Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4315
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Har lenge syslet med tanken på å kjøpe meg en portabel vaporizer slik at jeg kan skåne lungene for tobakk. Føler at det er på tide å oppgradere fra lyspæra etter passerte 30, pæra er heller ikke videre hendig å slepe rundt på.

De to alternativene som jeg har vurdert, gitt kvaliteten:

http://arizersolo.net/

http://www.iolite.com/index.php/euro/wispr.html

Det er imidlertid ganske stive priser på disse, særlig hvis man vil ha godkjent garanti. Derfor tenkte jeg å høre om det er noen her på freak som har egenerfaring med disse to vaporizerne.

Momenter å tenke på:

Fungerte den bra med hasj, ikke bare marijuana?

Blir den varm nok?

Går den lett i stykker?

Er den hendig å drasse rundt på?

Har du erfaring med andre portable vaporizere som kan være et bra alternativ?
http://magic-flight.com/
Den her trodde jeg var ganske kjent på nettet. Hvertfall veldig populær på Reddit.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nath Vis innlegg
http://magic-flight.com/
Den her trodde jeg var ganske kjent på nettet. Hvertfall veldig populær på Reddit.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har sett på den, men den skal så vidt jeg har skjønt være ganske dårlig til hasj, med mindre man setter i gang med egenmodifisering. Blir visst heller ikke varm nok.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Ja, jeg har sett på den, men den skal så vidt jeg har skjønt være ganske dårlig til hasj, med mindre man setter i gang med egenmodifisering. Blir visst heller ikke varm nok.
Vis hele sitatet...
MFLB er vel den beste portable vaporizeren man får tak i vil jeg tro. Men siden du har tenkt til å bruke den til hasj så burde du gå for VaporGenie om det ikke er et must med en elektrisk vape. Selv bruker jeg vaporgenie med beeline når jeg vaper hasj. Og personlig synes jeg det er bedre enn mange av de elektriske vaporizerene på markedet når det kommer til vaping av hasj. Den er også billig, å funker kjempebra til å røyke f.eks n,n-DMT
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
Vaporgenie ser ikke så dum ut, skal lese litt rundt om den. Beeline var nytt for meg
Så en video på tuben om hasjolje i e-sig.
Det må jo være konge. Du kan kose deg med tjallen din og tilogmed nyte den med forskjellig smakstilsettning.
Ingen som ser at du bruker, for alle bare tror du røker vanlig røk eller e-sig, skal ikke avgi lukt heller siden e-sig jo er en portabel vaporizer.
ArbeidsledigProletar
Jeg har en wispr.
Kjempefin! Du får vanvittig mye ut av grønt med den, portabel og diskret. Funker MYE bedre med buds enn med hasj.
Den blir varm nok og holder seg der lenge nok, ellers er den kjempelett å refille.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Så en video på tuben om hasjolje i e-sig.
Det må jo være konge. Du kan kose deg med tjallen din og tilogmed nyte den med forskjellig smakstilsettning.
Ingen som ser at du bruker, for alle bare tror du røker vanlig røk eller e-sig, skal ikke avgi lukt heller siden e-sig jo er en portabel vaporizer.
Vis hele sitatet...
Sikkert ikke dumt, men et minus er jo at man må i gang å mekke olje.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jeg har en wispr.
Kjempefin! Du får vanvittig mye ut av grønt med den, portabel og diskret. Funker MYE bedre med buds enn med hasj.
Den blir varm nok og holder seg der lenge nok, ellers er den kjempelett å refille.
Vis hele sitatet...
Hvor kjøpte du den, ebay eller fra godkjent forhandler? Hvor mye dårligere er den med hasj kontra grønt?
Mekke olje er jo null stress. Og du kan jo ha med deg en liten flaske med THC-e-juice og e-sig på lomma når du går ut.
Ingen som vil mistenke hva du driver med. Er selv igang med å finne en bra e-sig etter at jeg så den videoen.
ArbeidsledigProletar
www.vapefiend.co.uk (godkjent forhandler)
Beste pris online.

Har ikke prøvd mye med hasj, men grønnt er definitivt mye bedre i den.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
Da ble det bestilt en Arizer Solo med egen liten koffert og gratis grinder. Det lille jeg fant om brukbarhet til hasj var at Iolite WISPR ikke ble varm nok til å gi et godkjent resultat, noe som er et must siden det er lettere å få tak i brunt enn grønt for meg.

Kommer tilbake med en liten brukertest når bebisen har dumpet ned i postkassa.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
Yes, da var gullungen på plass. En elegant arizer solo silver med beskyttelseskoffert. Jeg har gjort en modifisering som var å putte rist i glassrørene. Varmeinnstilling går fra 1-7.

