Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1233 112069
Sitat av Frufsa Vis innlegg
crucial m4 er forresten en ssd som yter identisk som samsungen, men koster drastisk mindre.
Vis hele sitatet...
Nå er du ute å kjører....

Samsung SSD 830 Series 256GB

De koster eksakt like mye hos komplett.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Litt dyrt HK? Kan klare deg godt med Pro versjonen av Asus sine Z77 kort.

Edit: Ninjaen slår til igjen
Vis hele sitatet...
Ninjaen?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Nå er du ute å kjører....

Samsung SSD 830 Series 256GB

De koster eksakt like mye hos komplett.
Vis hele sitatet...
Ikke den han har i lista, og tokk utgangspunkt i den

Sitat av Alger Vis innlegg
Ninjaen?
Vis hele sitatet...
meg

Jeg skrev det han ville si før han rakk og skrive det

Sitat av Alger Vis innlegg
Da er jeg endelig ferdig forhåpentlig vis! Siste gang, dette ser da bra ut i mine øyne?

Takk for hjelpen forresten!
Vis hele sitatet...
Ser veldig bra ut det gratz med ny pc da
Hehe, gratulerer!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ikke den han har i lista, og tokk utgangspunkt i den
Vis hele sitatet...
Ah, luringen la inn fullt desktop kit
Hei, helt ny her, so go easy on me.

Fikk for meg at dette var et godt sted å lete etter hjelp når jeg endelig skal skaffe meg en skikkelig pc.

Har blitt overbevist om at det å bygge selv er veien å gå, og selv om jeg har lite peiling på de ulike komponentene i pc'n er jeg rimelig flink til å skru, så skal nok klare å få satt det sammen med hjelp fra internettet.

Er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg sette sammen noe bra i prisklassen 8000-10000?

På forhånd takk
Sitat av KarlAgathon Vis innlegg
Hei, helt ny her, so go easy on me.

Fikk for meg at dette var et godt sted å lete etter hjelp når jeg endelig skal skaffe meg en skikkelig pc.

Har blitt overbevist om at det å bygge selv er veien å gå, og selv om jeg har lite peiling på de ulike komponentene i pc'n er jeg rimelig flink til å skru, så skal nok klare å få satt det sammen med hjelp fra internettet.

Er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg sette sammen noe bra i prisklassen 8000-10000?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Bla litt lenger opp så ser du hva jeg har bestilt, drar de aller fleste spill på ultra, det er 1k dyrere, men så absolutt verdt det får jeg håpe. Så det oppsettet anbefales vel. Link er lenger opp.
Sitat av Alger Vis innlegg
Bla litt lenger opp så ser du hva jeg har bestilt, drar de aller fleste spill på ultra, det er 1k dyrere, men så absolutt verdt det får jeg håpe. Så det oppsettet anbefales vel. Link er lenger opp.
Vis hele sitatet...
Hmmmm.. Uff. Jeg vil jo ha den:P

Hvor mye ville jeg tape på å gå ned i pris på noen av komponentene? Evt hva ville vært mest hensiktsmessig å redusere et hakk?

Problemet er at jeg trenger skjerm i tillegg. Ville jeg vært avhengig av noe veldig fancy, eller ville det holdt med en "normal" skjerm, som for eksempel denne fra BenQ?

For en som bare har spilt på laptop tidligere, hvor stor vil forskjellen være å kjøpe et gaming tastatur? Raskere taster etc? Vil ikke ha noe som lyser opp hele rommet med syregrønne-taster.

Takk for all hjelp
Burde jeg gå for GTX 660 ti eller GTX 670? vil det gjøre stor forskjell?
Sitat av KarlAgathon Vis innlegg
Hmmmm.. Uff. Jeg vil jo ha den:P

Hvor mye ville jeg tape på å gå ned i pris på noen av komponentene? Evt hva ville vært mest hensiktsmessig å redusere et hakk?

Problemet er at jeg trenger skjerm i tillegg. Ville jeg vært avhengig av noe veldig fancy, eller ville det holdt med en "normal" skjerm, som for eksempel denne fra BenQ?

For en som bare har spilt på laptop tidligere, hvor stor vil forskjellen være å kjøpe et gaming tastatur? Raskere taster etc? Vil ikke ha noe som lyser opp hele rommet med syregrønne-taster.

Takk for all hjelp
Vis hele sitatet...
Om du venter ett parr timer skal jeg fikse det for deg, har en del lekser jeg må få unnagjort, tar litt tid. Men akkurat nå kommer jeg ikke på noe å tape, blir annerledes når jeg er på komplett for å se.

