Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 6133
Hei, er to gutter her som har tenkt seg på skrillex konserten 22. november, men vi er bare 16 år og det er 18 års grense
har noen erfaringer med konserter som det har vært 18 + på? enkelt og komme seg inn?
vihar snakket om og låne legg fra en kamerat som er over 18 eller fake et.. også er det flere som skal på skrillex som er under 18 og som har andre planer om åssen dem kommer seg inn?
kom med tips ! takk!
Med mindre dere sniker dere inn, har jævlig god fake legg, eller ser eldre ut må dere nok nøye dere med å sitte foran pcen og se på livestream den kvelden
Trådstarter
Så du sier det er vanskelig og komme seg inn for eks uten og vise legg?:P
For sånn vi tenker, det er jo kanskje noe tusen som skal inn , og hvis dem skal sjekke legg på alle sammen kan det ta veldig lang tid.. :P
så lenge dere ikke ser jevlig hypa opp ut og oppfører dere som 14 åringer. eller ser ut som dere har jevlig noia. så er det nok mindre sansynlig at dere blir sjekket. dette hjelper selfølgelig ikke hvis dere ikke ser eldre ut da som noen tidligere har nevnt.
jeg har aldri prøvd å komme meg inn på konserter jeg har vært for ung til å komme inn på men legitimasjonen min har alltid blitt sjekket på slike arrangementer(selv når jeg har vært 24 på 18-årsgrense). Det er sikkert mulig å komme seg inn uansett hvor gammel du er men det er nok ikke lett.
Trådstarter
Okei, har veldig lyst til og dra dit.. men skal se hva vi får til
Noen som vet om det er servering av alkohol på denne konserten, med tanke på at det er 18 års aldergrense?
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Vaktene er nok ikke født igår desverre, de vet nok at yngre prøver å snike seg inn.
Kjøpte bilett nå, VIP :P blir nok bra ^^
Blir syykt fett kjøper billett i neste uke
La vakten se at du drar opp legget fra lommeboka uoppfordret og gi det til han. smil og vær hyggelig (og ikke minst rolig som nevnt over) så glir du nok greit inn. Med forbehold at det er et legg som nogenlunde virker troverdig.

Har kommet inn på 18 år mens jeg fortsatt var 16, med et jentelegg som var gått ut på dato. Mulig jeg var heldig med vakta tho=)
De sjekker leg på alle, og ja, det tar tid. Men de er ansatt av en grunn når det er 18 år.
Du/dere må nok vente :P
Sitat av Bauws Vis innlegg
De sjekker leg på alle, og ja, det tar tid. Men de er ansatt av en grunn når det er 18 år.
Du/dere må nok vente :P
Vis hele sitatet...
Eneste problemet dems er vel at det ikke kan vente da det skjer før de er 18?
Eneste problemet dems er vel at det ikke kan vente da det skjer før de er 18?
Vis hele sitatet...
Vente til neste gang*
Går det ikke ann å ha med verge?
Slipper nok ikke inn med verge, personen selv må være over 18 år (+ billett of course) for å komme inn.
Trådstarter
NOen sa dem hadde hørt rykter om at man kunne ha med seg en over 18, men ikke vet jeg.. får billetten min om 1-2 dager, så ser hva som står der, hvis ikkemå jeg selge den, hvis det går da
Sitat av Heiho Vis innlegg
NOen sa dem hadde hørt rykter om at man kunne ha med seg en over 18, men ikke vet jeg.. får billetten min om 1-2 dager, så ser hva som står der, hvis ikkemå jeg selge den, hvis det går da
Vis hele sitatet...
Du kan nok få solgt den med en god del fortjeneste når konserten nærmer seg.
Trådstarter
Trur det ja , folk som står utafor som vil inn , eller noe få dager før
De har 18 så de kan servere alkohol så du slepper ikke inn selv med verge.
Trådstarter
Vi får se..

vi får se hva som skjer
Sitat av Skateward Vis innlegg
Du kan nok få solgt den med en god del fortjeneste når konserten nærmer seg.
Vis hele sitatet...
Jackpot. Til TS, du kan jo spille fra YouTube på et godt anlegg hjemme, for det er jo akkurat det Skrillex kommer til å gjøre i Spektrum antar jeg.
Sitat av Denzel Vis innlegg
Jackpot. Til TS, du kan jo spille fra YouTube på et godt anlegg hjemme, for det er jo akkurat det Skrillex kommer til å gjøre i Spektrum antar jeg.
Vis hele sitatet...
Ja det er vell det som er normalt på konserter?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Ja det er vell det som er normalt på konserter?
Vis hele sitatet...
Han mener vel at siden det er digital musikk, så er det et fett om man hører det hjemme eller på konsert da det ikke er noe forskjell.
Sitat av Darko Vis innlegg
Han mener vel at siden det er digital musikk, så er det et fett om man hører det hjemme eller på konsert da det ikke er noe forskjell.
Vis hele sitatet...
Ahh, my bad
Men hadde selvfølgeli vert en opplevelse og få det med seg live istedenfor hjemme !
Sitat av Lujei Vis innlegg
Går det ikke ann å ha med verge?
Vis hele sitatet...
Går det ikke ann å ha med verge på polet?
Sitat av Reow9 Vis innlegg
Går det ikke ann å ha med verge på polet?
Vis hele sitatet...
På polet må vergen være over 25 år eller vært 20 år i mer enn 5 år.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
På polet må vergen være over 25 år eller vært 20 år i mer enn 5 år.
Vis hele sitatet...
Made perfect sense!
Gleder meg til å kjenne på bassen hans på full styrke, noe jeg ikke har mulighet til i leiligheten min.

