Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1047
Spørsmålet står i headingen. Litt mer selvskryt i julestria. Det kan være både små og store ting.
Hvordan våger de å stille meg det spørsmålet uten å svare på det selv?

Jeg har gitt mer penger og tid til veldedige formål, uten å nødvendigvis hovere over det til andre. Ettersom jeg blir mer og mer etablert og tilfreds med mitt personlige liv, er planen å bidra enda mer, for det føles faktisk ganske bra å i det minste tro at man bidrar til noe positivt uten vederlag.
Sitat av lambador Vis innlegg
Hvordan våger de å stille meg det spørsmålet uten å svare på det selv?

Jeg har gitt mer penger og tid til veldedige formål, uten å nødvendigvis hovere over det til andre. Ettersom jeg blir mer og mer etablert og tilfreds med mitt personlige liv, er planen å bidra enda mer, for det føles faktisk ganske bra å i det minste tro at man bidrar til noe positivt uten vederlag.
Vis hele sitatet...
Skal svare men må tenke meg om
Tenke deg om, eller ut og gjøre gode gjerninger den siste uka i 2023?
Redda kvelden til en med å vise han hylla med sjokolade&lakris kuler på Rema...
Det får du ikke vite Astro Man
Det er nemlig hemmelig! Her er dog en moderat god gjerning.
Om sommeren pleier jeg å rive i en kald en til stakkarer jeg ser rundt omkring. Må være ekte stakkarer da, er ikke nok at du stemmer rødt og ser litt trist ut. Det virker som mange av de helt ærlig setter mest pris på bare å bli prata med et par minutter, hilst på eller gjenkjent.

Sitat av Dough Vis innlegg
Redda kvelden til en med å vise han hylla med sjokolade&lakris kuler på Rema...
Vis hele sitatet...
Nå er jeg nysgjerrig, var det en av de krumryggede kameratene med blikket begrenset til nederste hylle?
Sist endret av supranaut; 23. desember 2023 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
At jeg brukte mye penger for en klokke til lillebroren min til tross for at han er en utakknemlig jævel
Tok i et tak i nærområdet og rydda opp noen hundre kilo med dritt folk har pælma/dumpa i skogen. Ble vel rundt 4 - 500kg i løpet av sommeren.

Blant annet avfall jeg konkret kan spore rett tilbake til flere kommunale prosjekter og høytstående personer. Litt flaut når politikere og politifolk dumper dritten sin i naturen fordi de ikke vil betale gebyret på søppelfyllinga.
Vet ikke om jeg kan nevne én spesiell gjerning... Men jeg har vært snill, grei og har prøvd å gjøre livet lettere for kjente å ukjente i alle setninger. Prøvd å smile litt mer har jeg også gjort. Dette har jeg funnet ut at jeg gjør mest for min egen del. Er det da mindre verdt?
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
At jeg brukte mye penger for en klokke til lillebroren min til tross for at han er en utakknemlig jævel
Vis hele sitatet...
Så du belønner dårlig oppførsel? Da vil du gjerne få mer dårlig oppførsel i retur.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av lambador Vis innlegg
Så du belønner dårlig oppførsel? Da vil du gjerne få mer dårlig oppførsel i retur.
Vis hele sitatet...
Var mer sånn at øynene mine ble åpnet for hvor utakknemlig han er etter at jeg hadde sendt gaven
Sitat av lambador Vis innlegg
Så du belønner dårlig oppførsel? Da vil du gjerne få mer dårlig oppførsel i retur.
Vis hele sitatet...
Han er 14 år. Kan ikke forvente at han skal oppdra lillebroren. Pluss slik jeg har skjønt det så er TS i en kjip situasjon. Som igjen betyr at det er mest sannsynlig lillebroren også. Og da kan man få litt shitty atferd. Da er det hyggelig å vite at storebror bryr seg selv om han ikke klarer å vise det akkurat nå.
Jeg hadde handlet inn og havnet bak en eldre dame som var veldig forvirret og fra seg. Hun hadde fått alle varene scannet men fant ikke lommeboka og var helt fra seg.
Jeg endte opp med å betale for henne og jeg har aldri sett en så lettet person som nesten gråt av glede.
Jeg fikk igjen pengene fra henne etter noen dager, hun ville ha bankkonto nr mitt.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Han er 14 år. Kan ikke forvente at han skal oppdra lillebroren. Pluss slik jeg har skjønt det så er TS i en kjip situasjon. Som igjen betyr at det er mest sannsynlig lillebroren også. Og da kan man få litt shitty atferd. Da er det hyggelig å vite at storebror bryr seg selv om han ikke klarer å vise det akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Ah, takk for kontekst. Du høres ut som en fin fyr, 1Rapper, og jeg har tro på at du vil bli en knall bidragsyter i samfunnet uavhengig av hvilke retninger du blir dratt i

Ikke meningen å pirke, Astro Man, men TS = Tråd Starter = den som skrev første innlegg i denne tråden = Astro Man
Sitat av lambador Vis innlegg
Ah, takk for kontekst. Du høres ut som en fin fyr, 1Rapper, og jeg har tro på at du vil bli en knall bidragsyter i samfunnet uavhengig av hvilke retninger du blir dratt i

Ikke meningen å pirke, Astro Man, men TS = Tråd Starter = den som skrev første innlegg i denne tråden = Astro Man
Vis hele sitatet...
TS står for true soldier i denne sammenhengen. 1rapper er virkelig det.

The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Ayo nå må ikke den tråden bli om meg da

Men takker for fine ord<3
Gode gjerninger skal helst gjøres anonymt, men ok, har plukket søppel og jobbet frivillig med rusmisbrukere. Hjelper også familie og venner med alt mulig utenom penger. Har hatt to omplasseringskatter i år og kun kjefta litt på to idioter som egentlig fortjente skikkelig juling.