Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5504
Situasjonen er slik at en kompis får tak i ett gram MDMA til helgen, og har invitert meg med for å prøve det. Jeg har aldri tatt psykedelika før, og er litt usikker på om settingen er den rette. Vi er invitert på en nyttårsfest i et klubbhus, og det vill være rundt 50-60 deltakere som sannsynligvis kommer til og være rimelig drita.

Jeg kjenner veldig mange av deltakerne og flere ansees som gode venner og bekjente, inkludert også er kjæresten min der og hun vil ikke få vite noe om dette på forhånd. Jeg får røyke så mye jeg vill, men hun har sagt at hvis hun finner ut at jeg prøver noe annet blir det slutt. Dog er det ikke hennes avgjørelse og jeg har vært klar for og eksperimentere med psykedelika lenge. OM dette gjennomføres vil jeg legge lista på mellom .05 og .1 mengde mdma, fordi det virker som en mer fornuftig dosering når planen er og trippe uten at noen andre en meg og kompisen vet om dette. Han har erfaring fra div rusmidler og forsikrer meg om at det går fint så lenge vi tar noen forhåndsregler slik som og drikke nok vann, ta det en liten stund før adkomst, tyggis osv.. Jeg ønsker og kombinere det med litt alkohol, slik at det ikke virker for suspekt. Høres dette ut som en relativt dårlig ide? Det kan også bli jævla fett, og kanskje det vanker en triprapport viss det gjennomføres
Jeg synes du skal prøve første gang i en setting der du kan leve det ut så mye du vil. Man klarer alltids å se nykter ut om man må, men det er jo ikke det som er morsomst!
Trådstarter
16 0
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg synes du skal prøve første gang i en setting der du kan leve det ut så mye du vil. Man klarer alltids å se nykter ut om man må, men det er jo ikke det som er morsomst!
Vis hele sitatet...
Ja klart det. Vi har muligheten til og sitte hjem til meg og ha vorspiel , så kanskje om jeg tar det litt tidligere på kvelden og så begynne og drikke når jeg evt kommer litt ned eller ikke er for på bærtur før vi drar videre. Har fått for meg at slike rusmidler passer seg i fest sammenhenger, og kanskje heller da på en lukket nyttårsfest enn feks byen. Det er ikke akkurat ville ravetilstander her i Norge nå i januar..
Jeg vil absolutt anbefale deg å "ha frie tøyler" til å utforske det første gangen. Du får bare én første gang, og det blir aldri det samme igjen, selv om det kan være fantastisk. Jeg ville heller ikke kalt det for psykedelika; det er svært lite psykedeliske effekter av ren MDMA, selv om jeg kan gå med på at det kan kalles det.

Angående dosering må jeg si at det verste er å "nesten være der", altså å underdosere... min optimale dose er 2mg/kg + 1mg/kg på peak..

Jeg synes egentlig det høres ut som en dårlig idé å ta det i en setting der du må skjule det, for tro meg, det er det siste du vil gjøre Setting er utrolig viktig, og det å være komfortabel med alt rundt deg er nok spesielt viktig første gangen.

Mine tanker...og ikke bland meg alkohol eller andre CNS-depressants... ha gjerne noe benzo klar når festen er slutt og du vil sove, men da er det for å få sove fort... du kommer til å skjønne hva jeg mener når du har "landet"

Ellers må jeg bare si "go for it" på generelt grunnlag, men pass på at settingen er riktig
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg sier ja, peis på. Du lever bare en gang og å være på mdma rundt mange mennesker burde du ikke gå glipp av. Det er også en liten dose. Peis på og ha det gøy.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Do it!
Angrer ikke et sekund på opplevelsen jeg fikk når jeg tok prøvde MDMA. Har også klart å holdt meg i litt over et halvt år siden jeg tok. (Som var første og eneste gangen jeg har prøvd.)
Først og fremst ville jeg egentlig ikke ansett MDMA som en psychedelic, men er ganske trippy hvis du bruker det riktig!

