Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3846
Vurderer å kjøpe denne vekten her og lurer derfor på om det er noen som har noen erfaringer med den?

Er den nøyaktig og holder den seg nøyaktig med tiden om den blir behandlet pent?

Har tidligere hatt diverse vekter som såg ut som Ipod osv men de var så som så på nøyaktighet. (forskjellig vekt hver gang jeg la noe oppå).

http://weedshop.no/digtalvekt-200g-500g-p-834.html
Ingen erfaringer med akkurat den der.
Men deler dine erfaringer med de "mobiltelefon" vektene.. uhyre unøyaktige!
Noen som vet om det finnes andre steder som selger vekter i norge på nettet?
http://www.dealextreme.com/p/touch-s...solution-21145

Det er en av mange vekter dealextreme har, ikke norsk tho. + du kan finne ganske mye bra på ebay.
Hvis du skal kjøpe vekt i norge så må du punge ut iaffal.. Jeg er også på utkikk etter det samme som deg, så si ifra hvis du kommer over en god deal
blir nok fra en norsk side eller en butikk.
kan poste det her om jeg finner en
Om du bor i Oslo så ikke kjøp fra Shangri la ivertfall! Kjøpte en til 1k der som suger verre enn den jeg kjøpte til ebay for 150 kr.. :P
Sitat av halfbaked Vis innlegg
Om du bor i Oslo så ikke kjøp fra Shangri la ivertfall! Kjøpte en til 1k der som suger verre enn den jeg kjøpte til ebay for 150 kr.. :P
Vis hele sitatet...
Har nettopp lest at digitale vekter er SVÆRT følsomme for temperaturer og blir derfor regna som unøyaktige. Vurderer da å kjøpe meg en fingervekt eller lignende... =( Synd at det står så lite info om de forskjellige vektene. Burde jo stått noe om driftstemperatur osv.
Søk "digitalvekt" på finn.no, og du finner masse.
En god del av de er nok importet i store kvanta fra www.dealextreme.com, og så lagt på et lite mellomlegg. I min mening er de ekstra 50 kr verdt det, for å slippe 2-3 uker ventetid fra Hongkong (DX.com)
Sist endret av Alzo88; 6. februar 2013 kl. 01:29.
Kan sterkt anbefale scaleshop.no

Brukte disse selv og sitter idag med en veldig nøyaktig milligramsvekt til 500 kr. Gidder desverre ikke finne link.
thnx =) blir vel den her på meg da

http://www.scaleshop.no/multifunksjo...1-g-p-123.html
Sist endret av rotatilaltbra; 6. februar 2013 kl. 22:00.
Sitat av rotatilaltbra Vis innlegg
thnx =) blir vel den her på meg da

http://www.scaleshop.no/multifunksjo...1-g-p-123.html
Vis hele sitatet...
Du får minst like bra vekter på dealextreme til en brøkdel av prisen.
Ebay er billigere og bedre enn dx! Raskere levering og, selv på artiklene fra kina som også er free shipping.
Sist endret av Knäppgök; 6. februar 2013 kl. 22:47.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Ebay er billigere og bedre enn dx! Raskere levering og, selv på artiklene fra kina som også er free shipping.
Vis hele sitatet...
Uten å lage en stor debatt, please

Har hatt samme synspunkt som deg før, at DX bruker lang tid på å sende, men mine 4 siste ordrer har alle blitt sendt innen 12 timer etter jeg bestilte og ligget i postkassen min max 2 uker etterpå. De har tydeligvis innsett at det ikke nytter å bruke lang tid...
Ellers er det bare å sende melding til kundeservicen om du ikke får pakken din / varen fungerer ikke, og de sender ny helt gratis med en gang.

DX kan anbefales av meg ihvertfall
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Uten å lage en stor debatt, please

Har hatt samme synspunkt som deg før, at DX bruker lang tid på å sende, men mine 4 siste ordrer har alle blitt sendt innen 12 timer etter jeg bestilte og ligget i postkassen min max 2 uker etterpå. De har tydeligvis innsett at det ikke nytter å bruke lang tid...
Ellers er det bare å sende melding til kundeservicen om du ikke får pakken din / varen fungerer ikke, og de sender ny helt gratis med en gang.

DX kan anbefales av meg ihvertfall
Vis hele sitatet...
For all del, sier ikke at dere ikke skal bruke dx, men det på dx er som oftest på ebay og, og ofte til en litt billigere pris, ikke hele tiden såklart, men veldig ofte.
Alle vektene jeg har erfaring fra er bare god, den der ser fin ut, men prisen er stiv, kjøpt fra shangri la for en tusenlapp og den ble ødelagt etter 1 & 1/2 måned.

