Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5075
Noen som vet om det blir noen form for marihuanamarsj i Bergen i år?
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Noen som vet om det blir noen form for marihuanamarsj i Bergen i år?
Vis hele sitatet...
Arranger en da vel. Ta kontakt med NORMAL.
Ikke vet jeg. Mange som skal til Oslo eller? Gleder meg, første året mitt i år ^^,
Sitat av GraViiTy Vis innlegg
Ikke vet jeg. Mange som skal til Oslo eller? Gleder meg, første året mitt i år ^^,
Vis hele sitatet...
Hvor i Oslo og når?
- hadde vært kult å ta en titt
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Hvor i Oslo og når?
- hadde vært kult å ta en titt
Vis hele sitatet...
http://thegreensite.blogg.no/1299869...sjen_2011.html
hmf
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Uff, vet det er Off topic, men den som har designet bloggen deres, burde virkelig gjøre design endringer. Går jo ikke an å lese toppteksen, pga. fargen kræsjer med bakgrunnsfargen
Litt off topic men hvorfor ikke en Marijuana/Cannabis festival i steden for Marsj?
Sitat av ntaru Vis innlegg
Litt off topic men hvorfor ikke en Marijuana/Cannabis festival i steden for Marsj?
Vis hele sitatet...
For meg virker det egentlig som største andel som er med på marsjen, ser på dette som en dag i året der "yay, i dag kan vi røyke en J lovlig i gata, mens vi blåser røyken i trynet på snuten & ler!" =(
Tror ikke helt marsjen sånn som den er i dag, er med på og gi nordmenn et bedre inntrykk av marijuana
Dette er dog bare mitt inntrykk & personlige mening, meget mulig jeg har feil..

Syns denne ene dagen i året fint klarer få store deler av Norges befolkning til og få et enda mer negativt inntrykk av de som bruker cannabis, om vi ikke ska kjøre på med en festival over x dager
Sitat av ntaru Vis innlegg
Litt off topic men hvorfor ikke en Marijuana/Cannabis festival i steden for Marsj?
Vis hele sitatet...
Om marsjen, slik den er i dag skulle blitt omgjort til en festival, så ville politiet aldri ha akseptert det. De har allerede blandede følelser om å la alle ghettokidsa og hippieklovnene blåse skyer av illegal røyk i ansiktet på skrekkslagne tilskuere, og de har tidligere også vist vilje til å gå til aksjon mot det. Da kan du jo tenke deg hvordan de ville ha reagert på en offentlig festival arrangert i samme stil, med bakgrunn i de samme ignorante og useriøse holdningene.
Sist endret av mentalmelt; 5. mai 2011 kl. 14:06.
Forslår vi slår to fluer i en smekk.

I og med at et stort antall av freakerne her er for Cannabis, kan vi kjøre et mini tog på festen 4. juni!
Tar glatt en tur rundt Oslo.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Edited Vis innlegg
Forslår vi slår to fluer i en smekk.

I og med at et stort antall av freakerne her er for Cannabis, kan vi kjøre et mini tog på festen 4. juni!
Tar glatt en tur rundt Oslo.
Vis hele sitatet...
Er det noko eg er sikker på så er det at arrangørane av den festen ikkje vil bli assosiert med denslags idioti i heile teke, og det høres ut som en fantastisk dårlig idè!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det noko eg er sikker på så er det at arrangørane av den festen ikkje vil bli assosiert med denslags idioti i heile teke, og det høres ut som en fantastisk dårlig idè!
Vis hele sitatet...
Om 15 person av noen hundre tar turen rundt i Oslo å roper litt tror jeg ikke det ville blitt assosiert med Freak festen i det hele tatt.

Dette var jo helst en spøk, men som ved alle kommentarer tolkes de forskjellig.
Sist endret av Edited; 5. mai 2011 kl. 14:31.
De fleste av oss som arangerer er nok for en liberalisering av lovverket når det gjelder cannabis, men vi vil ikke stille oss bak tulle-aktivisme.

