Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2239
Hei, prøvde meg på dubstep for litt siden og har fått ganske god respons så langt. Hvis noen har lyst til å høre så ligger den ute her;
http://www.youtube.com/watch?v=AMhs8-jvY5s

Setter veldig pris på tilbakemeldinger og tips til forbedringer til neste sang.

Herlig, myyye potensiale her

Hvilket program bruker du?

Stå på
Remixxen er din? heftig bra uansett, jeg er litt mer trance, house progressive person.

Men må si dette slo ann...
Jeg bare lurer: Hvorfor er ditt brukernavn på soundcloud "MartinH", mens på youtubeprofilen din står det at du heter "Tom"? Og hvorfor står det på youtubekontoen at du er fra England, når det står her på nFF at du er fra Trondheim/Oslo?
Sist endret av Elemental; 28. april 2010 kl. 13:47.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Elemental Vis innlegg
Jeg bare lurer: Hvorfor er ditt brukernavn på soundcloud "MartinH", mens på youtubeprofilen din står det at du heter "Tom"? Og hvorfor står det på youtubekontoen at du er fra England, når det står her på nFF at du er fra Trondheim/Oslo?
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på en tidligere tråd tilhørende MartinH her på forumet så ser du at det er personen MartinH bor med som har laget denne remixen. Her er det nok souldcloud-deling.
Sist endret av nso; 28. april 2010 kl. 14:07.
cutcopy's Avatar
Trådstarter
Jeg sendte inn sangen til QuantumDnB som er en YouTube-kanal som promoterer dubstep og drum'n'bass, den drives av Tom. Han la ut sangen for meg på sin kanal som har en haug med subscribers og siden det er den som har mest views postet jeg den her. Min egen youtube konto er her; http://www.youtube.com/watch?v=aGl_vjlQvXU .

Jeg lagde sangen i Reason, rewired inn i Cubase med et par VST-synther - bl.a. Sylenth og Dimension Pro.
Jeg lagde egentlig stort sett hele sangen først, så søkte jeg etter en acapella som kunne passe.

Tar gjerne mer feedback, jeg synes ihvertfall jeg kunne mastret en del bedre og at det kanskje er litt lite bunn i bassen?

Sitat av nso Vis innlegg
Hvis du ser på en tidligere tråd tilhørende MartinH her på forumet så ser du at det er personen MartinH bor med som har laget denne remixen. Her er det nok souldcloud-deling.
Vis hele sitatet...
Martin H er meg, så soundcloud-kontoen er min. Blinding Lights er dubstep-aliaset mitt, mens Ricky Stroker er electro-aliaset for øyeblikket.
Hehe, kjenner jeg ble litt forvirret selv nå.
Sitat av cutcopy Vis innlegg
Jeg sendte inn sangen til QuantumDnB som er en YouTube-kanal som promoterer dubstep og drum'n'bass, den drives av Tom. Han la ut sangen for meg på sin kanal som har en haug med subscribers og siden det er den som har mest views postet jeg den her. Min egen youtube konto er her; http://www.youtube.com/watch?v=aGl_vjlQvXU .
Vis hele sitatet...
Da unnskylder jeg min tone, blir bare naturlig skeptisk når en helt ny bruker kommer med god musikk
cutcopy's Avatar
Trådstarter
No problem, og takk for det! Hyggelig at du liker den!
Har egentlig drevet mest med house, men dubstep begynner jo å bli ganske populært og har blitt ganske hektet på det.
Sitat av cutcopy Vis innlegg