Så det store spørsmålet: Alko-fuckin'-hol eller pot? *gruble*
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Toaru Vis innlegg
Gleder meg til å kjenne på bassen hans på full styrke, noe jeg ikke har mulighet til i leiligheten min.

Så det store spørsmålet: Alko-fuckin'-hol eller pot? *gruble*
Vis hele sitatet...
Alkohol, ikke et spørsmål engang. Det gir mer "trykk" til energien i musikken, og passer perfekt til Skrillex osv, så lenge det ikke blir for mye såklart
er nok ingen her som har anegg i stua som matcher PAen som er i Oslo Spectrum,

gå et annet sted å grin denzel
På både Muse og Foo Fighters ble det solgt alkohol, men jeg er usikker på om det var 18 års-grense. Jeg kom hvert fall inn på begge uten og vise legitimasjon, og jeg var 15 år den ene gangen, og 16 år den andre.

Og forresten, så kommer bassen hans til å gi dere nyresvikt.
Sitat av ViceR Vis innlegg
På både Muse og Foo Fighters ble det solgt alkohol, men jeg er usikker på om det var 18 års-grense. Jeg kom hvert fall inn på begge uten og vise legitimasjon, og jeg var 15 år den ene gangen, og 16 år den andre.

Og forresten, så kommer bassen hans til å gi dere nyresvikt.
Vis hele sitatet...
Husker i hvert fall at på Muse i oktober i fjord var det ikke aldersgrense for å komme inn, men de sjekka legg når du kjøpte noe.

Ikke at de var så strenge, jeg fikk fint kjøpt øl som 17'åring
Sist endret av Membranplan; 5. august 2011 kl. 11:55.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Alkohol, ikke et spørsmål engang. Det gir mer "trykk" til energien i musikken, og passer perfekt til Skrillex osv, så lenge det ikke blir for mye såklart
Vis hele sitatet...
Og det gjør ikke pot? lololol
Pot er slæske dop, ikke party dop?
personlig kommer jeg til å kjøre en mix, røyke på forsj å drikke der inne, har no mdma på lur å, kanksje kanskje. om jeg tør å riske å ikke komme inn pga megapupiler da :P
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Toaru Vis innlegg
Og det gjør ikke pot? lololol
Vis hele sitatet...
What he said:

Sitat av TobNor Vis innlegg
Pot er slæske dop, ikke party dop?
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Men, trur folk at vi har en sjans for og komme inn eller kommer det til å gå til helvete?:P
Sitat av Heiho Vis innlegg
Men, trur folk at vi har en sjans for og komme inn eller kommer det til å gå til helvete?:P
Vis hele sitatet...
Skader ikke å prøve
Sitat av TobNor Vis innlegg
Pot er slæske dop, ikke party dop?
Vis hele sitatet...
Akkurat det kommer veldig an på mengde. Jeg har brukt pot aktivt på festscenen over en lengere periode da jeg skulle slutte å drikke så mye. Og pot fungerer utmerket som festdop om man holder inntaket lavt. Da mener jeg lavt. 2-3 trekk av en sterk sigg i timen holder i massevis. Det er godform uten å bli fjern.

Om du baller innpå en stor joint 5 min før konsertstart så sier det seg selv at det er slæskedop.

Jeg anbefaler dog ikke å prøve pot som festdop første gang på konsert. Det krever litt øvelse med dosering.
Trådstarter
Bra og høre at noen er positive
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sett han live 2 gangerm og må bare si til dere som ikke har sett han live ennå: DRA!!
Men måtte du vise legg? eventuelt hvor gammel er du?
Går vel an å ringe/maile dem og spørre?

Selv var jeg to ganger på Bob Dylan i Spektrum da jeg var 13-14, mens far min satt ved siden av og sølte øl på meg, hehe.
så han akuratt på emmaboda, sykt fett! tenker jeg skal se han nå også, men gidder noen forklare meg forskjellen på vanlig ståplass og vip ståplass?
Hvem faen arrangerer rave eller "konsert" på en tirsdag? hadde det ikke vært for det, hadde jeg lett gått der!
Sitat av Bauws Vis innlegg
Slipper nok ikke inn med verge, personen selv må være over 18 år (+ billett of course) for å komme inn.
Vis hele sitatet...

Jeg å en kompis kom da fint inn på konsert med stefaren min, (med 18 års grense) når vi var 15 vi, det var null stress. Å det skal også sies at ingen av oss så ut som en dag over 15.
Sist endret av selvmord; 5. august 2011 kl. 22:48.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
F.eks Green Day ifjor solgte de alkohol, men jeg kom glatt inn selvom jeg kun var 15.

Det gjorde forsåvidt bolletobben også.
Kommer vell også litt ann på om dere ser eldre ut en dere er. En kompis av meg ser ut som han er 18 år, men egentlig fylte han 15 for litt siden :-P han kommer glatt inn på det meste og får fint kjøpt alkohol
Trådstarter
Bra og høre folkens ! håper på det beste !