Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 396
Har en Sony tv kjøpt i 2016 som starte med å blinke rødt 6 ganger. Ingenting fungerer for å fikse dette. Har tatt av dekslet bak og sjekket, sett på nye hovedkort m.m

)(type TV)

Noen med erfaring med reparasjon av tv? Er det plasser man kan billig levere tvn der de kan "feilsøke" så man vet hvilke komponent som er ødelagt?
Reparasjon av tv-apparater var noe man holdt på med før 2000. Da var apparatene ennå analoge, og en "feil" var i de fleste tilfeller en fysisk komponent som var defekt. Dette var mulig å feilsøke på gitt kunnskap om apparatets virkemåte.

I dag er desverre ofte dårlig software som svikter. Om du er heldig er det strømforsyninga som har defekt (denne er enn så lenge konstruert slik at enkelte type feil ennå er reparerbart).

Samtidig er det enkelte feiltyper som er veldig enkle og reparerbare, slik som f.ex. dødt batteri (slipper å miste minne når ledning til apparatets strømforsyning tas bort).


Ah, et kjapt ai-søk på nettet indikerer at dette bør være en enkel feil å reparere:
https://www.perplexity.ai/search/wha...T3e45vReyt6wqQ
Sitat av Xgeir Vis innlegg
Reparasjon av tv-apparater var noe man holdt på med før 2000. Da var apparatene ennå analoge, og en "feil" var i de fleste tilfeller en fysisk komponent som var defekt. Dette var mulig å feilsøke på gitt kunnskap om apparatets virkemåte.

I dag er desverre ofte dårlig software som svikter. Om du er heldig er det strømforsyninga som har defekt (denne er enn så lenge konstruert slik at enkelte type feil ennå er reparerbart).

Samtidig er det enkelte feiltyper som er veldig enkle og reparerbare, slik som f.ex. dødt batteri (slipper å miste minne når ledning til apparatets strømforsyning tas bort).


Ah, et kjapt ai-søk på nettet indikerer at dette bør være en enkel feil å reparere:
https://www.perplexity.ai/search/wha...T3e45vReyt6wqQ
Vis hele sitatet...
Takk, du er bedre til å google en meg. Endte selvfølgelig med å rushe på og klippe samme kabel som han ene viser på youtube... Selv om han hadde en annen model var kablene samme. Men Tv blinker fortsatt rødt hos meg

Poenget hans var jo at man klipper kabelen til "varslings-systemet" så blinkingen skulle vært borte selv om tven fungerte etterpå eller ikke. Som vel tilsier at jeg ikke har klipt riktig kabel. Men jeg sliter med å finne info for min eksakte tv for å finne ut av hvilken kabel jeg kan forsøke å klippe istedenfor. Spleiset enkelt sammen den jeg har klippet, så er ikke krise om jeg tar feil en gang til, eller to.
Sist endret av Omkalfatrere; 3 uker siden kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.