Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 626
Halloen..

Har 2 maskiner her, en som er hoved maskinen (den jeg sitter på nå, den har XP) og den andre har WIN2K..
Jeg skal da dele internetten, fra denne maskinen og til den andre (den med win2k). Jeg har klart alt på XP maskina, og har sjekket at alt funker (status på bridge tilkoblinga). Jeg får desverre et eller annet mystisk problem på den andre maskina.

Alt funker fint på den med XP, men på den med 2K, så skjer det rett og slett ikke noe.. Den greier ikke å registrere, eller hva jeg skal kalle det, at det er en tilkobling som er koblet til. Jeg har prøvd å søkt overalt, men finner ikke noe som kan hjelpe meg med dette. Har desverre ikke en annen pc å teste med heller. Noen som hadde tenkt seg å kunne hjulpet meg? Jeg vet det går an, men den med WIN2K, er litt motvillig av seg.

Takker hjertelig på forhånd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
*sukk*

Kva ADSL-løsning har du? Du vil neppe lage bridge; det er vel meir truleg at du vil ha NAT e.l.

Beskriv heile nettverket ditt, alle bokser, fra telefonkabel til win2k-pc.
Det som er, det er at jeg har 2 pcer her.. Jeg skal ha nett på begge, men gidder ikke å kjøpe en ny adapter til routern jeg har liggende, da jeg ikke vet om den helt funker.

NETTVERKET:

MODEM->ROUTER-> Server(port1), Pcen min(port2), familiepcen(port3), brosjan sin(port4).

Jeg skal da ha bridge fra pcen min, til den 2. pcen jeg har stående på rommet her.
Kan du dra en "ipconfig /all" på de 2 pc`ene du prøver å koble sammen?

Og hvilken server er det du har i port 1? Hvis det er linux ville det ikke vært enklere å satt opp NAT forwarding der?
Jeg trodde bridge var to nettverkskort kobla sammen sånn at det blir registrert som ett?! Tar jeg feil?

Har du to nettverkskort i XP pcen? Hvorfor kjøper du deg ikke en billig switsj som du kobler til Router port 2, så kobler du begge pcene til switsjen. Da vil du også ha to kontakter ledig om du får en kamerat eller to på besøk med laptoppene sine.
Hvorofr i svarte skal du dele internett fra en PC når du allerede har en router stående som skal gjøre denne jobben?

God jul.
Først:

ZubZeroo, på ipconfigen kommer det alt det "normale" på XP maskina, og på WIN2K maskina, kommer det kabel frakoblet, og IP ruting og wins-proxy deaktivert. Serveren jeg har har alt for mange oppgaver til å takle mer, (selv om det går an, så kjører den mye nå og)

Radiusx, når man bridger to kort, så får man til å dele nettet videre til en annen tilkoblet pc/maskin.

AtXbYeA, har ikke flere porter på routern, og den står oppe.. Skal bare ha nett til ei maskin til, så tenkte jeg kunne fikse dette da vettu..

God jul til alle ja
Sitat av Phoenix||
Halloen..

Har 2 maskiner her, en som er hoved maskinen (den jeg sitter på nå, den har XP) og den andre har WIN2K..
Jeg skal da dele internetten, fra denne maskinen og til den andre (den med win2k). Jeg har klart alt på XP maskina, og har sjekket at alt funker (status på bridge tilkoblinga). Jeg får desverre et eller annet mystisk problem på den andre maskina.

Alt funker fint på den med XP, men på den med 2K, så skjer det rett og slett ikke noe.. Den greier ikke å registrere, eller hva jeg skal kalle det, at det er en tilkobling som er koblet til. Jeg har prøvd å søkt overalt, men finner ikke noe som kan hjelpe meg med dette. Har desverre ikke en annen pc å teste med heller. Noen som hadde tenkt seg å kunne hjulpet meg? Jeg vet det går an, men den med WIN2K, er litt motvillig av seg.

Takker hjertelig på forhånd
Vis hele sitatet...
Du bruker krysset kabel imellom..?
Gjør som foreslått over, kjøp en billig switch, og koble den opp rett etter routeren. Da har du plutselig 3 porter ekstra.
Du trenger ikke en gang å ha switchen oppe. Du kan ha den på rommet ditt. Det eneste negative er at de to maskinene du har på rommet deler på kapasiteten frem til routeren, men jeg tror neppe at du har internett-tilgang på mer enn 50 Mbit, så det vil ikke han noe å si på surfingen, kun dersom du kopierer filer fra dine to maskiner samtidig til noen av de andre maskinene.
Jeg vil takke alle for hjelp.. Fant 2 feil på det jeg først hadde satt opp..

1. Kabelen var ikke krysset (jeg har merka kabelen feil :P) Jeg fant meg da en kabel som var krysset..
2. PCI-nettverkskortet som stod i funka tydeligvis ikke som det skulle, når jeg da, kombinert med den kryssa kabelen, satte det i selve hovedkortet, funka det fint

Takker for alt