Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 6095
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg tenker at nærmest all aktivitet er bra for forumet.
Vis hele sitatet...
Nueeeei. Det finnes mange ting som lager "aktivitet", men som ikke lager aktivitet for annet enn en liten gruppe. Listetråder er et prima eksempel. Klagetråder som denne lager aktivitet, men er egentlig ganske så ubrukelig.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Det værste som kan skje et forum er at det dør.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange andre ting som er verre, og det skjer som regel før forumet dør og er gjerne grunnen. Eksempelvis; ekkokammer, nazistsamlingsted, spam. Det er sikkert flere.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Tendenser med freakforum er at det blir mindre og mindre aktivitet her. I tillegg til dette prøver moderatorer å begrense noe aktivitet ytterligere fordi de mener det ikke er bra for forumet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det du sier har blitt gjentatt sånn omkring de siste 20 årene.

I løpet av den tiden har utrolig mange av brukeren blitt eldre og fått unger, og de (ungene) våger seg selvfølgelig ikke innom et forum som foreldrene vet om. I tillegg er internettet blitt større, fjasboka, tiktok, instgram og faktisk fungerende søkemotorer. Det er bare 4ish millioner nordmenn, og vi har passert 120k registrerte brukere. Ja, vi har muligens passert toppen vår, men vi er enda, selv om den meningen din har blitt brukt i 20 år, et svært velbesøkt og brukt nettsted.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Oneliners har absolutt sin plass her i mine øyne. Det har også idiotiske innlegg og tråder jeg kan le av.
Vis hele sitatet...
Alt til sin måte, tid og mengde. For mye av det ene eller andre gjør det bare til en plage. Vi sletter ikke alt av oneliners. Eller idioti eller alt med humor og latter.
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Syntes det går veldig i rykk og napp hva det gjelder kvalitetsinnlegg og svar. Det er merkbart at vi har mistet noen av tungvekterne som satt på mye erfaring og kunnskap. Men en ting jeg syntes det har blitt mindre av er folk som er på makkanedtur og tror de holder på å dø, slike tråder preget jo hele rus-kategorien for noen år siden.

Syntes forøvrig astroman kommer med gode svar med en hyggelig tone, vil jo påstå at han er en av de som holder forumet og tråder gående. Syntes ikke det er plagsomt mye onelinere på det forumet her i utganspunktet, men ser stadig at folk driver å sutrer om det. Vet ikke hvor sunt det er for forumet med ukentlig tråder som glorifiserer «gamle freak» og prater dritt om status quo
Vis hele sitatet...

Det skjedde meg på min forrige bruker, når jeg da påpekte det fikk jeg en permaban til gjengjeld. Blir mer bare lurking nå for tiden, orker ikke ban osv
Takk til alle for gode og grundige svar til oss sauer. Det kan nesten virke som det eksisterer en liten gnisning mellom narko og nerding her, men det er en veldig subjektiv oppfatning.

Skulle ønske det fantes en lavterskel-del av forumet hvor registrasjon ikke var påkrevd og ting ble sletta etter ei uke, men det hadde nok vært en utakknemlig drittjobb fra helvete å moderere og har vel også delvis vært forsøkt tidligere i form av noe chat-greier?

Synes alle involverte på bruket gjør en solid jobb, selv om jeg er prinsipielt uenig i en del av den litt rigide vurderingen av forskjellige karakterer. Kanskje en forumdel for de ordentlig gale som ikke uleverer seg kunne utløst noen stønader? Finnes mye offentlige kroner å hente til forebyggende arbeid om dagen.

Har full forståelse for at dere som har bygd skuta ønsker å styre den, men det burde hengt et par livbåter på passe langt rep som huset de med sterkest solstikk. Men, det innebærer nok en del ansvar og jeg skjønner at det sikkert ikke frister.

