Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 824
Hei!

Jeg har både i dag og i går hatt problemer med å få starta opp laptopen min, som er en HP Pavilion DV6 2090eo. I går ble skjermen helt svart så derfor skrudde jeg pc'n av og på og da kunne jeg bruke den som vanlig. Nå skjer det ingenting om jeg restarter pc'n. Jeg har også hatt problemer med objekter på skjermen "sitter fast." F.eks. jeg kan se smilyene på skype selv om jeg har google chrome oppe.

Det er mulig å starte PC i sikkerhetsmodus, der jeg kan bruke full oppløsning om jeg vil det, helt uten problemer.

Jeg tenkte kanskje det var en skjermdriveroppdatering fra noen dager siden som var synderen. Derfor har jeg tilbakestilt til før denne oppdateringen. Dette fungerte da ikke, og gjorde ingen forskjell.

Det som nå skjer er at jeg starter PC, lar den laste windows og akkurat da windows logoen forsvinner fra skjermen, skrur skjermen seg av og er derfor helt svart. Da begynner vifta å gå max og det høres ut som den driver å jobber med noe, så jeg har tenkt å la den stå slik over natta.

Noen som vet hva jeg skal gjøre?? :S garantien er gått ut, men PC'en var inne for sjekk før sommern, uten resultat.

Takker for hjelp! mulig det ble rotete skrevet..
Sist endret av kvarburg; 11. august 2011 kl. 20:44.
Gå inn i sikkerhets modus å kopier alt du vil ta vare på. så har du sikkert en recovery cd liggende...
Sitat av Johnnyblaze85 Vis innlegg
Gå inn i sikkerhets modus å kopier alt du vil ta vare på. så har du sikkert en recovery cd liggende...
Vis hele sitatet...
Recovery CD'n har mamoz forhåndsinstallert windows....
Men skal ihvertfall få overført det jeg trenger til ekstern HDD da.
Da er det bare å finne en windows kopi å formatere i vei...
Sitat av kvarburg Vis innlegg
Recovery CD'n har mamoz forhåndsinstallert windows....
Men skal ihvertfall få overført det jeg trenger til ekstern HDD da.
Vis hele sitatet...
De fleste laptopper bruker vel å komme med forhåndsinstallert windows, men med mulighet til å brenne ut recovery. Du fikk sikkert også beskjed om å gjøre dette første gangen du slo på PCen da den var ny, men tenkte som alle oss andre at "det kan jeg gjøre senere"...

Se etter i startmenyen på pcen en eller annen plass om det ikke er mulighet for en form for å brenne ut et recoverysett en plass. Ligger sikkert i noe slikt som startmeny -> programmer -> HP Accessories (elns) -> Recovery.
Sitat av Rippler Vis innlegg
De fleste laptopper bruker vel å komme med forhåndsinstallert windows, men med mulighet til å brenne ut recovery. Du fikk sikkert også beskjed om å gjøre dette første gangen du slo på PCen da den var ny, men tenkte som alle oss andre at "det kan jeg gjøre senere"...

Se etter i startmenyen på pcen en eller annen plass om det ikke er mulighet for en form for å brenne ut et recoverysett en plass. Ligger sikkert i noe slikt som startmeny -> programmer -> HP Accessories (elns) -> Recovery.
Vis hele sitatet...
Ja når du sier det så husker jeg at jeg irriterte meg over denne forespørselen om å lage recovery CD når PC'n var ny :P Men etter det har jeg glemt det...

Nå har jeg tilbakestilt så mye som mulig og latt PC'n stå på i hele natt og nå er den _faktisk_ oppe å går igjenn... men fortsatt noen problemer.