Ikke bruk MDMA for mye også hadde jeg prøvd å peake litt før du går inn, for da kan du se hvordan du føler deg der og da kan du selv bestemme om du føler at du kan håndtere det. Har festa med MDMA før uten at noen fikk vite om det og alle trodde jeg bare var full og høy Go for it, tror ikke du kommer til å angre. Har testa MDMA sånn fem-seks ganger og ble helt forelsket i det, pass på å ikke bruk for mye over kort periode, det kan facke deg opp! Kan drikke alkohol, men ikke drikk for mye. Tror det kommer til å gå kjempefint, lykke til
Syns du burde ta en høyere dose. Første gangen jeg tok det underdoserte vi, og jeg ble "fanget" mellom normal tilstand og turing. Jeg tar som oftest 3-400 mg i løpet av en kveld, og dette funker fjell for meg.
Enig i at det ikke er gøy å ta for lite. Ender opp med en følelse av å være rastløs og utilfreds.
Sitat av Bad Character Vis innlegg
Syns du burde ta en høyere dose. Første gangen jeg tok det underdoserte vi, og jeg ble "fanget" mellom normal tilstand og turing. Jeg tar som oftest 3-400 mg i løpet av en kveld, og dette funker fjell for meg.
Vis hele sitatet...
Burde ta høyere enn .05 hvertfall, men 300-400 mg er alt for mye for en første gang.
Hvertfall unødvendig mye.

120-150mg funker fjell, da er du sikker på å komme helt opp uten å bli 'sittende på gjerdet'.

Selv hadde jeg 90 første gangen og det funka fjell.
Ville ha ventet. Du burde være trygg på de du har rundt deg, værtfall første gangen. Men vist du skal ta det så gjør du det på vors. Så du ikke peaker på festen. Begynn med 140-200mg å doser derreter
Sist endret av EyesWideShut; 23. januar 2014 kl. 11:19.
Som andre sier, og som jeg sa i min opprinnelige post; det (nesten) verste er å ta for lite. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg har vært der. Det blir en slags følelse av å prøve å nå noe, men du når det ikke. Personlig preferanse er 2mg/kg + 1mg/kg når du har kommet opp, men juster gjerne ned noen prosent her avhengig av setting. Blir rimelig tura på den dosen, uten å føle noe ubehag vel å merke.

Av en eller annen merkelig grunn har jeg erfaring med at jenter veldig ofte blir kvalme og kaster opp på opptur, mens jeg ikke vet om noen gutter som gjør det? Beklager off topic, men har lurt på om jeg har bare har hatt et lite utvalg eller om det er noe i det...
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Ville ha ventet. Du burde være trygg på de du har rundt deg, værtfall første gangen. Men vist du skal ta det så gjør du det på vors. Så du ikke peaker på festen. Begynn med 140-200mg å doser derreter
Vis hele sitatet...
Vil anbefale å ta med kroppsvekt i regnestykket 200mg er rimelig heftig, og for en "first timer" er puls på 140 noe man vil unngå. Ved å dele det opp litt (f.eks ta 100mg så ta 50mg til etter 20 min) vil man unngå de mest intense fysiske effektene.

Ikke bli redd om pulsen går høyt, det er helt vanlig, og ikke farlig for personer uten alvorlige sykdommer....
Jeg kaster ofte opp (fordi jeg er jente?!). Det er uproblematisk, ikke ubehagelig egentlig, bare akutt kvalme idet det fenger og så kaster jeg opp og så er det over.
Sist endret av Susa; 23. januar 2014 kl. 11:47.
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Vil anbefale å ta med kroppsvekt i regnestykket 200mg er rimelig heftig, og for en "first timer" er puls på 140 noe man vil unngå. Ved å dele det opp litt (f.eks ta 100mg så ta 50mg til etter 20 min) vil man unngå de mest intense fysiske effektene.

Ikke bli redd om pulsen går høyt, det er helt vanlig, og ikke farlig for personer uten alvorlige sykdommer....
Vis hele sitatet...
Er det ikke intens effekt man er ute etter da? Men kanskje ikke så dumt å regne utifra kroppsvekt. Bruker selv å begynne med 200 mg å deretter 100 til.
Sist endret av EyesWideShut; 23. januar 2014 kl. 11:49.
180 milligram er bra ikke mer.