Jeg lagde sangen i Reason, rewired inn i Cubase med et par VST-synther - bl.a. Sylenth og Dimension Pro.
Vis hele sitatet...
Brukte du reason eller VST til bassen? Hvis reason: Hvem synth liker du best å lagge wobble med? LFO på synthene har så forskjellig funksjonalitet...
cutcopy's Avatar
Trådstarter
Brukte to instanser av Thor i Reason, en til topp og en til bunn.
meget bra, men jeg savner litt mer dybde i sangen litt mer hva skal jeg si .... bass`?
Den var ganske smud, men som han over meg skrev så hadde det vært ålreit med litt mer bass.
@Elemental: Under videoen står det følgende; «Got this dropped in my soundcloud and jumped on it! Brilliant remix by a guy who goes by the name of Blinding Lights coming out of Norway, relatilvely new on the scene and judging on this keep an ear out for him! You can support him here on youtube and he is currently in the notion of setting up a myspace. Stay tuned for more!»

Samt disse to lenkene:
http://www.youtube.com/user/blindinglightsdbstep
http://www.myspace.com/blindinglightsdubstep

@cutcopy: topp dette, men savner, som de andre, mer bass. Stå på.
Rimelig bra sang favorited!
stå på med dubstep
Da skal jeg være den første som ikke er hyggelig
Sorry mate, men dette minner lite om dubstep for min del. Synes det er mer som house med noe "wannabe".dubstep breaks innemellom... Blir for snilt, polert, og lett. Dubstep skal jo liksom være den skitneste formen for elektronika:
http://www.youtube.com/watch?v=4w5k9...eature=related Shitload med bass og ikke så mye skarptromme. Pluss at det tar 1 min før man skjønner at din låt kanskje ikke er en låt man skal hoppe til.. Så sorry, men synes ditt forsøk ble for tamt.

Men, rom ble ikke brygget på en dag, selv om det kan drikkes på en kveld. Så kjør på, men for min personlige smak er ikke dette dubstep..
Sist endret av moret; 28. april 2010 kl. 17:47.
Elsket den Congratz med over 100.000 views!
Sitat av moret Vis innlegg
Da skal jeg være den første som ikke er hyggelig
Sorry mate, men dette minner lite om dubstep for min del. Synes det er mer som house med noe "wannabe".dubstep breaks innemellom... Blir for snilt, polert, og lett. Dubstep skal jo liksom være den skitneste formen for elektronika:
http://www.youtube.com/watch?v=4w5k9...eature=related Shitload med bass og ikke så mye skarptromme. Pluss at det tar 1 min før man skjønner at din låt kanskje ikke er en låt man skal hoppe til.. Så sorry, men synes ditt forsøk ble for tamt.

Men, rom ble ikke brygget på en dag, selv om det kan drikkes på en kveld. Så kjør på, men for min personlige smak er ikke dette dubstep..
Vis hele sitatet...
Jeg må nesten slenge meg på med moret. Har vært dypt nede i dubstep det siste halve året nå og remixen din minte meg dessverre om enkel pop-house-ish med selvfølgelig den klassiske vokalen på toppen som i mine øyne ødelegger sangen mye! Keep the music clean!

Dubstep er som møkk, desto mørkere og skitnere - desto bedre. Kudos til moret å dra frem en Bar 9 sang. Han er ett av dupsteppens gullkorn. Slenger og med en låt på hva jeg mener hva skikkelig dupstep er: Propa Tingz - Babylon's Scared (16Bit Remix)
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Jeg må nesten slenge meg på med moret. Har vært dypt nede i dubstep det siste halve året nå og remixen din minte meg dessverre om enkel pop-house-ish med selvfølgelig den klassiske vokalen på toppen som i mine øyne ødelegger sangen mye! Keep the music clean!

Dubstep er som møkk, desto mørkere og skitnere - desto bedre. Kudos til moret å dra frem en Bar 9 sang. Han er ett av dupsteppens gullkorn. Slenger og med en låt på hva jeg mener hva skikkelig dupstep er: Propa Tingz - Babylon's Scared (16Bit Remix)
Vis hele sitatet...
Det er din mening, selv liker jeg slik som http://www.youtube.com/watch?v=-YhQ7BetDdM

Synes det ble litt for mye vokal på sangen, men ellers fint
Sist endret av guppy; 28. april 2010 kl. 18:50.
Sitat av Enay Vis innlegg
Det er din mening, selv liker jeg slik som http://www.youtube.com/watch?v=-YhQ7BetDdM

Synes det ble litt for mye vokal på sangen, men ellers fint
Vis hele sitatet...
Vet jo at det er min egen mening. Prøver ikke presse den på andre, men må da vel få lov å stå for det jeg selv mener?

