Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1367
Jeg kan bare beklage kjedeligheten av denne tråden, men jeg fant ingen ting som dekker det jeg lurer på, pluss at "den store"-tråder ikke verken leses eller besvares i samme skala som denne (antakelig vis)

Jeg skal bytte ut min stasjonære PC med en laptop. Jeg hadde peiling før, men har ikke satt sammen noe som helst på flere år, så jeg aner ikke hva som er mye for pengene i disse dager.

Jeg har veldig lyst til å dra noen spill på den, men skjønner vel at dette blir noe dyrt? Hvor lavt kan jeg gå i pris - og samtidig kunne dra et og annet spill?

Kanskje noen tar seg tiden til å skrive ned noen skjermkort som funker bra, så kan jeg finne resten selv?

Jeg har ingen andre "krav".
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kan du gi meg et CA budsjett? Men du kommer langt med 8k.
Tror faktisk det holder med 6k!

Sikt mot Asus og GT650M.
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
6k høres ut som noe nærmere det jeg hadde tenkt meg, selv om jeg mer enn gjerne skulle kommet lavere. Jeg tenkte ikke å kjøre BF på full gfx, men hvis det klarte GTA V etter hvert (på medium eller low) hadde jeg vært fornøyd.

Hvorfor bør jeg ikke kjøre på med noe slikt noe?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Njaei! Tviler på at et 650M klarer GTA V tilfredstillende.

Den klarer AKKURAT ikke BF3 tilfredstillende (Low @ 60 FPS).

Desverre er det ikke noe annet enn 660M som klarer disse oppgavene tilfredstillende, og da er prisklassen nesten doblet :/

Men, eldre spill, bør gå strålende!
Tja, i følge denne klarer 650M bf3 på 60 fps low.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-...M.71887.0.html
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av MonkeyMusic Vis innlegg
Tja, i følge denne klarer 650M bf3 på 60 fps low.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-...M.71887.0.html
Vis hele sitatet...
Joda. Problemet med de testene der, er jo at de er i Singleplayer.
Majoriteten av BF3 spiller multiplayer, og det setter helt andre krav på maskinvaren.

Spill en runde 64P Grand Bazaar, og se hvor ofte FPSen detter under 60 FPS.
Mitt 560M klarte det med nød og neppe, hendte jeg datt ned i 45 - 50 FPS.
De er så og si ekvivalente i ytelse.

Edit: 1080P er et minimumskrav!
Sist endret av CHillZoNE; 25. august 2012 kl. 23:47.
Du må nok opp i 9k for å få en laptop med GT 650M.

Det beste jeg klarte. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757499#extra

Men du er klar over at du kan få en drit bra pc til den prisen? Snakker da stasjonær.

Jeg hadde en stasjonær i 2-3 år, ble så lei av å sitte på rommet mitt hele tiden, så kjøpte en bærbar. Jeg sitter like mye på rommet nå. Så poenget med å kjøpe bærbar fordi du vil sitte andre steder i huset er nytteløst.
Neida, her får du GT650M og Full-HD skjerm til 6500. Ingen andre kan vel slå denne?
http://www.multicom.no/Xishan-W150E-...0561/p10619555

Du får ikke OS, men det klarer du vel å skaffe på mindre lovlige metoder?
Sitat av Alger Vis innlegg
Jeg hadde en stasjonær i 2-3 år, ble så lei av å sitte på rommet mitt hele tiden, så kjøpte en bærbar. Jeg sitter like mye på rommet nå. Så poenget med å kjøpe bærbar fordi du vil sitte andre steder i huset er nytteløst.
Vis hele sitatet...
Men så er det noen av oss andre som faktisk sitter andre steder i huset, eller tar den med til venner eller på tur. At du sitter på samme sted hver dag betyr ikke at det automatisk er et dårlig argument for alle andre.
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alger Vis innlegg
Du må nok opp i 9k for å få en laptop med GT 650M.

Det beste jeg klarte. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757499#extra

Men du er klar over at du kan få en drit bra pc til den prisen? Snakker da stasjonær.

