Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1286
Jeg er kort og godt ute etter noe som kan styre internetthastigheten min. Etter jeg flyttet på bøgda, og det ikke var tilgjengelig landlinje her, måtte jeg ta i bruk NetComs trådløse 4G-internett.

Nå viser det seg at jeg ikke har kontroll på de 50 gigabytene som er inkludert i abonnementet.

Etter en del googling, har jeg funnet diverse programmer som bruker samme limiting som feks utorrent. Det jeg derimot trenger er et program som lar meg f.eks. sette start- og sluttdato for månedssyklusen. Kanskje til og med porsjonere en "daglig dose", som i tillegg blir større dersom jeg ikke så på netflix i går.

Er det noen som har kjennskap til dette, eller kanskje har samme problemet selv? Jeg fant ingen ting..
Netlimiter er kanskje noe du kan sjekke ut.
QoS = Quality of Service heter det du er ute etter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nudo Vis innlegg
QoS = Quality of Service heter det du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikkje QoS. QoS er ein bitverdi i headeren på pakken som lar rutere prioritere ulike typar trafikk - t.d. halde tilbake ein TCP-pakke med FTP-traffikk for å sleppe fram SIP.

QoS har ingenting med bandbreddethrottling, eller bandbreiddekvote å gjere. Slutt å kommentere ting du åpenbart ikkje har peiling på.
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Jeg har testet NetLimiter, og fikk det ikke til å tilfredstille mine behov. Man kan legge inn begrensning per mnd, men man kan ikke definere når en mnd starter og slutter.