Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 812
Hei...

jeg har en HP NX9420 bærbar pc... for en stund siden fikk jeg vista og la det selvfølgelig inn... hadde da XP på maskinen... idag angrer jeg sterkt og vil ha tilbake xp, jeg har en windows xp enterprise edit sp2 cd som virker over alt, men når jeg skulle boote så trykker jeg en knapp, venter mens den loader filer så kommer velkomst skjermen opp... hvor jeg kan trykke enter... når jeg trykker enter kommer det opp "det står ingen harddisker i pcn..." er det noen som vet hva dette kan være?
for morroskyld testa jeg og sette i en windows 98 og en linux disk og begge fant hardisken... noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre?

mvh

Kristoffer A
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sorry men her vet ikke jeg hva som er galt. Prøv med en annen cd.
Jeg vil anta at det er en SATA-disk i PC`en og at installasjons-programmet ikke finner denne pga. manglende driver.
Et tips er å sjekke på hp.com om du finner driver til harddisken, for så å benytte nLite (www.nlite.com) for å integrere denne på installasjons-CD`en.

Trenger du veiledning i bruk av nLite finnes det info på sidene deres, evt kan du google deg frem til en guide.

Lykke til
Sitat av ringern
Jeg vil anta at det er en SATA-disk i PC`en og at installasjons-programmet ikke finner denne pga. manglende driver.
Et tips er å sjekke på hp.com om du finner driver til harddisken, for så å benytte nLite (www.nlite.com) for å integrere denne på installasjons-CD`en.

Trenger du veiledning i bruk av nLite finnes det info på sidene deres, evt kan du google deg frem til en guide.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Det er sata disk... men når windows 98 finner den burde ikke xp da?
btw jeg har teste flere xp cdr... blant annet xp Pro sp1, xp pro sp2, xp pro media center og sånn egen xp por til HP maskiner(denne var orgenalt til broren min sin maskin)...
Ikke nødvendigvis.
Det er denne driveren du trenger:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...tem=ob-39535-1
må ha disket og jeg kan heller ikke lage ny cd nå...
Kukle rundt i BIOS og se om du finner en måte å sette S-ATA-disken i IDE-modus, kompatibilitetsmodus e.l. Siden det er HP skal du vel også ha recovery-partisjonen?
Sist endret av Nichotin; 4. august 2007 kl. 14:00.
Sitat av Nichotin
Kukle rundt i BIOS og se om du finner en måte å sette S-ATA-disken i IDE-modus, kompatibilitetsmodus e.l. Siden det er HP skal du vel også ha recovery-partisjonen?
Vis hele sitatet...
to problemer... jeg har ikke tilgang til bios og den partisjonen er borte for lengst...
noen som vet hvordan jeg resetter bios i bærbar..?
Kommer ikke inn i BIOS ved å trykke F2 under oppstart?
passord`
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=89284

Du trenger vel kanskje andre drivere, men er samme prosedyre.
Sist endret av klovnen_; 4. august 2007 kl. 16:49.
er det mulig og bruke usb diskett stasjon
?