Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3519
Hei

Jeg har akkuratt kikket rundt på nettet etter et luftgevær... jeg fant et som het Hatsan 125, men fant ut at folk ikke ambefaltet dette... som du kanskje skjønner vis du vet noe om geværet ønkser jeg meg et kraftig og nøyaktig gevær med god kvalitet.
Jeg vil helst kjøpe det i norge om det er en nettbutikk eller en vanlig butikk er et fett
Jeg tenker meg pris på 2-3k...
Forresten hadde det ikke hgjort noe med kikkert sikte på alt, men vil helst ha feste i værtfall...

Takker for alle forslag!


Mvh
KRistoffer Andreas
Anbefaler et merke som heter BSA. Er veldig fornøyd med kvaliteten, kraften og ergonomien.
Selv har jeg en BSA Meteor fra 70-tallet - arvet fra pappa. BSA lager fremdeles denne modellen i dag.
www.game-on.no har bra utvalg og greie priser
Hei takk for BSA tipset, vet du om noen pris og spesefikasjoner? eller en modell liste med spec...
Takk for game on tipset, men jeg trenger ikke og finne en buttikk men og kjøpe riktig
Sitat av KristofferA
Hei takk for BSA tipset, vet du om noen pris og spesefikasjoner? eller en modell liste med spec...
Vis hele sitatet...
Tror det står noe på sia deres http://www.bsaguns.co.uk/.
Vet ikke så mye om hvor de selges og slikt desverre.. Tror at de er litt dyre, men god kvalitet har de nå iallefall
Den modellen jeg har er det eldste og billigste vil jeg tro, men du får den ikke med teleskop sikte.. Men de har mange andre modeller.
Sist endret av Joachimsen; 22. mars 2008 kl. 19:46.
Neutral Good
Mith's Avatar
Da jeg var liten og lekte med luftgevær var det Diana som var inn.
Ettersom jeg kan forstå så har 120års erfaring i gamet og tysk kvalitet.
http://www.diana-airguns.de/index.php?id=209
Sist endret av Mith; 22. mars 2008 kl. 19:49.
Jeg har meget bra erfaringer med Gamo sine luftvåpen
Jeg vil tro at du nå har fått nevnt noen av de mest respekterte merkene her. Velg og vrak
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Selv har jeg denne :
http://www.vapen-soilen.no/produkter...amo-shadow-rsv

den funker fett:P
Takk folks skal sjekke gjennom alle tre... har ikke noe erfaring men vista at gamo laget krafig ting, noen som har noen erfaring med norica? har sett noe kraftige men vet ikke med nøyaktighet og kvalitet!
takk uansett!!
Sitat av Wolfenheart
selv kjøpte eg en billig en som eg skaffa ny på qxl. Kostet meg 400 kr for selve tingen viss eg ikke husker feil. Kjøpte utenom 6 000 stykk kuler, og av de er det 4-5 000 igjen.

poenget er viss du ikke har noen kompiser å skyte mot, går du fort lei og dermed ikke verdt å bruke så mye penger etter min mening. Etter det eg har lest her får eg ut at du ikke har en fra før av? I så fall, kanskje du bør prøve en litt billigere en først?

bare et forslag
Vis hele sitatet...
Eyy, du skyter da ikke med luftgevær mot kompiser? Bruk kreativiteten, skyt på hairspray cans med en te-lys sirkel rundt - det er topp underholdning, bare sørg for å stå litt unna.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Fett å skyte på takstein om sommeren Kommer sån fet støvsky
Joachimsen - tenkte softgun av en eller anna grunn når eg leste denne posten. Beklager og har slettet posten min.
Sitat av Wolfenheart
Joachimsen - tenkte softgun av en eller anna grunn når eg leste denne posten. Beklager og har slettet posten min.
Vis hele sitatet...
Haha, nå lo jeg godt, trudde du sprang rundt og skøyt folk med luftgevær
Sist endret av Joachimsen; 22. mars 2008 kl. 23:59.
Har ett gevær du kan kjøpe hvis du en interessert. Har truffet strømstolpe på ca. 100 meters avstand. Litt rust på løpet pga feillagring av det, men har oljet løpet så det er i orden. Geværet har festespor for kikkertsikte.

Kan sende bilder hvis du vurderer kjøp.
Norica Sport. Husker ikke helt modell og styr, men den har hvertfall en hastighet på 190m/s.
Kostet 2k på Intersport. Deiligt håndtak-greie i tre. Mmmm! (er ikke så god med sånne fancy navn på gevær deler, er fornøyd så lenge jeg kan skyte)

Veldig lett å stille siktet på, samt at den tåler en støyt, altså at siktet ikke knekker eller bøyer seg, eller at skruene blir slarkete. Dessuten har den sånn fancy farge greier på siktet. Yey!
Syns dessuten den er best å bruke diabolo skudd med.
Og - ja, man kan montere kikkertsikte.
akkurat nå liger jeg på en gamo shadow sport med ferdig montert til 2899 eller noe...
den har 305ms md blykule og 360 med svindyr pga kule... Er det noen som synes jg bør velge noe annet?? Eller om jeg får den billigere andre steder...

Takker uansett
Sist endret av KristofferA; 23. mars 2008 kl. 10:25.
Har en Gamo Shadow 1000, på 300 ms, omtrent lik den som var nevnt lengre opp her. Betalte vel mellom 2 og 3k med kikkert så vidt jeg husker, på g-sport. Er veldig fornøyd jeg værtfall, men nå har ikke jeg prøvd så forferdelig mange luftvåpen da
Jeg har også en Gamo Shadow 1000, med et BSA kikkertsikte, skyter meget langt og er treffsikker, jeg anbefaler den. Tror jeg betalte ca. 2k uten kikkert, så kjøpte jeg kikkerten for ca. 1k.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har selv en shadow-rsv.Har ikke noe å klage på,betalte 3.2,fikk med sikte,noen blinker og skudd.Men hvis du virkelig vil ha et kraftig et bør du kjøpe Hunter extreme.http://www.nettsport.no/art-8.asp?id=68&iPageID=3.Hvis du allerede har kjøpt en sportern,greit,men hvis ikke,løp og kjøp hunter'n.