Sitat av ellern95 Vis innlegg
Burde jeg gå for GTX 660 ti eller GTX 670? vil det gjøre stor forskjell?
Vis hele sitatet...
Nei, men GTX 670 yter bedre i noen spill. Begge tar BF3 på ultra med minimum 40fps.

Tilbake fra lekser, tokk meg 3 timer, rekord.
På generelt grunnlag; hvordan må jeg stille opp økonomisk dersom jeg vil ha en bærbar som klarer å spille? Jeg har ikke behov for å spille helt nye spill. Jeg aner ikke lengre hvilke skjermkort som skal til for å dra hva. Det eneste jeg har å sammenligne med er World of Warcraft og mitt nåværende skjermkort fra gamledager, ATI Radeon HD 3850.
Kan noen sjekke listen min før jeg bestiller?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-90BFAD5F9844
Sist endret av kuBaB; 21. august 2012 kl. 21:25.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av kuBaB Vis innlegg
Kan noen sjekke listen min før jeg bestiller?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-90BFAD5F9844
Vis hele sitatet...
bruksområde?
Spill, film og redigering for det meste. Vil ha noe som holder lenge og er lett å oppgradere.
Sjeldent en så perfekt liste dukker opp, du har vel vurdert R4?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av kuBaB Vis innlegg
Spill, film og redigering for det meste. Vil ha noe som holder lenge og er lett å oppgradere.
Vis hele sitatet...
Eneste som da er og utsette er at du burde invistere i en cpu kjøler, da denne virkelig vil skilde seg ut i et ellers så støysvakt oppsett.
Mkvarner: Er det store forskjeller på de to?

Frusfsa: Er Noctura et godt valg?
Hallo og god dag freaks!

Jeg har bestemt meg for dette, har ikke bestilt det andre enda nei. Men så kom jeg på noe fremtidig redigering. Ikke at jeg skal ha i7, men et spørsmål rundt det.

Så det jeg lurte på, hvilke prosessorer egner seg best til gaming og redigering? i7 3820 var i tankene mine.

Og finnes det et kort som egner seg bedre til gaming enn i5 3570k?

Sitat av kuBaB Vis innlegg
Mkvarner: Er det store forskjeller på de to?

Frusfsa: Er Noctura et godt valg?
Vis hele sitatet...
Dette er en god cpu kjøler.

Edit: Dette er oppsettet jeg kjøpte, byttet ut kabinettet.
Sist endret av Alger; 21. august 2012 kl. 21:55.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Alger Vis innlegg
Så det jeg lurte på, hvilke prosessorer egner seg best til gaming og redigering? i7 3820 var i tankene mine.

Og finnes det et kort som egner seg bedre til gaming enn i5 3570k?
Vis hele sitatet...
i7 3820k er hakket veikere en 3770k, men veier opp med dette til redigering da du har muligheten for absurde mengder ram, samt flere pci-lanes som gir bedre mulighet for multigpu, spesielt i kombinasjon med raidkontrollere etc.

Og til gaming er 3750k den beste cpu'en og oppdrive.

Sitat av kuBaB Vis innlegg
Frusfsa: Er Noctura et godt valg?
Vis hele sitatet...
Noctua lager meget gode cpu kjølere dem, er selv meget fornøyd med min NH-L12, men NH-D14 er også et meget godt valg, samt CPU kjøleren Alger linket til er også et meget godt valg.
Sist endret av Frufsa; 21. august 2012 kl. 22:01.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
i7 3820k er hakket veikere en 3770k, men veier opp med dette til redigering da du har muligheten for absurde mengder ram, samt flere pci-lanes som gir bedre mulighet for multigpu, spesielt i kombinasjon med raidkontrollere etc.

Og til gaming er 3750k den beste cpu'en og oppdrive.



Noctua lager meget gode cpu kjølere dem, er selv meget fornøyd med min NH-L12, men NH-D14 er også et meget godt valg, samt CPU kjøleren Alger linket til er også et meget godt valg.
Vis hele sitatet...
3750K? Ny prosessor lansert? Eller mener du 3570k?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Alger Vis innlegg
3750K? Ny prosessor lansert? Eller mener du 3570k?
Vis hele sitatet...
er nokk bare en skriveleif ja, så om du hadde forhåpninger om en ny moddel må jeg nokk skuffe deg.
Ja, jeg mente 3570k
Lurer på hvilke av disse skjermkortene som er best?
ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB
EVGA GeForce GTX 560 2GB

De er jo nesten identiske i pris, men EVGA sin har jo 1GB mer? Har hørt klager på Asus kortet sin støy, men leste at det er noe man kan oppdatere firmware/drivere, slik at det stopper å støye så mye.