Gå for noe på DX eller eBay ; )
Denne tenkte jeg å kjøpe
Du finner mg vekter på Ebay for ca 70kr (totalt 150kr m/ frakt) fra hong kong. Tar rundt 2-3 uker å få den tilsendt, men de holder lenge så sant du er litt forsiktig. Ville nok bestilt gjennom Ebay for å få det billig. Å betale 1000,- for noe du kan få til 100-150,- er jo ganske unødvendig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ska kjøpe noen vekter fra dealextreme. Er det slik at hvis de blir åpnet i tolla kontakter de politiet og sier "helleu det en kar som har handlet 3-4 mikrovekter"?
Sitat av frø Vis innlegg
Ska kjøpe noen vekter fra dealextreme. Er det slik at hvis de blir åpnet i tolla kontakter de politiet og sier "helleu det en kar som har handlet 3-4 mikrovekter"?
Vis hele sitatet...
Kanskje hvis du ber dem skrive "For use with weed" på pakken?

Vekter er ikke ulovlig.
Nei vet at det ikke er ulovlig, men vet ikke jeg om de klarer å skjønne hva dette faktisk blir brukt til. Kanskje jeg bare er paranoid..
Sitat av frø Vis innlegg
Nei vet at det ikke er ulovlig, men vet ikke jeg om de klarer å skjønne hva dette faktisk blir brukt til. Kanskje jeg bare er paranoid..
Vis hele sitatet...
Vekter blir brukt til å vege ting, tror det hadde blitt litt for mye arbeid for politiet å følge opp hver eneste vekt som kommer inn i landet for å prøve å buste et par dealere.
http://www.myntogseddel.no/Album-Sam...ter-og-skyvelr

Litt mer profesjonelle vekter enn det søppelet som blir postet her.

FYI: Den lommevekten er fra tyske Lindner men made in China.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av frø Vis innlegg
Ska kjøpe noen vekter fra dealextreme. Er det slik at hvis de blir åpnet i tolla kontakter de politiet og sier "helleu det en kar som har handlet 3-4 mikrovekter"?
Vis hele sitatet...
Går nok bra. Bestilte 9 stykk i en sleng, alle kom fram uten problemer. Betalte like mye for alle 9 som 1 stykk av ok kvalitet gjør over disk i Norge.

Mange år siden, vektene fungerer fortsatt som de skal. Solgte også et par av de for 400 kr stykket. Tjente inn alle sammen ved salg av 2 stykk.

Edit:
Litt mer profesjonelle vekter enn det søppelet som blir postet her.
Vis hele sitatet...
Uenig i dette. Dealxtremekvalitet er alt du trenger. Har mye god erfaring med disse, og kjenner veldig mange som foretrekker samme opplegget. De til 40-50 kr fungerer utmerket. Du kan være uheldig å få en som er feilprodusert/skadet under shipping - problemet løser seg ved å bestille et par i slengen, det koster nada null niks uansett.
Sist endret av bleh; 21. april 2013 kl. 17:56.
Anbefaler frankford arsenals sin digitale "laddevekt" den er spot on mot min balanse vekt og nøyaktigheten sies til å være 0,1 grain, 1 grain er ca. 1/16 av et gram
Fordi det ikke er ofte man veier over 10g hasj, og den er ganske unøyaktig.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Fordi det ikke er ofte man veier over 10g hasj, og den er ganske unøyaktig.
Vis hele sitatet...
De har alt fra 10g til flere kg. 10g vekten er like nøyaktig som de fleste elektriske i samme prisklasse.(tror det er 0,1g)
Sist endret av moonunit; 21. april 2013 kl. 19:43.
Nei, nøyaktigheten på de der kommer helt an på hvor nøyaktig de er, i tillegg må du ha noe å ha hasjen/whatever du måler i, den må henge _helt_ i ro, og det er generelt mer klumsete enn med en vanlig elektrisk vekt.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, nøyaktigheten på de der kommer helt an på hvor nøyaktig de er, i tillegg må du ha noe å ha hasjen/whatever du måler i, den må henge _helt_ i ro, og det er generelt mer klumsete enn med en vanlig elektrisk vekt.
Vis hele sitatet...
nøyaktigheten kommer ann på hvor nøyaktige de er?
Man leser den av*

Alt går på hvor nøyaktig du klarer å se på vekten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bleh Vis innlegg
Uenig i dette. Dealxtremekvalitet er alt du trenger. Har mye god erfaring med disse, og kjenner veldig mange som foretrekker samme opplegget. De til 40-50 kr fungerer utmerket. Du kan være uheldig å få en som er feilprodusert/skadet under shipping - problemet løser seg ved å bestille et par i slengen, det koster nada null niks uansett.
Vis hele sitatet...
Har du testa dei med kalibrerte lodd?