Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2800
Heihei

Nå er det sånn at jeg og en kompis ble tatt for å røyke hasj. Han spurte om jeg hadde røyka, jeg sa ja til at jeg har prøve ett par ganger, noe som var bull, hadde jo røyka veldig mye over en periode. Men greia er at jeg innrømma jo forholdet, og det ble ikke tatt noen blodprøver eller urinprøver.

Jeg har aldri blitt tatt for noe som helst før (bare forenklet forelegg).
Fikk telefon fra politiet og spurte om jeg kunne komme ned på stasjonen en tur. Det gjorde jeg, og vi tok en prat. Skjønte med engang at de ville ha informasjon om dealere/pushere/supliers osvosv. selvom han ikke sa det rett ut. Jeg spurte om jeg kunne under noen sjans slette hele saken, da sa han at det gikk ikke, med mindre man hadde noe bra informasjon som hjalp dem. Hva betyr det?? Vil det si en påtaleunnlatelse hvis jeg kommer med denne "lista" over alle(dritt dealerne) jeg vet om?? for om jeg får en påtaleunnlatelse eller får bota spiller ingen rolle for meg egentlig, det som er stress er at jeg skal inn i millitæret om drøyt ett år, noe jeg er veldig motivert til og kan være nyttig for meg med tanke på valg av senere utdanning osv. Jeg nevte et par shittyfuck dealere som driver med mye annet rart også, og sa at jeg har mange andre du kan få av meg, men da må du forhøre deg om hva som er mulig å gjøre med saken min, altså han måtte snakke med noen jurister osv.

Jeg vil gjerne ha denne saken ut av verden, men det kan jo kanskje være for godt til å være sant. Men er det faktisk mulig å få en sak sletta av politet?? Og kan man komme inn i millitæret med en påtaleunnlatels?

Takker for svar!
Ville ikke gitt politiet mer enn de allerede har..
Vær mann og stå for det du har gjort. Hvorfor trekke andre ned i dritten for å forsøke å redde ditt eget skinn.
Er du ikke mann nok til å ta ansvar for dine handlinger hvorfor bryter du narkotika loven da?
Snutetriks for å få noe ut av deg..Ikke lag mer rot for deg selv ved å tyste..Vær et godt menneske og stå heller for det du har gjort.
TS, du må ikke si at det er om deg.. ordlegg deg teoretisk så slipper du å høre hvor teit og svak du er,
du får kanskje høre det litt mindre iallefall..

Jeg vet lite om norsk lov, men det burde jo være mulig for politiet å gi deg noe for å tyste,
og ettersom jeg forstår det så er ikke det noe man kan leve av i Norge (Confidential Informants)..
Så hvis en politijurist gir deg et dokument der det står svart på hvitt at du får påtaleunnlatelse så burde det jo være sant,
tror ikke de kan juge om det så langt at de gir deg dokumentet og lar deg skrive under..
men frem til du ser ett ark ville jeg ikke tystet mer, du ble jo tatt med en venn så ordet kan spre seg og skummle folk legger sammen 2+2..


Men siden du ikke ordla deg teoretisk vil jeg slenge meg på moralprekene
Snitches get stitches
I gamle dager sa dem snitches skal dø...
Don Martin - Enkle Tips & Huskeregler hør fra 1:40, mange smarte ord til din situasjon
Dersom du samarbeider med politiet og etterforskeren på saken har tro på at du fortjener mildeste behandling, tar han kontakt med politjuristen og ordener en påtaleunnlatelse.

Ta det som en mulighet for å endre livet ditt i positiv retning og stans alle råtne og hensynsløse dealere du vet om samtidig.

En påtaleunnlatelse vil ikke komme med på vanlig politiattest, og du vil kunne ha en karriære i forsvaret.
Da må imidlertid narkotikabruken din være fullstendig tilbakelagt stadium i livet ditt.
Du kan jo ikke være særlig motivert for militærtjeneste når du vet at forsvaret har nulltoleranse for narkotika og doping. Hadde du vært motivert sammt hatt respekt for det så hadde du lagt det på hylla.

Synes også at det er ganske dårlig av deg at du tyster på andre når du selv har vært med på leken. Du vet hva du gjorde og hva du eventuelt risikerte.

En sak kan heller ikke bli slettet ifra rullebladet ditt. Så selv om du slipper unna med en unnlatelse så vil det stå på rullebladet ditt. Dette vil forsvaret oppdage og mange tjeneste er allerede utenkelige for deg nå.
Så du har alledrede tystet på et par stykker, å lurer på om du burde fortsette for å få mindre/ingen straff?
Tyste på andre for å redde ditt eget skinn er meget low, spesielt når du selv har bedrevet noe som er kriminelt..!

Å som sagt før, hadde du hatt såpass lyst til å komme i Militæret hadde du droppet å røyke bønner i det hele tatt. Håper virkelig ikke at du kommer deg inn i Militæret under noen omstendigheter, å i tillegg får et godt stykke juling!

Husk, nobody likes a snitch!