt hva som er i ritalin men har du sett tenna til folk som har brukt endel amfetamin?
Om ritalin er like skadelig for tannshelsen som amfetamin tror jeg du skal ligge langt unna akkurat det.
Snorting av ritaling er vel heller ikke optimalt da det er bindestoffer og andre ting du strengt tatt ikke ønsker i dine slimhinner.
ja jeg vet, vet dette er en dårlig unnskyldning, men jeg begynner i 10 klasse og innså det ikke før i fjor, altså muligheten for at jeg har add, og spill generelt, er jeg dårlig i, og gjør de samme feilene hele tiden, så får jeg ikke snakke med psykolog før jeg begynner på vg1 etter sommeren, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe det på eget initiativ, men det er jos så dyrt, og det må mye mer til siden jeg er ganske overvektig, og da tenkte jeg å sniffe det var en bedre måte på å få "lageret" til å vare litt lenger, men jeg HATER å sniffe det, og liker ikke å gjøre det siden jeg føler meg så lavmål, no offence, så da tenkte jeg at hvis jeg skulle ta det, og får 2 fluer i en smekk, tenkte jeg det var bedre å snuse det, så slipper jeg å ødelegge nesa, og å bruke opp alt på en gang, og jeg er ikke så redd for det med tenna, siden jeg pusser bare tenna hvis jeg skal møte noen hehe, så jeg pusser tenna mindre enn 1 gang i uka de siste 2 åra, men tannlegen skrøt av hvor bra tenna mine hadde holdt seg, så ja...
takk for svar!
innså at det var mye ute av sammenheng, men fuck it...
Sist endret av samuelasanderso; 17. august 2012 kl. 18:23.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvorfor får du ikke time hos psykolog før neste år?
Hvis du skal ha de til å vare lengst nok er nok det beste å spise de, ikke å spise eller å snuse de.

Det er forsåvidt dumt å selvmedisinere seg på denne måten, og du burde ta det opp mest fastlegen din så fort du kan.
Det hjelper ikke med sterke tenner mot amfetamin i hvertfall for det har jeg sett hos folk som har brukt amfetamin. Det er til slutt bare sorte halve stubber igjen. Det hjelper ikke å pusse tenna siden det er syre som etser vekk tenna. Og den syre kommer inn i kjeften dems via kanalene i nese, munn og hals når de snorter amfetamin. Om ritalin er like etsende så styr langt unna å bruke den i snus og ikke snort det heller.

Skal du selvmedisinere så bør du bare svelge tablettene hele. Har du ikke råd så ikke bruk.
Eller gå til legen og få fortgang i prosessen.

Forresten bør du heller fokusere på økt egenomsorg. Ta vare på deg selv og ha normale vaner i forhold til hygiene og renslighet som et minimum. Tannpuss 1 gang per uke betyr at det må ligge mye under som du trenger å få snakket med psykologen din om.
Sist endret av ompapa; 17. august 2012 kl. 18:35.
jajaja, takk for rådene altså, kan hende det ikke virker sånn, men jeg har full kontroll, det var en gang, jeg var veldig uforsiktig, og var redd for at noe skulle skje, ikke en stolt periode skal jeg love deg, men jeg slutter når som helst, og jeg har lest veldig mye om det, siden jeg vet at piller er usikre som FAEN, og grunnen til at jeg ikke kan snakke med psykolog enda er fordi det er en liksom organisjasjon for adhd/add tester for ungdomsskolen, og jeg snakket med legen om det, og skulle krysse av noen svar for å sjekke symptomer, men hun tok bare en raks titt på den så vi fulgte det ikke opp, men så gjorde jeg det dårligere og dårligere på skolen, og sa ifra at jeg måtte sjekke meg, men som sagt, oppdaget dette sent, og med den køen for å snakke med psykolog, hadde jeg ikke rukket det før jeg begynte på vg1, så så snart jeg begynner på skolen til mandag, skal jeg si ifra til vg avdelingen og få testet meg så fort som mulig.
jeg begynte hovedsakelig fordi karrakterene mine gikk i dass, og jeg gadd ikke å kaste bort 10 klasse bare fordi det var lang venteliste...
men igjen, takk for tipsene, men jeg er veldig forsiktig og jeg er en av de få som faktisk vet hva de driver med
nei, ideen om at jeg kanskje hadde add var jeg selv som fant ut, og når man leser om symptomer på nett så har man jo pluttselig alle symptomene, men kan hende at det ikke virker slik siden jeg har tatt equasym i dag, og jeg har ikke de mest vanlige symptomene har jeg lagt merke til, men flere av de små, men jeg har ikke mer å si, har ikke tenkt til å diskutere dette med dere
True phreak.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Det hjelper ikke å pusse tenna siden det er syre som etser vekk tenna. Og den syre kommer inn i kjeften dems via kanalene i nese, munn og hals når de snorter amfetamin. Om ritalin er like etsende så styr langt unna å bruke den i snus og ikke snort det heller.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Amfetamin og amfetaminliknende stoffer hindrer produksjon av beskyttende enzymer og spytt i munnhulen, som gjør at man mister mye av den naturlige beskyttelsen mot skader på tennene. Metamfetamin har en tendens til å indusere voldsomme sukkerkick, som fører til at brukere ofte drikker mye brus og spiser andre søtsaker. Du kan vel tenke deg at denne kombinasjonen ikke er særlig heldig.