kjør på! dog, vit at det er en risiko, alle har forskjellig kjemisk speil" i kroppen og sin, og man reagerer ikke likt.
Sist endret av random40348; 23. januar 2014 kl. 13:10.
Ville ikke gjort det dersom du skal holde det skjult. Waste av rus/penger. MDMA er ikke det letteste stoffet å holde skjult heller (med mindre alle andre er komplett dritings), merker selv ganske lett om en person har inntatt det.
Ta det med andre personer som er på det, eller vet at du er på det. Da er det nok mye mer morsomt.
Tok mdma 2 dager på rad i sommer, 600 mg hver kveld, dagen etterpå følte jeg meg deppa og merkeli i hode, var redd for at jeg hadde overdosert for mye, så fikk jeg et sterkt støt i hode føltes ut som om noen tok en stungun inntil hode mitt, fikk et par til utover kvellen, da jeg la meg fikk jeg panikk angst/paranoia anfall, har slitt me paranoia helt frem til den dag i dag,men i mye mindre grad en i dagene i etterkant av trippen,hukomelsen har også vært svekket, men blitt bedre med tiden som paranoiaen, så anbefaler deg på det sterkeste til og ikke ta 2 dager på rad, vent 1 måned mellom hver gang minst, og aldrig overskrid 200mg på en kvell, ta 200 mg på en drop og så ferdig med det, og trip på en plass der du kan nyte rusen fullt ut. Blande det med alkohol kan være livsfarligt.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er det ikke intens effekt man er ute etter da? Men kanskje ikke så dumt å regne utifra kroppsvekt. Bruker selv å begynne med 200 mg å deretter 100 til.
Vis hele sitatet...
Hvis du i stedet for å begynne med 200 deler det i to og tar det med 15-20 minutters mellomrom får du MYE mildere come-up bivirkninger (forskjellig hvor plaget folk blir av det; personlig synes jeg er det nesten digg etter hvert fordi jeg vet hva som "er på trappene"). Det eneste jeg misliker er at pulsen kan gå så innmari, så hvis man vil ha mindre "come-up" (du mister selvsagt litt av "wow"-følelsen når du endelig er oppe) er det lurt å ikke ta alt for mye i første drop, men dele i to og vente en kort stund. Når du først er oppe synker pulsen igjen (f.eks) og man merker ikke dose #2 på samme fysiske måte, selv om man er like "up there"

Håper det forklarer hva jeg mener...

Kroppsvekt er nok det mest fornuftige å regne fra også. Det er klart at noen som veier 50 kg trenger mindre enn noen som veier 100 kg... og jeg forstår ikke folk her som har tatt 600mg+ på en kveld.

Det største "problemet" med MDMA er at tiden flyr så utrolig fort når man er oppe
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg kaster ofte opp (fordi jeg er jente?!). Det er uproblematisk, ikke ubehagelig egentlig, bare akutt kvalme idet det fenger og så kaster jeg opp og så er det over.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg lurer på, men jeg har alt for lite statistikk til å lage noe "statistikk" på området. Nå har jeg enda en jente på statistikken Det rare er at jeg ikke kjenner noen gutter som kaster opp.

At serotonin er det som styrer fordøyelse etc. gjennom 5ht3-reseptorer i mage er kjent, så det er ikke akkurat noen overraskelse sånn sett...

Hvordan er det med deg angående gutt/jente-problematikken? Kan du kjenne deg igjen i at det er vanligere at jenter kaster opp?

En grunn kan selvsagt være at mange ikke tar med kroppsvekt i dosering slik at jenta får en relativt høyere plasmakonsentrasjon, men jeg bruker alltid milligramsvekt og doserer etter vekt, pluss at jeg har testet å ta "litt ekstra" i første drop for å sjekke og jeg har aldri kastet opp....
Er greit å dosere ut ifra hva du har planlagt den dagen, vist jeg skal ut på byen så bruker jeg å ta litt mindre så jeg enda har kontroll.
Men vist jeg skal være hjemme med et par kompiser kan jeg gjerne ta 400-500mg på 4-6 timer.
Ender jo opp med mye rare virkinger på så høye doser. Kjeven min går alle veier og det samme gjør øynene mine. Begynner å se "tracers" over alt og det ser ut som alle har briller på seg (Noen andre som har opplevd det?)