Greit å få den beste når man først skal kjøpe
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Lurer på hvilke av disse skjermkortene som er best?
ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB
EVGA GeForce GTX 560 2GB

De er jo nesten identiske i pris, men EVGA sin har jo 1GB mer? Har hørt klager på Asus kortet sin støy, men leste at det er noe man kan oppdatere firmware/drivere, slik at det stopper å støye så mye.

Greit å få den beste når man først skal kjøpe
Vis hele sitatet...
560ti er døende. Og 560 blei aldri en slager.

Vill anbefale deg og heller ta en kikk på 7850
Sitat av Frufsa Vis innlegg
560ti er døende. Og 560 blei aldri en slager.

Vill anbefale deg og heller ta en kikk på 7850
Vis hele sitatet...
Hva et forskjellen på 7850 og 660ti?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Redmix Vis innlegg
Hva et forskjellen på 7850 og 660ti?
Vis hele sitatet...
Pris og ytelse. Hvis du googler litt får dunokk noen fornuftige svar
Siden det er 11% tilbud på XFX Radeon 7850, så vil dette være et bedre valg? Den er også mer økonomisk, og det sier vi ikke nei til
Hey

Lurer bare på hvor stor forskjellen er på GTX 670 og GTX 680? Kom gjerne med svar i prosent. Og er GTX 680 verdt pengene når du får GTX 670 for en grei penge?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Redmix Vis innlegg
Hey

Lurer bare på hvor stor forskjellen er på GTX 670 og GTX 680? Kom gjerne med svar i prosent. Og er GTX 680 verdt pengene når du får GTX 670 for en grei penge?
Vis hele sitatet...
Kort og greit, til gaming er det snakk om marginal forskjell, så NEI det er ikke vert pengene,
Eneste 680 utklasser 670 i er programmer som drar nytte det fulle potensialet i CUDA, Dette var eneste grunnen til at jeg kjøpte mitt 680 kort

her er en god sammenlikning i spill
http://www.anandtech.com/bench/Product/555?vs=598
Der ser det jo ut som 7970 dominerer, hvorfor er det så bra? Er det best med en skjerm eller flere?

Og GTX 670 er jo langt ned på lista.. Så ble usikker nå.

Men 680 er jo bedre i alle testene. Blir ekstra usikker nå
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Redmix Vis innlegg
Der ser det jo ut som 7970 dominerer, hvorfor er det så bra? Er det best med en skjerm eller flere?

Og GTX 670 er jo langt ned på lista.. Så ble usikker nå.

Men 680 er jo bedre i alle testene. Blir ekstra usikker nå
Vis hele sitatet...
hvilket kort som er best kommer rett og slett ann på spillet. Da kortene yter dønn likt i syntetiske tester. Så da kommer det opp til om spillet er optimaliset for nVIDIA eller AMD
Er de her bra siden de ble så billige... har det mye og si på hvordan type ram du har? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649839KIT

tenkte og kjøpe 2 til redigering.....
Sist endret av ellern95; 22. august 2012 kl. 22:27.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av ellern95 Vis innlegg
Er de her bra siden de ble så billige... har det mye og si på hvordan type ram du har? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649839KIT

tenkte og kjøpe 2 til redigering.....
Vis hele sitatet...
hvordan ram man har har minimalt og si. eneste er når man kjører absurde overklokker kan man begynne og tenke på ram hastigheter etc.

Kingston har jeg dessverre bare dårlig erfaring med, har hat flere DDR1 brikker som har feilet/vert doa. har også hatt brikker på ddr2 som har gått adundass. har hat utallige minnepenner som har streiket.

Men er jo mange andre som har hatt bedre erfaring en meg, men jeg vil i hvertfall ikke ha noe mer fra kingston.

Men jeg vill nokk ikke tru du har problemer. er nokk bare jeg som har vert max uheldig.
Sitat av ellern95 Vis innlegg
Er de her bra siden de ble så billige... har det mye og si på hvordan type ram du har? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649839KIT

tenkte og kjøpe 2 til redigering.....
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641128
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvordan ram man har har minimalt og si. eneste er når man kjører absurde overklokker kan man begynne og tenke på ram hastigheter etc.

Kingston har jeg dessverre bare dårlig erfaring med, har hat flere DDR1 brikker som har feilet/vert doa. har også hatt brikker på ddr2 som har gått adundass. har hat utallige minnepenner som har streiket.

