Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 13749
Meldte meg på Kamerat sa jeg måtte prøve meg Bare remove meg om jeg blir promota før turneringa please. Er plat nå, men håper ikke det varer så ALT for lenge til :$ (ellers lar jeg bare være med å signe opp)

mIRC er også gratis etter 30 day trial perioden. Må bare trykke på register knappen og restarte programmet. Da vil det stå Continue istedenfor.
Finnes ingen web chat lett tilgjengelig så folk kan få kontakt med admin bare for tourneyen uten å laste ned et program? (vet det er mange som ikke er så glad i det...)

Savner også de nye "hotte" mapsa i mappoolen .. Daybreak, Metropolis og Ohana er alle skikkelig rå maps! Er vel evigheter siden metalopolis og shattered temple har blitt brukt i turneringer, og korhal compound har vel aldri slått til ..

Hilsen en som bruker for mye tid til å se på pro games

PS. Metalopolis og Metropolis er ikke det samme :P
Sitat av SSElessar Vis innlegg
Meldte meg på Kamerat sa jeg måtte prøve meg Bare remove meg om jeg blir promota før turneringa please. Er plat nå, men håper ikke det varer så ALT for lenge til :$ (ellers lar jeg bare være med å signe opp)

mIRC er også gratis etter 30 day trial perioden. Må bare trykke på register knappen og restarte programmet. Da vil det stå Continue istedenfor.
Finnes ingen web chat lett tilgjengelig så folk kan få kontakt med admin bare for tourneyen uten å laste ned et program? (vet det er mange som ikke er så glad i det...)

Savner også de nye "hotte" mapsa i mappoolen .. Daybreak, Metropolis og Ohana er alle skikkelig rå maps! Er vel evigheter siden metalopolis og shattered temple har blitt brukt i turneringer, og korhal compound har vel aldri slått til ..

Hilsen en som bruker for mye tid til å se på pro games

PS. Metalopolis og Metropolis er ikke det samme :P
Vis hele sitatet...
Du har rett det med mappoolen og at det kunne være litt utdaterte maps (ser selv mye på GSL og MLG, så vet hva du sikter til ) men det var nå det vi bestemte oss for. Så vidt jeg husker er det mappoolen fra forrige sesong (Sesong 6), og forhåpentligvis har de fleste spilt på de mapsene.

Angående in-game chatkanal kan jo dette enkelt fikses. Må egentlig bare bestemme oss for en felles kanal vi alle møtes på, men #nff.sc2 på irc ble brukt i forrige turnering med gode resultater, så det er dette vi bruker denne turneringen også. Den gjennomsnittlige internettbruker over 14 år skal klare å bruke irc.
Sist endret av Bartulf; 15. april 2012 kl. 10:14.
Har ikke spilt SC på et par måneder, skal sjekke om jeg er ledig den 21. Melder meg opp i løpet av dagen tenker jeg

Har ikke så mye å bronge til turneringen annet en: flere jo bedre, morsomt blir det.

Edit: er det bare jeg som ser at Å blir ødelagt, sitter på telefonen?
Sist endret av Oransje; 15. april 2012 kl. 10:42.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
35 påmeldte, det er over all forventning!

På lørdag må dere huske å spre til alle deres venner at det sendes live på http://twitch.com/joaesp/
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Det brer seg et rykte om at det er registrert noen smurf-accounts til denne turneringen. Vi føyer dermed til i reglene at dersom du vet om en smurf-account er du pliktet til å melde i fra om det. Hvis du føler det er grunn til å tro at du har møtt en smurf har du rett til at kampadministratorene ser gjennom replayen fra denne kampen. Er administratorene enige om at det har foregått smurf vil kontoen bli utestengt fra turneringen. Brudd på reglene vil ellers medføre sanksjoner.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
På lørdag blir kampene sendt her: http://www.twitch.tv/joaesp

Fint om alle går inn og trykker på Subscribe/follow. Da får dere beskjed når streamen starter.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Da var onkel Bomba påmeldt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Da var onkel Bomba påmeldt.
Vis hele sitatet...
Good boy! ^_^
Når er det de endelige brackets'ene kommer? Da tenker jeg når på Lørdagen.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Når turneringen starter, 18:00

Vi setter en øvre grense på 64 spillere, forresten. Så få med dere 12 stk til!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Vet dere hva, jeg melder med på jeg også, selv om jeg er en rusen bronze...
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Utrolig kult.
Liker ikke single elimination, da jeg brått blir satt opp mot feks en top plat i første runde, og ryker dermed ut

Menmen!
Regner med at det ikke er noe problem å spille flere raser? Har egentlig nettopp bytta til Terran, men tror vel kanskje Protossen min fortsatt er noe bedre, så litt usikker på hva jeg skal spille.

Er forresten regga som Samwise.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Iom at det ikke står noe annet i reglene må vi tillate at folk spiller den rasen de vil, når de vil.

