Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2889
Er det noen som har testet Chromecast 1. og 2. generasjon? Tenkte å kjøpe meg en, men finner ingen gode oversikter eller subjektive sammenligninger.
Jeg finner masse gode oversikter og brukererfaringer. Rart at du ikke skulle gjøre det samme.

Her er en oversikt over specs for eksempel, med en god del sammenligninger:

http://www.knowyourmobile.com/device...ter-comparison
Koster jo nesten ikke noe i forskjell, 2'ern er adskillig raskere i respons. Oppleves i hvertfall sånn og vel verdt oppgraderingen her.
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Ok, så de fant en måte å trenge mindre buffer, så de skrudde de ned specsa og opp prisen?
Jeg har første generasjon, og den fungerer ypperlig til samtlige tjenester jeg har forsøkt den mot (Sumo, NRK, DPlay, Netflix, HBO, YouTube). Det tar noen sekunder å starte strømmingen, men utover det så har jeg ikke savnet bedre ytelse.
Den største forskjellen er at den nye støtter 802.11ac-standarden, hvilket betyr raskere og mer stabil strømming hvis ruteren din også har denne støtten.

(Dratt ut av siden jeg linket til)
Sist endret av mentalmelt; 25. februar 2016 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den nye støtter også 'Fast Play' ved å preloade i bakgrunnen. Og den er mye lettere å hanskes med rent fysisk. Den gamle er stiv som en stokk, og hvis TVen din har HDMI-portene i feil retning så blir du nødt til å bruke extenderen. Den nye er magnetisk og ment til å henge.

Uansett, de koster omtrent det samme, og prisen er utrolig lav til å begynne med. Så om du ønsker å kjøpe så velg generasjon 2. Har du generasjon 1, men er forholdsvis fornøyd med den, så er det ikke kjempestor vits å oppgradere. Personlig ønsket jeg raskere lasting, og kunne gi bort min gamle til en som trengte den sårt, så jeg gikk for det.
Jeg vil forøvrig gi min varmeste anbefaling til alle som vurderer å skaffe seg en Chromecast - den spiller video mer stabilt og i bedre kvalitet enn hva jeg får til med mine litt tilårskomne PC-er.
Jeg har Chromecast 1(fra første batch), jeg føler den "crasher" og buffrer MYE mer en Chromecast 2.

Men, ville jeg anbefalt noen og kjøpe Chromecast 2, viss de har 1ern. nei.
er ikke noe merkbar forskjell i bruk.
har du ikke chromecast, kjøper du 2'ern, koster jo 399 uansett.


men chromecast er veldig genialt, og anbefaler alle og kjøpe en chromecast.
Sist endret av First-Price; 26. februar 2016 kl. 02:06.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Kjøpte toern etter tips herfra nå. Den jobber flytende, responderer kjapt og multitasker som en mofo. Terningkast nydelig. Skjønner ikke hva folk gjorde på 1800-tallet før Chromecast fantes...