Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 959
Jeg har en iPod Nano 2 GB...

Jeg har hørt om å innstallere linux på iPod, og spille nye spill...

men, er det noen som har hatt erfaringer med å legge inn nye spill uten å innstallere linux?

hvis ikke...

Er det noen som kan gi meg noen retningslinjer for å innstallere linux/spill på iPod?

Alle svar hjelper...

[EDIT:]

oi... fant noen spill allerede!

glemte regel nummer 1, søk på google...

ttp://www.ipodarcade.com/
Sist endret av Turbolego; 14. juni 2007 kl. 01:18.
jaG
Produktutvikler
http://www.ipodlinux.org/Main_Page

google

edit du fikk det med ja
Sist endret av jaG; 14. juni 2007 kl. 01:19.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
iPod games work with fifth-generation iPod only. iPod games are not compatible with iPod nano.
Vis hele sitatet...
ouch!

hva med linux på iPod Nano...
noen som allerede har prøvd det?

Here's minigolf:
http://files.filefront.com//;7215302;/

put the 88888 folder in ipod_control\games_RO
Vis hele sitatet...
for de heldige som har 5G iPod...
Funker helt greit med linux på ipod eller podzilla, bare til å teste ut, ganske mye annet du kan gjøre, Du kan også velge hva du vil kjøre ved oppstart, Test i vei
Jeg kjørte linux på min nano 2gb. Funker fett det, men det har jo naturligvis litt begrenset bruksområde. Jeg gjorde det først og fremst for å lære noe nytt. Jeg fikk også installert idoom som er, som navnet tilsier, doom portet til ipod. Ok det, men som sagt ikke den ultimate konsollen. Det blir mest for vise frem...
Med linux på nano kan du også se videofiler. Ikke optimalt med så liten skjerm though.
Klovenen, se film på ipod nano 2gb? :O
Må prøve det
Sitat av Freaky 47
Klovenen, se film på ipod nano 2gb? :O
Må prøve det
Vis hele sitatet...
Skal nevnes at det var på en 1. generasjons 4GB nano, men det var kult
Jeg har også sett video på min 2gb nano med linux.

Men, som andre også nevner, det er for liten skjerm til at det er noe poeng. I tillegg er det en begrensning på filmene. De kan bare være noen få minutter lange. Ikke noe for lange filmer altså

Linux på ipod er etter min mening bare noe man gjør for gøy, det har lite bruksområde.

Rockbox derimot... Det er et must for alle ipods...
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvis det skulle oppstå noe problemer med spilleren din så mister du reklamasjonsretten din ved å legge inn tredjeparts programvare på den. Så med mindre du har tenkt å benytte deg av den elendige kundeservicen til Apple så bør du ikke gjør det.