Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3168
Var litt usikker hvor jeg skulle plassere den tråden, men ok

Lurer egentlig bare på om Røyk fra Frukttobakk i shisha har noen som helst virkning på brannalarm

Røyker til vanlig på hybelen og fyrer incense i ny å ne og brannalarmen reagerer ikke, men vet at at ei pipe produserer litt mer røyk enn disse nevnte tingene

Så... Vil brannalarmen gå amok om vi fyrer frukttobakk?
er ikke røyk bare røyk da?
ta ut batteriene, men husk å sette de inn igjen
Atuhl's Avatar
Trådstarter
Jodda, første tanken som smalt inn i hjernebarken...

Men jeg bor i en studenthybel utleid av skolen, og det har seg visst slik at om man prøver å løsne batteriene blir også alarmen hysterisk som er knyttet til skolen...

Det høres kanskje tåpelig ut, men er ikke villig til å sjansen
hva med å lukke opp vinduene når du røyker da? eller en klut eller håndle surra med teip rund røykvarsleren?
Vannpipe "røyk" er ikke røyk, det er nesten bare damp, og du kan fint røyke inne uten å frykte at det uler i hele bygningen.
Atuhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Vannpipe "røyk" er ikke røyk, det er nesten bare damp, og du kan fint røyke inne uten å frykte at det uler i hele bygningen.
Vis hele sitatet...
Sweet shit, takker og bukker
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Vannpipe "røyk" er ikke røyk, det er nesten bare damp, og du kan fint røyke inne uten å frykte at det uler i hele bygningen.
Vis hele sitatet...
Det er jo røyk. Det er røyk og damp. Jeg ville teipet en plastpose rundt brannalarmen din, for å være på den sikre siden. Kommer egentlig litt ann på hvordan type detektor du har da.
Atuhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det er jo røyk. Det er røyk og damp. Jeg ville teipet en plastpose rundt brannalarmen din, for å være på den sikre siden. Kommer egentlig litt ann på hvordan type detektor du har da.
Vis hele sitatet...
Scheisse...

Det er jo en god idé, men uheldigvis er jeg nødt til å lage en polsk skyskraper (Bord + stol + stol) for å komme opp til brannalarmen, noe som jeg dessverre ikke har nerver til
Sist endret av Atuhl; 20. januar 2012 kl. 19:05.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Spørs åssen detektor det er ja, mest sannsynelig har de montert en type detektor som reagerer på damp også.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Gummihanske funker fjell
Har prøvd dette før, å blåse en shitload med ''røyk'' på brannalarmen og ingenting skjedde!
Dette er isåfall min erfaring
Sitat av bavarai Vis innlegg
Gummihanske funker fjell
Vis hele sitatet...
eller en plastpose teipa rundt funker åsså fjell
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Vannpipe "røyk" er ikke røyk, det er nesten bare damp, og du kan fint røyke inne uten å frykte at det uler i hele bygningen.
Vis hele sitatet...
Når jeg var på språkreise i England, og bodde på campus, var det veldig viktig å ikke dusje med baderomsdøra åpen, siden brannalarmen (som stod rett utenfor døra) kunne gå av på grunn av vanndamp. Så det er fullt og helt mulig at den kan gå om du røyker inne.
Om det er nok røyk til at den går av, kan jeg ikke si noe om.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Optiske røykvarslere reagerer på damp også.
Bord+stol+stol?? Hva for en sær bygning er det du bor i?

Normal takhøyde er 240, du er ikke langt fra det med den stabelen der. Gardintrapp er også en fin ting. Uansett, så skal det mye til før en røykvarsler slår ut pga vanlig røyk/damp, slik du beskriver det så er det jo 4 meter opp til taket der du bor, enda mindre sannsynlighet for at den slår ut. Så lenge du ikke har samlet en liten hær av mennesker da du røyker vannpipe så er du trygg.

http://www.norskbrannvern.no/index.p...more=read_more
Sist endret av stagg; 22. januar 2012 kl. 02:56.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
En Gang reagerte alarmen hos oss pga damp fra tørketrommelen :P
Det er i hovedsak to typer brannalarmer. 1. Optisk brannalarm, som ikke reagerer før røyken er av en viss tykkelse, litt lufting fjerner problemet. Type 2. reagerer på varme, og vil absolutt ikke være et problem. Nøyaktig hvordan man ser hvilken man har vet jeg ikke, men tipper at man finner det også på Google.
tre en kondom over røykvarslern, funker fjell.
en plastpose inni en sokk er det du vil bruke. Så trer du bare sokken med plastposen over varsleren, raskt å fjerne igjen, og du slipper tape o.l. Funka fint i min ungdom ihvertfall.
Er vel absolutt ikke så mye damp at det gjør noe. All varmen ligger jo langt ifra vannet i ei shisha pipe. Tror dog du kan fyre så mye du vil uten at det skal utløse alarmen, skal gaaanske mye røyk til for å utløse en røykdetektor. Skulle du være nervøs kan du jo ta en en pose over.
Har røyket vannpipe tusenvis av ganger, to ganger har jeg glemt brannvarsleren og begge de gangene ble brannalarmen utløst i hybelbygget her hvor jeg bor. Om du har en hypersensitiv varsler så er det lurt å ta forhåndsregler