Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 4897
meite:

Nei nei vet jo seff at det blir en temmelig kinky operasjon å finne ut av hvem som er hær for warez og hvem som ikke er det med rundt 4.500 medlemmer...

Sa ikke at det var noen skade skjedd påpekte bare det at freakforum har det ryktet på seg.. fremdeles ikke en pen tittel når nFF faktisk ikke er ett FXP board?

---

og jeg sier ikke på noen måte om noen skulle misforstå meg at jeg har løsningen på problemet.. jeg synes bare det er trist jeg...
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
eller f.eks lage det slik at du ikke får tilgang til warez og n0rp forum før du har vært her så, så lenge....

for selv om jeg ikke er den mest aktive her

tviler desverre på at postcount ville være noen god ide, siden det med 110% sikkerhet ville føre til massespam
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
For å drepe den ideen: nFF skal ALDRI basere tilgang til til noe som helst på postcount eller antall dager medlem.

Forøvrig har vi allerede bestemt oss for en løsning. Den blir rullet igang om ikke så altfor lenge. Og vær så snill å ikke mas på crew/admin om å røpe planene. Det skjer ikke - og dere vil ikke ha oss irritert på dere.
Nå ble jeg virkelig spent.
Er det lov å spørre hvorfor dere ikek vil røpe planene?
Opprinnelig postet av Taco
Er det lov å spørre hvorfor dere ikek vil røpe planene?
Vis hele sitatet...
nei.
Hører virkelig bra ut! Skal bli godt om planene deres fungerer! Hadde vært ekstra toppers om dere kunne fikset mulighet for å rapportere private meldinger(som nevnt før). Lykke til med arbeidet rundt den nye ideen!
ZerBox: du kan jo alltids bare kopiere det som har blitt skrevet for så å sende det som PM til crew da...
Er det ikke flere enn meg som syns det er litt rart at ingen av de som blir beskyldt for å joine pga. warez eller pr0n prøver å forsvare seg?
Såvidt jeg kan se er det 3 poster i denne threaden fra folk med under 100 poster... og ingen under 30...

Dette må vel bety at vi har 100% rett i at altfor mange joiner kun pga warez og pr0n... eller?
Begynner seriøst å bli bekymra nå....
Du har helt rett, dem enser ikke poster som blir posta utenom warezforumene... Tror du de gidder å begynne å skrive motargument? De er jo bare her for warezen...
Aldri si aldri, kan jo hende at de rett og slett ikke interreserer seg for dette, og kanskje de bare leser gjennom, og har nå lest at crew/admins skal fikse dette, og da ikke ser noen videre mening i å poste i denne tråden?
Som jeg synes.. *Last post in this case*
Word Vidde Selvom jeg bryr meg om dette, har jeg desverre ingen spesielle meninger om det, og da ser jeg heller ingen grunn til å poste...
Sist endret av onkl; 27. januar 2004 kl. 18:40.
Jeg husker ikke hvor lenge jeg har vært her, men grunnen til at jeg joina var ihvertfall warez forumet
Har aldri requesta noe da, og etter at jeg oppdaget bit torrent har jeg heller ikke lest gjennom warez forumet.

Må innrømme at forumet var mye artigere for en stund siden, selv om det er mange bra tråder her nå og.
Grunnen til at jeg ikke har posta noe her er vel mest fordi jeg ikke har følt at det har vært særlig nødvendig.

Ellers er jeg veldig spent på den nye løsningen til crewet
Tenkte bare jeg skulle skrive inn en siste post.

Så mye sant som har blitt sagt, både i denne posten, Carlo sin post, på irc osv, at jeg gjør samme vudering som nå mange av oss gjør.

Vil bare si ha det bra til alle dere jeg kjenner her. De jeg kjenner best beholder jeg nok kontakten med andre steder.

En trist tid for nFF dette. Hadde aldri ventet dette forfallet da jeg registrerte meg for ganske nøyaktig to år siden. Ikke en gang for 3-4 mnd siden.

Så da gjenstår det vare å vinke pent.