Håper dere sprer ordet om streamen i dag. Det starter på http://www.twitch.tv/joaesp klokka 18:00 i dag.

(OPPDATERT) Bracketsene blir tilgjengelig kl 18:30.

Ok, slik kommer ting til å skje i kveld:

kl 18:00 er siste frist for å melde seg på. Da må alle komme til #nff.sc2 på efnet, slik det er beskrevet tidligere i tråden. (OPPDATERT) Dere melder dere klare for å spille ved å skrive deres battle.net-id i kanalen.

De som ikke har gjort dette innen 1820 blir plukket ut av turneringen. Dette for å hindre inaktivitet og mennesker som må vente.

1830 er bracketsene helt klare. Vi legger de ut, og dere treffer hverandre på battlenet og utfører kampene. Best av 3 i rundene, best av 5 i finalene.

Vi vil streame en kamp fra hver runde og alle finalene. Kampene som skal castes hostes av spillerene. Brukeren Golder.147 inviteres som spectator.

Kamper som skal streames som ikke er finalekamper blir avtalt over IRC.


Den første kampen er bestemt under. Resten av kampene bestemmes av taperen fra forrige kamp. Map-poolen er som følger:
  • Metalopolis (Runde 1)
  • Shakuras Plateau (Runde 2)
  • Cloud Kingdom LE (Runde 3)
  • Tal'Darim Altar LE (Runde 4)
  • The Shattered Temple (Runde 5)
  • Entombed Valley (Runde 6)
  • Korhal Compound LE
  • Antiga Shipyard
Sist endret av nso; 21. april 2012 kl. 17:48.
Hvis det er noen som ikke har en ircklient installert, så kan dere bruke denne siden http://chat.efnet.org
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Det var en skrivefeil angående offentliggjøring av brackets i forrige post. Dette er nå rettet. Please review.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Ny url for stream og chat: http://freak.no/forum/sc2_stream
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Hadde vært genialt med en League of legends turnering!
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
å dæven så mange som var med xD
Har jeg gått glipp av noe da jeg droppet å i det hele tatt prøve starcraft?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
å dæven så mange som var med xD
Har jeg gått glipp av noe da jeg droppet å i det hele tatt prøve starcraft?
Vis hele sitatet...
Neida. Bare spill gratis-trialen til Blizzard og sett deg litt inn i det. Da kan du følge med å streams og turneringer, også får andre gjøre det harde arbeidet for deg
Noen som merker noen syke fps drop mitt i store fights?
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Noen som merker noen syke fps drop mitt i store fights?
Vis hele sitatet...
Om du snakkar om streamen, så ja, det er sannsynleg at han som er broadcaster har litt for svak linje. Ved å skru ned kvaliteten litt kan han fikse dette.
huff, Angrer på at eg stoppa med startcraft no. Var jo knall kjekt, men hadde ingen å spille med
Sitat av gondron Vis innlegg
huff, Angrer på at eg stoppa med startcraft no. Var jo knall kjekt, men hadde ingen å spille med
Vis hele sitatet...
Finn deg et team som ikke krever at du er Diamond eller høyere.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Finn deg et team som ikke krever at du er Diamond eller høyere.
Vis hele sitatet...
installerer det faktisk på nytt mens eg ser på live nå. vart veldi fristende.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Litt barndomsproblemer med streamen, men de driver å jobber med det

Edit: Det kan virke som om twitch.tv sliter, og det er jo litt kleint.
Sist endret av nso; 21. april 2012 kl. 20:20.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Da var streamen tilbake
funke ikkje hoss meg?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nei nå er det 503 error på forsiden av twitch, så jeg tipper de sliter litt med trafikken fra dreamhack som foregår nå
Har dåke ikkje mulighet for youtube stream? Detter er umuli å følge med på.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Streamen fra twitch ser ut til å fungere fint nå etterhvert. Det gjør det i alle fall for meg.
Herlig opplegg Golder og Bartulf, og ikke minst sponsorer, spiller ikke SC2 selv men dette var morro og følge med på.

Mvh Proxer
Store problemer hos twitch for tiden? Får ikke opp streamen .
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Twitch sliter litt. Det er ikke bare streamen vår. Du får prøve igjen
Sist endret av nso; 21. april 2012 kl. 23:08.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Før jeg glemmer det:

Bugs:
- Dårlig system for innsjekking. Vi får tenke ut noe bedre til neste gang.
- Problemer i starten for de som skulle rapportere resultater (fikset etter at jeg fikk adgang til å endre. Golder og Bartulf var opptatte med å kommentere, og var delvis i fremtiden)

Ønskeliste til neste gang:
- Now playing-bit for musikk på pauseskjermen (som forøvrig var skikkelig tøff; nFF-ikon, IRC og webcam av begge kommentatorene)
- Up next for matcher som castes på pauseskjermen.