Og den rusko sangen har forsåvidt grei vokal i forhold til andre. Sangen til trådstarter har den typiske "trance-stemmen" om du skjønner hva jeg mener.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Dubstep er som møkk, desto mørkere og skitnere - desto bedre. Kudos til moret å dra frem en Bar 9 sang. Han er ett av dupsteppens gullkorn. Slenger og med en låt på hva jeg mener hva skikkelig dupstep er: Propa Tingz - Babylon's Scared (16Bit Remix)
Vis hele sitatet...
Sorry mac, men ingen musikksjangre er statiske. Spoler du enda lenger tilbake så var ikke dubstep hardt i det hele tatt -- det var melankolsk basslek uten wobling. Dubstep har blitt mer og mer melodisk, men du kan ikke seriøst si at dette er noe annet enn dubstep. At du mener det ikke er "skikkelig" er omtrent så subjektivt som man kan få det.
Sist endret av nso; 28. april 2010 kl. 19:00.
Ok, da er jeg kanskje ikke fan av old-school dubstep haha
Men, sånn er det nå engang.
Før i tiden(70 tallet) var Deep Purple og Led Zeppelin det hardeste innen heavy-metal. Men, i dag vil folk flest ikke kalle dette metal, og i hvertfall ikke heavy/tungt..
Sitat av nso Vis innlegg
Sorry mac, men ingen musikksjangre er statiske. Spoler du enda lenger tilbake så var ikke dubstep hardt i det hele tatt -- det var melankolsk basslek uten wobling. Dubstep har blitt mer og mer melodisk, men du kan ikke seriøst si at dette er noe annet enn dubstep. At du mener det ikke er "skikkelig" er omtrent så subjektivt som man kan få det.
Vis hele sitatet...
Som sagt ett par poster lengre opp av meg så er dette basert på egen mening/smak og ikke musikkhistoriske fakta. Vet godt hvordan dubstep startet og hvordan utviklingen har utartet seg i noen grove og dype trekk. Takk gud for at ingen sjangre er statiske. Tror det faktisk hadde blitt særdeles kjedelig.
Utrolig bra laget, men faller ikke i min smak, selv elsker jeg dubstep, men etter min smak var denne litt '' Light Dubstep''. Men sikkert mange andre som liker litt lettere versjon av dubstep =)

Stå på!
Sist endret av Dr.Feelgood; 29. april 2010 kl. 00:01.
Syntes det er litt mye House feel på denne låta til å kalle den dubstep eg også. Det eneste som minner meg om dubstep er den delen av sangen der de fyrer på med reverb på beaten, og setter inn wobblebassen.
Savner litt mer breakbeats og skeive takter, noe som eg selv verdsetter høyt i Dubstep. I tillegg syntes eg at det var litt mye vokal, til å vere Dubstep.

En real dubstep sang som eg liker, er denne.
Skitten, skeiv, uforutsigbar, dyp bass, mange forskjellige elementer.

Uansett, sangen din var utrolig bra, keep up the good work!
cutcopy's Avatar
Trådstarter
Takk for tilbakemelding alle sammen!
Forventet litt tyn for at den er for "soft" og jeg skjønner jo at noen synes det.
Jeg gikk ikke for å lage skitten dubstep, men noe mer dansbart og tilgjengelig.
For all del, er stor fan av hard dubstep som Bar-9, men synes også det er fint med mer rolig, melodisk dubstep som f. eks Slof Man.