Om man er flink med tannstellet er det null problem å bruke ritalin.
Snus inneholder jo saltkrystaller som "kutter" opp huden så nikotinet blir sugd inn. Er meget tvilsomt at det er mer effektivt å snuse rent pulver enn å svelge det
Sist endret av bloodshotEyes; 17. august 2012 kl. 20:01.
Jeg har smadret snus med kokain før, var allerede rusa så klart men både jeg og min venn følte dette var nok sikkert beste snusen i verden.

Ritalin går sikkert super fint
Sitat av Orph Vis innlegg
Bullshit. Amfetamin og amfetaminliknende stoffer hindrer produksjon av beskyttende enzymer og spytt i munnhulen, som gjør at man mister mye av den naturlige beskyttelsen mot skader på tennene. Metamfetamin har en tendens til å indusere voldsomme sukkerkick, som fører til at brukere ofte drikker mye brus og spiser andre søtsaker. Du kan vel tenke deg at denne kombinasjonen ikke er særlig heldig.

Om man er flink med tannstellet er det null problem å bruke ritalin.
Vis hele sitatet...

Jeg veit ikke om det stemmer det du sier, se på speed freaka da.
Hva er det som gjør at neseveggen tæres bort, er ikke det også grunnet etsing?
Og om det i tillegg fjerner enzymer i kjeften så er det nok ikke særlig bra. Da er det nok best å droppe.

Kom til å tenke på en ting, kan jo være all dritten som blir blanda i amfetaminen for å buffe som gjør den etsende.

Men ts du kan jo bare skaffe lakmuspapir fra skolen og måle ph på ritalinen?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Snus inneholder jo saltkrystaller som "kutter" opp huden så nikotinet blir sugd inn. Er meget tvilsomt at det er mer effektivt å snuse rent pulver enn å svelge det
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig, snus inneholder salt men det kutter ikke opp huden, men det gjør at nikotinet blir tatt opp fortere i blodet ja.

Sitat av wikipedia Vis innlegg
Høyt blodtrykk: Snus inneholder salt som gjør at nikotinet lettere trenger inn i blodårene. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen og at pulsen stiger. Dette fører igjen til høyere blodtrykk. Nivåene forblir høye så lenge du har snusen i munnen. På grunn av dette kan bruk av snus for personer med hjerte- og karsykdom eller høyt blodtrykk trolig være særlig uheldig. Studier har vist at bruk av snus gir økt dødelighet ved hjerteinfarkt.[29]
Vis hele sitatet...
Samme prinsipp når man drikker tequilla, salt for at alkoholen skal bli tatt opp fortere.


Sitat av ompapa Vis innlegg
Jeg veit ikke om det stemmer det du sier, se på speed freaka da.
Hva er det som gjør at neseveggen tæres bort, er ikke det også grunnet etsing?
Og om det i tillegg fjerner enzymer i kjeften så er det nok ikke særlig bra. Da er det nok best å droppe.

Kom til å tenke på en ting, kan jo være all dritten som blir blanda i amfetaminen for å buffe som gjør den etsende.

Men ts du kan jo bare skaffe lakmuspapir fra skolen og måle ph på ritalinen?
Vis hele sitatet...
http://www.rustelefonen.no/index.php...svar&Itemid=26
Sist endret av StålSkuff; 17. august 2012 kl. 22:54.
det er vel ikke ph verdien i amfetamin som ødelegger tenna er det? jeg sniffer nesten aldri ihvertfall, så hvis det er ph verdien så har jeg vel ikke noe å være redd formsiden det går rett ned i magen, og de jeg bruker er i kapsel form
True phreak.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Ikke helt riktig, snus inneholder salt men det kutter ikke opp huden, men det gjør at nikotinet blir tatt opp fortere i blodet ja.
Vis hele sitatet...
For å presisere litt: Saltet irriterer slimhinnene, slik at nikotinet tas opp fortere.