Sleng inn dine egne
Jonta - IRC-bot på #nFF.sc2
Takk - koste meg med turnering. :-)
Finale nå!

Så nå må folket klikke seg inn på linken her http://freak.no/forum/sc2_stream. 2 staute kjekke karer som kommenterer.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Litt statistikk-snacks:

Forrige gang: 11 påmeldte, 8 oppmøtte
Denne gang: 64 påmeldte, 59 oppmøtte (over henholdsvis 5 og 7 ganger så mange)

I dag var det over 150 på streamen på én gang på det meste. Og rundt 100 på #nFF.sc2 @EFNet

Det har ofte vært jevnt: Av de 60 første spillene endte 20 stk med stillingen 2 - 1.

Bronsefinale var bo5 (best of 5), og etter 2 - 2 vant ShGengste over HpplAraneae. Han vinner et gavekort på 250 kroner hos host1.no.

Nå spilles finalen mellom Jonaspe og Ever. bo5 igjen.

Etter dette er det monobattles.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Supreme Champion: Jonaspe
Worthy Adversary: Ever.497
3rd place tie: ShGengste.615


SATAN for en rå kveld!

Tusen takk til nso, Forconin, freak.no, host1, Junta, Bartulf og alle spillerene! Fet kveld, vi elsker dere.
Sitat av Golder Vis innlegg
SATAN for en rå kveld!

Tusen takk til nso, Forconin, freak.no, host1, Junta, Bartulf og alle spillerene! Fet kveld, vi elsker dere.
Vis hele sitatet...
I second that! Vil ogs takke alle de fantastiske seerne! Det var rått!
Ja spiller ikke selv, men fulgt med sia klokka 6 idag, og håper på en ny turnering. Creds til alle samme ! =)

Mvh Proxer
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Litt tall:

Gjennomsnitts viewers siste 24 timer 101
Max viewers samtidig 181
Unike besøk 1071 (!!!!)
ESM
Lazy Generation
Imponerende at en gold spiller tok turneringen over mange platinum Håper på alle leagues neste gang!
Sitat av ESM Vis innlegg
Imponerende at en gold spiller tok turneringen over mange platinum Håper på alle leagues neste gang!
Vis hele sitatet...
Var jo dog en soleklar smurf.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Endelig ferdige. Turneringa varte jo til over kl. 03:00. Altså 9 timer(!)

Takk til Golder, Bartulf, host1.no ved Forconin, Komplett.no, nso, Challonge, Jarkko Oikarinen, deltakerne, de som heiet, og sikkert flere.

Reddit: http://www.reddit.com/r/starcraft/comments/slbzq/

Liten rapport:
  • Testing av stream på starten, 1 til 2 timer før start. Spre ordet rundt omkring. Kanskje vi får inn 64 stykker!
  • Litt spørsmål om når det nå begynner, plutselig en haug påmeldinger, noen dukker ikke opp, mistanke om smurfing, beskyldninger mot hverandre om at folk ikke møter opp.
  • Streaming settes igang, vi får kontroll på rapportering av resultater, ting roer seg.
  • Folk er generelt glade og fornøyde, det spilles musikk, det fistpumpes til «Alt her i livet» (både remake og original), «nso» hviskes, newbies spør hvorfor vi «hører på slik søplemusikk», de kjeftes på, det drikkes vin, østlendinger disses, arrangører roses, skjegg får terningkast, twitch er ustabil, komplimenter gis, ost forklares, Scha blir hørt på, topic oppdateres manisk, Elessar kommenterer faktisk spillet på IRC imens vi andre disser Tierra, vi snakker med en som forurenset Jonsvatnet , OCD haves, xkcd nevnes, boter bekreftes og kjennes, man «kan kjøpe seg… noke» for premie, «KODE!» highlightes, pengeinnsamlinga Bart4Bartulf startes, freaks takkes, turneringa vinnes.
  • Folk sovner, og minnes kvelden som sammensuriet forrige punkt er. ♥ til alle.

Slik så pauseskjermen ut:



Til slutt: Det er sikkert noen som har lyst på replays. Jeg oppfordrer dermed folk til å gjøre dem tilgjengelige, slik at vi får minimalt med whining.

Det ligger en del videoer på http://www.twitch.tv/joaesp
Supert Jonta, takk for en flott oppsummering!

Og for de som ønsker replays, har jeg samlet alle replaysene som ble streamet her.

Det vil altså si:

raab vs HpplAraneae
HpplKvazz vs Elessar
HpplKvazz vs Jonasp
ShGengste vs Ever (semifinale)
HpplAraneae vs Jonasp (semifinale)
ShGengste vs HpplAraneae (bronsefinale)
Ever vs Jonasp (finale)
Sist endret av Bartulf; 22. april 2012 kl. 18:30.
Fikk med meg bronsefinalen og finalen i går og det var veldig spennende og gøy å se på. Og veldig bra fra Golder og Bartulf.