God jul til alle, tilogmed hvem enn som er kvartalet drittposter! At de ikke lenger er så synlige anser jeg som et tegn på god moderering.
Sist endret av funksjon; 24. desember 2023 kl. 06:03. Grunn: preposisjonfeil
Sitat av 1000bein Vis innlegg

Burde ikke egentlig Tøffetom blitt tilbudt jobben som moderator, hvis dette virkelig var et forum for freaks?

Julenøtt.
Vis hele sitatet...
Enkel julenøtt, det hadde blitt min avslutning her og jeg har ikke orket å følge med på noe i nærheten av halvparten av alt det selvsentrerte sølet derfra. Det toppa seg for min del med den podcasten, det var mildt sagt vondt å se på. De som ikke forstår det har nok ikke vært innom helvete og vet og forstår hva det er. Derfra har jeg innført min egen sensur av fyren. Han kler nok bedre sitt eget nettsted mer enn å forsøke opprettholde en gudeskikkelse her for å fôre sitt eget ego for å holde ut.

Sitat av funksjon Vis innlegg

Har full forståelse for at dere som har bygd skuta ønsker å styre den, men det burde hengt et par livbåter på passe langt rep som huset de med sterkest solstikk. Men, det innebærer nok en del ansvar og jeg skjønner at det sikkert ikke frister.

God jul til alle, tilogmed hvem enn som er kvartalet drittposter! At de ikke lenger er så synlige anser jeg som et tegn på god moderering.
Vis hele sitatet...
LOL@livbåter... God jul til deg og alle andre her også.
Sist endret av Dough; 24. desember 2023 kl. 08:05.
Bytte navn til nerdeforum kanskje? Blir for dumt når admins sletter anonyme innlegg fordi det _kanskje_ kan utløse angst hos den anonyme personen som skrev innlegget. Haha. Det blir rett og slett for dumt ja.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Bytte navn til nerdeforum kanskje? Blir for dumt når admins sletter anonyme innlegg fordi det _kanskje_ kan utløse angst hos den anonyme personen som skrev innlegget. Haha. Det blir rett og slett for dumt ja.
Vis hele sitatet...
Modent, og nice cherry picking.

Som sagt, tråden det refereres til ble først og fremst slettet fordi den var et usammenhengende rør, og fordi vi krever et minimum av lesbarhet her. I tillegg ønsker vi ikke tråder som vi vet at kommer til å skli ut i spydige kommentarer, og fokus på helt andre ting enn tekstens innhold.

Her er et par av svarene som rakk å bli postet:

Wow det kunne likesågodt bært på tysk, hvordan går det om dagen? Har ikke medisinene kommet frem pga snøkaos?
Vis hele sitatet...
Det har gått fjorten dager Geir, på tide å legge seg.
Vis hele sitatet...

Teksten kom til kort på helt grunnleggende syntaks, og fulgte derfor ikke forumets krav til lesbarhet. Den beskrev også gjentatte voldtekter, og det å bli fratatt omsorg for barna sine. Beklager, men vi synes ikke det passer så godt sammen med hån og sarkasme.


For dumt? Javel. Takk for ditt innspill. Det er godt vi har en trofast gjeng med backseat mods som kan fortelle oss hvor dumme vi er ved enhver anledning, selv når det er helt uberettiget. Fin motivasjon for våre moderatorer.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Dette med personangrep kunne jeg ikke vært mer enig i. Jeg hadde vel et år eller to hvor jeg ikke var innom Freak mer enn noen minutter tilsammen, og da jeg kom tilbake la jeg veldig fort merke til hvordan brukere fikk huden full for kommentarer som ikke på noen måte kan anses som provokasjon. Dette er en veldig lei tendens, ettersom mange sikkert kan ha spørsmål de tenker er kan være dumme (eller "feil" på en eller annen måte), og vil bli svart med uthenging og ufine kommentarer. Tenker at noe av forklaringen på den synkende aktiviteten antakelig kan ligge her. Ironisk er det da at et av greunnprinsippene med et sted som Freak var jo å kunne lufte tanker, spørsmål og meninger, og faktisk bli møtt med saklighet fremfor den dømmingen og trakasseringen du kan finne alle aldre steder.