Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2682
Hey

For ca 20 min siden fikk jeg en telefon fra et +66 nummer.
Tok telefonen, og hørte såvidt hva personen sa, så jeg la bare på. Rett etterpå så ringte det igjen, og jeg tok telefonen og klarte å høre hva personen sa.
Ganske sikker på at det var ei dame, og ho sa: "You remember me? I have your businesscard." osv osv. La bare på, og har blitt ringt opp flere ganger etter det igjen.

Noen som har peiling på åssen de har fått tak i nummeret mitt?

Fikk også en talemelding: "Hey Martin, you don't remember me? I have your businesscard" og masse annet bullshit som jeg ikke gadd å høre på.

Har sluttet å ringe nå, men ble sykt nyskjerrig på åssen noen fra Thailand kan få tak i nummeret mitt!

Takker for alle svar
Du betaler jo for å snakke med personen =)
Fikk noe samme på voicemailen min, en som skulle i ett veldig viktig businissmøte og tydeligvis hadde ringt feil.

Nesten som om mening var jeg skulle ringe tilbake å si det var feil nummer. thuo' jeg går ikke på slikt lureri, blir sikkert tømt av penger hvis man ringer tilbake.

De har sikkert telefonkatalogen, eller så har de kjøpt opp opp nummeret fra disse salgsfolkene som ringer.
Trådstarter
Aha! Jaja. Heldigvis har personen sluttet å ringe nå, men skjønte ikke akkurat så mye når personen sa "I kissed you alot" osv. Haha!
Det samme har skjedd med meg ett par ganger. Jeg ble oppringt midt i timen av et snålt nummer for noen år tilbake, fant senere ut at det var et nummer fra thailand eller noe liknende. Skjønte ikke bæra av hva som ble sagt, og jeg ble bare irritert og sa noe sånt som "Hva faen er det du vil?!", før jeg la på. Det har ikke gjentatt seg siden. Aner ikke hvordan de hadde fått nummeret mitt eller hvorfor de ringte. Jeg har da aldri vært i thailand og knyttet noen bekjentskaper heller.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hvor lange var samtalene? Disse kan bli dyre affærer om du blir på telefonen lenge. Kanskje en idé å sjekke telefonregninga.
Trådstarter
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Forever Alone!
Vis hele sitatet...
FUUUUUUUU!

Sitat av ticks Vis innlegg
Hvor lange var samtalene? Disse kan bli dyre affærer om du blir på telefonen lenge. Kanskje en idé å sjekke telefonregninga.
Vis hele sitatet...
Den første samtalen varte ikke mer enn 10 sec max, og den andre kanskje 20-30. Sjekka faktura of course, ble ikke mer enn 6kr ca
Jeg har Coop-folk og varebestillinger som ringer meg HVER DAG minst 50 ganger. Svarer ofte og har sagt ifra at dette er feil, og de blir jævlig sure. Fikk inn en syyyykt sur fyr på voicemail og klikka helt på at "jeg" ikke svarte osv.... + mye reklame

btw sorry for å kapre tråden litt, men er det noen som vet hva jeg kan gjøre? må nesten bytte nummer har klagd i 1.5 år
Sist endret av pyth0n; 25. juli 2011 kl. 00:44.
Hvor tar dere det fra at det koster penger å motta samtaler fra utlandet?
Altså - er man i Norge med norsk abonnement, så koster det ingenting å motta noe.

Og hvordan får du det til at de 6 kronene stammer fra en innkommende samtal???
stemmer det Mechie sier, jeg har selv motatt rare telefoner fra utlandet, har aldri betalt en krone for dette. Har også ringt mitt mobilselskap og det skal ikke være mulig å motta samtaler å betale for de uten at du er klar over det.
Det koster INGENTING å motta sammtaler fra utlandet. Når du ikke roamer og er i det landet operatøren er. Det gir vel mening gjør det ikke :P

Derimot hadde du ringt tilbake så hadde det kosta deg spenn $$$$$$
Du betaler som oftest for og mota samtaler fra utlandet, men det er telefonselskapet ditt som bestemmer prisen.

Om du ringer opp igjen så kan det gå litt anerledes. Da kan de koste mye.. : P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du betaler som oftest for og mota samtaler fra utlandet, men det er telefonselskapet ditt som bestemmer prisen.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjer du aldri. Og tru meg, eg har brukt utallige timer på telefonen med utanlandske nummer fra rimelig mange plasser rundtom i verden.
Prinsippet er at du skal være så idiot at du ringer opp igjen. Det er ikke vanskelig for disse å tjene penger, for idioter er det nok av
Var en gang to afrikanere som stoppet meg utenfor 7/11 i Drammen og spurte om jeg hadde penger på kortet og om jeg kunne låne mobilen min. Jeg ba dem høflig om å gå inn på 7/11 men da bare presset de seg mer på meg. Jeg antar de skulle ringe et nummber som skulle tappe meg for $$$. Sikkert det disse Thaiene vil du skal gjøre. Lykke til!