Stor klems fra nFF-medlem nr 1337

*kos*
Opprinnelig postet av Manfred
Stor klems fra nFF-medlem nr 1337
Vis hele sitatet...
heh, istedenfor å prøve å gjøre noe med saken, feks poste tråder det kan bli kvalitet av, så forlater dere... wussies!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
artig liten trend som er ute nå, "JEG SLUTTER!"
Opprinnelig postet av tnt
artig liten trend som er ute nå, "JEG SLUTTER!"
Vis hele sitatet...
mmm... de avslutter kontakten med hjernen sin
jeg å slutter! haha:P neida . Men men.
Opprinnelig postet av tnt
artig liten trend som er ute nå, "JEG SLUTTER!"
Vis hele sitatet...
Me too var på veg ut, men fant fort ut at livet er meningsløst uten nff! (he_he)

Kan heller ikke slutter når man tenker på alt arbeidet som crewet, og kanskje spesielt admins har lagt ned i dette forumet. Its uniqe!

Men uansett, satser på at tiltakene som kommer klarer å ta tilbake kontrollen over forumet

nFF <3
Sist endret av Benson; 28. januar 2004 kl. 07:26.
Nå som alle de kule medlemmene feiger ut har jeg tenkt ut min måte å ordne problemet på. Det er forholdsvis enkelt og jeg baserer det på min bruk av forumet.

1.) Alle req's og rel's og lignende blir fjernet. Og forbudt. Man kan diskutere warez, men ikke legge til rette for fordeling av warez. Jeg er ikke på forumet for warezen sin del, det er 1000 andre forumer og måter for slikt.

2.) Ratingsystem på tråder. 1-10. Alle tråder starter på 5. De som får under 3 eller noe slikt blir automatisk slettet. Så kan man også kjøre på med "topp 10" tråder under forskjellige forumer. Det kan lette på tråder som har blitt diskutert før og folk ikke søker etter.

3.) Crew kan også pinne flere tråder som ofte blir diskuterte så folk kanskje ser de uten å søke. Evt. lage ett "mye diskutert" sub-fora hvor alle guidelignende tråder blir flyttet og closed.

Meg om mitt. Jeg håper crew/admins har tenkt på tilsvarende eller bedre

Benson <3
Sist endret av TipeX; 28. januar 2004 kl. 16:23.
Hva med å gjøre slik at når folk regger seg, så må de lurke (bare se, ikke poste) så og så lenge før de kan begynne å skrive poster o.l ?
synes det er kjipt at det er 10 poster med samme req eller 10 av samme i pyro..hva er problemet!
hvilket jævla bilde er det snakk om?
Ayascon: Bildet er slettet. Det viste at freakforum hadde 6 req's etter hverandre på hovedsiden. Dvs. at 6 av de 10 siste postene var requests. Noen mener at warez-forumet bør fjernes, pga for mange er medlem kun for å leeche warez.

Personlig er jeg imot leechere, men liker warez-forumet. Selv bruker jeg det hvis jeg trenger cd-keys jeg ikke finner andre plasser, eller cracks. Jeg laster gjerne ned fra home.no.net sider som blir postet her, men ellers bruker jeg suprnova og litt ftp. Warez- forumene er ganske hjelpsomme, etter min mening. Pr0n-forumet bør absolutt bli!
Sist endret av trigger; 28. januar 2004 kl. 18:19.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Lurking er sikkert greit det, men problemet er at mange har lyst til å delta i diskusjoner - mange vil kanskje se noe som opptar dem, og er interessert i å poste et eller annet som svar. Kanskje de vet svaret til et spørsmål.

forhåndsbestemt lurketid er elitist og teit, synes jeg. Jeg hadde i alle fall ikke giddet å poste her om jeg hadde måttet lese poster i 7 dager først.

h
Master debater
Dekilaz's Avatar
Synes TipeX' forslag til løsningsalternativer er gode, og jeg stiller meg bak hans første punkt. Warez-requests er noe forumet burde klare seg godt uten, da det vel medfører flere ulemper enn fordeler. Warez-releases på forumet er jo et hyggelig innslag, men slett ikke noe must.

