Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1550
Har masse klær, møbler, hvitvarer og annet stæsh jeg må få med meg over på nytt sted. Hvordan kan jeg billig og bra organisere flyttingen over til det nye stedet. Har ikke familie og venner nei, så ikke nevn "sPøR FaMiLiE Og vEnNeR" for det har jeg ikke. Holder til i Oslo og omegn ja.
Flyttebyrå er vel enkleste om du har litt penger
Det finnes vel grupper på Facebook for småjobber.

Man kan med ren samvittighet betale(og ta betaling) opp til 6000,-
Sist endret av Naturgrønn; 2 uker siden kl. 22:57.
Om du er student så finnes det egne tilbud for disse som ikke er så dyre å benytte seg av?
Du har ingenting av det du har bruk for, du har ikke bil og du har ikke førerkort. Tror du folk her inne kan trylle? Alt du skal gjøre er og pakke dine ting ned, og ringe profesionelle. Eller forventer du et svar "ta 2g makka, pakk 3 esker, bær de ned" altså kom igjen
Driver å flytter så sjekket noen priser. For ca 1200kr + kunne jeg leie 2 mann + bil. (Fikk lignende pris fra flere byråer.)
Hvis du er "vanskeligstilt" kan Blå Kors hjelpe deg å flytte. Da kommer de med paragraf 12 fanger og blå lastebil og hjelper deg helt gratis.
De færreste har stor nok bil yil å flytte selv. Det er derfor det finnes flyttebyråer. Dess mer du pakker selv og bærer fram til døra dess billigere blir det.
selg mest mulig av det du ikke trenger på finn så flyttelasset blir mindre
Stund siden nå, men leide 2 karer med lastebil 1000kr for dags arbeid, svart ofc men vil vel finne lignende priser då å med 2 timer kjøring.
Sitat av dggr Vis innlegg
Driver å flytter så sjekket noen priser. For ca 1200kr + kunne jeg leie 2 mann + bil. (Fikk lignende pris fra flere byråer.)
Vis hele sitatet...
dette var pr time om det var uklart
Du har ingenting av det du har bruk for, du har ikke bil og du har ikke førerkort. Tror du folk her inne kan trylle? Alt du skal gjøre er og pakke dine ting ned, og ringe profesionelle. Eller forventer du et svar "ta 2g makka, pakk 3 esker, bær de ned" altså kom igjen
Vis hele sitatet...
. Her satte du skapet på plass! Etterhvert blir spørsmål og kanskje dialog unødvendig. Kan alt, vet alt. Ikke spør så dumt, JEG vet svaret. Alt er enkelt når du vet det. Men arroganse og overlegenhet er lite til hjelp for andre. Og det var hjelp hen ba om……..
Selg unna/gi bort på Finn det du ikke trenger så flyttelasset blir mindre. Flyttehjelp koster mye i timen, hvis du kan få frakta noen esker med trikk eller bane når du har tid så gjør det jobben raskere. Evnt hør med en russegruppe, gjort det selv og dem kom med vanen og hjalp til for nesten ingenting
KVAKKsalver
Dette skriver Ruter om hva som kan taes med:

4. Hva som kan tas med

Gjenstander og dyr som nevnes i dette punktet kan tas med på Ruters transportmidler og Ruters område dersom det er plass. Gjenstander og dyr transporteres på eget ansvar og skal ikke være til sjenanse eller fare for andre passasjerer eller personale.

I tvilstilfeller avgjør personalet om gjenstand eller dyr kan medtas.
4.1 Bagasje

Passasjerer kan ta med lett håndterlig gjenstand/bagasje om bord dersom dette ikke er til hinder for andre passasjerer.
Spør inne på hjelp til alt I Norge eller lignende grupper på Facebook om noen er snille og kan hjelpe deg og kjøre flyttelass mot at du spanderer på de noe mat ? De fleste bensinstasjoner leier ut varebiler her omkring iallefall. Ikea leier ut bil / hengere også tror jeg ? Jeg leide varebil fra bensinstasjon da jeg hadde mista lappen når jeg kjørte flyttelass sist.
Uten venner og familie eller og drasse rundt med ett kjøleskap stroppet på ryggen er flyttebyrå eller spørre om hjelp på hjelpegrupper på Facebook og evt leie bil om ikke vedkommende også har en bil og stille med så du kan dekke drivstoff + mat / litt ekstra.

Har sett utrolig mange snille sjeler som dratt det langt for og hjelpe til der inne. Lykke til ! ��
Hyre er veldig bra på rimelige leiebiler. Plassert "over alt" og låses opp med app.
Getaround er nye nabobil.
Da jeg flyttet tok jeg 6 turer med bussen. Ble vel rundt 100 kroner. Har også gjort det med taxi, mye mindre stress men også en del dyrere.
KVAKKsalver
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Da jeg flyttet tok jeg 6 turer med bussen. Ble vel rundt 100 kroner. Har også gjort det med taxi, mye mindre stress men også en del dyrere.
Vis hele sitatet...
Bussjåføren sa ingen ting til deg?
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Bussjåføren sa ingen ting til deg?
Vis hele sitatet...


Gikk inn i midtgangen. Hva mener du han skulle sagt?
Jeg har flytta med trikken en gang for mange år siden. Hadde heldigvis ikke så mange ting, så det ble en 4-5 turer med trikken. Senga måtte jeg ta på ei bagasjetralle fra Oslo S. Trilla senga fra Brugata til Grünerløkka, ca 1 km.
Sist endret av Kikagaku; 1 uke siden kl. 15:08.
Håpløst!
Spesielt om du bor i de såkalte "distriktene".

Staten ser helst at alle bor i hyperkonsentrerte "15 minute cities" der alt overvåkes hele tiden.
Tro du den systematiske nedbyggingen av distriktene i både inn og utland er en ren tilfeldighet?

Som en profilert mann en gang sa: "You really think people would catch on, but they never do."