Kan også legge til at jeg føler meg temmelig hjerneskadet I en uke etterpå...
Hvis dette er din første gang ville jeg definitivt valgt å være på et sted med få mennesker du føler deg trygg på. Omgivelser har mye å si under en mdma trip, og førstegangs effekten kan være utrolig sterk. Under en mdma trip er det viktig å gjøre akkurat det man føler for der og da, og det at ingen andre enn deg og kompisen din skal vite at dere er beruset kan være en dårlig ide. Min førstegangs opplevelse var nesten en slags ut av kroppen opplevelse (fantastisk), og jeg hadde aldri kunnet oppført meg normal, og det hadde mest sannsynlig vært ganske ubehagelig om jeg måtte ha konsentrert meg om at ingen skulle merke dette (muligens ødelagt rusen- i mitt hadde dette blitt umulig). Det er jo alltid forskjellig kvalitet på sakene man får så man kan jo aldri vite. Jeg anbefaler deg definitivt å prøve dette første gang under trygge rolige omstendigheter, og heller ta det i fest sammenheng når du vet hvordan du reagerer på dette. Lykke til
Av og til kan jeg oppleve at når følelsen slår meg, så blir jeg satt ut og har ikke lyst å røre på meg.

Da kan det være veldig kjedelig å prøve å oppføre seg normalt, og av og til litt ubehagelig. Mens om man har mulighet, og kan legge seg ned i en myk sofa eller gjøre akrobatiske bevegelser rundt om i rommet, så sendes man plutselig til himmelen.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er greit å dosere ut ifra hva du har planlagt den dagen, vist jeg skal ut på byen så bruker jeg å ta litt mindre så jeg enda har kontroll.
Men vist jeg skal være hjemme med et par kompiser kan jeg gjerne ta 400-500mg på 4-6 timer.
Ender jo opp med mye rare virkinger på så høye doser. Kjeven min går alle veier og det samme gjør øynene mine. Begynner å se "tracers" over alt og det ser ut som alle har briller på seg (Noen andre som har opplevd det?)

Kan også legge til at jeg føler meg temmelig hjerneskadet I en uke etterpå...
Vis hele sitatet...
Se briller på folk er noe av de vanligste hallusinasjonene på MDMA.

På sånne doser ser du nok temmelig mye rart mot slutten, er helt vanlig. Mener at 7-15% av MDMA omgjøres til MDA i kroppen din, og opp mot 20% når du redoserer (Husker ikke helt hvorfor, men er noe med kroppsvarme og metaboliseringsveier eller noe slikt - er ikke biolog! Ikke ta dette for 100% god fisk heller) . MDA gir mer funky visuelle effekter enn MDMA, da med tracers og hele pakka.

Selv har jeg prata med folk som ikke var tilstede på ~350mg MDMA, inntatt over noen timer på et rave. Får jo kraftigere hallusinasjoner når hjernen får mye stimuli utenfra, men yes, helt vanlig.

Forøvrig går kjeven og øynene mine alle veier på 150mg. Er vel individuelt.
Sist endret av Lyra; 24. januar 2014 kl. 03:55.
Trådstarter
16 0
Logikken har slått inn hos meg til slutt, og innta det for første gang på en fest med haugevis av kjentfolk er neppe et bra sjakktrekk, ei en bra trip. Vi legger av litt MDMA til en rainy day istedet Takk for innspill!
Godt å høre at du kom fram til det! Greit nok at det fort hadde blitt waste av penger og piller om det hele hadde «gått i vasken» – spesielt om det blir vanskelig og slitsomt å oppføre seg normalt ... Men å risikere dama for en kveld med ekstra futt i, er vel ikke noe poeng. ;-)

Ha det moro på fest og fortell hvordan MDMA blir når du kan leve rusen fullt ut!
Jeg er en ganske liten kar (1.66m og 70kilo) og jeg fikk blackout på 0.2gram. Jeg aner ikke om den mollyen jeg fikk i meg den kvelden var dårlig eller bare ekstremt god, men jeg har relativt god erfaring med mdma og ecstacy generelt. Etter det har jeg aldri begynt med mer enn ca 0.1 så har jeg heller fyllt på senere på kvelden. Og etter min erfaring er det totalt umulig å ikke se ruset ut. Man kan oppføre seg relativt normalt, men pupillene man får er jo helt insane. Jeg husker en dag jeg tok det på fest med venner som ikke har vært borti sånt før og jeg fikk spørsmålet: "Hva har skjedd med øynene dine?" fra en venninne. Good times.