Jeg hadde en stasjonær i 2-3 år, ble så lei av å sitte på rommet mitt hele tiden, så kjøpte en bærbar. Jeg sitter like mye på rommet nå. Så poenget med å kjøpe bærbar fordi du vil sitte andre steder i huset er nytteløst.
Vis hele sitatet...
Jeg ser argumentet ditt. Men det gjør ikke min eminente samboer som er hakket mer opptatt av interiør og at det skal se nice ut med en laptop på kaffibordet i stedet for at jeg har PC-krok i stua. Jeg har en mer enn tilfredsstillende stasjonær i dag, men når kvinnfolk får foten innafor ligninga, har ikke specs og pris noe å si.

Man kan egentlig si at det er en hel rekke krav;

Fra meg:
- Lavest mulig pris
- Skal kunne dra ett og annet spill på whatever oppløsnig

Fra kjerringa:
- skal se pen ut (helst rosa med blomster)
- skal kunne dra VG.no og nettbank
- spille sims 3
- må kunne lese div blogger
- må kunne se på sminkevideo på YouTube
- bør helst starte opp på minre enn 5 sek
- må kunne brukes med lange negler

Jeg har filtrert litt før jeg spurte her, for å si det sånn...
Sitat av dynamite Vis innlegg
Man kan egentlig si at det er en hel rekke krav;

Fra meg:
- Lavest mulig pris
- Skal kunne dra ett og annet spill på whatever oppløsnig

Fra kjerringa:
- skal se pen ut (helst rosa med blomster)
- skal kunne dra VG.no og nettbank
- spille sims 3
- må kunne lese div blogger
- må kunne se på sminkevideo på YouTube
- bør helst starte opp på minre enn 5 sek
- må kunne brukes med lange negler

Jeg har filtrert litt før jeg spurte her, for å si det sånn...
Vis hele sitatet...
Det artige er jo at til tross for at du prøver å fremstille hennes kravliste som lang og kjip, så er det ditt ene spillkrav som faktisk skaper vansker mtp å foreslå en pc.

ALLE pcer du får kjøpt i dag klarer YouTube og nettbank osv, men med en gang du snakker om å dra spill, så må man filtrere..
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det artige er jo at til tross for at du prøver å fremstille hennes kravliste som lang og kjip, så er det ditt ene spillkrav som faktisk skaper vansker mtp å foreslå en pc.

ALLE pcer du får kjøpt i dag klarer YouTube og nettbank osv, men med en gang du snakker om å dra spill, så må man filtrere..
Vis hele sitatet...
Faen heller! Slutt å være så realistisk!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Neida, her får du GT650M og Full-HD skjerm til 6500. Ingen andre kan vel slå denne?
http://www.multicom.no/Xishan-W150E-...0561/p10619555

Du får ikke OS, men det klarer du vel å skaffe på mindre lovlige metoder?
Vis hele sitatet...
Den ser ikke noe fin ut, den er veldig bra i forhold til prisklassen, den tar alle spillene du ønsker.

Sitat av dynamite Vis innlegg
Jeg ser argumentet ditt. Men det gjør ikke min eminente samboer som er hakket mer opptatt av interiør og at det skal se nice ut med en laptop på kaffibordet i stedet for at jeg har PC-krok i stua. Jeg har en mer enn tilfredsstillende stasjonær i dag, men når kvinnfolk får foten innafor ligninga, har ikke specs og pris noe å si.

Man kan egentlig si at det er en hel rekke krav;

Fra meg:
- Lavest mulig pris
- Skal kunne dra ett og annet spill på whatever oppløsnig

Fra kjerringa:
- skal se pen ut (helst rosa med blomster)
- skal kunne dra VG.no og nettbank
- spille sims 3
- må kunne lese div blogger
- må kunne se på sminkevideo på YouTube
- bør helst starte opp på minre enn 5 sek
- må kunne brukes med lange negler

Jeg har filtrert litt før jeg spurte her, for å si det sånn...
Vis hele sitatet...
Babler da om dette innlegget.
Sist endret av Alger; 26. august 2012 kl. 18:33.
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kan du gi meg et CA budsjett? Men du kommer langt med 8k.
Tror faktisk det holder med 6k!

Sikt mot Asus og GT650M.
Vis hele sitatet...
Denne?
(hvis linken over ikke funker)