Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3259
Hei

Jeg så nettopp denne filmen, kalt The Truth About Drugs, og syntes det var en ekstremt bra film, om farene ved bruk av narkotika, og om farene generelt ved bruk av stoff.

Filmen er en dokumentar, fortalt av rusmisbrukerne selv, der de forteller om sine liv, og forelskelsen i rus, lykkefølelsen ved å være ruset, og hvordan det har ødelagt dem.

http://bildr.no/thumb/981243.jpeg

Jeg anbefaler denne dokumentaren til alle her på forumet, unge som gamle, men spesielt dere unge som er i tenårene, og har lyst til å prøve illegale rusmidler, om det nå er Cannabis, reseptbelagte legemidler, LSD, flein, opiater, eller Speed.

Husk, at kjærlighet gjør blind, spesielt kjærligheten til rus.

Trailer til filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=9m-iepxgceo
Har bare sett traileren, og lest litt på drugfreeworld.org. Jeg må bare få sagt at dette

[CENTER]Er blandt det værste makkverket av propaganda eg har sett i nyere tid![/CENTER]

De som driver drugfreeworld skader og ødelegger indirekte oppegående ungdommer as we speak. Dette fordi de presenterer worst case scenarios som en majoritet i steden for en minoritet som det faktisk er snakk om. Bland inn rene faktafeil om nesten alt av rusmidler de presenterer på siden sin og du får intet annet en økt inntoleranse og fordømming av medmennesker som er mer tolerant (og fornuftig?). Det er slikt som dette som må bekjempes for at vi noengang skal kunne få en Narkotikapolitikk som fungerer for samfunnets beste.

Fraråder alt og alle til å se på dette propaganda-pisspreiket.

Jeg kunne like gjerne lagd en film som viste en haug bilister som hadde fått ødelagt livene sine i trafikken, og så representert filmen som en "sannhet om bilkjøring" og sagt at dette er det uungåelige faktum som venter om man velger å ta lappen.

Heldigvis vet de fleste at det er langt i fra alle som skader seg i trafikken, derfor ville ikke filmen fått noen tilhengere som ville forby bilkjøring f.eks.
Men dette blir representert til ungdommer hvorav de fleste ikke vet altfor lite/ingen ting om narkotika fra før.

Nei, rus og rusmidler er ikke ufarlig. Men "sannheten om narko" er at de aller,aller fleste har det JÆVLI gøy der og da og fortsetter med livet sitt som vanlig.
Sist endret av GrønnUgle; 23. september 2011 kl. 12:51.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Har bare sett traileren, og lest litt på drugfreeworld.org. Jeg må bare få sagt at dette

[CENTER]Er blandt det værste makkverket av propaganda eg har sett i nyere tid![/CENTER]

De som driver drugfreeworld skader og ødelegger indirekte oppegående ungdommer as we speak. Dette fordi de presenterer worst case scenarios som en majoritet i steden for en minoritet som det faktisk er snakk om. Bland inn rene faktafeil om nesten alt av rusmidler de presenterer på siden sin og du får intet annet en økt inntoleranse og fordømming av medmennesker som er mer tolerant (og fornuftig?). Det er slikt som dette som må bekjempes for at vi noengang skal kunne få en Narkotikapolitikk som fungerer for samfunnets beste.

Fraråder alt og alle til å se på dette propaganda-pisspreiket.

Jeg kunne like gjerne lagd en film som viste en haug bilister som hadde fått ødelagt livene sine i trafikken, og så representert filmen som en "sannhet om bilkjøring" og sagt at dette er det uungåelige faktum som venter om man velger å ta lappen.

Heldigvis vet de fleste at det er langt i fra alle som skader seg i trafikken, derfor ville ikke filmen fått noen tilhengere som ville forby bilkjøring f.eks.
Men dette blir representert til ungdommer hvorav de fleste ikke vet altfor lite/ingen ting om narkotika fra før.

Nei, rus og rusmidler er ikke ufarlig. Men "sannheten om narko" er at de aller,aller fleste har det JÆVLI gøy der og da og fortsetter med livet sitt som vanlig.
Vis hele sitatet...
Jeg satt med ned og leste på nettsiden dems etter jeg hadde posta linken over her. Nå skammer jeg meg. Jeg har videreført propaganda til andre freaks.

