Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1343
Google er som kjent et knakende verktøy for informasjon. Hvis noen noen gang lurte på noe, så er det bare å søke, og vips, så kommer 938.376 bedreviteres svar på spørsmålet med en gang. Old news? Ja.

Men hva er egentlig resultatet av dette? Jeg savner gode gamle diskusjoner, mener gode historier og fabler blir kvelt av dette. Selv har jeg et nokså godt filter for å lese om en person prater piss eller ikke. Har det vestlige samfunn tatt livet av Asbjørnsen og Moes tankegang? Det mener nå engang jeg.

Hva tror du? justfuckinggoogleit.com?
Hvorfor kan du ikke diskutere lengre? Det klarer ikke jeg helt å forstå. Altså, hvis det finnes en fasit på et spørsmål, så kan du jo ikke bare velge å se bort ifra det. Om det derimot er spørsmål uten absolutte svar som skal diskuteres, så kan jo strengt tatt ikke google ødelegge det..
Den undervurderte
Jeg tror det ble snappet RETT ut fra I kveld med Ylvis som gikk i går..

Anyways. Jeg er ikke en så nyskjerrig person, men svarene på det jeg lurer på, finner jeg ut av til slutt uansett
Du kan jo fortsatt diskutere for å få frem dine synspunkter, se andre sider av saken, sånn at du får et godt reflektert syn over saken. Savner du en diskusjon, så er det jo bare å starte en. Trenger du mer info som brensel til diskusjonen? Google it.
Sitat av dynamite Vis innlegg
Har det vestlige samfunn tatt livet av Asbjørnsen og Moes tankegang?
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er off-topic, men jeg må bare si det: Asbjørnsen og Moe brukes ofte som et uttrykk for noen som dikter eventyr. Det er helt feil. De gikk rundt på landsbygda og noterte eventyr som gamle folk fortalte. Med andre ord: De dokumenterte, registrerte og satte i system. Akkurat som Google.

Så er kan man se at enkel tilgang på fakta ikke gjør så mye til eller fra. Mennesker er notorisk unøyaktige med informasjon uansett.
Hva er meningen med en diskusjon da? Å dele informasjon og meninger med hverandre for å til slutt prøve å komme frem til en konklusjon? Hvis konklusjonen allerede er tatt på internett, er det da vits å diskutere emnet? :-)
Vel, om de bare noterte, dokumenterte, registrerte og satte i system, skjønner jeg lite av hvorfor de ble så populære. Høres jo driiiiiiiiittkjedelig ut å lese noe som er notert, dokumentert, registrert og satt i system.

Jeg tør formode de noterte, dramatiserte, ga ut, i system, om du absolutt må kalle det det da. Det er hva jeg tror.
Notoriske er vi ja, men minst like notoriske på kverulering, som på unøyaktig informasjon!
Sitat av malmklang Vis innlegg
Vel, om de bare noterte, dokumenterte, registrerte og satte i system, skjønner jeg lite av hvorfor de ble så populære. Høres jo driiiiiiiiittkjedelig ut å lese noe som er notert, dokumentert, registrert og satt i system.

Jeg tør formode de noterte, dramatiserte, ga ut, i system, om du absolutt må kalle det det da. Det er hva jeg tror.
Notoriske er vi ja, men minst like notoriske på kverulering, som på unøyaktig informasjon!
Vis hele sitatet...
Hva disse gutta gjorde med eventyrene er ikke åpent for tolkning. De gikk faktisk rundt å samlet inn eventyr og skrev dem ned. End of discussion.
Lite vits å diskutere tema hvor svaret er gitt. Før diskusjonen over på filosofiske temaer, eller politikk, kanskje over på religion eller fenomenologi, så kan du diskutere til du ikke har pust igjen. Det finnes nok av temaer å diskutere hvor google ikke kan gi annet enn alternative synspunkt.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hva disse gutta gjorde med eventyrene er ikke åpent for tolkning. De gikk faktisk rundt å samlet inn eventyr og skrev dem ned. End of discussion.
Vis hele sitatet...
Da har du talt, høres det ut som. End of discussion!!
Sitat av Diox Vis innlegg
Hva er meningen med en diskusjon da? Å dele informasjon og meninger med hverandre for å til slutt prøve å komme frem til en konklusjon? Hvis konklusjonen allerede er tatt på internett, er det da vits å diskutere emnet? :-)
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle temaer som er som 2 + 2, om det du skriver hadde vært en realitet hadde ikke dette forumet eksistert.
Av egen mening må jeg si meg litt forbauset over at ikke flere tar til bruk de verktøyene de har for å utvide sin kunnskapshorisont. I stedet for å gå rundt og tro og anta burde faktisk flere undersøke og vite og kjenne fakta. Om jeg kommer over noe jeg begynner å lure på klarer jeg ikke å la være å søke det opp, rett og slett fordi det å ikke vite plager meg helt grenseløst.

Om alle hadde vist hva de hadde snakket om, hadde man faktisk kunne fått i gang skikkelige debatter og samtaler, basert på fakta. Vranglære spres best fra de vranglærte.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Det er ikke alle temaer som er som 2 + 2, om det du skriver hadde vært en realitet hadde ikke dette forumet eksistert.
Vis hele sitatet...
Mener ikke at det ikke er vits å diskutere, snakker nå altså om Google dreper diskusjoner eller ikke. Sier at dersom det allerede er gitt en fasit, er det da vits å diskutere det? Nå har det seg faktisk slik at ikke alt har en fasit
Sitat av Diox Vis innlegg
Mener ikke at det ikke er vits å diskutere, snakker nå altså om Google dreper diskusjoner eller ikke. Sier at dersom det allerede er gitt en fasit, er det da vits å diskutere det? Nå har det seg faktisk slik at ikke alt har en fasit
Vis hele sitatet...
Google dreper ikke diskusjoner, google gjør at vi kan unngå visse temaer som er meningsløse å diskutere. Jeg mener da ting som har en ufravikelig sannhet, men med ting som politikk, religion etc kan google være en flott kilde til å finne faglig stoff og argumenter til å holde en debatt i live eller understreke dine poeng/motbevise en annens poeng.

Hadde det ikke vært for google, eller, om informasjonen ikke hadde vært like fritt tilgjengelig som google gjør det ville vi vært på vært vårt ness med forskjellige bøker å referere til uten at de andre vet hva du snakker om, om de ikke har den samme boka.

Google gjør debatter enklere og bedre, for de som vet å bruke verktøyet for det det er verdt. Samt at folk slipper å svare på helt enkle ting som folk kan google helt av seg selv å finne ut at sånn er det.
Sitat av dynamite Vis innlegg
Google er som kjent et knakende verktøy for informasjon. Hvis noen noen gang lurte på noe, så er det bare å søke, og vips, så kommer 938.376 bedreviteres svar på spørsmålet med en gang. Old news? Ja.

Hva tror du? justfuckinggoogleit.com?
Vis hele sitatet...
Av egen erfaring vil jeg si at google speiler resten av nettet. Det vil si
at man må vasse gjennom mengder av drit før man faktisk finner et
tilfredsstillende (les: riktig) svar. Det fins mange diskusjoner online
som ikke er verd å føre.