Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 544
Jeg har nylig gått til innkjøp av en minnepenn på 4 GB, og den er tenkt til lagring av diverse bilder.

På min PC har jeg en mappe, mine bilder, som skal overføres til minnepennen. Hvis jeg høyreklikker på denne mappen og videre trykker på egenskaper, så står det at mappen inneholder 1027 filer.

Når jeg har overført hele mappen til minnepennen, som er formatert, så står det at minnepennen bare inneholder 1017 filer.

Hva er det som ikke har blitt overført? Alle bildene har blitt overført, så jeg skjønner ikke helt hva som er feil.
Det er sikkert thumbs.db-filene, altså filene som gjør det raskere å få opp miniatyrbiler. Disse filene er skjulte.
Trådstarter
Og skjulte filer blir ikke overført?
Prøv å søk etter thumbs.db i mappa du kopierer fra (inkluder skjulte filer i søket), og slett alle disse filene.

Kopier så over mappa til sticken, uten at du har valgt å se miniatyrbilder i mappene. Hvis antallet filer da stemmer, så blir ikke thumbs.db-filene kopiert automatisk.