Jeg beklager alle sammen!
Hadde vore artig og sitt den peronen som døyr pga overdose av canabis. Slik dei seier i videoen frå 2min og utover.
Sist endret av FpsDog; 23. september 2011 kl. 13:01.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
De som driver drugfreeworld skader og ødelegger indirekte oppegående ungdommer as we speak.
Vis hele sitatet...

Fortell meg hvordan det å ikke prøve drugs skader ungdommer? Propaganda eller ikke, det skader ingen å ikke prøve noe som potensielt kan være skadelig, minoritet eller ikke!
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Fortell meg hvordan det å ikke prøve drugs skader ungdommer? Propaganda eller ikke, det skader ingen å ikke prøve noe som potensielt kan være skadelig, minoritet eller ikke!
Vis hele sitatet...
Det skader dem ved å mate dem med informasjon som er direkte FEIL.

Jeg forstår poenget ditt, men etter min mening er all informasjon som kun er villedende og fører til feil forståelse av hvordan verden faktisk fungerer direkte skadelig.
Ja, hold dere unna hasjsprøyter! Før dere vet ordet av dere hopper dere ut av vinduet fra 4. etasje.

I don't think so. Skal kun se denne for å få meg en latter.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Fortell meg hvordan det å ikke prøve drugs skader ungdommer? Propaganda eller ikke, det skader ingen å ikke prøve noe som potensielt kan være skadelig, minoritet eller ikke!
Vis hele sitatet...
Propaganda skader mer en fakta!
Barn lærer at dop (cannabis og heroin osv) er livsfarlig etc. Så finner barnet ut at cannabis ikke er så farlig likevel. "Da er vel ikke heroin det heller da, for jeg kan jo ikke stole på det læreren sa :S"

^ Farlig
Jeg lo meg litt igjennom denne traileren... IF YOU SMOKE POT, YOU DIE! lol

Håper ingen ser denne å ikke er litt kritisk til alt som detter ut av kjeften på de folka i filmen.
Og her har vi gjennomsnittsnordmannens kunnskap om rusmidler i form av et forumpost.
Denne filmen er laget av en organisasjon som er styrt av scientologikirken. Jeg tror ikke jeg ville tatt den for god fisk.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Fortell meg hvordan det å ikke prøve drugs skader ungdommer? Propaganda eller ikke, det skader ingen å ikke prøve noe som potensielt kan være skadelig, minoritet eller ikke!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt at det er skadeli å holde seg unna drugs, men at det er skadelig å være så inntolerant, kunnskapsløs og redd for rus som drugfreeworld legger opp til.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Denne filmen er laget av en organisasjon som er styrt av scientologikirken. Jeg tror ikke jeg ville tatt den for god fisk.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende at den filmen er propaganda. Det vet jeg ikke. Men det argumentet der holder ikke. Minner om:

"Denne filmen er laget av dophuer. Tror ikke vi bør ta den for god fisk."

Jeg ser heller ikke hva slags agenda Scientologi-kirken skulle hatt for å holde folk borte fra dop. Det kan være bare rein veldedighet også, vet du.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg ser heller ikke hva slags agenda Scientologi-kirken skulle hatt for å holde folk borte fra dop. Det kan være bare rein veldedighet også, vet du.
Vis hele sitatet...
Scientologikirken er notorisk imot rusmidler og medisinering og har en lang historie med å verve narkomane og psykisk syke med dette som utgangspunkt. Samme organisasjon har anti-ritalinfilmer fordi de mener at dette er fyfy og er imot all medisinering innen psykiatri.

De er åpenbart ikke troverdige fordi:
a) De er enn fullstendig sinnssyk sekt som overvåker, trakasserer og generelt sett skyr ingen midler for å oppnå sine mål.
b) De er ideologisk mot alt av rus og er har dermed et fullstendig dogmatisk utgangspunkt for å lage en sånn film.
Skremselspropaganda på HØYT nivå. Jeg tok en tur innom drugfreeworld og gikk på "Get the facts" og deretter "Marijuana" som er det eneste "rusmiddelet" jeg bruker, utenom alkohol.

