Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1142
Hei, jeg har satt opp en gammel bærbar som kjører linux mint for å seede noen torrents. Jeg har valgt deluge som torrentprogram, men får ikke WebUi til å fungere.

Jeg har fulgt denne guiden.

Da jeg går inn på http://127.0.0.1:8112/ får jeg bare "Could not connect to remote server"

Noen bilder:




Som du ser på bilde har jeg prøvd å sette opp en css server, men det funka aldri det heller. Virker som om routeren ikke lar meg forwarde porter.

Noen som kanskje kan hjelpe? Det er en Linksys Wrt54GL router.
Sist endret av Teel7331; 12. juni 2012 kl. 23:07.
Brannmur?
Kjør: sudo ufw status om jeg husker rett.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du tilfeldigvis to routere i nettet ditt ?
Trådstarter
10 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har du tilfeldigvis to routere i nettet ditt ?
Vis hele sitatet...
Det går en hvit ledning ut fra veggen og inn i en "Thomson TCM420", og ut av denne går det en TP kabel til routeren. Internettleverandøren våres er Canal Digital, hvis det har noe å si.
Sist endret av Teel7331; 12. juni 2012 kl. 23:12.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
CD er bare modem, så da er iallefall ikke det problemet ditt.
Trådstarter
10 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
CD er bare modem, så da er iallefall ikke det problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Hmm. Kanskje det kunne hjulpet å prøve den custom firmwaren som "bavarai" lenket til? Hva tror du om det?
Sist endret av Teel7331; 12. juni 2012 kl. 23:26.
Har du en WRT54G og ikke bruker en custom firmware ala DD-WRT så er det litt trist
Trådstarter
10 0
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Har du en WRT54G og ikke bruker en custom firmware ala DD-WRT så er det litt trist
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg har ikke satt meg noe særlig inn i de greiene der. Har aldri hatt et eneste problem med denne routeren, så har ikke hatt behov for å endre på så mye, før nå da.

Men i morgen bytter jeg firmware!
Sist endret av Teel7331; 12. juni 2012 kl. 23:37.
Altså:
Om du taster 127.0.0.1, kobler du deg direkte til PC-en din lokalt. Det er med andre ord ikke nødvendig å forwarde i dette tilfellet. Det er ikke forwarding som er problemet ditt.

Sjekk brannmurinnstillingene lokalt på PC-en din, selv om jeg tviler sterkt på at det er dette som er problemet, da det er lokalt.

Tror nok det handler mer om at serveren ikke kjører eller lignede.
Trådstarter
10 0
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Altså:
Om du taster 127.0.0.1, kobler du deg direkte til PC-en din lokalt. Det er med andre ord ikke nødvendig å forwarde i dette tilfellet. Det er ikke forwarding som er problemet ditt.

Sjekk brannmurinnstillingene lokalt på PC-en din, selv om jeg tviler sterkt på at det er dette som er problemet, da det er lokalt.

Tror nok det handler mer om at serveren ikke kjører eller lignede.
Vis hele sitatet...
Merkelig, jeg fulgte guiden til punkt og prikke. Men jeg skal ta en ekstra sjekk når jeg kommer hjem fra jobb. Kan godt være at det er en brannmur som er problemet. Men ettersom jeg alltid har hatt port forward problemer, så har jeg antatt at det var der problemet lå.

Takk for hjelp folkens. Skal gi tilbakemelding etter jobb om jeg har fått fikset noe.
Sist endret av Teel7331; 13. juni 2012 kl. 08:38.