Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1022
Hei , jeg har en mac laptop OSX 10.9.2 , og jeg ønsker å kjøre dual boot slik at jeg kan ha windows 7 på den, problemet er som følger at min hdd på latoppen er SSD 256 gB som er så og si full, og da har jeg ikke plass til å installere dualboot på interne HDD i laptopen.

går det da ann å ha en egen eksterm hdd på eks 1 TB med windows installert pl og ha alle windows programmer på den , og bruke hardware i laptopen å kjøre den på?
..

altså wil jeg kjøre mac så bare starter jeg den vanlig , og vil jeg kjøre windows så kobler jeg til ekstern hdd og velger boot fra hdd og kjører da windows på mac via eksten?

:S ahh suger på å forklare dette men håper noen freaks her har svar
Det hele koker ned til Windows sine problemer med å boote fra USB. Det finnes ørten guider for å få det til, men det er litt hassle.
Svaret er JA, men som sagt over så er dette noe som krever litt arbeid med tanke på boot problmene til Windows kontra Unix baserte systemer.

enkleste her blir å lagre ale filene dine på usb disken en mappe for mac og en for windows, så dual booter du begge fra lokal disk, win krever bare 30-ish gig usikkrt på osX
Har prøvd dette på windows, og det jeg fant ut var at det var enklere å få det til med windows 8, iallefall fant jeg flere guider som gikk på 8 enn 7. Kan også være lurt å ikke bruke usb 2.0 på os-disken da den kan brenne ut. Ellers kan denne her være verdt å se på.
Lykke til!