Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1954
Hei har skadet meg i armen, og går nå på 4 paralgin forte om dagen etter jeg begynte med det så har jeg begynt og drømt mye mer.
merket også dette på sjukehuset der jeg fikk morfin.
er det kodein en som gjør at jeg drømmer for den blir jo til morfin i kropen.
?
Kan ikke svare deg på akkurat hva som skjer i hjernen, men har opplevd akkurat det samme selv. Litt vel livaktige drømmer når du blander det med noe god røykings og alkohol.

En kompiss av meg som gikk på paralgin forte begynte også å få problemer med å skille drøm og virkelighet etterhvert. Dette var imidlertid resultatet av omfattende og langvarig bruk.
Sist endret av Jelass; 12. november 2012 kl. 12:27.
drømmene er kjenes veldig ekte ut
men det er bare gode drømmer ingen marerit
Opiater påvirket tankegangen som andre droger, så du skal ikke se bort ifra at det skyldes morfinen.
Det er nok morfinen, ikke kodeinen. Kodein har ingen farmakologiske effekter før det blir gjort om til morfin.

Har selv opplevd at jeg drømmer når jeg er på opiater, spesielt når jeg har røyket opium.
Hodet mitt løper ihvertfall alltid litt løpsk når jeg får i meg en god dose PF (av og til kombineres det med litt morfin, men det er ikke mye). Tankene går veldig fort, og av og til tenker jeg på helt syke og unaturlige ting. Enkelt fortalt, tankene mine lever sitt eget liv, mens jeg bare "følger" med på de. Av og til er det veldig ekkelt, andre ganger er det noe av det beste jeg vet om.

Skal sies at det ikke var sånn i starten, har på en måte bygd seg opp.