Jeg kunne imidlertid godt ha tenkt meg at "req: musikk"-forumet blir stående.

Et ratingsystem stiller jeg meg noe mer tvilende til, ettersom slikt ofte lett lar seg manipulere. Om en er sikker på at et slikt system vil brukes på en god måte er det trolig et godt tiltak.

Punkt 3 høres også greit ut, men dette fører vel til mer jobb for crew. Om de er villige til å ta på seg den jobben vil kanskje en slik løsning være bra.

En annen ting en også vil slippe ved å fjerne warez-forumet er alle "slenge seg på"-trådene.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
bare så det er sagt.
løsnigner for disse tingene er allerede stipulert.

og det kommer aldri, aldri, aldri til å komme rangeringssystemer på nff som baserer seg på tid/antall poster/lignende
kan du ikke bare røpe hva som er på gang da nso? vi er nyskjerrige ;P
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nei, det får man vite in due time
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg sier vi lager nFF pay service. Vet at det er imot det meste dere står for, men det hadde ikke bare sørget for å luke ut leecherne og de som ikke var spesielt inntereserte, man hadde også fått sinnsykt med resurser som kan brukes til blant annet ny server og diverse andre småting.

Ikke vet jeg, det jeg i alle fall vet er at jeg savner nFF som det var i gamle dager, nå alle kjente alle.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Har du blitt skrullete Tias? trodde du hadde hørt ganske mange ganger at det er uaktuelt..
jeg kunne godt betalt for ekstraservicer, f.eks slik som de har på somethingawful.
å ta et par kroner for å komme inn på warez og pr0nforumene er jo ikke helt på trynet da.. blir man kvitt de folka som kommer hit BARE pga gratis porr og warez.. nff vil da alltid ha litt penger stående, og det er jo heller ikke dumt hvis noe skulle skje
selv bruker jeg ikke de forumene, men kommer likevel til å donere litt penger gjevnlig så fort jeg får økonomien i orden
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
spetznaz: Nei, ikke skrullete, bare frustrert. Det er utrolig leit å se et forum gå til grunne pga. brukerne. Ikke vet jeg hva som skal gjøres, er en grunn til at jeg ikke er i crew og de som er, er ;-), men noe må skje og dette er vel en muligighet som vi i alle fall vet fungerer sånn passe.

En "test" for å kunne regge seg hadde jo ikke vært så dumt, men det blir litt galt det og.

Akk ja, vi får vel smøre oss med tolmodighet og håpe v5 fører med seg gode tider...

/me feller en tåre.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hva med å utvide VIF-ordningen?

flere VIF'er, lavere krav for å bli VIF (evt ha 2-trinns VIF medlemsskap) og mer rusk og rask på VIF subforumet?

har "hørt" at det ikke skal foregå så veldig mye spennende der inne
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Vent, så får dere se. Vi har planene klare folkens. v5 har blitt tenkt på leeenge.
Opprinnelig postet av Tias
Jeg sier vi lager nFF pay service. Vet at det er imot det meste dere står for, men det hadde ikke bare sørget for å luke ut leecherne og de som ikke var spesielt inntereserte, man hadde også fått sinnsykt med resurser som kan brukes til blant annet ny server og diverse andre småting.

Ikke vet jeg, det jeg i alle fall vet er at jeg savner nFF som det var i gamle dager, nå alle kjente alle.
Vis hele sitatet...
95 % av brukerene forsvinner når noe blir paytjenester, dessuten er det umoralsk å selge warez og opphavsbeskyttet materiale. nso har sagt at det aldri vil skje, og nsos ord er lov. Information wants to be free
nFF vil overleve økningen i brukermasse, og forbedres i prosessen. Mener nå jeg.
En annen ting som medlemmene selv har skyld i er den fordømte re-postingen. I tråder flest finnes det flere poster enn jeg gidder å telle med folk som sier akkuratt det samme med andre ord. Hvorfor gjøres dette? Les tråden og forstå den før dere poster noe. FFS!

(Kan løses med at vi ditcher postcount)