Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1029
Hepps. Flytta inn i ny leilighet hvor det allerede var parabol og tuner. Etter mye om og men fikk jeg inn to satelitter, Astra og Hotbird.

Ønsker å ta inn satelittene Thor og Sirius...

Huseieren mener at man kan få inn alle satelitter siden det er to lnb'er på parabolen. Jeg trodde man fikk inn én satelitt pr. lnb.

Er han på jordet eller er det jeg som har misforstått? Og hvordan kan jeg eventuelt få stilt inn antenne/lnb riktig?

Tuneren er en Nokkja 9802S (viasat).
Huseieren er på jordet!
Godt å høre. Siden jeg vil fra Hotbird 13'ø/Astra 9'ø til Sirius 5'ø/Thor 1'v, skal jeg vri hele parabolen mot vest? Og la lnb'ene stå siden det er 6' forskjell i begge tilfellene?

Har ikke satfinder, så må evt bruke tuneren får å finne når signalet er sterkest.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
En satelitt pr lnb. Vil du ha thor og sirius, må den ikke være oppdatert til nyeste viasat programvare, og du må ha p-kort.
Aciid_boot3r. Det finnes jo også folk som betaler for å se tv. Er ikke alle her på forumet som kortpirater...................
ok. Vet ikke hvor oppdatert programvaren i tuneren er.

Må kjøpe kort-brenner, tenkte på en MP3.6USB. Finner ikke prisen på adteknik's hjemmesider, noen som vet hva den koster der? Og er det andre som fører den i norge enn keycard.no (som ikke har den på lager)?

Edit: ikke alle som er kortpirater ennå....
Sist endret av _wintermute; 8. oktober 2004 kl. 17:07.
Man trenger ikke mer enn en lnb for å ta inn Astra (som består av flere satelitter) hvor mange det er husker jeg ikke. Men siden disse står så "tett" tar man inn på samme lnb. Så det er litt feil å si en lnb per satelitt...

Selv Thor består av to satelitter (0,77W og 0,83W)

Men å si at du tar inn alle er vel litt drøyt...
Sist endret av HOT_DOG; 8. oktober 2004 kl. 17:43.
hmm, ja, det var en grei presesering. Nok et spørsmål;

sendes nrk1 og nrk2 ukodet fra thor? Har ikke noe p[rogram|irat]-kort ennå. Mye ukodet på Astra/Hotbird, men bortsett fra BBC world er det bare latvisk tv2 o.l.
Sier bare en ting: Skaff dere Dreambox, mye greiere enn pirat-kort
Hadde sikkert vært artig med en Dreambox, men siden det nå står en tuner i stua blir det nok å bruke den.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Opprinnelig postet av _wintermute
hmm, ja, det var en grei presesering. Nok et spørsmål;

sendes nrk1 og nrk2 ukodet fra thor? Har ikke noe p[rogram|irat]-kort ennå. Mye ukodet på Astra/Hotbird, men bortsett fra BBC world er det bare latvisk tv2 o.l.
Vis hele sitatet...
Jeg vil mene at de sendes ukodet fra Thor ja. Men du må nok ha et kort i dekoderen uannsett tror jeg.
Opprinnelig postet av Aciid_boot3r
Vil du ha thor og sirius, må den ikke være oppdatert til nyeste viasat programvare, og du må ha p-kort.
Vis hele sitatet...
Hvordan får jeg sjekka om tuneren er oppdatert til nds?

Jeg vil mene at de sendes ukodet fra Thor ja. Men du må nok ha et kort i dekoderen uannsett tror jeg.
Vis hele sitatet...
huff, det står jo et programkort i tuneren visst. Tror huseieren har ett basisabonement uten månedsavgift. Men tilbake til det jeg egentlig lurte på, er det noen tips&triks for å finne thor/sirius?