Test av grønt: 0,2 gram cheese, varmeinnstilling 4-5. Resultat: God og høy, massiv effekt av så liten dose. Vapen blir tykk og hvit, plantematerialet blir lett brunt og ser fuktig ut når det er ferdig. Merker så og si ingenting i halsen. Skal eksperimentere mer med varmen og prøve nivå 3.

Test av brunt: 0,2 gram pollen, varmeinnstilling 7. Resultat: Ballefjern, igjen massiv effekt. Rev imidlertid litt mer i halsen, men spekulerer i om det kan skyldes for høy varme. På 7 ble hasjen sort på samme måte som med pære. Skal eksperimentere med nivå 5 og 6.

Rusen er ganske lik den man får av lyspære, skarp og finstemt, dog er røyken mye renere. Tungheten som kan følge med joint og pipe uteblir. Selve opplevelsen av å røyke fra Arizeren kan minne litt om å drikke en redbull med sugerør, svært snodig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Yes, da var gullungen på plass. En elegant arizer solo silver med beskyttelseskoffert. Jeg har gjort en modifisering som var å putte rist i glassrørene. Varmeinnstilling går fra 1-7.
Vis hele sitatet...
Har du noen tips om hvor det er lurt å kjøpe Arizer Solo (i/til norge)?
http://www.ebay.com/itm/200798515958...84.m1497.l2649

Billigste jeg fant. Sitter å venter på min nå. Du vil trenge 220v-110v overgang.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Billigste jeg fant. Sitter å venter på min nå. Du vil trenge 220v-110v overgang.
Vis hele sitatet...
Vil det si en svær transformator eller bare et støpseladapter? Og er du sikker på at dette ikke følger med, jeg ser noe som ligner i en unboxing-video på youtube?

(Jeg er også litt nysjerrig på hvor lenge du har ventet så langt )
hvorfor bruke bong når du har joint?
Sitat av TheInternet Vis innlegg
Vil det si en svær transformator eller bare et støpseladapter? Og er du sikker på at dette ikke følger med, jeg ser noe som ligner i en unboxing-video på youtube?

(Jeg er også litt nysjerrig på hvor lenge du har ventet så langt )
Vis hele sitatet...
Om du kjøper fra headshop.no eller hyggeshop.no følger overgang med. Trygg, rask og ikke minst diskret levering. Snakker av egen erfaring.
Sist endret av Jelass; 20. mars 2013 kl. 10:50.
Sitat av TheInternet Vis innlegg
Vil det si en svær transformator eller bare et støpseladapter? Og er du sikker på at dette ikke følger med, jeg ser noe som ligner i en unboxing-video på youtube?

(Jeg er også litt nysjerrig på hvor lenge du har ventet så langt )
Vis hele sitatet...
Trenger kun en støpseladapter, laderen tåler 110-240V. Du får ikke med fra den selgeren men du kan kjøpe fra andre plasser og få med, dog har jeg ikke funnet noen som har det med som ikke ville koste oppi 1800,-.

Jeg bestilte denne:
http://www.f10.no/usa-til-eu-adapter...gang-p-64.html

Og så langt har jeg bare venta noen dager, hadde vært kjekt å få den til påsken men tipper det vil ta en 2-3 uker før den dukker opp. Har ikke mye erfaring med USPS da så hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke. Fikk en antatt leveringstid på mellom 27. mars - 2. april, men så har vel posten litt ferie og så det blir vel en uke ekstra pga det.

Jelass: Må også huske på at det koster over 1k mer enn å kjøpe fra ebay.

Sitat av CrazyBenard Vis innlegg
hvorfor bruke bong når du har joint?
Vis hele sitatet...
Er ikke snak om hverken bong eller joint men vaporizer, to vidt forskjellige ting.

Ser de har fått den inn her også:
http://shady.no/products/arizer-solo-vaporizer
Til en halvveis grei pris. Eneste å tenke på der er vel at de sikkert ikke er "authorized dealer" av Arizer og derfor vil du ikke få noe hjelp ved garantisaker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da fikk jeg meg vaporizer også.
Har ikke testa den skikkelig men hev oppi noen småbiter for å teste smaken, og jeg har aldri virkelig smakt weed før kan en si. Dette smakte som ettersmaken av noe fruktjuice eller noe sånt.
Har en http://magic-flight.com/ selv. Kan anbefales da den fungerer bra til grønt. Å vaporize brunt er veldig lite kostnadseffektivt dessverre, så har ikke testet dette. Ønsker heller ikke at den skal smelte over risen etc.

Om du ikke må ha portabel er det Volcano sin som anbefales.