Om noen skulle ville bedrive cannabisaktivisme samme dag er det selvfølgelig helt greit, men jeg anbefaler å la det foregå i siviliserte former, slik at man ikke går glipp av festen pga. et ufrivillig glattcelleopphold
Jaha kossen gikk det i år da? Var det samme opplegget som i fjor?
Kompis av meg fortalte at 20-30 stykk samlet seg i Nordnesparken og røykte. Good times were had, apparently.

Om det fremmet legalisasjonssaken tviler jeg dog sterkt på
Sist endret av Plectophera; 9. mai 2011 kl. 01:24.
Sitat av Plectophera Vis innlegg
Kompis av meg fortalte at 20-30 stykk samlet seg i Nordnesparken og røykte. Good times were had, apparently.

Om det fremmet legalisasjonssaken tviler jeg dog sterkt på
Vis hele sitatet...
Bra uansett!
Jeg skulle ønske jeg var der
Ble skuffet da det ikke kom på nyhetene eller noen av de store nettavisene nå i år.. Er det noen som har funnet reportasje/artikkel i en nettavis utenom Normal og lignende sider?
Ser ut til at media har boikottet marihuanamarsjen i år.
Folkefiende
Toaru's Avatar
Det var vel for fredelig, friskt og positivt til at det hadde fungert å vise dette i media

Synes det var veldig artig å se så mange unge og tilsynelatende oppegående mennesker i marsjen! Ingen heavy knarkere, politi eller jamaicaflagg å se! Veldig annerledes fra da jeg var der sist i 2008. Bra bra! Festivalstemning i Cubaparken!
Jeg syns det var veldig koselig, jeg! God stemning og fantastisk vær.
Media er livredd for å måtte ta standpunkt eller lage en reportasje
av marihuanamarsjen som ikke cannabis til å virke ille.
"Media". Det er ikke én enkelt kraft, som sammen tar én enkelt beslutning. De som arrangerte marsjen kan takke seg selv for at de ikke fikk publisitet (hvis de ønsket publisitet i det hele tatt). Saken er salgbar: den er forholdsvis aktuell, den har klare motpoler og marsjen er i tillegg spekket med parodisk kuriosa. Lite fenger norske redaksjoner mer enn dette, og dét bør arrangørene selvsagt klare å utnytte.

Cannabis har for øvrig fått oppsiktsvekkende mye positiv publisitet i norsk presse de siste par årene. For eksempel hadde Morgenbladet et hovedoppslag som var pro-legalisering, Dagens Næringsliv hadde en reportasje på seks sider om hvor bra cannabis er, og det har vært en bred, informativ og ganske langvarig debatt om negative ringvirkninger av rusforbud. Alt dette, og veldig mye mer, virket uendelig fjernt bare for fem år siden. Dessverre for deg virker det ikke som du har fått med deg dette.
Sist endret av Robbie; 10. mai 2011 kl. 10:09.
Noen bilder fra parken.

http://i1080.photobucket.com/albums/j331/Insombie/DSC_0078.jpg

http://i1080.photobucket.com/albums/j331/Insombie/DSC_0098.jpg

http://i1080.photobucket.com/albums/j331/Insombie/DSC_0091.jpg

http://i1080.photobucket.com/albums/j331/Insombie/DSC_0172.jpg

http://i1080.photobucket.com/albums/j331/Insombie/DSC_0181.jpg

http://i1080.photobucket.com/albums/j331/Insombie/DSC_0081.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
God stemning, flotte folk, strålende musikk.

Og selvfølgelig, Jason Paradisa. Kongen selv! haha
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet om det blir noen form for marihuanamarsj i Bergen i år? (2012)
Sitat av moonunit Vis innlegg
Noen som vet om det blir noen form for marihuanamarsj i Bergen i år? (2012)
Vis hele sitatet...

Pleier å være i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand... står etter det jeg kan se overalt at alt skal gå som planlagt.. regner emd planen er lik som tidligere..
Blir det tog i Trondheim i år?

Forresten må noen gi et lite referat fra Oslo. Johnny Linderud (nå Yusuf Linderud hehe) har sagt han skal gjøre noe stort/sinnsykt. Alltid morsomt å høre hva denne mannen finner på :P
Freakere som bor i området burde ta på seg finstasen og møtes i områdene som har tog. Så får man iallefall litt kontrast imot den generelle stonern. Kanskje dele ut litt objektiv info også?