Der stod det mye rart som jeg ikke vet så mye om, men nederst er noe jeg la godt merke til, denne setningen:

"Animals given marijuana by researchers have even suffered structural damage to the brain."

Og med det, skjønte jeg at mest sannsynelig alt er ting satt på spissen til usannhet. Fordi disse "dyrene" var apekatter som fikk injesert noe som tilsvarte 20,000 (?) joints-a-day, rett i lungene, og etterhvert fikk de så mye røyk og rett og slett for lite oksygen / ikkenoe oksygen og fikk permanente hjerneskader.

Så det blir jo helt feil å skrive det der pisset?! Mista all respekt for den siden der.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg satt med ned og leste på nettsiden dems etter jeg hadde posta linken over her. Nå skammer jeg meg. Jeg har videreført propaganda til andre freaks.

Jeg beklager alle sammen!
Vis hele sitatet...
Tror jeg har laget en tråd om Drugfreeworld her på forumet, så jeg tror mange allerede er advart

http://freak.no/forum/showthread.php...=drugfreeworld

Sitat av Saape Vis innlegg
Syntes det var noe kjent med designet på siden, og når jeg googla de fikk jeg det bekreftet. Det er scientologer som står bak siden. http://en.wikipedia.org/wiki/Foundat...rug-Free_World
Vis hele sitatet...
Sier også litt.
Ingen reaksjon fra Ts?
T.J
T.J's Avatar
Trådstarter
sitter og skammer meg for å ha postet dette, mod/admin please slett tråden

beklager til alle freaks for dette her
...men du syntes jo at dokumentaren var ekstremt bra, vært litt artig å hørt dine synspunkter.
T.J
T.J's Avatar
Trådstarter
syntes "dokumentarfilmen" var bra pga av hva som ble sagti filmen, om løsemidler og sånt. helt til jeg fant ut at det var scientologien som sto bak, og da gikk jeg utifra at det meste var bullshit, ihvertfall om de fleste stoffer. jeg holder meg bare til det økologiske, og noen typer legemidler. resten tok jeg for å være god fisk

Derfor jeg mente den var bra, fordi det hørtes ut som de filmen handlet om visste hva de snakket om
Det er trist at motsandsbevegelsen har synket så dypt som dette for å lure folk over på deres meninger.

Det er forsteåelig at TS blir lurt med av dette. Ved første øyekast ser hele greiene troverdig ut. De backer opp med "fakta" og spiller på et av våre sterkeste instinkter; frykt. Bland dette sammen med de tristeste brukererfaringene du finner og oppskriften på propaganda er klar.

Nei. Om du vil lære deg sannheten om narkotika så finnes det ingen quickfix. Ta for deg de stoffene du vil lære mer om å søk opp inforamsjon. Wikipedia fungerer som en grei start. Deretter kan du søke opp brukererfaringer på erowid. How stuff works har også veldig fine, nøytrale og dyptgående artikler om de mest kjente narkotiske stoffene vi har.

For alt i verden aldri stol på informasjon rundt narkotika som spiller på frykten din for disse stoffene. Selvfølgelig er flere av disse stoffene skumle, men så lenge man sitter på nok informasjon om de forskjellige substansene, holder seg borte fra stoffer med sterkt avhengighetspotensiale og aldri stoler på subjektive erfaringer og informasjon fra andre brukere så burde man ha et mer en godt nok grunnlag for å klare seg i samfunnet på tross av "farene ved narkotika".
Sist endret av skytouch; 24. september 2011 kl. 18:04.
Og alt kommer til hver enkelt, noen blir enklere avhengi, andre blir aldri avhengi, så da forstår man at det ikke er dopet sitt skyld, men hvor enkelt du blir avhengi som avgjør i stor grad vil jeg tørre og påstå.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Og alt kommer til hver enkelt, noen blir enklere avhengi, andre blir aldri avhengi, så da forstår man at det ikke er dopet sitt skyld, men hvor enkelt du blir avhengi som avgjør i stor grad vil jeg tørre og påstå.
Vis hele sitatet...
Nei, de heldiggrisene som ikke blir avhengig av heroin altså!