Men er jo mange andre som har hatt bedre erfaring en meg, men jeg vil i hvertfall ikke ha noe mer fra kingston.

Men jeg vill nokk ikke tru du har problemer. er nokk bare jeg som har vert max uheldig.
Vis hele sitatet...

hehe okey, da tror jeg at jeg kjører noe litt safere
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Kort og greit, til gaming er det snakk om marginal forskjell, så NEI det er ikke vert pengene,
Eneste 680 utklasser 670 i er programmer som drar nytte det fulle potensialet i CUDA, Dette var eneste grunnen til at jeg kjøpte mitt 680 kort

her er en god sammenlikning i spill
http://www.anandtech.com/bench/Product/555?vs=598
Vis hele sitatet...
Ser ut som GTX 680 slår 670 nesten overalt, så GTX 680 er jo en del bedre.(?)
Men ytelsen matcher ikke den tusenlappen ekstra.
er gtx 670 hvert den tusenlappen mer en gtx 660 ti ?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men ytelsen matcher ikke den tusenlappen ekstra.
Vis hele sitatet...
Når det er bedre overalt, burde det vurderes du sparer ca. 700 av å kjøpe 670, men 680 vil jo ta flere spill over en lenger periode.
Har du sett hvor minimal forskjellen er eller at 680 er bedre og dermed så er det verd de ekstra pengene uansett?

Sitat av ellern95 Vis innlegg
er gtx 670 hvert den tusenlappen mer en gtx 660 ti ?
Vis hele sitatet...
Les reviews og vurder selv dine behov.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du sett hvor minimal forskjellen er eller at 680 er bedre og dermed så er det verd de ekstra pengene uansett?



Les reviews og vurder selv dine behov.
Vis hele sitatet...
ok har skjekka litt rundt om kring..... og jeg trenger frames....da er vel 670 the way to go
Hvem er det beste skjermkortet totalt til 1 skjerm da?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Redmix Vis innlegg
Hvem er det beste skjermkortet totalt til 1 skjerm da?
Vis hele sitatet...
Jeez...

Det er umulig og si hvilket kort som er best til en skjerm. Da det er forskjellig oppløsning på skjermene. Og det er også forskjell på spillene hvilket kort som er best.

Men det kortet som anses som det beste kortet nå er 690. Men dette er antaklig vis kun frem til 7990 kommer. Da blir det samme regla igjen. Det skal dog nevnes at det er spill hvor 680/7979 yter bedre en 690.

Så hvilket kort som er best kan man enekelt og greit ikke svare på!
Sitat av Redmix Vis innlegg
Hvem er det beste skjermkortet totalt til 1 skjerm da?
Vis hele sitatet...
GTX 690 er overpriset bullshit som ikke er verdt pengene tipper jeg. GTX 680/670 er de beste kortene spørr du meg. AMD tror jeg er bedre om du har flere skjermer, eller blandet jeg nå?

EDIT: Fant nå ut at GTX 690 er jo helt konge! Vurderer det, men tror jeg heller oppgraderer til et bedre et senere. Men gud, det frista!

Hva syns dere om denne listen? Så jo deilig ut for min del! Drar alt nå til dags uten problemer. Hadde jo vært en drøm.
AMD er best om du har flere skjermer eller en med høyere oppløsning enn 1080p.
Nvidia har 4GB skjermkort til en "hyggelig" pris. Det har ikke AMD. 3GB er ikke nok til 3 skjermer.
Var lista verdt pengene da? Eller er gpu'en virkelig ikke verdt det?
Trenger du så dyrt hovedkort eller kan du klare deg med et billigere?
Skjermkortet er et dårlig kjøp, kjøp heller 670 nå og klar deg med det fram til 7xx serien neste år hvis du bare skal spille over en skjerm.

Må advare om at Chillzone ikke er enig med meg pga dårlig båndbredde på Nvidia kort (innlegget over?).
Sist endret av Mkvarner; 23. august 2012 kl. 18:16.
Betale 3.5k for 1 år? Vet ikke om jeg vil det altså.
Sitat av Alger Vis innlegg
Betale 3.5k for 1 år? Vet ikke om jeg vil det altså.
Vis hele sitatet...
gå heller for 680 da.....hverfall ikke 690....
tipper 680 holder hverfall 2 år før de begynner og bli dårlige
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av ellern95 Vis innlegg
gå heller for 680 da.....hverfall ikke 690....
tipper 680 holder hverfall 2 år før de begynner og bli dårlige
Vis hele sitatet...
670 holder like lenge som 680.