Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2183
hei.. jeg har netopp bygd ny pc.. her om dagen starta pc'n og klikke når jeg spilte cs! dette skjedde oftere og oftere! også sjekka jeg temp på gpu kjerne den var oppi 60grader i går!! og nå er den til vanlig 40 - 50grader!!(når jeg ikke spiller!) det er grafikk kortet som er varmt.. hva skal jeg gjøre? må få den fin til torsdagen!! (Lan) takker for svar
Det er nok ikke gpuen din som er for varm, 60 grader på en gpu er helt normalt

min x1900 xtx er på 50 c as we speak, og den har en Accelro v 2 på seg isteden for stock vifta
Sist endret av flygutt; 3. oktober 2006 kl. 01:36.
men det er ikke vifte på grafikk kortet!..også er det veldig varmt.. og blir bare kjølt av forbigående luft
hva for slags skjermkort er det vi snakker om
okei.. jeg skal bestille denne tenkte jeg http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316751 ... men hvorfor klikker pc'n når jeg spiller da? har du noe ide '? takk for svar

NVIDIA Geforce 7300 GT
kan være hva som helst, overklokker du noe?

Den kjøleren kan nok være litt overkill for det skjermkortet
Sist endret av flygutt; 3. oktober 2006 kl. 01:41.
nei... men har faktisk fått advarsler om det.. kjører Amd 64 athlon processor, sto rett før jeg starta pc'n.. your overclocking is failed!
men har hørt at AMD klokker seg opp og ned.. en kompis fortalte meg det
Sist endret av Original_G; 3. oktober 2006 kl. 01:42.
Hmm, gå inn i biosen og skjekk om du overklokker front side bussen, minnet, eller prosesoren, det skal stå på 200 mhz

Kan være at du bør skru av cool' n quiet funksjonen om du har på det

Hva for slags hk har du?
Sist endret av flygutt; 3. oktober 2006 kl. 01:46.
MSI (micro star international) k8 mainbord . k8N sli ( mer info får jeg ikke skaffa.. sorry)
Skjekk hva tempen til cpuen din er i biosen, under pc health status, og hva shutdown temperaturen din er
current DDR Cpu clock 201mhz ¨, Cpu temp 34grader / 93'F
fant desverre ikke shoutdown temp
Hadde hjulpet litt om du kunne beskrevet hvordan maskinen din "klikker".

Eksempler:
Komplett restart, skrur seg av, svart skjerm med lyd, svart skjerm uten lyd.

Alt vil forøvrig hjelpe diagnoseringen av problemet.

Et par spørsmål:
Har du oppdatert alle driverne dine? I og med at maskinen er selvbygd, vil jeg anbefale deg å anskaffe de seneste av;
"Chipset drivere"
"Skjermkort drivere"
"Lydkort drivere"

etc etc.

Ikke overklokk maskinen din om det ikke er nødvendig (Altså, om du absolutt trenger de 2-10 siste fps'ene melka ut av skjermkortet ditt. Eller de siste millisekundene fra prosessoren din.)
den stopper helt.. vis jeg f,eks hører på musikk så hører jeg 5sec av sangen så starter den om igjen.. musa rører seg ikke.. ctrl-alt-del funker ikke.. må bare trykke på av knappen..
jeg bygde den fra komplett.. sånn konfiguerselv.. de satt den sammen.. det følgte med disc'r med drivere så det skal vist være bra..
Hvordan gikk du frem når du bygde maskinen din? Hadde du harddisker fra før av? Har du en ny installasjon av Windows ? Eller bruker du en harddisk fra din gamle pc med din "gamle" windows-installasjon på?

Hvordan gikk du frem når du monterte delene? Hadde du ullgenser på deg ?

Hvilken type ram bruker du? Dual-channel? Om så, hvilke typer brikker bruker du? Og hvordan er oppsettet i ram-slottene (Hvordan har du satt i brikkene? 512+512, 1024+1024 etc etc)?

*edit*
Leste det siste du skrev over nå.

Har maskinen fungert skikkelig før? Eller har du gjort noe i den siste tiden?
Sist endret av catolh; 3. oktober 2006 kl. 02:23.
alt nytt.. komplett satt det sammen.. jeg fikk pc'n hel.. måtte bare putte nettverks kortet selv.. 2x512 Mb ram .. noe sånn duel greier ja.. men det kan jeg ingenting om

den fungerte bra i 3ukerca.. en da spilte jeg nesten ikke.. helt til jeg starta og spille dette skjedde.. men er cpu'n min varm?
Sist endret av Original_G; 3. oktober 2006 kl. 02:24.
Dette synes jeg var merklig... den har gått i 1dag uten og klikke nå.. har ikke klikka når jeg har hatt 1152x864 pixler (skjermoppløsning) men når jeg skjønte at dette ikke var så veldig stort problem med varmen så satt jeg den over til 1280x960 pixler som jeg hadde før... etter 10sekunder klikker den.. og det kommer merklige (skarpe) lyder! derfor tror jeg det er noe med grafikk kortet mitt og gjøre.. burde jeg ha den på 1152x864 pixler hele tida framover?? eller tror dere det blir bedre når `jeg får Nvidia vifte`?
hmm.. skulle prøve og spille litt cs source se hvor lenge det gikk før det klikka.. det tok sånn.. hmm 3minutter!!.. kan det være at grafikkkortet er for varmt? takker for svar
▼ ... over en uke senere ... ▼
har kjøpt vifte.. festa den på grafikkkortet.. men forsatt klikka det... tempraturene er helt fine.. ganske kaldt egentlig.. men 2dager etter det slokka skjermkortet sendte det til komplett.no.. håper på ny vare eller Rep.. går sikkert bra når jeg får det tilbake=)